406 toimii kuin junan vessa

Hyvin_menee_peso

300 tkm mittarissa, ikää 15 v

38

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JuurikinNäin

      Pelaahan se kun jaksaa osia vaihtaa riittävästi.

      Omalla on ajettu 340tkm ja ikää 19 vuotta.

      • pösse406

        voi RÄHMÄ KUN MENI 406:N ETULAAKERIT VAIHTOON 250 000 KILOMETRIN KOHDALLA, olis ne voinut vielä kestää 100000 km


    • RMB

      Minulla 406 2.0 l wagon vm. 2001. Mittarissa vain 248.000 km. Osia tosiaan joutuu vaihtamaan. Tuon tuostakin propun tiiviste ja suodatin. takajarrupalatkaan eivät kestä kuin reilut satatuhatta. Eteen kerran vaihdettu. Nivelet ovat kuluvia osia, mutta ei niitäkään mene kuin tupakkia. Palloniveliin kun viitsis väsätä rasvanipat, pääsisi niidenkin vaihdoista. Joka tapauksessa halpoja osia nekin.

      • Omakokemus

        Kun ilmeisesti tarkoitat että autoosi ei ole juurikaan tarvinut osia vaihtaa, selitys saattaa olla noin 100tkm pienemmällä ajomäärällä.

        Ajomääräkään ei vaikuta kaikkiin osiin, vaan aika. Kumiosilla on taipumus vanheta, vaikka autolla ei ajaisi metriäkään.

        Sitten on tietysti sekin, että kun toisen mielestä vanha auto on kunnossa, kun se läpäisee katsastuksen, toiselle se on kunnossa vasta siinä vaiheessa kun sillä uskaltaa lähteä koska vaan, mihin vaan, miettimättä että sehän on vanha auto.

        Ostin omani 237tkm ajettuna, kolme - neljä vuotta meni ihan pikkuremonteilla, mutta 300tkm paikkeilla alkoi isompi tarve niille osille.

        Jäähdyttäjä, raidetangot, vetoakselin tukilaakeri, jarrulevyt, jarrupalat, etupyörien laakerin, pakoputki, lambda-anturi, MAP-anturi, takajarrut, tuulilasi, kampiakselin hihnapyörä, laturi, startti, apulaitehihnan kiristinrulla, helmaan uutta peltiä, takapyörän laakeri, kannentiiviste, pakosarjan tiiviste, imusarjan tiivisteet, nokka-akselin kansien tiivisteet, öljypohja, koiranluita, taka-akselin auraustangot, iskunvaimentimen yläkääntölaakeri.... tuskin edes muistan kaikkia.

        Olen odotellut etujousien katkeamisia ja alapallojen väljistymistä, mutta vielä toistaiseksi, on nuo ongelmat pysyneet poissa.

        Osa on ihan kulutusosia, osa on mennyt vaihtoon edellisen omistajan huoltojen jäätyä väliin, osa on mennyt vaihtoon ihan omaa osaamattomuutta. Esimerkiksi kannentiiviste meni vaihtoon sen vuoksi että jäähdyttäjä vuoti, ihan omaa tyhmyyttä etten vaihtanut jäähdyttäjää ajoissa.

        Kyllä niitä osia menee, silti ihan hyvä peli, tavoitteissa ajaa vielä 2 - 8 vuotta eteenpäin.


      • blaablaaa

        Niin justiin ja tarina jatkuu näin RMBllä: tojoon sentään ei ole ainuttakaan osaa tarvinnut vaihtaa nyt mittarissa on 300000km vaikka kone ei ole enää auton alkuperäinen samat ajovalopolttimotkin on vielä tosin ne on kyllä tosi himmeät niinkuin parkeilla ajaisi. Koskaan ei ole ylivoimaiseen tojoon tuulilasin pyyhkijöitäkään vaihdettu näkyvyys on jostain syystä heikko jne. jne....


      • Anonyymi
        Omakokemus kirjoitti:

        Kun ilmeisesti tarkoitat että autoosi ei ole juurikaan tarvinut osia vaihtaa, selitys saattaa olla noin 100tkm pienemmällä ajomäärällä.

        Ajomääräkään ei vaikuta kaikkiin osiin, vaan aika. Kumiosilla on taipumus vanheta, vaikka autolla ei ajaisi metriäkään.

        Sitten on tietysti sekin, että kun toisen mielestä vanha auto on kunnossa, kun se läpäisee katsastuksen, toiselle se on kunnossa vasta siinä vaiheessa kun sillä uskaltaa lähteä koska vaan, mihin vaan, miettimättä että sehän on vanha auto.

        Ostin omani 237tkm ajettuna, kolme - neljä vuotta meni ihan pikkuremonteilla, mutta 300tkm paikkeilla alkoi isompi tarve niille osille.

        Jäähdyttäjä, raidetangot, vetoakselin tukilaakeri, jarrulevyt, jarrupalat, etupyörien laakerin, pakoputki, lambda-anturi, MAP-anturi, takajarrut, tuulilasi, kampiakselin hihnapyörä, laturi, startti, apulaitehihnan kiristinrulla, helmaan uutta peltiä, takapyörän laakeri, kannentiiviste, pakosarjan tiiviste, imusarjan tiivisteet, nokka-akselin kansien tiivisteet, öljypohja, koiranluita, taka-akselin auraustangot, iskunvaimentimen yläkääntölaakeri.... tuskin edes muistan kaikkia.

        Olen odotellut etujousien katkeamisia ja alapallojen väljistymistä, mutta vielä toistaiseksi, on nuo ongelmat pysyneet poissa.

        Osa on ihan kulutusosia, osa on mennyt vaihtoon edellisen omistajan huoltojen jäätyä väliin, osa on mennyt vaihtoon ihan omaa osaamattomuutta. Esimerkiksi kannentiiviste meni vaihtoon sen vuoksi että jäähdyttäjä vuoti, ihan omaa tyhmyyttä etten vaihtanut jäähdyttäjää ajoissa.

        Kyllä niitä osia menee, silti ihan hyvä peli, tavoitteissa ajaa vielä 2 - 8 vuotta eteenpäin.

        Kappas, löysin oman kirjoitukseni 3:n vuoden ja 8 kuukauden takaa.

        Pakko kertoa että ajan edelleenkin samalla autolla ja vaikka tuossa hieman tilitin noita 300tkm paikkeilla tehtyjä remontteja, sen jälkeen autoon ei ole tainut mennä mitään ylimääräistä osaa. Tuulilasinpyyhkijän sulat on vaihdettu ja varmaan pari polttimoa sekä sytytystulpat varmaan kerran ja öljyt ja suodatin joka vuosi.

        Jokaisesta katsastuksesta auto on mennyt yhdellä näytöllä läpi, joku huomautus on saattanut tulla jostakin polttimosta. Ja kerran oli huomautuksessa että käsijarrukahva nousee liian ylös. Vika oli helppo korjata vaijeria tiukkaamalla.

        Mittarissa on tällä hetkellä noin 390 tkm ja ikäähän sillä on tammikuussa 23 vuotta.
        Kyyti on edelleenkin ihan hyvää eikä ajettavuudessa ole huomautettavaa.

        Kun melkein neljä vuotta sitten ajattelin että käyttöikää on jäljellä 2 - 8 vuotta niin tuo 8 vuotta tuntuu todennäköisemmältä vaihtoehdolta tässä vaiheessa.

        Erittäin hyvä auto. Vaikea on tälle samantasoista seuraajaa löytää.


    • 406onromu

      Meidän famari Peugeot 406 Grand Wagon lähti romutukseen ja tilalle tuli Ford Fiesta. En suosittele Peugeot 406:ta kenellekään. Älkää ostako ko. autoa.

      • MikäOliRikki

        Ja mikä oli syy siihen että auto meni romutukseen?


      • RMB

        19.3.2016 kirjoitit 406 olevan kaverisi auto joka oli vaihtanut Fiestan. Ei siis sinun. Turhaa kertoa että oli eri kirjoittaja. Kaksi henkilöä ei kirjoita samalla lailla " lähti romutukseen ja tilalle tuli Ford Fiesta". Sinulla taitaa itsellä olla mopoauto ja haaveilet jostain pikku-Fordista.
        Kerropa nyt nimimerkille "MikäOliRikki", että mikä oli rikki?


      • 406onromu
        MikäOliRikki kirjoitti:

        Ja mikä oli syy siihen että auto meni romutukseen?

        Iskunvaimentimet, koiranluut ja taka-akselit hajosivat.


      • 406onromu
        406onromu kirjoitti:

        Iskunvaimentimet, koiranluut ja taka-akselit hajosivat.

        Kyllä olen eri kirjoittaja. Eihän kukaan muu pystykään jäljittämään WLAN-yhteyden kautta tulevaa liikennettä kuin internet-operaattorit, vaikka ei olisikaan käytössä Adblock Plussaa? Olen eri kirjoittaja, uskokaa tai älkää!


      • 406onromu

        Minä ostin ensimmäisen Peugeotin jo vuonna 1983 ja ensimmäisen Fordin vuonna 1998 Focuksen tultua markkinoille. Sittemmin vuonna 2005 ostin Peugeot 206:n ja se olikin laatu-hintasuhteeltaan huonompi kuin Peugeot 205. Fordit ovat toimineet hyvin Pösöihin ja Sitikoihin verrattuina. Daciasta, Nissanista ja Renaultista en tiedä miten mahtavat toimia?


      • 406onromu

        Hyvin taitavat toimia?


      • 406onromu

        En tule koskaan hankkimaan mopoautoa, eikä minulla sellaista ole. Haluatteko sellaista hankkia?


      • Merkkieiratkaise

        Auton kunnon ratkaisee se miten sitä on pidetty olipa se sitten Ford tai Peugeot. Eihän nuo ranskalaisetkaan ei kovin laadukkaita? Omat kokemuksia ovat ranskalaisista autoista huonommat kuin jenkkiläisistä autoista. Peugeot ja Citroen sammuilevat joka liikennevaloihin ja joka risteykseen.


      • pug106
        Merkkieiratkaise kirjoitti:

        Auton kunnon ratkaisee se miten sitä on pidetty olipa se sitten Ford tai Peugeot. Eihän nuo ranskalaisetkaan ei kovin laadukkaita? Omat kokemuksia ovat ranskalaisista autoista huonommat kuin jenkkiläisistä autoista. Peugeot ja Citroen sammuilevat joka liikennevaloihin ja joka risteykseen.

        Miten olet saanut Peugeotin ja Citroenin sammumaan joka risteykseen kuka uskoo noita juttuja? Voi että täällä on kipeää porukkaa. Mulla ei ole ollut Ranskisten kanssa minkäänlaista ongelmaa risteyksissä eikä muutenkaa bensaa tankkiin ja menoksi.


      • VikaEiOminaisuus
        Merkkieiratkaise kirjoitti:

        Auton kunnon ratkaisee se miten sitä on pidetty olipa se sitten Ford tai Peugeot. Eihän nuo ranskalaisetkaan ei kovin laadukkaita? Omat kokemuksia ovat ranskalaisista autoista huonommat kuin jenkkiläisistä autoista. Peugeot ja Citroen sammuilevat joka liikennevaloihin ja joka risteykseen.

        Start-stopilla automatiikan saa kyllä halutessaan pois päältä.

        Ja jos silti sammuilee niin vaatia säätöä.


    • 406onromu

      Meidän farmari Peugeot 406 Grand Wagon lähti romutukseen ja tilalle tuli Ford Fiesta. En suosittele Peugeot 406:ta kenellekään. Älkää ostako ko. autoa.

      • 406onromu

        Hävitimme Pösön, koska iskunvaimentimet, koiranluut ja taka-akselit hajosivat.


      • NoMuttaJotta
        406onromu kirjoitti:

        Hävitimme Pösön, koska iskunvaimentimet, koiranluut ja taka-akselit hajosivat.

        Halvemmaksi olisi tullut laitella pösö kuntoon jos tuossa oli viat.


    • eienäävessaa

      Ai työntää paskaa ulos,no ei ihme kun on pösö....

      • 406onromu

        Niinpä.


    • Siksi

      Kokkareita saapi väistellä.!

    • näinkönytkävi

      Vertautuuko muutoinkin junan vessaan? Eli onko tahrainen ja haisee pistävälle kuselle? Onko autoosi jonoa ja jokaisella sieltä ulostulleelta on helpottunut ilme?

    • hyvin.verrattu

      Melua ja hajua yhtä paljon.

    • Merkkieiratkaise

      Auton kunnon ratkaisee se miten sitä on pidetty olipa se sitten Fiat tai Peugeot. Eihän nuo ranskalaisetkaan ei kovin laadukkaita? Omat kokemuksia ovat ranskalaisista autoista huonommat kuin italialaisista autoista. Peugeot ja Citroen sammuilevat joka liikennevaloihin ja joka risteykseen.

      • Iiro2

        Peugeoteista puuttuu yleisesti ottaen sellainen määrittelemätön laadun tuntu.

        Toki halvalla ostettuna, pienillä kilometreillä ja täydellisellä huoltokirjalla Peugeot voi käyttöautona olla siinä kuin mikä muu tahansa.


    • Dokker

      Samat kokemukset, itsellä n. 340 tkm ja ikää lähes 16v. Viikonloppuna tuli 700km lisää. Normaali kulutusosia vaihdettu, muutoin vaan bensaa tankkiin ja menoksi.
      Ja kyllä tosiasia on että suurin osa tämänpäivän autoista ei pärjää ajettavuudessa 406:lle, ohjaustuntuman suhteen ei yksikään alle 60 tuhatta maksava nykyauto. Joka muuta väittää ei ole koskaan 406:sta ajanut.
      Sontapuhetta kyllä riittää kaikenlaislta luusereilta jotka haluaa päästä pätemään foorumeilla tai ihan vaan periaatteesta inhoaa pösöä.

      • RealismiaKehiin

        Kuinka monta noista vanhoista 406:sta on kunnossa?

        Enemmän tai vähemmän väljät raidetangonpäät tai väljät aurauksensäätötangot noissa on melkein kaikissa. Ei takuulla ole uuden 60t€ hintaisen auton ohjaustuntuma kovinkaan lähellä useimmissa.

        Olen itse ajanut nyt omalla 406:lla 120tkm, enkä osaa sitä pitää ns. maailman parhaana tuntumana. Onhan se ihan okei ja voihan se olla että pitäisi kokeilla jotakin muutakin välillä, jotta se valkenisi miten hieno tuo onkaan ajaa. Itseasiassa kaverini ajoi tuolla hiljattain noin 10 km matkan ja sanoi että onpas hyvä auto ajaa. Ehkä se sitten sitä on, ja olen vain turtunut tilanteeseen. Minulla on nuo alustanosat kunnossa, merkkiliikkeessä vaihdatettu raidetangonpäät (sisempi sekä ulompi), aurauksensäätötangot ja säädetty kulmat.

        Normaali kulutusosiahan on melkein kaikki osat mitä autossa on. Korikin taitaa olla normaali kulutusosa, kestää minkä kestää ja sitten se on kulutettu loppuun.

        Jos 406 olisi niin hyvä auto, mitä täällä viime aikoina on taas koitettu hehkuttaa, niitä ei varmaan olisi myynnissä satoja kappaleita alle 500 euron hinnalla. Niiden hinnat olisi tuhansissa euroissa ja kysyntää olisi paljon.

        "Maailman kaunein auto" 406 coupekaan ei näytä menevän kaupaksi, siellä ne samat yksilöt makaa nettiautossa kuukaudesta toiseen.

        406 on auto autojen joukossa, siinä on omat hyvät puolensa, omat huonot puolensa, ikää niillä alkaa olla kaikilla. Ostaisin heti samantien uudemman auton, jos taloustilanteeni sallisi, valintani olisi todennäköisesti 308. Mutta kun olen köyhä, joudun ajamaan tuolla 406:lla vielä vuosia.


      • Columbo_403

        Olen ajanut peugeotien eri malleilla satojatuhansia.
        Kaikki mallit ovat omalla aikakaudellaan ollet hyviä ajettavia ja luottettavia.
        Ajo-ominaisuudet ovat kilpailukykyiset ellei paremmat vastaaviin japseihin tai sakuihin.
        Kun ostin vaimolle uudehkon vähän ajetun käytetyn 406 olin ajanut uudesta Legacyllä muutaman vuoden.
        Koska koin Peugeotin huomattavasti mukavammaksi matka-ajossa saikin vaimo käyttöönsä Subarun.

        406 on palvellut 15 vuotta ja siinä on nyt hiukan yli 300 tkm.
        Perustekniikka on toiminut hyvin, iskunvaimentimet eteen ja taakse, jarrut ympäriinsä, pakoputki on toki kertaalleen tehty. Pari kappaletta niitä taka-akselin pieniä vakaajatankoja etupyöränlaakeri.


    • Maahantuontikieltoon

      Onneksi Peugeotissakin edes joku toimii kunnolla.

      Kaverin romua on ropellettu taas jokunen päivä, vaikka kielsin alunperinkin lyömästä käsiään sontaan.

      Peugeot hakkaa laaduttomuudessaan jopa italialaiset. Vertailukelpoinen lähinnä Talbot Horizonin ja Simcan kanssa.

      Hankkiiko näitä uutena joku muukin, kuin ummikko ämmät?

      • Desmodromi

        Minulla on kaksi Peugeotia. Joista toinen on liikennekäytöstäpoistossa koska haltija opiskelee ulkomailla.

        Kerro mitä kohtia olette erityisesti jokusena päivänä ropellsitte?

        Itse käytän Pegeotin korjauksessa kertakäyttökumihanskoja tai asentajan hanskoja.

        Mitä autoja ovat Talbotit ja Simcat, en ole missään niitä nähnyt?
        Olisko Simca 50-luvulta ja Talbotit suomesta loppuivat 80-luvulla

        Miten ummikkoämmät voivat ostaa Talboteja tai Simcoja ja missä niitä myydään?


    • Niksu55

      Turhaa marinaa , minulla on 206 , se on jo 16 vuotta vanha eikä mitää marinaa.

    • Umpiruosteinenvalio

      Niin varmaan toimii.Näkyykö asfaltti kun kurvailet sillä "loistoyksilöllä" nelostietä vai oletko laittanut jonkun faneripalasen sinne läpimädän pohjan peitteeksi?

      • RMB

        Sanoo ihminen, joka ei tiedä mistä automerkistä puhuu.


    • öljynkäryä

      Mahtaako pösös olla noin yksin kertasta tekniikkaa, kuin junan huussis?

    • sairaatpaskiaiset

      Junien vessoissa haisee paska ja kusi, mites pösössä?

    • jaska1957

      viinin fanit hullaantuu tästä tötteröstä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe