Kertokaa noista malleista? Onko paljon vikoja ja tekeekö niillä mitään? Entäs sellainen kuin volvo 440 turbo.. tekeekö mitään?
Volvo 440/460
8
3708
Vastaukset
- Yellow
Itselläni on kokemusta 440 Dl:stä. Ei pahemmin vikoja, kiihtyy melko rivakasti, mukava ajettava. Saa nykyisin kohtuuhintaan, tosin joillakin on ilmennyt paljon pikkuvikoja. Harkitsemisen arvoinen.
- 460 GL -91 1.6 Kat
Yksi vuosi ja n. 25 tkm takana hollanninvolvolla.
Vijkojakin on ollut: Imusarjaan kertyi huohottajan kautta öljytöhnää, ja likasi imusarjan pohjalla olevan tunnistimen, seurasi käyntihäiriö ja merkkikorjaamokäynti. Lasku n. 500 mk.
Vetoakselin stefa tihkutti, vaihdettu itse. Maksoi n. 140 mk.
Aiemmin uusittu laturi ja vetopyörästön poskilaakeri.
Takajarrut rahisevat aika-ajoin, näkyvää vikaa en löydä.
Kallistuksenvakaajan välitankojen puslissa jo välystä.
Ristiselän tuen säätö epäkunnossa molemmissa etuistuimissa.
Lämppärisäätimien nipukat kojetaulussa rispaantuvat rumiksi ja uudet maksavat n. 10 e/kpl. Ryöstöhinta.
Etuovien saranoissa välystä aika lailla.
Ovenkahvat jäätyvät tosi helposti.
Lämppäriin toivoisi lisää tehoa.
Hankalinta ovien reunojen ruostuminen, muutoin kori ihan terve. Täytynee fixata ensi suvena.
Hyvää:
Ajomukavuus hyvä, tyylikäskin.
Mukava suorituskyky, kohtuukulutus.
Hinta. Käytettynä saa ominaisuuksiin nähden halvalla. Tämä maksoi 195 tkm ajettuna vuosi sitten 26tmk.
- kepa
Nuo Volvot ovat jostain syystä aliarvostettuja, ilmeisesti johtuu Renun koneista..? Senpä takia uudehkoja saa kohtuuhinnoilla. Itselläni on ollut reilun vuoden 460 2.0L Hyvä peli on ollut eikä minkäänmoista ongelmaa ole esiintynyt. Jos on huollettu ja siisti, en voi muuta kuin suositella.
- never again
Mulla oli pari vuotta vm-93 460 GLi. Kokonaisuudessan autooni ehti tulla kilsoja vain 210 tkm, ja montaa osaa siihen uusittiin! Laturi, suihkutuksen osia, akku, keskuslukitusta rempattiin, kytkinpaketti, startti sekä takajarruremontteja. Lämmityslaite oli täysin kelvotn Volvo-merkkiseen autoon, ennen kaikkea hidastehoinen. Että minun ajeluni hollannin-Volvolla päättyi tähän yhteen yksilöön!
- Kyllähän auton kuin auton
Saa rikottua jos ei osaa käyttää niitä niin kuin pitää että kyllä noi 400-satkut on tasan yhtä kestäviä ku Esim.900-sataset itelläni vm-95 940-TDIC ja kyllä on hyvin saatu pohja edellesten omistajien ansiosta pilalle ku ruoste-suojaus laiminlyöty ja sen lisäks mulla on 2 460:stä toinen on Vm-91 460 Turbo ja toine -93 2-litrainen ja tossa kaks litrasesta löytyy paljon vähemmän ruostetta ku tuosta 940:stä ja 460 Turbosta vaikka onkin halvin noista autoista ja toisiks eniten ajettu että kyllä tuo käytetyn auton kunto riippuu edellisistäkin omistajista aika helvetisti että kannattaa käydä ensin katsomassa ostettavaa auto ennenkuin ostaa jotkin saattavat olla täyspommeja.
- Jallu
Mulla on 440 GLI -91
Kilometrejä on kertyny yli 300 000, mutta mitään suurempia ei ole ollu.
Normaalia kulumista.
Kytkinpaketin jouduin vaihdattamaan(320€ biliassa) ja lambda anturin (88 € kyläsepällä)
250 000tkm.n kohdalla.
Vilkun ja virtalukon rele kärähti, mutta niiden vaihtamista voi verrata polttimon vaihtoon.
Maksaa biliassa 20 € kappale ja saa itse vaihdettua.
Vanhaan volvoon kannattaa ostaa se virtalukonrele hanskalokeroon jemmaan.
Vaikka ei se kerralla hajonnukkaan. Varottaa kyllä etukäteen. Virrat ei mene eka startilla päälle.
Ärsyttävin piirre 400 sarjan volvoissa on käsijarru. Sitä täytyy muistaa käyttää, muuten jumittuu heti :( Mut onneks vaan pakkasella.
Olen ajanut uusilla (-99) japseilla ja ooppeleilla(-00), niin mun vanha voovo hakkaa ne ajettavuudessa mennen tullen.
Vaikka onkin hollannikas ;)- 460
Mulla oli 460 2.0 -93.
Ei kaikkein lämpimin, mutta moottorissa tehoa kivasti.
Alussa oli öljynkulutuksessa ongelmia. Tietäjät kertoivat, että moottorin sisällä on joka sylinteriin suunnattu öljysuutin. Elikkä kun voitelu on näin hyvin järjestetty niin öljyä kuluu hiemen. Muuten ok laite, joita saa edulliseen hintaan. - vm-91
460 kirjoitti:
Mulla oli 460 2.0 -93.
Ei kaikkein lämpimin, mutta moottorissa tehoa kivasti.
Alussa oli öljynkulutuksessa ongelmia. Tietäjät kertoivat, että moottorin sisällä on joka sylinteriin suunnattu öljysuutin. Elikkä kun voitelu on näin hyvin järjestetty niin öljyä kuluu hiemen. Muuten ok laite, joita saa edulliseen hintaan.Ei paha ostos, vaan käyppä koeajamassa muutamaa ja valitse paras. Omia kokemuksi on n:50tkm ei mitään vikaa normaalia kulumista lukuun ottamatta, noh paitsi käsijarru=)
Tehoa ja ajomukavuutta voisi kuvailla lyhyesti nautinnolliseksi.
Hyvä ostos, ainakin minulle ja tuskin merkkiä tulen kovin helpolla hylkäämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305842Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144404Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391569Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 681313
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161