Vitaroita oon alkanut näkyyn

292832

Liikenteessä yhä enempi. 3v takuu, automaatti, neliveto, lämmin, tilava, hyvät istuimet, selkeä ohjaamo, helppo nousta autoon, kivan näköinen ulkokuori, luotettavaa tekniikkaa. 25-26-tuhatta, mikä ettei.

27

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SuihkuLazit

      Ja hiukan lisää fyrkkaa, niin saapi Turbon vai mikä puusterjetti se nyt olikaan...

    • suzuki_kuski

      Miksi Nissan Qaskaita, Opel Mokkaa ym muita vastaavia näkyy liikenteessä aivan helkkaristi enemmän? Näiltähän löytyy myöskin etuveto malleja sekä diesel versioita. Myyntilukuja seuranneena huvittaa tuo Suzukien kehuminen, jos se kerran on hyvä ja luotettava, niin miksei sitä juurikaan kukaan osta? Vitaraa ja S Crossia saa muualla maailmassa etuvetoisena ja diesel koneellakin, mutta suomessa ei. Varmaankin myynti luvut olisivat eri luokkaa, jos saisi?

      • sx4

        Vitara tuli markkinoille viime vuonna. Qaskaita ja mokkaa on kaupattu useampi vuosi. Jos todella haluat auton jota virallinen maahantuoja ei suomeen tuo, sen voi hakea ulkomailta. Hankalampaa se on, mutta jos todella sellaisen haluaa niin ei kai se vaiva ylivoimainen ole...


      • susukikuski
        sx4 kirjoitti:

        Vitara tuli markkinoille viime vuonna. Qaskaita ja mokkaa on kaupattu useampi vuosi. Jos todella haluat auton jota virallinen maahantuoja ei suomeen tuo, sen voi hakea ulkomailta. Hankalampaa se on, mutta jos todella sellaisen haluaa niin ei kai se vaiva ylivoimainen ole...

        No tota, kuinkas kävi S Crossin, joka tuli markkinoille 2013 ja jota maahantuoja povasi Qaskain pahimmaksi kilpailijaksi????? Eli, jos haluaisin etuvetoisen Vitaran bensa koneella ja hakisin sen vaikka ruotsista tai virosta, hintaa sille tulisi kaikkiaan n 32 tuhatta euroa. Hankalaa se hakeminen ei ole eikä siintä ole vaivaa, mutta taloudellisesti ei päätä eikä häntää. Nyt halvin 4x4 Vitara maksaa reilut 22 tuh, niin halvin etuvetoinen maksasisi reilusti alle 20 tuhatta, jos vaan sitä saisi Suomesta maahantuotuna. 2014 halvin S Cross maksoi 24 tuh ja halvin etuvetoinen S Cross 20 tuhatta ja noita etuvetoisia ostettiin nelivetoisia enemmän. Noista suomessa myytävivtä Qaskaista ja Mokasta on vain joka kahdeksas nelivetoinen ja tämän asian, kun Suzukin maahantuoja tajuaisi, niin voisi Suzukin myynti piristyä melkoisesti, tämä taas toisi maahantuojalle valtavasti lisää työtä ja se ei ole mukavan tuntuista kaikista........


      • Sizzalasa

        Tämä Copy-Pasteija alkaa jo oksettamaan...!


      • Copy_Pasteija
        Sizzalasa kirjoitti:

        Tämä Copy-Pasteija alkaa jo oksettamaan...!

        Mene ihmeessä oksentamaan ja hoidata itsesi kuntoon.


      • Copy_Pasteija

        Ei toivoa. Olen liian huonossa kunnossa!


      • Sizzalasa

        En voi auttaa Sinua!


      • sx4
        susukikuski kirjoitti:

        No tota, kuinkas kävi S Crossin, joka tuli markkinoille 2013 ja jota maahantuoja povasi Qaskain pahimmaksi kilpailijaksi????? Eli, jos haluaisin etuvetoisen Vitaran bensa koneella ja hakisin sen vaikka ruotsista tai virosta, hintaa sille tulisi kaikkiaan n 32 tuhatta euroa. Hankalaa se hakeminen ei ole eikä siintä ole vaivaa, mutta taloudellisesti ei päätä eikä häntää. Nyt halvin 4x4 Vitara maksaa reilut 22 tuh, niin halvin etuvetoinen maksasisi reilusti alle 20 tuhatta, jos vaan sitä saisi Suomesta maahantuotuna. 2014 halvin S Cross maksoi 24 tuh ja halvin etuvetoinen S Cross 20 tuhatta ja noita etuvetoisia ostettiin nelivetoisia enemmän. Noista suomessa myytävivtä Qaskaista ja Mokasta on vain joka kahdeksas nelivetoinen ja tämän asian, kun Suzukin maahantuoja tajuaisi, niin voisi Suzukin myynti piristyä melkoisesti, tämä taas toisi maahantuojalle valtavasti lisää työtä ja se ei ole mukavan tuntuista kaikista........

        Suomen markkinat ovat täynnä etuvetoisia city-maastureita. Miksi suzukin pitäisi sinne vielä tulla etuvetoisella mallilla? Eikö muiden merkkien etuvetoisen hinnalla saatava hyvin varusteltu neliveto ole kilpailua ostajista? Huonoa on merkin tuntemattomuus suomen markkinoilla.


      • Susujuntti
        sx4 kirjoitti:

        Suomen markkinat ovat täynnä etuvetoisia city-maastureita. Miksi suzukin pitäisi sinne vielä tulla etuvetoisella mallilla? Eikö muiden merkkien etuvetoisen hinnalla saatava hyvin varusteltu neliveto ole kilpailua ostajista? Huonoa on merkin tuntemattomuus suomen markkinoilla.

        Ja huonona merkin tunnettavuus pysyy, kun ei ole malleja myynnissä, joista me suomalaiset pidämme ja hankimme. Suomalainen ajaa mieluiten etuvetoisella citymaasturilla. Miksi pitäisi hankkia neliveto samaan hintaan, kun käyttökulut sitten ei olekkaan samaa luokkaa. Huollot, kulutus, vakuutukset ym ym....


    • rustofff

      No kaippa noi Espanjan Mersut hetken uutena menee kunnes haihtuu taas pois kuleksimasta

    • viturakuski

      "Miksi pitäisi hankkia neliveto samaan hintaan, kun käyttökulut sitten ei olekkaan samaa luokkaa. Huollot, kulutus, vakuutukset ym ym....""

      Mikäli minun kirjanpitoni pitää paikkaansa, niin ainakin Tojotan ja Vitaran ylläpitokuluissa ei ole mainitavia eroja.Vitaran keskikulutuskin 6,8 on ihan siedettävä nelivedoksi.

      • ÄSnelonen

        "Mikäli minun kirjanpitoni pitää paikkaansa, niin ainakin Tojotan ja Vitaran ylläpitokuluissa ei ole mainitavia eroja.Vitaran keskikulutuskin 6,8 on ihan siedettävä nelivedoksi"

        Jos verrataan vaikka Suzuki SX nelosta etu ja nelivetoisena, niin tuon nelivetoisen ylläpitokustannukset ovat aivan eri luokkaa, kun etuvetoisen. Nelivetoisessa 30 tuhannen välein vaihteisto, etuperä ja takaperän öljynvaihdot pakollisia, etuvetoisissa ei vaihdeta voimansiirron öljyjä koskaan. Vakuutus nelivetoisessa kalliimpi ja kulutus n puolitoista litraa suurempi. Vaikka takaveto on valtaosin pois pelistä, niin kardaani ja voimansiirto tasauspyörineen pyörii kokoajan mukana auton liikkuessa. Esitteiden mukaan kulutus eroa ei juurikaan ole, mutta voin kokemuksesta sanoa, että on. Itselläni on neliveto SX nelonen ja vaimolla sama auto etuvetoisena. Jos ja kun ajamme molemmilla n 120 tuh ennen vaihtoa, niin tuo vaimon kottero on ollut huomattavasti halvempi pakollisten ylläpitokustannusten osalta. Tämä ei ole mutua, vaan käytännön kokemusta. Nelikkomme mittarissa on nyt 98 tuh ja keskikulutus kokoajalta 7.0 l/100km ja etuvetoisen mittarissa 68 tuh keskikulutuksen ollessa 5.6 l/100km. Autot on molemmat vuosimallia 2011.

        Vitarassa huoltoväli on 20 tuh ja joka toinen huolto on perkeleen kallis noiden litkujen vaihdon takia. Suomessa ei ole vitarasta vertailupohjaa etuvetoisena, mutta googlettamalla lontoon murteella löytyy tietoa myös etuvetoisen käyttökustannuksista ja kulutuseroista verrattuna nelivetoiseen. Todetaan vielä, että uusi vitara on asiallisen hintainen auto varusteisiin ja juuri nelivetoisuuteensa nähden, mutta takuu varmasti kalliinpi pitää ja ajaa, kuin vastaava etuvetoinen.


      • Suzuki-kuskille

        Kiitos. Juuri tällaisia, asiantuntevia ja faktat hallitsevia keskustelijoita tarvitaan tällä palstalla!


      • fkfjhfhfdhd

        Miksi sitten jotakin Audia nelivedolla ja sitten olematon maavara?


    • viturakuski

      Vitaran huolto-ohjelmassa vaihteisto ja vetopyörästön öljyt vaihdetaan 160tkm välein, ja ns. vaikeissa olosuhteissa ajossa vaihdetaan 80tkm välein.
      Nelivedon jakovaihteistoon ja jakopyörästöön menee yhteensä n.2 litraa öljyä.
      Vaikka Tojota-kauppakassini huolto-ohjelmassa ei ole öljynvaihtoa, niin 4v välein vaihdatan vaihteistoöljyt.
      Vitarassa vaihteistoöljyjä menee yhteensä 4,5 litraa ja tojossa 3 litraa niin kustannus 4v välein tehtynä ei ole mikään perkeleen kallis toimenpide.

      • S_rossi_kuski

        Vitarasta en tiedä, mutta kaikissa muissa neliveto suitsilla vaihteisto ja voimansiirtolitkut vaihdetaan 30 tuhannen välein ja S crossissa 40 tuhannen välein. Kovin outoa, jos vitarassa noin pitkät välit varsinkin, kun vaihteisto ja voimansiirto ovat samat, kuin S Crossissa. Normi huolto S crossissani maksaa n 130 e ja tuo 40 tuhannen välein tehtävä litkujen vaihto huolto maksaa n 900 e, joten kyllä mää ainakin pidän tuota perkeleen kalliina työn osalta, koska noi öljyt ei maksa paljoakaan.


      • sx4jovuodesta2007

        Sx4 vm. 2012 vaihteiston, kulmavaihteen ja perän vaihtovali 45 tkm.


      • höpöhöpöjuttuja

        Lianassakin vaihtoväli 45 tkm...ja hinta n.400e.


    • viturakuski

      Mitähän tuo 45tkm välein tehtävä litkujen vaihtohuolto maksaa Sx4 malliin? S-rossikuskin 900e kuulostaa kalliilta huoltohinnalta.
      Ennen Vitaran ostopäätöstä viime keväänä kyselin huollon hintoja ja vaihteiston öljynvaihto 75 e ja voimansiirtolaatikot 65 e sis.öljyt ja vaihtotyö.

      • S_cross_2014

        Kaveri kirjoittelee puuta heinää. Mulla s crossin eka 20 tonnin huolto maksoi 118 euroa ja toinen 40 tonnin huolto 550 euroa. Toi eka huolto oli vaan tarkistus js öljynvaihto, toisessa vaihdettiin lisäksi jarru js jäähdytysnesteet, ilmanputsari ja raitisilmasuodin. Erikseen pyysin vaihtamaan kaikki kolme pyyhkijänsulkaa. Lisöksi ohjaukseen laitettiin uusi softa.


    • järkikäteen

      Kia Sportagea on alkanut näkee liikenteessä yhä enempi. 7v takuu, automaatti, neliveto, lämmin, tilava, hyvät istuimet, selkeä ohjaamo, helppo nousta autoon, kivan näköinen ulkokuori, luotettavaa tekniikkaa. 27-tuhatta, mikä ettei.

      • IhanaVaimo

        7 vuotta, mutta tuskin ilman km-rajoitusta. KIA-autojen laatu on vissiin suht ok. Pärjää hyvin Suzukillekin.


      • kahahahaa
        IhanaVaimo kirjoitti:

        7 vuotta, mutta tuskin ilman km-rajoitusta. KIA-autojen laatu on vissiin suht ok. Pärjää hyvin Suzukillekin.

        7 vuotta/150tuhatta km Kia:n takuu. Suzukilla 3 vuotta/100 tuhatta km. Ihan takuuvarmasti pärjää Suzukille laadussa ja ennenkaikkea suosiossa. Yhtä Suzukia kohden myydään 11 Kia:aa Suomessa ja se on paljon se.


    • efwefr

      Sportagen halvimman mallin hinta on alk. karvan alle 27.th.
      Tuolla hinnalla saa jo Suzukin automaattina, nelivedolla, ym lisäkkeillä.
      Neliveto Sportage menee reippaasti yli 30 tuhatta

    • susuki

      Hyundai ix35 mallin tekniikkaa.Kia muotoilee sentään pellit ja oman logon.
      Onneksi Suzuki älysi lopettaa yhteistyön volsu konsernin kanssa ennenkuin yhtään mallia kerkesi tulla markkinoille ihmisten riesaksi.

      • kikkikiii

        S Cross on suora kopio Nissan Qaskain ekasta mallista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      138
      4178
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2029
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2011
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      59
      1643
    5. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1462
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      134
      1427
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      100
      1338
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1246
    9. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      98
      1161
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      118
      1070
    Aihe