onx kellään kokemusta minkälainen kaupungin-osa halinen on asua?
halinen
9
3372
Vastaukset
- halislainen
Ylähalisissa on hienoja rivi- ja omakotitaloja, ja se onkin viihtyisä asuinalue.
Alahalisissa on paljon kaupungin vuokrakerrostaloja, joissa asuu sekä suomalaisia- että maahanmuuttaja- sossunasiakkaita ja juoppoja. Kuulemma aika levotonta seutua, mutta riippuu ihan talostakin.
Halistentien varressa sijaitsee Haliskylä, joka on ylioppilaskyläsäätiön asuntoalue ja siellä asuu lähinnä opiskelijoita. Yllättävän rauhallinen asuinalue.
Valitettavasti kaikkialla halisten alueella liikkuu paljon autovarkaita, mutta missäpä nykyään ei liikkuisi. Jos vaan autossa on rattilukko (ja ehkä hälytinkin) niin aika rauhassa saa auto olla.- halineeeeee
menkää himaa, haline o turun monaco siel on just chillii, u guys r fucked up !
- Halisten elämää nähnyt vuo...
Taaempana Halisissa on ihan normaaleja ihmisiä ja tavallista elämää, mutta "etuosassa" olevat kaupungin vuokratalot ovat alueen pilaajia. Joukossa toki niissäkin ihan fiksua väkeä, mutta valitettavasti näissä vuokrataloissa asuu myös kamalia hulluja. Nimenomaan sekä hulluja, juoppoja, väkivaltasia, nistejä että muuten vaan naksahtaneita.
Ongelmien laajuutta tällä spurgualueella kuvaa se, että eräskin muija saa laiminlyödä lapsiaan vuositolkulla ilman että sossun hyysääjät viitsivät asiaan sen kummemmin puuttua. Taitaa olla vähän ruuhkaa niillä muutenkin Halisten alueen asukkaiden ongelmia setviessä.
Melko pienellä alueella sijaitseva "kulttuurien kirjo" ja "elämän syrjäpuolelle joutuneet olosuhteiden uhrit" tekevät alueesta rauhattoman.
Toisaalta Halisissa suoritetaan miellyttävää liikakansoituksen estoa tappamalla ajoittain turhia kansalaisia tieltä kuleksimasta.
Aivan Halisten kupeessa olevat opiskelija-asunnot ovat melko rauhallisia, eivätkä opiskelijat aiheuta alueelle häiriöitä.
Jos mahdollista, älä mene Halisiin, edes sinne taakse paremmalle alueelle asumaan. Joku niistä slummialueen asukeista kuitenkin eksyy sinnekin. - johndriver
Halinen on Turun Monaco:
paljon eri kansalaisuuksia, autoilla ajetaan lujaa kaduilla ja kukaan ei maksa veroja... - Ansu
On Turun väkivaltaisin asuntoalue. Vain kauppatori on väkivaltaisempaa seutua...no onneksi kenenkään ei tarvitse torilla asua...:) Itse asustelin tyssin kerrostaloasunnoissa ja asunto sinänsä oli ihan ok, mut alua ei. Ne siellä "taka-Halisissa" olevat rivarit näyttävät aika ankeilta. Riviä toisen perään...en siis suosittele Halisissa asumista kuin pakosta...
- claudia
Olen asunut "ylä-halisissa" ja mielestäni se oli mukava ja rauhallinen paikka asua. Taaempana Halisissa ei kyllä tiedä väkivaltaisuuksista ym. mitään. Joten suosittelen! Bussin päätepysäkiltä eteenpäin viihtyisää aluetta.
- myöskin asunut
Taka-halisten rivari -omakotialue on mielestäni ERITTÄIN hyvää aluetta!! Harmi vaan että rivarimme jäi meille liian pieneksi... Melkein muuttaisin uudestaan takaisin sinne täältä majakkarannasta...
- saatana
sinne ainakaan muuta. Saat ihan varmasti morasta kylkeen. Aina kun menee spaariin joku juniormanne on kauppaamassa paitoja parkkipaikalla hiacen takaluukusta.
- sdfldjlkj
Toi oli hyvä. :D niinhän se nimittäin on, tosin, nykyisen S-marketin edustalla nämä HOIT temmeltää. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782