Määräaikainen vuokrasopimus

Xdxdxdxd

Hei!
Asun vastavalmistuneessa asunnossa. Siellä ollessa saan voimakkaita oireita, imusolmukkeet turpoavat, keuhkoihin tulee paineen tunne kuin olisivat tukossa tai niitä pistelee, iho kuivuu. Viemäri haisee usein. Ilma on hapeton. Käytännössä juodun siis nukkumaan parvekeella. Ongelmana on määräaikainen vuokrasopimus, kuinka pääsisin muuttamaan pois ennen kuin se tulee täyteen? Kyseessä on iso asuntoja vuokraava yritys.

5

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eioleoikein

Kutsu terveystarkastaja käymään.Hän kirjoittaa raportin,jos kerran oireilet noin voimakaasti.Kyllä sopimus täytyy voida purkaa terveydellisistä syistä.Tuskin noin iso yhtiö haluaa negatiivistä julkisuutta kun on ilmeisesti rakennettu liian joutuin..Uhkaa asianajajalla,jos ei puhumalla pääse sopimuksen purkuun.

• kemikaaliton

Ilmeisesti uudessa talossasi on ns. normaaliemissiota, eli seinistä ja niiden sisältä haihtuu kemikaaleja, jotka aiheuttavat sinulle oireita. Hometta ei siis välttämättä ole. Altistuminen noille kemikaaleille voi johtaa monikemikaaliherkistymään, jolloin saat oireita esim. hajusteista jne.

Eli kannattaa tuulettaa ainakin...ja nukkua siellä parvekkeella, ennen kuin pääset pois.

Uudet rakennukset haihduttavat myrkkyjä puolesta vuodesta useaankin.

• Xdxdxdxd

Kyllä näin itsekin arvelen. Kymmenen vuotta olen etsinyt puhdasta kotia ja vähiten kestän tätä missä ei ehkä ole hometta. Olen muuten ollut välillä lähes oireeton hyvän tuuletuksen ja läheisten puhtaiden kotien ansiosta.
        Noh, käytin yksi päivä tässä asunnossa apteekin 3M FFP3 maskia ja aivosumua ei tullut mutta tosi pahat oireet seuraavina päivinä. Pahimmat oireet tuleekin viiveellä toisinkuin hometaloissa käydessäni ja hyvin lyhyestäkin ajasta. :(
        Saakohan irtaimistoa (lähinnä vaatteita) puhtaaksi näistä kemikaaleista?

• eimyrkyillä

Ei saa ainakaan millään myrkyillä mitkä pilkkoo kemikaalit ja mikrobit vielä pienemmiksi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3673
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2382
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2117
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1599
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1522
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      283
      1351
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe