Määräaikainen vuokrasopimus

Xdxdxdxd

Hei!
Asun vastavalmistuneessa asunnossa. Siellä ollessa saan voimakkaita oireita, imusolmukkeet turpoavat, keuhkoihin tulee paineen tunne kuin olisivat tukossa tai niitä pistelee, iho kuivuu. Viemäri haisee usein. Ilma on hapeton. Käytännössä juodun siis nukkumaan parvekeella. Ongelmana on määräaikainen vuokrasopimus, kuinka pääsisin muuttamaan pois ennen kuin se tulee täyteen? Kyseessä on iso asuntoja vuokraava yritys.

5

187

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eioleoikein

Kutsu terveystarkastaja käymään.Hän kirjoittaa raportin,jos kerran oireilet noin voimakaasti.Kyllä sopimus täytyy voida purkaa terveydellisistä syistä.Tuskin noin iso yhtiö haluaa negatiivistä julkisuutta kun on ilmeisesti rakennettu liian joutuin..Uhkaa asianajajalla,jos ei puhumalla pääse sopimuksen purkuun.

• kemikaaliton

Ilmeisesti uudessa talossasi on ns. normaaliemissiota, eli seinistä ja niiden sisältä haihtuu kemikaaleja, jotka aiheuttavat sinulle oireita. Hometta ei siis välttämättä ole. Altistuminen noille kemikaaleille voi johtaa monikemikaaliherkistymään, jolloin saat oireita esim. hajusteista jne.

Eli kannattaa tuulettaa ainakin...ja nukkua siellä parvekkeella, ennen kuin pääset pois.

Uudet rakennukset haihduttavat myrkkyjä puolesta vuodesta useaankin.

• Xdxdxdxd

Kyllä näin itsekin arvelen. Kymmenen vuotta olen etsinyt puhdasta kotia ja vähiten kestän tätä missä ei ehkä ole hometta. Olen muuten ollut välillä lähes oireeton hyvän tuuletuksen ja läheisten puhtaiden kotien ansiosta.
        Noh, käytin yksi päivä tässä asunnossa apteekin 3M FFP3 maskia ja aivosumua ei tullut mutta tosi pahat oireet seuraavina päivinä. Pahimmat oireet tuleekin viiveellä toisinkuin hometaloissa käydessäni ja hyvin lyhyestäkin ajasta. :(
        Saakohan irtaimistoa (lähinnä vaatteita) puhtaaksi näistä kemikaaleista?

• eimyrkyillä

Ei saa ainakaan millään myrkyillä mitkä pilkkoo kemikaalit ja mikrobit vielä pienemmiksi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2195
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      64
      791
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      780
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      706
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      511
      692
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      630
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      62
      586
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      570
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      551
    Aihe