Aina täällä Wallasta haukutaan, mutta Åbo Underrättelserin mukaan Wallas kasvaa nyt 10% vuodessa, kun vienti on lähtenyt vetämään. Väkeä palkataan lisää ja tehtaan yhteyteen Kaarinaan on avattu myymälä. Venelämmittimet menee hyvin kaupaksi ja niitä käytetään etenkin ympäri vuoden toimivassa ammattiliikenteessä esim. Alaskassa ja muualla USAn länsirannikolla. Jopa Antarktiksella lämmintä tuottaa Wallas.
Wallaksella menee hyvin
10
706
Vastaukset
- Joakim1
Wallas on liikevaihdoltaan n. 10-kertainen Safireen nähden. Liikevaihto ei ole muuttunut juuri lainkaan 2010-2014, mutta henkilöstö vähentynyt 26->19. Ilmeisesti sitten on kasvanut 10% 14->15 ja henkilöstöä on alettu taas lisäämään?
- Joakim1
Bossu kirjoitti:
Jutun mukaan henkilökuntaa on 27.
Antamani luvut ovat julkisista taloustiedoista, vaikkapa täältä: http://www.finder.fi/Lämpölaitteita, kuivauslaitteita/Wallas-Marin Oy/KAARINA/taloustiedot/849529
En tiedä miten tuolla tai ko. jutussa määritellään henkilökunta vaikkapa osaikasten tai kesätyöläisten osalta. Btw, safirekin on nostanut vaihtoaan. Molemmilla vaikuttaa osin vienti ja minusta myös kotimaisten lämmittimien osuus kaupassa on kasvanut viime vuosina. Osin siitä, että jengi haluaa ostaa kotimaisia tuotteita, kun eurot jää suomeen ja toki, kuten aiemmin sanoin, tuotteet on hyviä nykyään.
Mulla kotimaiset lämmittimet muodostaa kokonaismyynnistä leijonanosan.
Siellä on viime vuosina hieman tuunailtu toimintaa uuteen uskoon ja toiminnan rationalisoiminen ja myyntiponnistelut alkaa kantamaan hedelmää. Tuotteethan on ollut viimeaikoina ihan hyvässä tikissä ja niitä kyllä kehtaa myydä ulkomaille.
- Nysäköli
Miten mahtaa jakaantua vene/mobiililämmittimien ja mökkilämmittimien suhde. Kumpia myydään enemmän?
- Mökilläkäytössä
Tiedoksi: Safiren perustaja on entinen Wallas-Marinin pääsuunnittelija Kari Järvi.
- 2.7
"Wallas on liikevaihdoltaan n. 10-kertainen Safireen nähden", "Jutun mukaan henkiökuntaa on 27". Onkohan Safirella henkiökuntaa 2 - 3 ?
- Karjankasvattaja
Safirella taitaa olla 4-5 töissä, mutta ottavat osan tuotteista valmiina lähikunnasta ja siten kyllä työllistävät enemmän, tehdään kokonaan Suomessa ja on ainoa avainlipputuote lämmittimistä.
Wallaksesta senverran huonoja kokemuksia ettei meille rantaudu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2271993Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse561251Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801075Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46865
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89864- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42794