Elämisen kustannusten jakoa!

Oletteko eläkeläiset oppineet jakamaan elämisen kustannuksia esim. sukulaisten, lasten tai naapureiden kanssa.

Auto on yksi rahan reikä ja sen kustannusten jako helpottaa elämää jos kustannuksia jakaa useampi henkilö.

Ruokaakin voi tehdä kahdelle samalla hinnalla kuin yhdelle.

Olen huomannut kuinka kukkaroni nauhat ovat pysyneet sievästi hanskassa kun jaamme uuden autoni kustannukset poikani kanssa. Hyöty on molemmin puolinen.

Juttelin naapurin kanssa ja hän valitti kuinka vaimon poika oli käynyt pariskunnan kakkosautolla Helsingissä. Ei ollut kysynyt pitääkö jotain korvausta maksaa vaan oli palauttanut auton tankki tyhjänä parkkiruutuun.

Kumpi parempi maksaa yksin, purra hammasta pettymyksissä vai jakaa kulloinkin syntyvät elämisen kulut kimppasysteemillä.

Onko kokemuksia?

77

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reppuriika

Jos tässä olisi vaikka se aviopuoliso jakamassa elämää, niin kyllähän siitä säästöä tulisi. Asunto pitäisi olla suurempi, mutta yhdessä maksaessa neliöt maksaisivat vähemmän. Voisi lukea samoja lehtiä, valmistaa ja säilyttää ruokia samalla energialla, jne...
      En ole kyllä vielä niin köyhäksi tullut, että kumppanin hankkisin säästösyistä.

• Iltaa@

Mietin vasta kun tein tämän aloituksen, että taidan olla jo aiemmin tehnyt saman tyyppisen aloituksen. Kiinnostus asiaa kohtaan näyttää loppuneen, vaikka olen ymmärtänyt aloituksia lukeneena, että taitaa iso osa olla sinkkuja tälläkin palstalla.

Lat-suhde kuten omani on mielestäni aikuisiän paras yhdessäolon muoto. Kun asuu erillään ja on yhdessä maksaa tietty enempi, mutta en olisi valmis muuttamaan yhteen vaikka olenkin kihloissa ja yhdessäolovuosia tulee keväällä täyteen 10-vuotta. Oma tupa oma lupa ; ) Tokihan meillä on yhteisiä kulutustottumuksia, joissa tasaamme kustannuksia.

Lapseni oli lähinnä mielessä kun aloituksen tein. Poika asuu tuossa viereisessä talossa ja meillä on ihana suhde. Nyt kun olen toipilaana hän hoitelee minua ja toimittelee kaikki voimaa vaativat askareet. Lupasin vastapalveluksi mennä huomenna siivoamaan hänen keittiötä. Mikä tarkoittaa lähinnä tiskaamaan ja pintoja pyyhkimään.

Hän asetteli minulle tänään uudet verhot niiden tapaturmaverhojen sijaan. Söimme yhdessä laittamaani ruokaa. Auton käyttökulut ovat pojan kontilla ja minä maksan autolainaa.

Esikoinen on myös aina valmis auttamaan. Hän tulee ilokseni pääsiäisenä.

• Ostimme paritalon tyttären kanssa 10v. sitten. Lähes 100 m2 puolikas. On yhdelle suuri, mutta turvallisempana pidän yksinoloa, kuin mahdollista väärää valintaa.

• Joskus miettinyt miksi ihmiset joille se käy, eivät asu kimppakämpässä, kuten opiskelijat. Myös soluasuntotyyppinen asuminen olisi hyvä ikäihmisille, kotiapua tulisi yhteen pisteeseen eikä tarvitse juosta moneen huusholliin. Yksinäisyys ei vaivaisi. Sopeutumattomuus saattaa olla ongelma, moni on itsenäisyyteen tottunut. Joillekin se saattaisi käydä.

• Siskonsa.veli

Ei onnistu. Joka porukassa on ainakin yksi luuseri, yksi riidankylväjä, yksi tupakoiva, yksi yönkolistelija ja yksi ties mitä. Siskolikka taannoin kokeili ja todeksi tämän todisti.

• O-Orvokki
        Siskonsa.veli kirjoitti:

Ei onnistu. Joka porukassa on ainakin yksi luuseri, yksi riidankylväjä, yksi tupakoiva, yksi yönkolistelija ja yksi ties mitä. Siskolikka taannoin kokeili ja todeksi tämän todisti.

Meidän yhteisöllisessä talossamme asuu noin 120 eri-ikäistä ihmistä, mutta ei yhtään kuvaamasi kaltaista. Jokainen voi halutessaan osallistua yhteisiin toimintakuvioihin ja erilaiset, yhteensä n. 500 m2 yhteiset tilat ovat vapaasti kaikkien käytettävissä, ellei joku ole varannut ko. tilaa pientä maksua vastaan omaan käyttöönsä.

Meillä on omat asuntomme, joiden koko vaihtelee 30 - 150 m2 välillä.
        Viihdymme hyvin, eikä ainakaan suurempia valittamisen aiheita ole ilmennyt. Naapurit ovat eri-ikäisiä, 0 - 85-vuotiaita.

Erilaiset yhteisölliset asumismuodot näkyvät lisääntyvän kaiken aikaa. On asunto-osakeyhtiöitä, kerros- ja rivitaloja, jotkut ostavat suuria taloja yhdessä tai vuokraavat niitä niin, että jokaisella on jonkinlainen oma soppensa, huone tai huoneisto ja lisäksi erilaisia yhteisiä tiloja.

• O-Orvokki

Äskettäin esiteltiin joitain vanhusten asuin- ja hoitoyhteisöitä, joihin oli valittu muutamia nuoria asumaan. Heidän velvollisuuksiinsa kuuluu myös seurusteleminen vanhusten kanssa.

Katsoin ohjelmaa nurkkasilmällä muuta tehdessäni, joten en tiedä onko ko. paikassa enemmänkin nuoria kuin ne kaksi miestä, jotka esiintyivät ohjelmassa.

Näihin edullisiin nuorten asuntoihin oli tullut noin 300 hakemusta.

• vhimsf

Mulla on nuorimman siskoni kanssa, kun siivousinto iskee, kiertää mun vaatteit hänelle ja vastaavasti saan häneltä kamppeita - joita voi käyttää tai lahjoittaa jollekulle - jos tarvitsee ja on käyttökelpoisia
      Jos kesä on tuottanut vaikka paljon omppuja puihin - niitäkin saa tai vaihtolahjaksi voin viedä viinimarjoja tai vanhoja perennakasveja mun pihasta. Tai vanhoja kirjoja, lehtiä, levyjä, kasetteja.

• Iltaa@ Voi mikä päivä. Toipilaanakin saa paljon aikaan kun harkitsee miten työnsä tekee. Ei kyykkyhyppelyä vaan selkä suorana töitä ; )

Työnjakomme kuopuksen kanssa on hedelmällistä. Vein hänet töihin, jonka jälkeen aloitin siivoushommelit hänen asunnossaan. Siistiä siellä toki oli, mutta pyykkiä oli kertynyt.

Keräsin kaikki liinavaatteet ja käyttövaatteet, sänkypeitteen ja tyynyt siitä tulikin seitsemän koneellista puhdasta ; )

Onneksi tässä taloyhteisökokonaisuudessa on ilmaiset pyykkituvat, kuivaushuoneet ja vesikulut. Kahden talon pyykkitupa oli käytössä sekä pojan oma kone. Varauksiakaan ei ollut joten koneet kävivät yhtä aikaa kolmessa pisteessä.

Kun hain pojan kotiin pidimme grillijuhlat. Poika osti ruoat. Rasvakeitin sai eka kasteen, teimme makkaraperunoita, salaattia ja ruokajuomana kuinkas muuten kuin Coca Colaa. Poika keräsin kuivat pyykit ja vei kotiinsa.

Pitihän minun toki ottaa päiväunet ja ruokailun jälkeen päätin kokeilla kuinka selkä kestää sauvakävelylenkkiä. Kaksi kilsaa, jess, tosin olin aika väsynyt kun palasin kotiin. Olen myös opetellut olemaan iltaisin ilman tukiliiviä.

Yhteistyö on antoisaa. Joskus on kiva olla avuton, mutta aikaansaapa ; )

• flegmaatti

Luulen useankin perikunnan kesänviettopaikan olevan yhteiskäytössä?
      Sama koskee myös elossa olevien vapaa-ajan asuntojen käyttöä. Jakautukoon kustannukset miten tahansa niin €/nuppi on kuitenkin halvempaa.

Sama koskee tietenkin parisuhteessa eläviä ja asuvia. Vaimoni syö vähemmän kuin hänen eläkkeensä on. Henkilökohtaisista kuluista minulle ei ole haisuakaan.

• seepran-raidat

Ajattelin jo aloittajan kirjoitukseen vastata kielteisesti, koska autojen kustannuksia emme jaa, koska jokainen meistä tarvitsee oman auton aina, kunnes tulit mukaan tuon mökki asian suhteen.

Siitä varmasti sukeutuisi taas aivan uusi ilmiö, kuinka sen perintömökin/ison maatilan
        kohtalolle kävikään?

Minulle tarjottiin uudempaa autoa ilmaiseksi, mutta en ottanut sitä, koska, .... ja mitäpä se ketään kiinnostaa? Ai, niin, Aloittajaa!

Hän kerää näillä ovelilla kirjoituksillaan tietoja, että oppisi tuntemaan jopa "mustatnikit", joita hän sitten arvailee "laidasta-laitaan", johon itsekkin olen joskus joutunut ja aivan huvittavissa ympyröissä.

Tosin Aloittaja on kertonut oppineensa paljonkin tästä "nettikirjoittelusta", mitä voi sanoa ja mitä ei, mutta kun se "alkuperäinen" sanonta on vain joilekin jäänyt mieleen! Valitettavasti!

• hyvä-huomio
        seepran-raidat kirjoitti:

Ajattelin jo aloittajan kirjoitukseen vastata kielteisesti, koska autojen kustannuksia emme jaa, koska jokainen meistä tarvitsee oman auton aina, kunnes tulit mukaan tuon mökki asian suhteen.

Siitä varmasti sukeutuisi taas aivan uusi ilmiö, kuinka sen perintömökin/ison maatilan
        kohtalolle kävikään?

Minulle tarjottiin uudempaa autoa ilmaiseksi, mutta en ottanut sitä, koska, .... ja mitäpä se ketään kiinnostaa? Ai, niin, Aloittajaa!

Hän kerää näillä ovelilla kirjoituksillaan tietoja, että oppisi tuntemaan jopa "mustatnikit", joita hän sitten arvailee "laidasta-laitaan", johon itsekkin olen joskus joutunut ja aivan huvittavissa ympyröissä.

Tosin Aloittaja on kertonut oppineensa paljonkin tästä "nettikirjoittelusta", mitä voi sanoa ja mitä ei, mutta kun se "alkuperäinen" sanonta on vain joilekin jäänyt mieleen! Valitettavasti!

Niinpä justiinsa, juurikin noin..

• seepran-raidat kirjoitti:

kohtalolle kävikään?

Niin Kristiina se sinun autosihan sippasi kirjoititkin siitä 70 palstalla. Miksi ihmeessä olet niin taipumaton, että tarjottu apu ei kelpaa? Minulle kelpaa tarjottu apu, en tule avusta heikommaksi vaan vahvemmaksi.

• Ei saa kiusata korppista.
      Vaikka hänellä onkin takanaan niin monen kymmenen vuoden unettomat yöt.
      Sen mukaiset haparoivat otteet.
      Pitäkää mielessänne hänen kertomuksensa kaukaisista suhteistaan rakkaimpiinsa.
      A.P.S.
      Apartheid Makes Sick.
      -
      Henkilö-kohtaisesti en osaa sanoa kenen kanssa jakaisin.
      Voisin apprikoida myös miksi jakaisin.
      Tulee myös miettineeksi, miksi 60 moisesta enää huolehtivat.

H.

• Hunks@

Et sinä osaa jakaa lastesi kanssa mitään, et edes halauksia tai suukkoja, joita minulle sataa päivittäin. Halit antavat voimaa niissä on uskomaton voima.

• korppis kirjoitti:

Hunks@

Et sinä osaa jakaa lastesi kanssa mitään, et edes halauksia tai suukkoja, joita minulle sataa päivittäin. Halit antavat voimaa niissä on uskomaton voima.

"korppis"

Halit ovat aina hyvästä.
        Mutta miehenä minä en kauheasti innostu sukuni pusuista.
        Ehkäpä teissä naisissa on erilainen pusu-geeni.
        Ei silti, ettenkö minä sinua.
        Hollantilaiset ovat paljon hennonpi-rakenteisia kuin minä :)
        Jospa ottaisit toisen latten?
        Minä kun jo nyt sinua etäisesti hellin.
        Toisinaan.

H.

• PitkätVälimatkat

Mökin kustannuksia jaetaan lasten kanssa ja jos lapset tarvitsevat esim. lastenhoitoapua niin silloin maksavat matkakuluni ja jos minä puolestani tarvitsen täällä jotain talkooapua niin silloin maksan heidän matkakulunsa.

• "PitkätVälimatkat"

Kuka sinä olet?

H.

• PitkätVälimatkat
        hunksz kirjoitti:

"PitkätVälimatkat"

Kuka sinä olet?

H.

Mitä sinä sillä tiedolla teet?

• Pitkät välimatkat@ niin se menee vaikka välimatkat olisivatkin pitkät vasta palveluja puolin ja toisin.

• ei-osaa-säästää

Ikäni olen kustantanu itseni lisäksi myös muita,
      koskaan ei kukaan ole maksanu edes lainaamansa rahaa takasi,
      on joitaki suuriaki summia tullu anetuksi tarvitsijalle, kylläki lähi sukulaisille,
      taksimaksua en ole vaatinukkaa,
      olisin hyvin rikas jos olisin rahan käyttäny vain itseeni ja säästäny,
      joskus salaa toivon että jouku maksaa yllättäin jotain takasi, en kuitenkaan ikinä ääneen ajattele asiaa, voi olla ettei ikinä mitään tule takasi,
      eikä sen lopulta ole väliksikää,
      pääasia että tulee toimeen elämässään,

• tulee-palj-kir-virheitä

korjaus, piti olla, " takasinmaksua " en ole ikinä vaatinukkaa,
        mutta kyllä toivonu hiljaa itekeseni,

• "ei-osaa-säästää"

Osaamattomuutesi säälittää minua.
        Henkilö-kohtaisesti en osaa sanoa kenen kanssa jakaisin.
        Voisin apprikoida myös miksi jakaisin.
        Tulee myös miettineeksi, miksi 60 moisesta enää huolehtivat.

H.

• ei osaa säästää@ Ei kai nyt säästämisestä ole yhteisen hyvän jaon yhteydessä kysymys. Säästöä syntyy kaikille kun yhteistyö jaetaan avun tarvitsijan ja avun antajan kanssa. Tulee nimittäin aika, että osat vaihtuvat. Et ole vaatinut.... Jos et ole vaatinut vastapalveluja tai lainojen takaisin maksua ei silloin voi syyttää muita kuin itseään.

• En koskaan lainaa, en halua muitten apua sitä en koskaan (lähes) pyytänyt.

Tänään on helppoa on paljon firmoja jotka auttaa siis parempi tänään.

Kolhoosi on huono keksintö ei toimi tietenkin Suomessa voi hyvinkin toimia siis raja pois itään---oi, oi oli väärä ajatus ei sielläkään tänään.

• Omia lapsiani ja lapsen lapsia muistan syntymäpäivinä 60 euro 10 vuotta täyttäneelle 600 euroa (9,30).

Yleensä olen ollut liian kiltti.

• henrjii

Rupla on arvoton, ei sillä saa kuin rupia puohon, kolhoosit on lopetettu kun tehoja ei ole.
        Totuus löytyy Suomen mallista

• henrjii kirjoitti:

Rupla on arvoton, ei sillä saa kuin rupia puohon, kolhoosit on lopetettu kun tehoja ei ole.
        Totuus löytyy Suomen mallista

Ei ole ruplia ei euroja, kaikessa on kysymys määrissä, tiekenkin ihmisellä ilman aivoja on vaikea ymmärtää taloutta.

• autolla-vai_omalla

Me suunnittelemme yhteisöauton hankkimista omassa taloyhtiössä. Sähköauto houkuttaisi minua aivan klo erityisesti, vaikkei se olekaan niin hiljainen kuin luulin. Erityisesti nastarenkaat pitävät ääntä.

• Kierrätetään lehtiä ja kirjoja. Lehtitilausten salasanoja saan käyttööni kun lapset on jotain ostaneet. Harvemmin käytettäviä koneita ja härveleitä käytetään kimpassa, esim peräkärriäni saa lainata kuka vaan sukulaisistani.
      Tietokoneelle on ladattu muitten tietokoneilta jotain ohjelmia.
      Joskus syödään vuoroin vieraissa, ei jokaisen tartte sinä päivänä laittaa ruokaa. Ostetaan kimpassa isommassa erässä jotain tai joku käy vaikka virosta hakemassa ja tuo samalla koko porukalle jne. Koiranhoito sujuu vuoroin vieraissa periaatteella. aika paljon tuota yhteistyötä kertyy.
      Tärkeintä on kuitenkin kaikenlainen tietojen ja vinkkien jako, auliisti jaetaan niitäkin.

• de-meter

En oikein osaa laskea annettua/saatua apua rahassa. Tai no. Kesäpaikan, ent. lapsuudenkotini ylläpidossa meillä on tarkka rätinki, vaikka ei siitä varsinaista hyötyä ole. Meillä on kimpassa yksi äänetön yhtiömies, joka kieltäytyy ylläpitokustannuksista, kun "ei paikkaa käytä".
      Emme ole viitsineet nostaa asiasta mekkalaa, koska ei niitä kustannuksia nyt niin paljon ole. Työtä kyllä on.
      Niin, että vastavuoroisuus ei minunkaan kokemukseni mukaan toimi kovin hyvin.
      Nuorten kanssa jonkin vempeleen yhteisomistus voisi sujua, mutta se edellyttäisi lähempänä asumista, nyt etäisyys meiltä heille on 8km ja 22 km.
      Tuttujen kanssa meillä on kyllä tapana laittaa ruokia ja käydä toistemme luona syömässä. Ai miten niin, kahdelle laittaa ruokaa samalla rahalla kuin yhdelle ? Ei meillä vain..)) Pikemminkin sitä hassaa vähän enemmän, jos vieraille laittaa.
      Opiskelevan poikani perheelle saatan kyllä ostaa jotakin "kun halvalla saan", mutta toisin päin se ei toimi, enkä sitä odotakaan.
      Kaikki meidän nuoret niin tytöt kuin pojatkin ovat kyllä aina olleet auliisti auttamassa milloin apua on tarvittu. Kun hekin kuitenkin elävät elämänsä ruuhkavuosia, turvaudumme isommissa hankkeissa maksettuun apuun, kylätalkkariin tai alan yrityksiin.

• tööttt

Ongelmallista - niitäkin asioita lienee
      - kohtalaisen ison varaosapussin esm vois lahjoittaa jollekin tarvitsevalle-
      kun ite on tehnyt remontteja autoon tai muihin laitteisiin eikä näillä vuosikymmenillä muista
      - mistä mikin irronnut osa on peräisin - sähkölaitteitten kohdalla kyllä pitäis olla silleen tarkka ettei aiheuta vahinkoja muille - tai hengenmenoja - sovittu paikka kunnassa alueella, mihin voi jättää epäilyttävät kamat - noissa jatkojohdoissakin, mitä joskus ostanut
      - joskus verkkoon liitettynä onnistuu rojauttamaan mittaritaulusta sulakkeita
      - vanhat Airamin lamput oli ennen kestävämpiä kuin Hyndain lamput
      tai monet muut härvelit - ei nitä sais varmaan kirppareillekaan lahjoittaa - ellei ole varma
      niidenkään turvallisuudesta tai toimintakunnosta.
      Yhtä fiksuja vekottimia kui kaikkien vakuutusyhtiöitten pienillä kirjaimilla "kirjaillut präntit" - silleen "idioottivarmat" bisnesideat. Toka juttu on kaikki populäärikulttuurin tuotteet räväkkyydessään eri aikakausilta - paitsi hintavia tuotteita yhteiskunnan tuella tuotettuja -- myös tekijöiden tukeminen virallisissa "epäviralliset" bisneksensä mukaan lukien - joku enempi riesa kuin hyötynäkökohta - alati muuttuvassa maailmassa.
      Minnan päivää - hänellä oli ajankohtaista asiaa jo sata vuotta sitten - paljon enempi kui
      Havis Amandalla - kurvikkaita tyttöjä molemmathan hekin. Patsaansa ansainneet.

• korppis

Kaunis aurinkoinen lauantaipäivä laskee iltaa kohti. Heräsin päikkäreiltä, söin Tapolan mustaa makkaraa muusilla ja puolukkahillolla, i h a n a a.

Asiaan, kuinka moni teistä on löytänyt tiensä paikkakuntanne roskalavatoimintaan. Roskalava tai miten sitä nyt missäkin kutsutaan on ilmaista kierrätystä. Meillä korvessa on kolme nettikierrätyspalvelua. Niin palvelua, kyseenalaistan yhden kierrätyksen toiminnan. Sen ylläpito on näet sitä mieltä, että heidän ei tarvitse palvella koska he eivät saa rahaa ylläpitotehtävistään. Heillä on runsaasti sääntöjä, joita pitää noudattaa ja jos teet vahingossa pienen virheen ilmoituksesi poistetaan. Siksi kai on syntynyt toinen palvelupiste, jossa ei ole sääntöjä.

Lisäksi täällä pyörii ruokakierrätyspalvelu. En tosin ole vielä sitä käyttänyt, mutta olen sen yhteisönkin jäsen.

Kierrätys toimii siten, että ilmoitat annetaan jotakin tai etsitään jotakin. Tavara pruukaa lähteä aika nopeasti kiertoon. Eka varaaja tai hakija saa tavaran ilmaiseksi yleensä hakea. Itse olen saanut ilmaiseksi parvekkeen kaiteeseen laitettavan pöydän ja siihen kuuluvan tuolin. Ilmoitin tarvitsevani kukkapöydän ja sain sievän pienen kukkapöydän keittiön ikkunan eteen ja tietty ilmaiseksi.

Itse annoin pientä tavaraa kirpputorilta viimeksi jäänyttä kiertoon.

Kun antaa ja saa ilmaiseksi jää hyvä mieli.

• de-meter

Onpa aktiivista kierrätystoimintaa teillä päin, korppis. Kai sitä löytyisi täältäkin, mutta pitäisi etsiä oikeat kanavat ja olla aktiivinen. Kun minulla on vakitoimi tuossa pienessä kierrätyspisteessä minun toimintapani on tuo tuttu: vie mennessäs, tuo tullessas...
        Huutonettiin olen joskus tuumaillut laittaa tavaraa myyntiin, mutta kun en pysty kuvaamaan mitään, pelkkä sanallinen kuvaus ei oikein myy, uskoisin. Eräs tuttuni vuokrasi äskettäin kirpparipaikan ja valitti, että siinä on koko ajan kiinni ne kaksi viikkoa, minkä vuokrausaika kestää.
        Itse en sellaista vaivaa viitsisi nähdä. Minulle riittää/sopii sellainen kierrätys, missä rahaa ei käytetä. Ja "antaessaan saa", kuten sanot.

• de-meter kirjoitti:

Onpa aktiivista kierrätystoimintaa teillä päin, korppis. Kai sitä löytyisi täältäkin, mutta pitäisi etsiä oikeat kanavat ja olla aktiivinen. Kun minulla on vakitoimi tuossa pienessä kierrätyspisteessä minun toimintapani on tuo tuttu: vie mennessäs, tuo tullessas...
        Huutonettiin olen joskus tuumaillut laittaa tavaraa myyntiin, mutta kun en pysty kuvaamaan mitään, pelkkä sanallinen kuvaus ei oikein myy, uskoisin. Eräs tuttuni vuokrasi äskettäin kirpparipaikan ja valitti, että siinä on koko ajan kiinni ne kaksi viikkoa, minkä vuokrausaika kestää.
        Itse en sellaista vaivaa viitsisi nähdä. Minulle riittää/sopii sellainen kierrätys, missä rahaa ei käytetä. Ja "antaessaan saa", kuten sanot.

"de-meter"

Ostaisitko minulta riimejä tavaroillesi :)
        -
        "Lusikka pieni, kaunis lapsi
        nuollut sitä teiniksi asti"
        -
        Maksaa voisit huuli-rasvattomasti.
        Kierrättäisimme tunteita, niin sanoakseni.

hali

H.

• lapseni-opeilla
        de-meter kirjoitti:

Kai sitä löytyisi täältäkin, mutta pitäisi etsiä oikeat kanavat ja olla aktiivinen? Kirjoitti de-meter, ja siinä hän on oikeassa.

Itse en viitsi edes opetella näitä netin myyntipalstoja, mutta ihmettelen, että joka paikkakunnalle näitä löytyy ja aivan uskomattomia myy /vaihda(anna ilmaiseksi/ ja sitten se hinta €-rosta alkaen?

Jotenkin on ikimuistoinen kokemus (Espoon) Leppävaaran torilta, jossa oli tapahtuma; "vie mennessäs, tuo tullessas" ja niitä kaipaisin joka paikkaan.

Kirppispaikan lunastus on joillekin liikaa, mutta meillä on myös joskus torilla sellainen "konttikirppis", joka on ilmainen.

• lapseni-opeilla kirjoitti:

Kai sitä löytyisi täältäkin, mutta pitäisi etsiä oikeat kanavat ja olla aktiivinen? Kirjoitti de-meter, ja siinä hän on oikeassa.

Itse en viitsi edes opetella näitä netin myyntipalstoja, mutta ihmettelen, että joka paikkakunnalle näitä löytyy ja aivan uskomattomia myy /vaihda(anna ilmaiseksi/ ja sitten se hinta €-rosta alkaen?

Jotenkin on ikimuistoinen kokemus (Espoon) Leppävaaran torilta, jossa oli tapahtuma; "vie mennessäs, tuo tullessas" ja niitä kaipaisin joka paikkaan.

Kirppispaikan lunastus on joillekin liikaa, mutta meillä on myös joskus torilla sellainen "konttikirppis", joka on ilmainen.

"lapseni-opeilla"

Jankuti.
        Kopioiki.
        Lapsetti.

H.

• de-meter
        hunksz kirjoitti:

"de-meter"

Ostaisitko minulta riimejä tavaroillesi :)
        -
        "Lusikka pieni, kaunis lapsi
        nuollut sitä teiniksi asti"
        -
        Maksaa voisit huuli-rasvattomasti.
        Kierrättäisimme tunteita, niin sanoakseni.

hali

H.

Jaa, hunksi. Sinä itse voisit myydä paremmin kuin riimisi. Katseenvangitsija ja lirkkumestari samassa persoonassa.
        Kuka sinua nyt voisi vastustaa ?..))
        Ja tunteiden kierrätyksessä kannattaa muistaa kierrätyksen perussääntö; ehjää ja puhdasta täytyy vaihtoon tarjota...

• de-meter
        lapseni-opeilla kirjoitti:

Paljon täytyy tosiaan myydä, "lapsen-opeilla" että saa kirppispaikkavuokran maksettua. Ja jos ylihinnoittelee tuotteensa, kauppaa ei synny.
        Siskoni asuu pikkukaupungissa ja kertoi, että siellä ei kirppikselle kannata viedä mitään, kulut ovat isommat kuin tuotot, kauppa ei vain käy, kun väkeä ei ole tarpeeksi.

• lapseni-opeilla
        hunksz kirjoitti:

"lapseni-opeilla"

Jankuti.
        Kopioiki.
        Lapsetti.

H.

"lapseni-opeilla"

Jankuti.

Kopioiki.

Lapsetti.

H.

Kerro nyt, mikä sinua "jurppi" , jos 60 nainen onkin hieman "tumpio" lapsenlastensa edessä? Kyllä siellä on iskä ja äiskäkin, ainakin TV:n säädöissä, joskus?

Korostat olevasi entinen "hippi" ja ilmeisesti haluat olla sitä edelleen, kuten Korppis haluaa olla milloin mikäkin "pissisi" ja brändiä luomaan?

Voin vakuuttaa, että Teillä on jo oma brändinne.

• de-meter kirjoitti:

Myöhäisiltaa! Kohta lämpimään suihkuun, kirja käteen ja pehkuihin, mutta sitä ennen. Kaikkein helpoin tapa löytää paikkakunnan yleishyödylliset kierrätystoiminnat on luoda itselle facebook-tili.

Facebookin kautta pääsee moneen erilaiseen yhteisöön kuten esim. täällä korvessa muistojen Kainuu tai erilaiset kirpputori- yms. kierrätykset. Sinne vain jäseneksi ja loppu onkin sitten helppoa, niin jos kyseinen yhteisön ylläpitäjät eivät niuhota ja tee mielettömiä omia sääntöjä, joista ei ota selvää Heikkikään ; ) Mutta erokin on yhtä nopeaa kuin liittyminen, nappi pohjaan, eroan ryhmästä.

• lapseni-opeilla kirjoitti:

"lapseni-opeilla"

Jankuti.

Kopioiki.

Lapsetti.

H.

Kerro nyt, mikä sinua "jurppi" , jos 60 nainen onkin hieman "tumpio" lapsenlastensa edessä? Kyllä siellä on iskä ja äiskäkin, ainakin TV:n säädöissä, joskus?

Korostat olevasi entinen "hippi" ja ilmeisesti haluat olla sitä edelleen, kuten Korppis haluaa olla milloin mikäkin "pissisi" ja brändiä luomaan?

Voin vakuuttaa, että Teillä on jo oma brändinne.

"lapseni-opeilla"

Pidemmän aikaa minä mietin miten voisin arvostella toisten kirjoituksien köyhyyttä eri-lailla kuin esim. sinä nyt.
        Halusin lisää häpäisevää hauskuutta :)
        Halusin uuden tapani toimivan myuös kommentteihin, jotka ovat ilmi-selviä kopioita toisten palstalaisten aikaisemmista kirjoituksista.

Valuvi.
        -
        mätäki.
        Nötkötti.

Korppis on suloinen, sitkeä tyrkky.
        Kainuu on köyhää :)

yst.

H.

• flegmaatti

Onko omatoimikirppis kustannusten jakoa? Ainakin niiden minimointia.
      ´Vapaa-ajan asuntomme ( kerrostalon ) roskapiste on kadun varressa. Sinä on normaalit kannelliset laatikot eri roskatyypeille ja paikalliseen tapaan kuuluu, että laatikiden viereen viedään muut tavarat joista halutaan päästä eroon. Lähiasukkaat ja ohikulkijat "tullavat" valikoiman yllättävän tehokkaasti merkkinä siitä, että minulle epäkelpo kelpaa jollekin toiselle.

• H.saa

kyllä raivon tunteita kierrätettyä täällä.

• H.saa kirjoitti:

"H.saa "

En minä usko demeterin hyppivän seinille.
        Ainakaan raivosta.

H.

• nauttii.varmaan
        hunksz kirjoitti:

"H.saa "

En minä usko demeterin hyppivän seinille.
        Ainakaan raivosta.

H.

Ei tietenkään kun sää hunksu osaat niin hyvin hälle lirkkua.

• hyvin-putoaa-tiedoissaan
        H.saa kirjoitti:

hunksz saa raivon tunteita kierrätettyä täällä. Samoin, kuin Korppis?

Ei ole sitä aloitusta eikä toisten kirjoituksia, joihin ei jompikumpi tunge halveksivan mielipiteenä?

Hunksz heittää herjaa "jankuti jankuti, kun taas Korppis tekee omia mielipiteitään, että kuka on kuka ja kuka mikä?

Meistä on ystäväni kanssa tullut oikein "tiimi", kuinka saadaan Korppi pois oksaltaan?

• de-meter
        nauttii.varmaan kirjoitti:

Ei tietenkään kun sää hunksu osaat niin hyvin hälle lirkkua.

No siitäpä lirkkumestarin tunteekin, "nauttii varmaan", että hän osaa sovitella sanansa vastaanottajalle sopiviksi..))
        Kyllä se vaatii tarkkasilmäisyyttä ja hyvää pelisilmää.
        Ja ei kai lirkku pahasta ole ? Parempi lirkku kuin torkku..))

• kirppuli
        hyvin-putoaa-tiedoissaan kirjoitti:

hunksz saa raivon tunteita kierrätettyä täällä. Samoin, kuin Korppis?

Ei ole sitä aloitusta eikä toisten kirjoituksia, joihin ei jompikumpi tunge halveksivan mielipiteenä?

Hunksz heittää herjaa "jankuti jankuti, kun taas Korppis tekee omia mielipiteitään, että kuka on kuka ja kuka mikä?

Meistä on ystäväni kanssa tullut oikein "tiimi", kuinka saadaan Korppi pois oksaltaan?

Oletteko ystäväsi kanssa onnistuneet saamaan korppi pois oksalta?

• kirppuli kirjoitti:

Oletteko ystäväsi kanssa onnistuneet saamaan korppi pois oksalta?

Niinpä, tuo on sitä arvuuttelua, mitä minäkin joskus arvuuttelen ystävieni harakanpoikien kanssa, vaan ei olla vielä pudottu oksalta jos nyt tuolilta putosinkin. Onneksi satutin vain itseni en muita.

• bessie-

En ole oppinut. Olen kyllä suunnitelmallinen, mutta en halua tuhlata aikaa ja voimiani 'turhaan' suunnitteluun. Lainaan kyllä esimerkiksi asuntoani tai autoani jos joku milloin tarvitsee, mutta sovitun yhteiskäytön kokisin rajoittavan vapauttani liikaa, mieluummin maksan yksin.

Yksin asuvalle "elämisen kustannusten" jakaminen muiden kanssa on aika vaikeaa, mutta en sellaista haluaisikaan. Yksin asuminen oli minulle oma valinta. Valintaa tehdessäni laitoin hyvin suuren painon sille, että tulen säilyttämään minulle erittäin tärkeän itsenäisyyteni ja taloudellisen riippumattomuuteni myös eläkkeelle jäätyäni.

• Jokukokkox

Minä yli 60-vuotias olen vielä työelämässä, tosin osa-aikaeläkkeellä. Meillä vaimo hoitaa ruokapuolen ja tietysti oman autonsa kulut. Minä maksan kaiken asumiseen liittyvän, omakotitalossa, ja oman autoni kulut. Työtöntä poikaa pitää avustaa, ja vähän pienipalkkaista tytärtänikin. Lasten äiti taitaa laittaa rahansa jollekin uskonlahkolle tms.
      Toinen taloni on remontissa. Ei ole viisasta tässä iässä pitää kahta taloa, mutta kun tuo kotitaloni on kulkenut suvussa ainakin 250 vuotta, ei sitä voi asumattomana pitää.

• Oikein hyvin ovat taloutemme kaksi eläkeläistä jakaneet kaiken maallisen kanssani.

• Jokukokkox

Ex-eukkoni ryösti minulta erossa 50 000 € viime tingassa avioehtosopimuksesta kieltäytymällä, suurehkojen häiden alla. Nykyinen vaimoni halusi avioehtosopimuksen, koska ei halua mitään mikä kuluu minulle tai lapsilleni. Perin ja lunastin kotitilani maineen ja metsineen. En osaa sanoa onko noita enemmän harmia vai hyötyä.

• Jokukokkox kirjoitti:

Ex-eukkoni ryösti minulta erossa 50 000 € viime tingassa avioehtosopimuksesta kieltäytymällä, suurehkojen häiden alla. Nykyinen vaimoni halusi avioehtosopimuksen, koska ei halua mitään mikä kuluu minulle tai lapsilleni. Perin ja lunastin kotitilani maineen ja metsineen. En osaa sanoa onko noita enemmän harmia vai hyötyä.

Minulla ei ole pienintäkään aikomusta ryöstää ketään. Lapsenlapselle sanoin metsässä retkeillessämme, että nämä voivat joskus olla sinun metsiäsi.
        Olen huono hamuamaan omaisuutta, kun kaikki tarpeellinen mahtuu reppuun, niin tilanne on hyvä.

• Jokukokkox

Tuo on hyvä periaate. En minäkään ymmärrä ihmisiä jotka hamuavat rahaa enemmän kuin tarvitsevat. Mielestäni tuloni riittävät minulle nyt ja jatkossa, joten en ole kiinnostunut palkankorotuksista tms. Elämä on helppoa, kun ei ole kateellinen isotuloisimmille tai rikkaammille.

• joutilasmaanomistaja
        Ancelina kirjoitti:

Minulla ei ole pienintäkään aikomusta ryöstää ketään. Lapsenlapselle sanoin metsässä retkeillessämme, että nämä voivat joskus olla sinun metsiäsi.
        Olen huono hamuamaan omaisuutta, kun kaikki tarpeellinen mahtuu reppuun, niin tilanne on hyvä.

Kysyikö lapsenlapsi montako ha on hyötymetsää, onko rantaviivaa sisältääkö joutomaita tai soita. Onko rasitteita.

• joutilasmaanomistaja kirjoitti:

Kysyikö lapsenlapsi montako ha on hyötymetsää, onko rantaviivaa sisältääkö joutomaita tai soita. Onko rasitteita.

Ei kysynyt, 4-vuotias ei mieti tuollaisia.

• Jokukokkox
        joutilasmaanomistaja kirjoitti:

Minä voin osaltani vastata. Metsää on 150 000 € arvosta. Rantaviivaakin on, mutta se on suojeltua Kymijoen kulttuurimaisemaa. Kiinnityksiä tai rasitteita ei ole.

• Mennyttä.Miestä

Ei ole metsää, ei rantaviivaa eikä enää edes tonttiakaan. Rahaa on vielä jonkin verran, vaikka pois jo annoinkin, vaikka huijarille taisi mennä, mutta minun viimeisessä paidassani ei ole taskuja. Sitä mökin nimellä kutsuttua huvilaakaan en sitten saanut hankittua, vaikka joskus mieli teki. Kohta saankin siirtyä poistuneitten joukkoon eikä minusta jää kellekään mitään muuta kuin nopeasti haalistuva muistikuva.

• alakulo

Jäin tuijottamaan tuota otsikointia jossa nuori ihminen on käpertynyt huovan alle
      - kuin sieluani paleltaa ja hyytää maailman raakuus ja rajuus - apua, en pärjää anoreksiani kanssa - mitä teen? Ihmisiä on linnoissa ja "linnoissa" - toisissa linnoissa monet verkostojaan
      pohtivat ja rakentavat, onhan netissäkin useitakin - osa äärimmäisyyksiin meneviä
      - ei mitenkään turvallisia ja silleen sosiaalisia. Joissa etupäässä vakiokäytäntö, että rahat ja varat tänne -- mitään vastinetta ja hyötyä ei kuitenkaan ole saatavissa.
      Tämäkin yhteisö mainitaan pahana tienä ties minne - herra tietää vaan ei kerro.
      Kaljupäiden kiitorataa - lieko sitä kuuluisaa viimeisen karvan varaan tyssäämistä kaikki ihmismielen vankilatkin - toisille etua, toisille haittaa - kuin varjomaailmatkin
      - pitkien saarnojenkin sanotaan joskus johtavan kansaa apatiaan - syytä vai seurausta
      Joku viisas terapeutti varmaan sanois että suu kiinni - hiljaisuus on välillä kauneinta musiikkia.
      Lepopäivähän pyhäkin on. Sytytän kynttilän pimenevään iltaan.

• Jokukokkox

Ei tarvitse olla viisas terapeutti huomatakseen kuinka arvokasta hiljaisuus on. Asumme melko rauhallisella omakotialueella, mutta silti haluamme kertomani kotitaloni hiljaisuuteen. Kylät kun autioituvat, on yksi seuraus siitä hiljaisuus.

• de-meter
        Jokukokkox kirjoitti:

Ei tarvitse olla viisas terapeutti huomatakseen kuinka arvokasta hiljaisuus on. Asumme melko rauhallisella omakotialueella, mutta silti haluamme kertomani kotitaloni hiljaisuuteen. Kylät kun autioituvat, on yksi seuraus siitä hiljaisuus.

Kokevatko ihmiset hiljaisuuden arvokkaaksi, jokukokkox ? Minusta he karttavat sitä. Melkein kaikki yksin asuvat kertovat, että heillä on radio tai telkkari auki koko ajan, jopa metsälenkillä tapaa lenkkeilijöitä "napit korvissa".
        Tuttuni kertoi, että kesäpaikassa hiljaisuus häiritsee hänen nukkumistaan. Oli kuulemma pakko hankkia tikittävä kello , että sai unen päästä kiinni.
        Itselleni hiljaisuus on juhlaa. Maalle mennessä sitä voi ihan pudota siihen ja tuntea sen eheyttävän vaikutuksen. Ihmettelen, ettei hiljaisuutta käytetä enempää erilaisten stressisairauksien hoidossa, vaikka se tutkitusti lievittää oireita.

• de-meter kirjoitti:

Kokevatko ihmiset hiljaisuuden arvokkaaksi, jokukokkox ? Minusta he karttavat sitä. Melkein kaikki yksin asuvat kertovat, että heillä on radio tai telkkari auki koko ajan, jopa metsälenkillä tapaa lenkkeilijöitä "napit korvissa".
        Tuttuni kertoi, että kesäpaikassa hiljaisuus häiritsee hänen nukkumistaan. Oli kuulemma pakko hankkia tikittävä kello , että sai unen päästä kiinni.
        Itselleni hiljaisuus on juhlaa. Maalle mennessä sitä voi ihan pudota siihen ja tuntea sen eheyttävän vaikutuksen. Ihmettelen, ettei hiljaisuutta käytetä enempää erilaisten stressisairauksien hoidossa, vaikka se tutkitusti lievittää oireita.

Nautin hiljaisuudesta. Minulla ei Tv ole auki kuin pääsääntöisesti seitsemän uutisten aikana. Radio vielä harvemmin. Uudessa autossani on hyvät äänentoistolaitteet ja siellä on radio alvariinsa päällä. Tosin olen ihmetellyt miksi usein musiikinohjelmien puheosuuksissa jutellaan tuhmia ja kiroillaan. Tietenkin tämän voi siirtää myös tv:n ohjelmiin, jossa ajellaan autoilla lujaa ja ammutaan silmittömästi. Siksi kai TV ei ole auki juuri lainkaan.

Tämä taloyhtiö, jossa asun on oikean rauhan tyyssija. Tässä asuu pääsääntöisesti vanhempia naisihmisiä.

• flegmaatti

Hiljaisuus on subjektiivinen kokemus. Oleskelu täysin hiljaisessa ja kaiuttomassa tilassa, niitäkin on laboratorioina, on pitemmän päälle ahdistavaa.
        Tutkimuksin on luotettavasti todettu ihmisen kaipaavan ääniärsykkeitä nukkuessaankin. Kesäisen metsä- / järviluonnon "meteli" riittänee.

Muutaman vuoden työviikot asuin todella hiljaisessa kerrostalossa. Asunto oli pohjakerroksessa takapihan puolella ja niin sivussa, ettei edes rappukäytävän äänet kuuluneet. Takapihalla oli pieni nurmikko ja sen takana korkea kallioleikkaus joten sieltä ei tullut edes luonnon ääniä. Olo oli kuin hautaholvissa.

Nykyisessä pääosoitteessa vähäisemmätkin liikenteen äänet riittäisivät. Keskustassa on niin paljon liikennettä, ettei edes tuuletusikkunoita viitsi pitää auki kesäöisinkään.

• vhimsf

Nettimaailman erikoispalveluja uutisten mukaan on, että siellä onpalveluita, joilla voi tilata
      "putsausporukoita<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< - jotka esm käyvät putsaamassa valitsemansa uhrin varoistaan ja rahoistaan ja terveydestään, varat ilmeisesti ohjautuu tai osa
      urille tilatuille palkkamurhaajille- kurjat kokemukset ainakin noista - esm uskontojaan tyrkyttäjistä. Kustantaa niittenkin lampaankaapuun pukeutuneita pahanpappien toimintaa.

• Jos ihminen ei itse tule toimeen on yhteiskunta----muuten on naru.

• Täällä on kirjoittajia jotka asuvat täällä ja sonnit muualla tai jotain toista eri maailmoista. Täyttä paskaa kirjoitukset, kyllä kaikki näkee mitä kirjoitatte asutte missä tahansa, olette nollia ja Teitä on kaksi.

On turha jolla jotain suurta.

• tööttt

Mistä ihmeen sonneista? Jotkut opet ovat luonnehtineet ja kirjoitelleet - kui villiintyneitä ja vauhkoja sonnilaumoja ovat oppilaat, joilla vakavia käytöshäiriöitä ja ongelmia koulussa
      - tai isompienkin, jotka rääviä rääkkiä ja tuhoa toisille aiheuttavat eikä mitkään vakuutukset koskaan korvaa.

• Korpis ja Palomena

• Nämä kaksi nollaa ihannoi sontaa todessa näin totuus.

• Öölii

Puliukko taas kännissä vouhkaa.

• Öölii kirjoitti:

Puliukko taas kännissä vouhkaa.

Huora elää!!!

• ihme kuika huorat elää.

Suomalaiset ovat huuneissa tähän Eu tutkimus!!!

• Suomi on kaikessa nollli---urjeilu onnolllaa.....'Suoi on apina ja rikollonnen urkeilussa.

• Suomen on aika jättää urheilu koska on nolla.

• köyhämuteikipee

Autoa ei ole, enkä tarvitse, toista en halua saman katon alle asumaan joten ne asumiskustannuksetkin kaikki itsellä, ruokaa en tee yhtä annosta kerrallaan, vaan suuremmissa erissä ja annoksina pakkaseen, käytettyjä vaatteitanikaan en jaa toisille vaan ne menee lumppuihin. Lapseni perheellekään ei tarvitse antaa muuta kuin aikaani......vaikka köyhä olenkin, niin jossain mielessä kuitenkin rikas

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      268
      9771
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      315
      6976
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      80
      1790
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1451
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      104
      1404
    6. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1171
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      1099
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      41
      902
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      24
      770
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      752
    Aihe