Fluanxol kokemuksia??

OlgagxS

Onko kellään kokemusta tästä neuroleptistä? Itellä eilen alotin 1mg päivässä.. ahistukseen paniikkiin ja pelkotiloihin kiitos

21

7504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kdkdkfj

      Huono lääke

      • 987uj

        Tooodella huono lääke!


    • jhjhj

      Onkohan sulle annettu nyt kokonaan väärä lääke? Mitä siinä pakkausselosteessa lukee?

      Sulla ei ilmeisesti sitä psykoosiakaan ole. Onko kovasti apaattisuutta, syrjäänvetäytymistä tai aloitekyvyttömyyttä? Ihan vaan sitä varten kysyin että jos niitä on, niin voisiko niille keksiä jotain muuta kuin tuon lääkkeen?

      Lisäksi vielä että en tiedä noista jutuista mitään. Mullakin ne antoi aivan aluksi ahdistukseen, paniikkiin, joihinkin pelkoihin ja unettomuuteen ketipinoria. Mutta eihän se ketipinor auta mitään ahdistukseen tai paniikkihäiriöön tai oikein mihinkään muuhunkaan. Ja psykoosia kun taas ei ollenkaan ole.

      "Käyttö

      Flupentiksolia käytetään skitsofrenian ja muiden psykoosien hoitoon. Flupentiksolia käytetään myös masentuneiden hoidossa potilaan ollessa erityisen apaattinen, syrjäänvetäytyväinen tai aloitekyvytön.

      Flupentiksolia käytetään pääsääntoisesti injisoitavana hoitavana lääkkeenä kahden tai kolmen viikon välein skitsofeenikoille joilla hoitovaste muilla lääkkeillä ei tuota tulosta. Joissakin maissa flupentiksolia voidaan määrätä vaikeasti sairaille potilaille myös tahdonvastaisesti."

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Flupentiksoli

      • OlgagxO

        Kyllä se lääkäri jotain sanoi että mulla on "psykoottisia oireita" ei ole vielä kunnon diagnosia edes antanut koska epäilee että ei olo paniikkihäiriö vaan jotain muuta:o en oikeen tiiä pelottaa tämä lääke..


    • jotainvaan1

      Tuossa pätkä siitä Ketiapiinistä

      "Ketiapiini (kauppanimillä Seroquel, Ketipinor ja Quetiapin) on piperatsiineihin kuuluva epätyypillinen antipsykoottinen lääke, joka vaikuttaa keskushermostossa useisiin hermosolujen välittäjäainereseptoreihin. Sitä käytetään skitsofrenian hoidossa, joskus myös masennuksen ja kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoitoon. Ketiapiini on erittäin vaarallinen alkoholin kanssa nautittuna. Lääkkeen toi markkinoille AstraZeneca nimellä Seroquel vuonna 1997."

      Noita kumpaakaan lääkettä ei ole kai tarkoitettu ahdistukseen (ahdistuneisuushäiriö), paniikkiin (paniikkihäiriö) tai pelkotiloihin (paniikkihäiriö).

      Jotenkin epäilen että ne lääkärit sekoittaisi paniikkihäiriön paniikkikohtauksen siihen psykoosiin. Tuskin sullakaan mitään psykoosia on tai muuta mielisairautta.

      "Äkillinen ja odottamatta ilmenevä paniikinomainen pelkotila on usein oire paniikkihäiriöstä"
      http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00188

    • Joku131

      Ketipinoria käytetään pieninä annoksina ahdistuksen ja pelkotilojen sekä unettomuuden hoitoon. Annokseen on tosiaan pieni, psykoosioireiden hoidossa annos on paljon isompi. Eli epäilen kyllä lääkäriksi tienneen, mitä sinulle määrää.

      Toisille joku lääke sopii ja toimii, toisille taas ei lainkaan, vaikka kyseessä olisi sama ongelma. Ei siis auta kuin kokeilla, toimiiko sinulle. Voihan se olla, että on juuri sinun lääkkeesi ja ainakan lääkettä voidaan vaihtaa, jos ei ole. Tsemppiä!

      • Joku131

        Ja sama pätee muihin neurolepteihin, kuten AP:lle määrättyyn.


    • 201801_

      Onko tuoreempia kokemuksia Fluanxol -lääkkeestä?

    • toimiiiiiii

      Kyllä flupentiksolin päänsä lobotomoi ja pidemmällä käytöllä pysyvästi vaurioittaa, jos tunteista, kognitiostasi ja muuta ihmisyydestäsi eroon tahdot.

      • Anonyymi

        Ja antipsykootit voivat aiheuttaa pysyviä liikehäiriöitä! Lisäksi uudemmat lääkkeet kuten Olanzapin ja Ketipinor lihottavat todella herkästi (mutta tätä ongelmaa ei ole vanhemmilla neurolepteillä). Itse kokeilisin ensin masennuslääkkeitä kuten Escitalopramia ja Brintellixiä.


    • PaniikkiSeppo

      Piristi ja vähensi ahdistusta hankalassa depressiossa. Aiheutti viikon jälkeen jäsenlevottomuuta akatisiaa, jolloin lääkärini vaihtoi sen supriumiin, josta ei tullut haittavaikituksia, mutta piristysteho oli vähäisempi. Myöhemmin depression parannuttua ihmeellisesti käytin fluanxolia estolääkkeenä muutaman vuoden ilmanhaitallisia sivuvaikutuksia! En tiedä oliko se tarpeellista, mutta depressio eikä paniikit uudistuneet !

    • Onnetar100

      PaniikkiSeppo, millä annoksella fluanxolia käytit?

      • PaniikkiSepppo

        Fluanxol 0,5 mg /vrk. Ongelmia tuli kun kesällä lopetin aineen ottamisen äkkinäisesti omatoimisesti ! Yksi kova paniikkikohtaus ja äkillinen muistinmenetyskohtaus TGA, joka vielä toistui muutaman kuukauden kuluttua. Stressaan itseäni aika kovasti, vaikka mitään kovaa tarvetta ei ole, mutta kun pitää eteenpäin elämässä päästä, niin pitäähän sitä ponnistella stressiin saakka. Minusta tuntuu, että aineen nauttiminen heikensi pitkäaikaiseen muistiin säilömistä! Muistikuvani koko ajalta ovat mielestäni hatarat. Nyt en ole mitään psyykenlääkkeitä moneen kuukauteen ottanut ja oloni on oikein hyvä.


    • Anonyymi

      Oisko tuoreita kokemuksia?

    • Anonyymi

      toimii hyvin 1.5mg masennukseen, ahdistukseen ja ocd

    • Anonyymi

      Onko kenelläkään Fluanxolia käytössä skitsofrenian tai vastaavan hoidossa? Minä joutuisin kohta vaihtamaan nykyisen lääkkeeni pois koska nykinen lääkkeeni nostaa maksa-arvoja. Siksi olisin halukas kuulemaan lisää arvosteluja ja kommentteja kaikilta joilla on kokemusta Fluanxolista koska se on yksi niistä lääkkeistä joita olsiin kiinnostunut kokeilemaan.

    • Anonyymi

      Siihen aikaan kun sitä käytin, sain tosi outoja, karmeita sivuvaikutuksia. Lääkärikin sitten totesi, ettei varmaan sopinut muiden lääkkeitteni kanssa yhteen.

      • Anonyymi

        Minulla SSRI lääke ei sopinut Peratsinin kanssa. Kyseinen lääke oli Escitalopram. Sain aika pahoja sydänoireita.


    • Anonyymi

      Muita kokemuksia? Kaipaan tietoa koska en keksi enää muuta lääkettä kuin juuri tämän Fluanxolin. Se saattaa hyvin olla minun ainoa toivo

      • Anonyymi

        Hei. Oletko ottanut fluanzolia ?


    • Anonyymi

      Mulla ahdistuneisuushäiriö ja lievää masennusta. Mulla optipar 30 mg ja opamox tarvittaessa. Nyt menee opamoxia 3 päivässä 15 mg. Lääkäri pyysi bähentämään pikkuhiljaa opamoxia ja aloitti samalla fluanzol 3
      X 0.5 mg tarvittaessa. En ole vielä yhtään ottanut, kun Just sain lääkkeen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe