Saku nartun paino :(

pikkusakuliininen

Eli narttuni paino on nyt 12 kuukautisena vain 26 kg!! Missä vika onko sillä joku kääpiögeeni?! Säkä on kotimittauksella 59cm. Isä on 65cm ja 40 kg äippä 60 cm ja 32kg.
Minkä kokosia teiän nartut? Odotin hieman isompaa koiraa, juoksutkin ollut joten kasvu olikin vissii siinä..

6

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sakemanninomistaja

En muista,paljonko oma narttuni painoi tuon ikäisenä. Täytti vasta 7v ja painaa jotain 33-34kg. Säkä on n.62cm (kotimittaus) Kyl koiras vaikuttaa olevan rotumääritelmän mukainen koon ja painon suhteen

• Paimmen

Massaa saat monipuolisella liikunnalla ja ruualla (kanaa,nautaa,lohtaa ja laadukas nappula). Uinti ja maastossa kävely meinaa. Nuoria on suotavaa madottaa (2-4kk välein) ja ruokkia säännöllisemmin (4x/pv) kunnes pullahtavat 2-4v. iässä haitarilla painonsa kanssa.

• Lunakristiina85

Ei tuon ikäistä tarvitse syöttää 4krt päivässä. 2kertaa riittää...

• Mansikkamato

Ei kannata mitään stressiä ottaa, todennäköisesti kasvaa vielä massaa sinne 1,5 vuoteen saakka, noi sakut tuppaa olee aika rimpuloita vielä vuoden ikäisinäkin. Kunhan koiralla nyt ei kumminkaan luut paista läpi niin mitään lihotusta ei kannata yrittää, säkäkorkeuskin on hyvä. Oma narttusakuni oli vuoden ikäisenä 35kg ja 65cm ja silti hemmetin rimpula, nykyään 40kg paikkeilla ja saanut kritiikkiä osakseen koska menee uroksen mitoissa :/ mutta mulle tärkeintä on että koira on terve ja iloinen.

• 1610

Massa tulee ajan kanssa. Oma narttu oli valnis vasta 4-vuotiaana. Anna sen kehittyä rauhassa. Ei ihmisetkään ole kaikki saman kokoisia.

• Schaiffer

Normaali hyvänkokoinen ja painoinen narttu (Y).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      94
      1855
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      86
      1303
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      115
      972
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      863
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe