Aina täällä Wallasta haukutaan, mutta Åbo Underrättelserin mukaan Wallas kasvaa nyt 10% vuodessa, kun vienti on lähtenyt vetämään. Väkeä palkataan lisää ja tehtaan yhteyteen Kaarinaan on avattu myymälä. Venelämmittimet menee hyvin kaupaksi ja niitä käytetään etenkin ympäri vuoden toimivassa ammattiliikenteessä esim. Alaskassa ja muualla USAn länsirannikolla. Jopa Antarktiksella lämmintä tuottaa Wallas.
Wallaksella menee hyvin
10
858
Vastaukset
- Joakim1
Wallas on liikevaihdoltaan n. 10-kertainen Safireen nähden. Liikevaihto ei ole muuttunut juuri lainkaan 2010-2014, mutta henkilöstö vähentynyt 26->19. Ilmeisesti sitten on kasvanut 10% 14->15 ja henkilöstöä on alettu taas lisäämään?
- Joakim1
Bossu kirjoitti:
Jutun mukaan henkilökuntaa on 27.
Antamani luvut ovat julkisista taloustiedoista, vaikkapa täältä: http://www.finder.fi/Lämpölaitteita, kuivauslaitteita/Wallas-Marin Oy/KAARINA/taloustiedot/849529
En tiedä miten tuolla tai ko. jutussa määritellään henkilökunta vaikkapa osaikasten tai kesätyöläisten osalta. Btw, safirekin on nostanut vaihtoaan. Molemmilla vaikuttaa osin vienti ja minusta myös kotimaisten lämmittimien osuus kaupassa on kasvanut viime vuosina. Osin siitä, että jengi haluaa ostaa kotimaisia tuotteita, kun eurot jää suomeen ja toki, kuten aiemmin sanoin, tuotteet on hyviä nykyään.
Mulla kotimaiset lämmittimet muodostaa kokonaismyynnistä leijonanosan.
Siellä on viime vuosina hieman tuunailtu toimintaa uuteen uskoon ja toiminnan rationalisoiminen ja myyntiponnistelut alkaa kantamaan hedelmää. Tuotteethan on ollut viimeaikoina ihan hyvässä tikissä ja niitä kyllä kehtaa myydä ulkomaille.
- Nysäköli
Miten mahtaa jakaantua vene/mobiililämmittimien ja mökkilämmittimien suhde. Kumpia myydään enemmän?
- Mökilläkäytössä
Tiedoksi: Safiren perustaja on entinen Wallas-Marinin pääsuunnittelija Kari Järvi.
- 2.7
"Wallas on liikevaihdoltaan n. 10-kertainen Safireen nähden", "Jutun mukaan henkiökuntaa on 27". Onkohan Safirella henkiökuntaa 2 - 3 ?
- Karjankasvattaja
Safirella taitaa olla 4-5 töissä, mutta ottavat osan tuotteista valmiina lähikunnasta ja siten kyllä työllistävät enemmän, tehdään kokonaan Suomessa ja on ainoa avainlipputuote lämmittimistä.
Wallaksesta senverran huonoja kokemuksia ettei meille rantaudu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75693
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372