Franks Pro Gold

Tiinuli

Menin pari päivää sitten ostamaan seropilleni 4kk Franks Pro Gold - Puppy Large Breed säkin. Eläinkauppias kehui ruuan maasta taivaisiin, joten tuli sitten säkki ostettua. (En pahemmin itse ole perehtynyt näihin kuivamuoniin.)
Nyt kun olen puhunut ihmisten kanssa/lukenut netistä tuntuu, että fpg ei ole arvostettu/hyvä ruoka. Joten kertoisitteko omia kokemuksianne/tietoja kyseisestä ruuasta, kiitos. :)

9

6558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vaan

      meillä ainakin on ihan hyvä ruoka ollut.
      Saksanpaimenkoirille ja nyt meidän keskiaasialaiselle syötetty ja ei ruoan suhteen mitään ongelmia.
      Terveitä, turkki kiiltää yms.

      Monesti muuten tuo large breed isojen koirien pennuille on se huono vaihtoehto.
      Ainakin näin ovat isojen koirien kasvattajat sanoneet.
      Meillä on kaksi isoa koiraa ja kasvattaja sanoi ettei missään nimessä saa kyseiselle pennulle syöttää näitä isojen koirien ruokia, kasvavat liian nopeasti.
      Sen sijaan voi syöttää hyvillä aineksilla varustettua aikuisen koiran ruokaa kuten esim. Nutra Nuggets.

      FPG on halpaa ja ihan hyvää. Itse olen aina syöttänyt koirilleni pentuna sitä mutta aikuisen koiran ruokana. Paitsi tälle uudelle joka syö Nutra Nuggetsia. Hyvin on kaikki kasvanut eikä ole mitään ongelmia ollut.

      • yön_tytär

        Hassua..

        Meillä taas sanottiin että jos syöttää ettei saa syöttää pennulle isojen koirien ruokia, kun eivät kasvat tarpeeksi, vaan jäävät pieniksi =)

        Ties mikä sitten on oikeasti totuus.

        Mutta ehdottomasti pennulle penturuokaa. Jotkut ovat sitä mieltä että kannattaa lopettaa kolmen kk jälkeen, jotkut sanovat että puolen vuoden..

        Meillä molemmat söivät penturuokaa 12kk asti, ja sen jälkeen high energyä. Ja valitettavasti iso kasvaa edelleen :|


      • ruokinta

        Siksi on large puppy ruuat, kun tavallinen penturuoka on suuren rodun edustajalle liian vahvaa. Itse olen hyväksi havainnut tuon Franks Pri Gold ruuan =)


      • milie81
        yön_tytär kirjoitti:

        Hassua..

        Meillä taas sanottiin että jos syöttää ettei saa syöttää pennulle isojen koirien ruokia, kun eivät kasvat tarpeeksi, vaan jäävät pieniksi =)

        Ties mikä sitten on oikeasti totuus.

        Mutta ehdottomasti pennulle penturuokaa. Jotkut ovat sitä mieltä että kannattaa lopettaa kolmen kk jälkeen, jotkut sanovat että puolen vuoden..

        Meillä molemmat söivät penturuokaa 12kk asti, ja sen jälkeen high energyä. Ja valitettavasti iso kasvaa edelleen :|

        asiasta voipi olla monta mieltä.
        Meillä on koirat syönyt aikuisen koiran ruokaa kasvattajien ohjeen mukaan pennusta asti. Siis ei large breed:iä.
        Toinen on 81cm ja toinen 75cm (9kk), aluksi ostin vahingossa pennulle large breed pentu ruokaa ja pennun jalat alkoivat välittömästi vääntymään...:(

        Eri roduilla tietty erilailla.


      • olivia
        ruokinta kirjoitti:

        Siksi on large puppy ruuat, kun tavallinen penturuoka on suuren rodun edustajalle liian vahvaa. Itse olen hyväksi havainnut tuon Franks Pri Gold ruuan =)

        juu, meillä kanssa syödään franksia ja hyvältä on vaikuttanut. Aiemmin syötiin bento kronenia, mutta kakkaa tuli kauheasti ja silmät rähmivät, joten tähän vaihdettiin. Meillä syödään tuota large breed puppya ja ell sanoi ainakin meille, että vaikka kasvattajat sanovat mitä niin kyllä pitäisi syöttää isojen penturuokaa eikä aikuisten ruokaa. Huomasin kyllä minäkin, että rupesi jalat vähän vääntymään, mutta laihensin ruokaa tummalla riisillä/ tummalla makaroonilla ja annan silloin tällöin myös ihan lihaa ja yrjölää ja nyt ovat jalat pysyneet suorina.
        Franksia kyllä kuulee usein parjattavan, mutta samat ruoat eivät sovi kaikille koirille. Minusta on ainakin hinta/laatusuhteeltaan tosi hyvä ruoka. ja varmasti ainakin parempi vaihtoehto kuin esim. serti tai pedigree...


    • berni

      Meillä syötiin franksin isojen pentujen ruokaa 30kg eli n.kolme kuukautta. Kasvattaja suositteli kyseistä ruokaa, ja siksi syötimme sitä.
      Meillä koiran kakka oli melkein aina löysähköä, ja nappulat jäivät usein syömättä.
      Ostimmekin nutroa, ja nyt kakka näyttää olevan kunnon kakkaa ja murot kelpaavat huomattavasti paremmin.
      Ilman tätä kakan löysyyttä olisin ollut hyvin tyytyväinen ruokaan.

    • FAU

      Meillä on joskus syöty myös Franksia ja ihan ok ruoka oli.Hinta laatu suhde hyvä.Koirat pysyivät kunnossa ja paskat järkevän kokoisina.

    • Maukkeli

      Meillä franksin pro gold oli lopulta ainut mitä koiran vatsa kesti joten on ihana ja edullinen pelastus meille ja kaikki koiralla kunnossa ja Turkki kiiltää

    • Anonyymi

      Meillä sama juttu. franks golden puppy oli kasvattajan suositus ja sitä mennyt 8 kk ikään saakka. Hinta on noin 55 eur/ 15 kg säkki. Käytännössä koko ajan vatsa löysällä ja ruikkua saaa siivota puutarhasta. Vanhempi syö Pedigree Vital Adults nappulaa ja uloste minimaalinen ja kiinteää. Kyllä se opettaa, kun itse näkee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe