Narsisti ei puolusta koskaan lastaan. Narsisti asettuu aina niiden puolelle jotka kiusaavat hänen lastaan. He ovat narsistin ylimpiä ystäviä. Kiusaajat kannustavat narsistia tuhoamaan oman lapsensa. Narsistin ylimmät ystävät ovat kiitollisia narsistille joka antaa lapsensa heille raadeltavaksi. Narsisti on vallasta sekaisin kun näkee miten voi aiheuttaa pahaa omalle lapselleen, eiköhän lapsi opi tottelemaan kun sitä tarpeeksi henkisesti hakataan.
Narsistin lapset
32
1901
Vastaukset
- tytär-
Näin raakaa peliä se oli narsistin lapsena. Ja ei se jäänyt ainoastaan *henkiseksipahoinpitelyksi*, kyllä siinä sai se *toinenkin pää* kärsiä remmin sivalluksista. Joskus syystä, joskus syyttä ja lopulta jo vain varmuuden vuoksi.
- jgfgjkkgfh
Aloituskuvaus sopii minunkin kokemaani
- Lapsialibi
Ei pidä paikkaansa. Kyllä narsisti saattaa puolustaa lastaan henkeen ja vereen, jos se on se kultalapsi, jonka narsisti on valjastanut oman egonsa jatkeeksi ja johon narsisti samaistuu. Narsisti voi nostaa lapsen myös tehokkaaksi välineeksi ja syyksi pitää puoliso tai kumppani tunnetasolla etäällä itsestään tai narsisti voi käyttää lasta "oikeutettuna" alibina irtautua häntä rasittavista, liian rehellisistä ihmissuhteista.
Lapsihan on aina sellainen ässäkortti hihassa, jonka vetämällä ei tarvitse ottaa muita ihmisiä huomioon. Siihen on vaikea sanoa mitään.- Khvkj
Ei tuo ole puolustamista, vaan henkistä väkivaltaa.
- tytär-1
Khvkj kirjoitti:
Ei tuo ole puolustamista, vaan henkistä väkivaltaa.
Näin narsisti käyttää jalustalle nostettua *kultaistalasta* ainoastaan omaksi hyödyksi ja ehkä työkaluna, saavuttaakseen itselleen ansaitsematonta arvonnousua, tai taloudellista hyötyä.
Mutta narsistivanhempi voi myös hylätä *kultaisenlapsensa* yhtä helposti, jos tämä jumalasta seuraava lapsi, aikuistuttuaan kyseenalaistaa naristin laskelmoivan ja epäkurantin käytöksen jotenkin.
Lapset ovat narsistille usein ainoastaan vallanvälineitä, jolla kiristetään puolisoa toimimaan halutulla tavalla. Ei narsisti arvosta puolisoaan, tai lapsiaan. Oli sitten kysymyksessä se *syntipukkiuhri*, tai se jalustalle nostettu *kultainenlapsi*. Kaikki saavat kaltoinkohdellun osansa joskus, narsistin kierossa ja häikäilemättömässä maailmassa.
- tottaon
Narsistin lapsilla ei ole ihmisoikeuksia. Narsisti on lapsiaan vastaan kun oikeasti asia pitäisi olla päinvastoin. Vasta aikuisena kun hän on irtaantunut vanhemmastaan voi narsistin lapsi hankkia jonkinlaisen itsetunnon ja ihmisarvon ja opetella olemaan itsensä puolella.
- bootsie
Narsisti humaltuu siitä vallasta, joka hänellä on omaan lapseensa. Hän menee siitä sekaisin kuin alkoholista tai huumeista ja se vallantunne koukuttaa narsistin. Siksi narsisti kohdistaa valtansa oman lapseen aina uudelleen ja uudelleen. Lapsi on ollut helppo saalis hänelle, oma lapsi, joka ei osaa arvata, eikä varsinkaan tiedä että jopa oma vanhempi voi olla se elämän ilkein ja pahin ihminen. Arka narsisti ei uskalla kamppailla aikuisien kanssa, joten hän kamppailee lasten kanssa ja näyttää heille miten suuri auktoriteetti hän oikein on. Muuten mitätön ja vähäpätöinen paskiainen huonouden tunnossaan terrorisoi siten heikompiaan, että tuntisi pätevänsä edes jossain.
- tytär-1
No noinhan se on, kun olen koko aikuisikäni ollut tiedostetusti narsistivanhemman hampaissa. Ja loppua ei tunnu näkyvän. Hän valehtelee, pilkkaa, varastaa ja puhuu pahaa selän takana. Ja kuitenkin odottaa/vaatii erilaisia *palveluja* itselleen, tästä huolimatta. Siis pelkkää nöyryyttämistä ja vallan käyttöä, hänen puoleltaan.
Olen minimoinut kaiken kanssakäymisen hänen kanssaan nykyään. Mutta sitä voimallisemmin hän hyökkää ja yrittää tunkeutua elämääni. Käyttää hoviaan sanan saattajina ja *paskaviestien* toimittajina. Silkkaa pahuuttaan.
Ja näin se näyttää menevan, läpi koko hänen elämän. Muutosta parempaan ei ole havaittavissa. Ja todella ikävin asia on se, että oma vanhempi on elämäni ilkein ja pahin ihminen. Joka yritää tuhota kaiken hyvän elämästäni.
- Helvetin_esikartano666
Narsistilla on suosikki- ja inhokkilapset. Minä olen ollut inhokki yli 50 vuotta. Sain ainostaan 100 metriä etumatkaa (Jaakko Tepon sanoin), kun kotoa läksin. Kun taas pikkuveljeni on saanut kaiken kultalusikalla hopeatarjottimelta annostellen. Aivan kaiken. Hänestä tuli myös narsisti. Toinen suosikkilapsi oli äidin mielestä kaunein, siskoni, joten häntä oli kiva esitellä ja kehua muille. Hänestäkin kasvoi hirviö-narsisti. Periytyykö sairaus vai käyttäytymismalli? Molemmat varmaan.
- Mahtaako_
Mahtaako nyt olla oikein käsitteet ja diagnoosit hanskassa.
Narsismi ei ole ainoastaan pinnallinen tai harhautunut käsitys itsestä, joka voidaan saada aikaan väärällä kotikasvatuksella, vaan erittäin syvällinen kyvyttömyys tuntea empatiaa -myös.
Ajattelen, että narsistilapsi ei tule olemaan tyytyväinen vanhempiensa luomaan harhakuvaan itsestään voittajana, vaan arvostelee tätäkin asetelmaa. Narsismi on syvällä, hyvin syvällä ihmisessä.
On hyvin harhautuneita ihmisiä, mutta se ei vielä tee heistä narsisteja, vain narsistisia... Tuollainen harhautunut voi uudelleenkasvaa myöhemmän kehityksen ansiosta aivan toisenlaiseksi ihmiseksi.
Narsismi leivotaan 1-2 ikävuosien aikan jättämällä lapsi liian vähälle huomiolle. - Helvetin_esikartano666
Hieman sarkastisesti pähkäilin tuota viimeisintä kysymystä. Kiitos vastauksestasi.
- havumajasta
Hieman samalta näyttää eli on suosikki- ja inhokkilapset. Onko se suosikkilapsi ikäänkuin narsistin oma kuvajainen, yhtä kaunis ja sulavalinjainen tai ainakin narsisti on sitä mieltä, että kyseessä on ihana kaunotar, oikea sweetnamu. Inhokkilapsi on taas se, jota aina voi mitätöidä ja haukuskella, kun on jo ulkonäöltäänkin niin poikkeava narsistista, näyttää narsistin mielestä rumalta verrattuna itseen. Niin kauan asetelma toimii, kun suosikki tekee niinkuin narsisti haluaa, mutta suosikkiasemankin voi menettää, jos ei tee ja elä niinkuin narsisti haluaa ja tahtoo, sillä eihän suosikki voi tuottaa häpeää narsistille elämänvalinnoillaan. Suosikki on narsistin jatke, mutta inhokki ei.
Onko narsisti jollain tapaa riippuvainen lapsistaan? Haluaa omistaa, ainakin suosikkilapsen, jolloin irtautuminen vanhemmasta on vaikeaa. Säätää lapsensa elämässä juuri niinkauan kuin lapsi antaa säätää ja aina ajattelee negatiivisesti, pelottelee ajatuksillaan myös lapsensa niin kauan kuin hän on tiiviimmässä vaikutuspiirissä. Kummallinen kiero symbioosi, jossa suosikin on myös miellytettävä narsistia, ettei narsistin kiusaaminen pääse alkamaan. - assxasxasxasxsa67
havumajasta kirjoitti:
Hieman samalta näyttää eli on suosikki- ja inhokkilapset. Onko se suosikkilapsi ikäänkuin narsistin oma kuvajainen, yhtä kaunis ja sulavalinjainen tai ainakin narsisti on sitä mieltä, että kyseessä on ihana kaunotar, oikea sweetnamu. Inhokkilapsi on taas se, jota aina voi mitätöidä ja haukuskella, kun on jo ulkonäöltäänkin niin poikkeava narsistista, näyttää narsistin mielestä rumalta verrattuna itseen. Niin kauan asetelma toimii, kun suosikki tekee niinkuin narsisti haluaa, mutta suosikkiasemankin voi menettää, jos ei tee ja elä niinkuin narsisti haluaa ja tahtoo, sillä eihän suosikki voi tuottaa häpeää narsistille elämänvalinnoillaan. Suosikki on narsistin jatke, mutta inhokki ei.
Onko narsisti jollain tapaa riippuvainen lapsistaan? Haluaa omistaa, ainakin suosikkilapsen, jolloin irtautuminen vanhemmasta on vaikeaa. Säätää lapsensa elämässä juuri niinkauan kuin lapsi antaa säätää ja aina ajattelee negatiivisesti, pelottelee ajatuksillaan myös lapsensa niin kauan kuin hän on tiiviimmässä vaikutuspiirissä. Kummallinen kiero symbioosi, jossa suosikin on myös miellytettävä narsistia, ettei narsistin kiusaaminen pääse alkamaan.Ulkonäöllä ei ehkä ole merkitystä. Vaan sillä ajaako uhri narsistin sairasta ideologiaa eteenpäin joka on että narsisti on kaikessa paras, antaa kaiken, tekee kaiken, on ylivertainen. Narsisti tarvitsee itsetuntoonsa tukea. Sellaiset, joilla ei ole samaa vajetta itsetunnossa he tekevät ne asiat jota narsisti ei osaa narsistin puolesta ovat narsistille aarteita. Siten narsisti välttää sen että hänen vajeensa tulisi ilmi.
Suosikkilapsi on tälläinen, itse ole ollut suosikkilapsi. Tein vanhempani eteen pyyteettömästi koska hän näytti aina tarvitsevan apua. Olin lojaali narsistille. Mutta narsistille kun ei mikään riitä niin jouduin itse koko ajan käymään puolustus-sotaa narsistiäitiäni vastaan. Inhokki kuten nimitit oli meidän perheessä sellainen joka välittömästi aina nousi kovin sanoin äitiäni vastaan eikä suostunut tekemään äidilleni yhtikäs mitään. Koska hän ei suostunut tekemään mitään , lisäsi se suosikkilapsen asemaani. Mutta en katso että olisin helpommalla päässyt kuin inhokki vaan tein työni ja sain siitä asemani. - tytär-1
Meillä tämä toimi hieman toisella tavalla. Käytetään nyt näitä olemassa olevia termejä, *suosikki ja inhokki*.
Inhokkilapselta vaadittiin pikemminkin alistumista ja kaikki mahdolliset palvelijantoimet. Ja hyvin suurten tehtyjen urakoiden jälkeen, nämä tekemiset mitätöitiin todella nopeasti. Haukkumalla tekija mielenvikaiseksi, mitään osaamattomaksi ja jopa näytettiin lopuksi paljasta takapuolta, kiitokseksi tehdyistä työstä. Jotta, asiasta ei vain tarvinnut osoittaa mitenkään *kiitollisuutta*inhokille.
Suosikilta taas ei vaadittu vastaavia palvelijan palveluksia. Hän pikemminkin toimi narsistivanhemman suullisena työkaluna ja sanansaattajana, inhokkia vastaan. Eli narsistivanhempi pisti suosikin hoitamaan puolestaan nämä likaiset työt. Perimmäinen tarkoitus oli kait saada eriarvoisten sisaruksien välille lopullinen välirikko.
Suosikki saattaa menettää asemansa hyvin nopeasti. Jos hän erehtyy kyseenalaistamaan narsistivanhemman toimia yhtään. Omalla kohdalla kävi näin, että suosikkina ollut sisarukseni, ymmärsi lopulta tämän hirveän pelin, jota narsistivanhempi harrasti hänen kustannuksellaan. Kieltäytyi siitä ja pyysi minulta anteeksi tapahtuneita asioita.
Nyt narsistivanhemmalla ei ole enää *yhtään* lasta. Hän kertoo tuttavapiirilleen, kuinka hän on vieraantunut omista lapsistaan, koska nämä ovat niin *pahatapaisia*. - ylisukupolvisuus
Narsismi jatkuu seuraavassa polvessa, koska se kylvetään
lapseen jo hyvin varhaisessa vaiheessa.
Lapsen huomioimattomuus pienenä ja muunlainen kaltoinkohtelu
juurruttaa narsismia.
Suvun rasite on jo todettavissa kolmannessa polvessa. - asdasdadewfwefw
tytär-1 kirjoitti:
Meillä tämä toimi hieman toisella tavalla. Käytetään nyt näitä olemassa olevia termejä, *suosikki ja inhokki*.
Inhokkilapselta vaadittiin pikemminkin alistumista ja kaikki mahdolliset palvelijantoimet. Ja hyvin suurten tehtyjen urakoiden jälkeen, nämä tekemiset mitätöitiin todella nopeasti. Haukkumalla tekija mielenvikaiseksi, mitään osaamattomaksi ja jopa näytettiin lopuksi paljasta takapuolta, kiitokseksi tehdyistä työstä. Jotta, asiasta ei vain tarvinnut osoittaa mitenkään *kiitollisuutta*inhokille.
Suosikilta taas ei vaadittu vastaavia palvelijan palveluksia. Hän pikemminkin toimi narsistivanhemman suullisena työkaluna ja sanansaattajana, inhokkia vastaan. Eli narsistivanhempi pisti suosikin hoitamaan puolestaan nämä likaiset työt. Perimmäinen tarkoitus oli kait saada eriarvoisten sisaruksien välille lopullinen välirikko.
Suosikki saattaa menettää asemansa hyvin nopeasti. Jos hän erehtyy kyseenalaistamaan narsistivanhemman toimia yhtään. Omalla kohdalla kävi näin, että suosikkina ollut sisarukseni, ymmärsi lopulta tämän hirveän pelin, jota narsistivanhempi harrasti hänen kustannuksellaan. Kieltäytyi siitä ja pyysi minulta anteeksi tapahtuneita asioita.
Nyt narsistivanhemmalla ei ole enää *yhtään* lasta. Hän kertoo tuttavapiirilleen, kuinka hän on vieraantunut omista lapsistaan, koska nämä ovat niin *pahatapaisia*."Hän pikemminkin toimi narsistivanhemman suullisena työkaluna ja sanansaattajana, inhokkia vastaan."
Kuvittelua...
- Turhauttaa_s
Aloittaja ei ymmärrä mistä on kysymys. Tuollaisten ei pidä sekaantua mihinkään keskusteluun. Narsisti nimenomaan puolustaa lapsiaan. Lapset ovat narsistin minän jatkeita.
- tytär-1
Ehkä jonkun toisen, mutta ei omiaan.
- Voisi_
Voisi kuvitella, kun tuntee narsistin luonnetta, että narsisti pitää lapsiaan vallassaan keinolla millä hyvänsä. Ulkopuolisilla ei näistä keinoista juurikaan ole näkö- eikä kuulohavaintoja. Sitten käyttää lapsiaan hyväkseen miten päin vain sopii.
Järkyttävimpiä tapahtumia on, joissa narsisti päästää pedofiilejä käsiksi omiin lapsiinsa. Tuollaisiakin on raportoitu, ainakin valloissa.
- tsiisus6
Minun äiti otti suosikiksi pikkusiskon joka sitten ei yltänytkään hänen standardejensa mukaan sitten on veli jolla oli kaksi poikaa joita lellii ja joiden kanssa on tekemisissä. Suosikki kohde määriytyy sillä kuka hyväksyy hänen julmat kasvatusteot ja elää niinkuin niitä ei olisi koskaan ollut.
Hänen silmissään:
Masennusta ei ole olemassa, on vain outoja ihmisiä, Kaikki mikä on lasten omaisuutta on omaakin. Hän on paras kaikessa mitä tekee. Narsismi on sellainen minkä mukaan minun pitäisi osata ymmärtää ihmisiä. sääntöjä ei ole, kotona mitään ei opeteta kaikki pitäisi oppia itsestään. Jos äiti on vihainen hän kostaa sen eikä kerro syytä pitäisi päätellä itse
Facebookissa äidin narsistinen luonne näkyy hyvin. Haukkuu ja mitätöi ja vetää vitsiä... viimeisin niitti oli että hän julkaisee minun lasten kuvia ilman lupaa ja pitää sitä oikeutenaan. Poistuin facesta ja hän on alkanut puhua minulle paremmin. Halveeraa kaikkia tekoja ja mitätöi, hän sanoo että sillälailla opin pyrkimään korkeammalle. - ölkjhgsyuiopåä
Vuosikymmenet oli se tilanne, että rakastin yksipuolisesti vanhempiani.
Siinä riitti ihmettelemistä.
Mutta nyt minulla ei ole enää heistä mitään muuta tunnetta kuin vellova oksennuttava olo päässä ja kehossa ja he ovat ilmeisen tyytyväisiä tähän narsistisena lähteenä.
Mitäs nyt ? - mikojo
sinulla alkaa vuosien tutkimustyö.
- ölkjhgfdfhjkl
Olen yllättynyt, että se rakkaus tosiaan loppui. Erikoinen uusi tilanne.
Kauan luulin, että olisi jotenkin huonoa, jos en heitä rakastaisi.
Oikeasti on pelkästään hyvää, että vihdoin lopetin rakastamasta.
Paheksukoon kuka vaan. Kyllä meni aika hukkaan pitkä elämä siitä tyhjänpäiväisestä rakkaudesta puhuessa kuten äitini asian aina ilmaisikin. Olin vaan niin tyhmä, että kuuntelin ulkopuolisten mielikuvituksia. - fghjklkjhg
ps. Vaikuttaisi siltä, että maailmani on kauniimpi kun en sellaisia piruja rakasta.
- Juuriniinse
Joo, olen osittain samaa mieltä. Epäilen että äitini on narsisti. Kun olin ala-asteiässä niin meillä oli epäoikeudenmukainen tyranni opettaja. Äitini ei koskaan ollut minun puolellani vaan puolusti aina opettajaa. Kun mieheni petti minua avioliitossani, äitini oli sitä mieltä että en saa erota vaan pitää jäädä siihen. Kun olimme lapsia, hän päästi meidät mummolaan yöksi vaikka ukkimme oli lasten hyväksikäyttäjä (tätini ei ikinä päästänyt omia lapsiaan sinne yöksi).
Olen aina miettinyt miksi hän toimi näin jos muka meitä "rakastaa". En ymmärtänyt, mutta nyt ehkä ymmärrän. Ulospäin kaikki kyllä annettiin näyttää hyvältä, hyvä koulutus minulla, hyvä työ, ystävien edessä aina kehui minua mutta kahden kesken mitätöi eikä koskaan puolustanut tai auttanut ongelmien ratkaisemisessa. - äölkjhgfdfghjklö
Mutta on tämä absurdi tilanne. Tiedän tasan tarkkaan vanhempani pelin vuosikymmenien ajalta. Tunnen sen kuin omat taskuni, kuten hänkin tuntee uhrin osani kuin omat taskunsa,
Mutta jos muille kertoo, he vaikuttavat hämmentyneiltä, eivät pysty hahmottamaan...,
ja luulevat, että tässä on minullakin jotain epäselvää. Tässä ei ole minulla mitään epäselvää tässä vaiheessa, eikä vanhemmallanikaan käsitykseni mukaan. Tiedän hyvin tarkkaan mistä on kyse, ja vanhempankin.
Muut hokevat, että ei voida tietää tms. Mutta siis he eivät voi tietää. Kyllä minä voin tietää aika helpostikin kun kyse on vuosikymmenien mittaisesta elämästäni, jossa tämä on ollut vallitseva asia,
Tuntuu hassulle, että miten niin minä en voisi tietää mitään omasta elämästäni. Tässä kun tätä tarinaakin on jo niin pitkät pätkät päässä analysoitavaksi, niin
tottakai minä voin tietää, mutta ulkopuolinen ei voi.- äölkjhgfghjklö
lisään.
Vaikuttaa siltä, että lähinnä ainoastaan narsistin tai psykopaatin itse kokeneet pystyvät pääsemään sisälle asiaan ajatuksissaan...tai sitten toiset narsistit ja psykopaatit.
Useimpien muiden ihmisten kanssa asiasta lienee turha vääntää (ja toisten narsistien kanssa ei kannata.)
Siinä menee vain aika hukkaan. Siinä mielessä narsistin uhri tosiaan on yksin.
Siinä mielessä hän ei voi juuri vaikuttaa, että muiden ihmisten mieli avautuisi asialle.
Siten ajattelen että narsistin uhrin on viisainta rakentaa itse itselleen itsevarmuus asiasta muilta kyselemättä. (kesti minulla turhan kauan oppia tämä) - ttff
äölkjhgfghjklö kirjoitti:
lisään.
Vaikuttaa siltä, että lähinnä ainoastaan narsistin tai psykopaatin itse kokeneet pystyvät pääsemään sisälle asiaan ajatuksissaan...tai sitten toiset narsistit ja psykopaatit.
Useimpien muiden ihmisten kanssa asiasta lienee turha vääntää (ja toisten narsistien kanssa ei kannata.)
Siinä menee vain aika hukkaan. Siinä mielessä narsistin uhri tosiaan on yksin.
Siinä mielessä hän ei voi juuri vaikuttaa, että muiden ihmisten mieli avautuisi asialle.
Siten ajattelen että narsistin uhrin on viisainta rakentaa itse itselleen itsevarmuus asiasta muilta kyselemättä. (kesti minulla turhan kauan oppia tämä)"Siinä mielessä hän ei voi juuri vaikuttaa, että muiden ihmisten mieli avautuisi asialle."
Minäkin olen yrittänyt kertoa ja saada ihmisiä ymmärtämään mistä oikeasti on kysymys, tästä narsistin yhdessä hovinsa kanssa luomasta harhasta, mutta se on niin käsittämätöntä ihmisille, että kukaan ei usko.
Onhan se selvä, että joku sellainen, joka ei ole koskaan narsistia/psykopaattia tullut tuntemaan, ei voi millään käsittää millainen harhojen luoja narsisti on. Narsisti hovi kehittelee päässään oman kuvitelmansa siitä, miten hän haluaa/he haluavat asioiden olevan, ja koska hän tai hänen hoviinsa kuuluvat kieltävät kaikki omat tekonsa niin kaiken on oltava juuri niin kuin hän/he sanovat asioiden olevan.
Minäkin olen toivonut, että voisin avata edes joidenkin mielen näkemään sen, minkä narsisti peittää. Käsittämätöntä minulle on, miten narsisti tietoisesti valehtelee ja tekee uhrista syyllisen, syntipukin omiin tekoihinsa. Sitä ei normaalijärkinen pysty koskaan käsittämään.
Kaikesta muuten huomaa, miten yhteinen vihan kohde yhdistää ihmiset. - tyuiopkjhgfgh
Toisaalta kyllähän maailmassa tapahtuu vaikka mitä aivan hurjaa, niin miten ihmiset eivät nyt sitä usko, että joku tahallaan luo harhakäsityksiä asioista, se minua kyllä on ihmetyttänyt.
Minun tapauksessani hän nyt vielä vanhana pää kuumana miettii miten saisi toisia ihmisiä elämään väärissä luuloissa. Se on ilmeisesti hänen mielestään jännä kyky minkä hän on keksinyt. Toivottavasti ei lue tätä palstaa, ettei innostu tästä lisää.
Ja eihän sekään maailmassa ole harvinaista, että uhreista tehdään syyllisiä.
Minua ihmetyttää vielä enemmän ne jotka ei usko, kuin ne psykopaatit, jotka niitä juttuja keksii.
Mutta minä en enää ala odottelemaan, että joku muu tajuaisi. Itse olen tajunnut ja sillä selvä.
Meni kyllä kauheasti aikaa ja voimia hukkaan yrittäessä muille selittää. - ölkjhgfdhlkjh
ps.
Sitähän se psykopaattikin sanoi, että kuinka minä oikein jaksan yrittää ja yrittää selittää muille, että eikö se riitä, että itse tiedetään nämä asiat.
- wwqwdqwqsd
Narsisti ei puolusta koska puolustessaan lapsiaan hän väistämättä antaisi silloin lapsilleen oikeuksia ja hyväksyntää. Ei, hän alistaa ja jos joku on lasta vastaan hän asettuu uhkaajan puolella ei lapsen.
- Anonyymi
Onko kellekään narsistin lapselle käynyt tällä tavalla:
Koen, että äitini on narsisti ja koen, että minut emotionaalisesti laiminlyötiin lapsena. Myöhemmin on tuntunut vaikealta muodostaa ihmissuhteita. Sitten on ollut pari ihmisistä, joihin luotin ja luulin, että nämä välittivät minusta aidosti. Sitten nämä ihmiset pettivät luottamukseni. Tapahtuneen jälkeen olen opiskellut narsismia ja nämä ihmiset vaikuttavat vahvasti narsisteilta. Onko tavallista, että narsistit tunnistavat narsistin lapsen ja käyttävät tällaisia ihmisiä hyväkseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2192877
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1142056Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171691Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141615Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2851466Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471237- 471176
- 1051014
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan56958- 85905