Oletko valmistautunut pääsiäisen viettoon?
Itse olen siivoillut talon (verkkaan tahtiin), valmistellut pakkaseen hieman ruokia, tänään hain kolme ruukkunarsissia koristamaan keittiön kukkalaatikkoa.
Pääsiäiskarkkeja, suklaamunia ja pähkinöitä laitoin kulhoihin olohuoneen pöydälle. Raeruoho on nousemassa ja korillinen pääsiäiskoristeita on aseteltu somasti pienelle pöydälle.
Parantumiseni edistyy. On ihana saada lapset kotiin ja hössöttää ja tulla ehkäpä hössötetyksi ; )
Pääsiäispyhien jutskoja ; )
108
81
Vastaukset
- ent.siivoojaparka
En ole valmistautunut vielä muuten kuin kutsumalla perilliset syömään uunilohta ja jälkiruuaksi mämmiä. Nekin on ostamatta.
Minulle tulee aina vähän yllättäin tällaiset joulut, pääsiäiset, juhannukset, synttärit... vaikka niitten tulo on aavistettavissa. Tuskin huomaa tulleenkaan, kun ne on jo ohi. En ole valmistautunut millään tavalla, vain pajunoksia hain lasipurkkiin keittiöön. Siivosin minäkin, tosi rivakasti, saatoin tehdä jopa ennätyksen.
Ruohoa ei näy missään, sisällä eikä ulkona, ruokatarvikkeita löytyy pakastimesta ja perunoita kellarista. Eiköhän niistä jotain voine ruuaksi kehitellä.
Hyvää Pääsiäistä!Täytyy hiukan korjata edellistä lausuntoani, sillä aamun koittaessa ikkunasta paljastui, että ulkona on ruskeaa, kuivaa ruohoa näkysällä, siellä täällä pilkottaa.
Ruokauutisia; löysin pakkasesta vuonna 2014 vanhaksi menneen grillimakkaran, kyllä kai sen voi vielä syödä. Joku toinen saa toimia koemaistajana.- Rillailee
Eikös monet aloita grillikauden pääsiäisestä. Lämpimät tamineet vaan niskaan ja pihalle ruuanlaittoon. Ellei siinä makkarassa näy viherrystä niin eiköhän tuo syötävästä käy.
Ja jälkiruuaksi sitten mämmiä vaniljakastikkeellä. Naminam. Rillailee kirjoitti:
Eikös monet aloita grillikauden pääsiäisestä. Lämpimät tamineet vaan niskaan ja pihalle ruuanlaittoon. Ellei siinä makkarassa näy viherrystä niin eiköhän tuo syötävästä käy.
Ja jälkiruuaksi sitten mämmiä vaniljakastikkeellä. Naminam.Juu, nuotion voisi jo sytyttää ja luonnonhelmassa makkaraa tikunpäässä paistaa.
Oli se vanha grilleri kuulemma ihan syötävää, lihaakin 63%, minä en edes maistanut. Perästä kuuluu.
Onkohan gluteenitonta mämmiä olemassakaan, ei ole tullut mieleenkään tarkistaa tilannetta.- kansgluteeniton
Gluteenitonta mämmiä olen syönyt joskus melkein 20 v sitten. Muistaakseni Moilas. Ei ollut hyvä kehnolle vatsalle sekään silloin. Nyt olen parina vuonna yritellyt tiirailla kaupas, mutta ei oo osunu silmään.
kansgluteeniton kirjoitti:
Gluteenitonta mämmiä olen syönyt joskus melkein 20 v sitten. Muistaakseni Moilas. Ei ollut hyvä kehnolle vatsalle sekään silloin. Nyt olen parina vuonna yritellyt tiirailla kaupas, mutta ei oo osunu silmään.
Ai sitä on joskus ollut, ehkä en ole paljon menettänyt, kun on jäänyt väliin.
Taitaa mustikkarahka olla vatsallekin sopivampaa herkkua. Vadelmia laitan joukkoon.
- henrjii
Kinkku on otettu sulamaan, savulammasta on, narsisteja on haettu, tuossa pihalla ne nököttää, täytyy varmaan ottaa yöksi sisään.
Lapset kotiutuu tasaisin väliajoin, nuorimmainen tulee vasta maanantaina, kun on töissä pääsiäisenä.
Appiukko täytyy hakea syömään ja yö-kylään, että ruaat tulisi syödyksi.
Trulleille on ostetttu karkkeja, ja suklaata, että eipähän tässä tarvitse enää kun munat maalata - pääsiäisherkkuja
Lammas on teurastettu ja suolattu, mämmiä valmistin viiden litran satsin, pashaa pienen pyramidin kokoinen keko ja rahkapiirakat teen huomenna.
- ei-mitään-extraa
joo en laita rae ruohoa. käyn tupon heiniä naapurin heinäladosta. levitän permannolle.
sekä raakan että keitetyn kananmunan kopsautan otsaani, on jännää odottaa meneekö raaka rikki? suklaa rakeita levittelen mämmin päälle kun ämmiä ei ole, levitellä, päälle.
ja tota noin - mitä ihmettä kaikkea liittyy pääsiäiseen? syön ainakin kiuas lenkkiä ja kirmaan kirkon ympäri pyyheliina lanteilla, hikipanta mallatkoon orjantappuraa. voihan siihen laittaa muutaman hakaneulan, siihen pantaan.
kuuluuko pääsiäiseen jotain tiettyjä lauluja, muita kuin virsiä #käy yrttimaa tarhassa polku se golgatalle vie#
saattaa olla että laipioin lunta strategisista paikoista että sulaisi kevät nopeammin.- Well-amo
ei-mitään-extraa
Sinulta on palstan paras kommentti, jatka samaan malliin, mutta eri ketjussa, koska en yleensä avaa korppiksen törkeyksiä.
Tylsistyttävät joiut jokapäiväisistä jutuista kielivät ainoastaan ihmisen yksinäisyydestä ja dementian alkamisesta
- ohi.se.menee
Vetelöin, koska on työstä vapaata. Miksi ottaisin pääsiäisen tai muitakaan pakkopyhiä tosissani?
- on-teillä-hienoa
on aseteltu somasti pienelle pöydälle.
Minä asettelen a i n a ajankohtaiset koristeet ja kukkaset s o m a s t i esille, ei ainoastaan Pääsiäisenä. - olehyvä
- Heikunkeikku
Joo, on se kiva välillä vähä hössöttää. Sinulle tulee lapset kylään, että ei ihme jos touhuat kaikenlaista.
Minulla on alkanut pääsiäisloma. Yökylään on pyydetty joko huomenna tai lauantaina. Ei olla vielä sovittu kumpanako päivänä.
Veljen vaimolla on tänään syntymäpäivä ja aattelin hakea hänelle ruukkunarsissin, kaapasen sit toisenkin ruukkunarsissin, jotta saan viedä sen yökyläpaikkaan ja koska vauhtiin pääsen, niin pakkohan sitä on sitte vielä itsellenikin ostaa.
Muuten en pahemmin pääsiäistä vietä. Minulla on yli-yli-mielenkiintoinen kirja, joka on vasta alullaan. Meinaan sitä ahmia, kun ei tartte pakosta mihinkään lähteä.
Muutamat puhelinsoitot suoritan, jotka oon "säästänyt" vapaapäiviini, että saan sitten oikein ajan kanssa praatata ja kuunnella kuulumisia.
Lauantaina on trullipäivä. Toivottavasti edes yks trulli käy, että saan koristeltuja pajunkissoja vaasiin. Suklaamunia on pöydällä aimo kasa.Minulla on yli-yli-mielenkiintoinen kirja???
Mikä mahtaa olla?
Meille tulee kirjastoauto klo 14, jolloin palauta 7 kirjaa, mutta nyt on hakusessa, mitä seuraavaksi luen?
Onhan täällä ollut paljonkin kirjoituksia noista "hyvistä kirjoista", mutta en muista niistä nyt mitään, koska Eeva Kilpi on jo luettu.
Anteeksi, että sekoitin aloituksen näillä kirja höpinöillä, mutta näinhän se menee livessäkin.- Heikunkeikku
Kristiina23 kirjoitti:
Minulla on yli-yli-mielenkiintoinen kirja???
Mikä mahtaa olla?
Meille tulee kirjastoauto klo 14, jolloin palauta 7 kirjaa, mutta nyt on hakusessa, mitä seuraavaksi luen?
Onhan täällä ollut paljonkin kirjoituksia noista "hyvistä kirjoista", mutta en muista niistä nyt mitään, koska Eeva Kilpi on jo luettu.
Anteeksi, että sekoitin aloituksen näillä kirja höpinöillä, mutta näinhän se menee livessäkin.Tokko Korppis suuttuu, ainakaan vietävän paljon, vaikka hänen ketjussaan keskustellaan vähän muustakin asiasta. Noinhan se menee, kuten kirjoitit, että livessä keskustelut luikertelevat välillä jos johonkin.
On vaikea suositella toiselle ihmiselle kirjaa, koska ei tiedä, mimmosista kirjoista tykkää.
Tämä kirja, jonka sanoin olevan yli-yli-mielenkiintoinen, niin se on mulle mielenkiintoinen, koska oon aina tuuminut Miten on voitu rakentaa aikoinaan esim. pyramiideja, Miten on pystytty liikuttelemaan jotain 50 tonnia painavaa valtavaa kivimölttiä ja hioa ne toisiinsa sopiviksi. Ja kun ei ole ollut työkaluja ja muita nykyajan vempeleitä. Ym. Ym.
Tämän kirjan kirjoittaja on ollut mukana (kuvaaja/tv-tuottaja/ohjaaja) esim. Jacques Cousteaun ohjelmissa ja monissa muissa ohjelmissa.
Voi voi, alan taas kirjoittamaan liian pitkästi.
Lyhyesti sanottuna tämä kirjailija on vaimonsa kanssa matkustanut ympäri maailmaa tutkimassa arkeologisia löydöksiä ja haastatellut tutkijoita näistä asioista. Kirjan lukeminen on vasta alullaan, että en nyt tiedä mihin kirja minut kuljettaa. Joka tapauksessa kirjailija "väittää" (etsii todisteita) siitä, että josko kymmenien tuhansien vuosien takaiset kulttuurit ovat jollakin tavalla lähtöisin avaruudesta tulleisiin korkeammasta kulttuurista tulleista "ihmisistä". :)
Kirjan takakannesta:
Alan ja Sally Landsburg ovat matkustaneet maailman ympäri kerätessään todisteita ihmiskunnan historiaa koskevan teoriansa tueksi. Tuloksena on vakuuttava dokumentti salatun maailman, ihmiskunnan kaukaisen menneisyyden mysteereistä: kuinka muinaiset ihmiset tiesivät niin paljon astronomiasta, mitä ovat valtavat piirrokset Etelä-Amerikan autiomaatasangoilla, miten Inkojen valtavat linnoitukset rakennettiin?
He ovat löytäneet uusia tosiasioita, jotka pakottavat hämmästyttäviin johtopäätöksiin.
.
Heh heh hee. Multa ei kannata kysella kirjoista, innostun kirjoittamaan tekstiä röykkiöittäin.
Kirjan nimi: Alan ja Sally Landsburg: Salattu maailma. Kiva, että vastasit, koska minunkin olisi aika lukea jotain utopista, vaikka kaikki TV-ohjelmat ohitan näistä "Tähtiensota" tyyppisistä filmeistä, saati kirjoista.
Koska luen paljon, niin tuntuu, että olen kahlannut jo kaiken, mutta joskus lapseni on saanut minut "lankaan", kun suosittelee jotain kirjaa ja se vie mukanaan, vaikka onkin aivan utopistista.
Usein lainailen heidän (lukevat paljon) perheen kirjoja ja mikä moka, tai sattuma. Vävylläni oli Kalle Päätalon kirja, jonka otin luettavaksi. Olihan niitä isälläkin, mutta en edes lomilla saanut niihin mitään mielenkiintoa, kunnes nyt, siis muutama vuosi sitten? Jäin koukkuun!
Onko se ikä sittenkin, mikä johdattelee lukemista? Ainakaan en lukisi mitään Regina-juttuja, vai mitä niitä olikaan silloin?
Nyt totean Kirja suosituksesta, että "pistänpä sen korvantaakse", joka juttu juurtaa aikaan, kun kaalinlehden terveysvaikutuksia pohdittiin silloin "Aatamin aikaan".!!
Siellä oli hyvä vinkki ja eräs kirjoittaja "lausahti", että "täytyypä pistää korvantaakse" ja siitäkös riemu repesi!
- mimmimum-..mi
Kyllä aina jotain teeman mukaista laitan.....ei näitä niin paljoa ole vuodessa...
Ruohoa on jo hyvässä alussa....jotain keltaista.. ja vihreää pitää kevään juhlasssa olla
Hyvä hengähdystauko työssä käyville....lapsiperheille....mutta tuo vaihtelua meille "varttuneillekin" .... Kärsimystie-katunäytelmä, kaupungintalon edessä. Sen menen katsomaan, iso tapahtuma. Kirkossa myös käyn yhtenä päivänä. Kukkia ostan maljakkoon, ja muutenkin olen kotia siivonnut ja järjestänyt. Vaaleankeltaisia kynttilöitä poltan. Ei mitään suurellista vaan vaatimatonta ja rauhallista elämää, siitä pidän. Pääsiäisen jälkeen alkaa
harrastuspiirin touhut, on taas laitettava itsensä likoon, kivaahan
se on:)Suklaamunavuoret hienosti ohittanut, vain ravistellut onko lelu sisällä. Tyttärenkanssa leluja kerättiin, niitä kerään vieläkin. Aina välillä. En osta muita kun lelumunia:)
Kärsimystie-katuteatteri nähty, massiivinen juttu, kansaa tuhatmäärin.
Vaikeuksia seurata tapahtumia tungoksessa, siellä olin ystävättäreni kanssa kuten olimme suunnitelleet. Tänään kirkossa ja ehtoollisella kävin. Eilen tytär miehensä ja koiriensa kanssa ilahduttivat minua. Koirat rakastavat minua, halit ja pusut on vaihdettu moneen kertaan :)
Huomena vielä yksi pyhä, sää oli tänään mitä kaunein, huomiseen!
- eppu2
Hyvä, että toipumisesi on sujunut hyvin.
Aamulla vähän siivoilin , ostin narsissin. Kaksin tässä kissan kanssa ollaan.
Toivottavasti rauhaa riittää.
Eilen nimittäin puoli8 illalla alkoi kuulua kamala hakkaaminen, talokin tärähti.
Kun läksin kauppaan, oli alaovella ´torikokous´, siinä sitten kuulin, että joku mieshenkilö oli laittanut kirveellä oven päreiksi.
Kissakin pelkäsi, ravasi paikasta toiseen pitkän aikaa. - henrjii
Millainen on tosimiehen pääsiäinen Jahtaa tipuja täydessä mämmissä, herää aamulla noita-akan vierestä ja miettii minkälainen yllätys munassa tällä kertaa mahtaa olla
Kiirastorstai on painumassa iltaa. Hössötykset hössötetty. Kävin suihkussa ja vaihdoin haarlemihousut ylleni.
Miksikö en ole ollut aktiivinen palstalla johtuu siitä, että koneella istuminen ei miellytä selkääni. Nyt kun tukiliivit on pois, onnistuu tämäkin homma, mutta ei kauaan.
Päiväni alkoi lääkärissä käynnillä. Sain selkokielisen raporttin selästäni. Onneksi vain yksi nikama on vaurioitunut, ei siirtynyt eikä pahasti murtunut, mutta painunut hieman sisään. Parantumiseni entiselleen tulee ottamaan aikaa. Positiivisella asenteella mennään sillä se on paras parantaja. Lääkkeillä en halua itseäni sumentaa, mutta niitäkin pitää napsia. Sain lähetteen fysioterapiaan.
Pääsiäisvalmistelut on tehty. Itse pääsiäisteeman ruokaa en ole valmistanut, en edes ostanut mämmiä. Huomenna meillä on sushi-ilta, lauantaina grilli-ilta ja sunnuntaina syödään kanaa.
Tänä iltana ajattelin ottaa lasillisen punaviiniä. Siitä onkin aikaa kun viimeksi löträsin. On ollut noin tipaton maaliskuu ; )- Kuka_kertoisi_mulle
Millaiset on haarlemihousut?
Kuka_kertoisi_mulle kirjoitti:
Millaiset on haarlemihousut?
https://www.google.fi/search?q=haaremihousut&rlz=1C1VSNC_enNL608NL608&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwiU5tWC39nLAhUmQJoKHWmDCIYQsAQIOA
Omani ovat lehtikuvioiset tavan kesähousujen näköiset.- Housuhaaremi
Nuo on kyllä haaremihousut. Mutta ehkä siellä Kainuussa on eri nimet :))
Fa...zer 215gr.Tryffeli-Suffeli edustakoon minulle maalattuja munia.
Suklaisen ryppyisinäkin.
Puolet syöty.
Pää-ruokana oli valmiiksi kuuma-grillattu 5-rivinen possun-pala.
Siitä enää luut paistaa.
Hössöttelyä ei poika-miehellä ole.
H.Minä olen varannut suklaan viereen pähkinöitä. Karkkeja kulhossa, yritän pitää kädet pois namusista huomiseen.
Marinoin alkuviikolla naudan ulkofilettä pakkaseen, se tulee lauantaille. Ostin rasvakeittimen friteeraukseen, valmistan sillä ransakalaisia pihveille.
Laitat siis grilliribsiä?korpikirjailija kirjoitti:
Minä olen varannut suklaan viereen pähkinöitä. Karkkeja kulhossa, yritän pitää kädet pois namusista huomiseen.
Marinoin alkuviikolla naudan ulkofilettä pakkaseen, se tulee lauantaille. Ostin rasvakeittimen friteeraukseen, valmistan sillä ransakalaisia pihveille.
Laitat siis grilliribsiä?"korpikirjasilija"
Minä söin sen jo.
Minun Prismassani on aina kaiken-laista kuumaa.
Mustaa makkaraakin.
Aamulla 08.30 ei ollut ruuhkaa yhtään.
-
Lauantaina on Lohta, Siikliä ja ABBA:n uutuutta.
Sitä poikien katka-rapu-kastiketta.
Muille päiville on perinteistä paisti-leike-mössöäni.
Toivottavasti lapset eivät soita ja pyydä kahville jonnekin.
Yleensä he eivät häiritse :)
H.- Korppis1
hunksz kirjoitti:
"korpikirjasilija"
Minä söin sen jo.
Mustaa makkaraakin.
-
H.Kahvitarjoilua helpotin ostamalla pakastekorvapuusteja.
Korppis1 kirjoitti:
Kahvitarjoilua helpotin ostamalla pakastekorvapuusteja.
"korpikirjailija"
Tulipa annettua hänelle runollinen nimmari :)
Vaikka ei minulla ole kirjoitus-avustajaakaan.
-
Olen hiukkasen heikkona kekseihin.
Viimeksi horjahdin Fa...in uutuuteen.
Domino-kopioon.
Ei minulle pullaa, ei.
H.- henrjii
hunksz kirjoitti:
"korpikirjasilija"
Minä söin sen jo.
Mustaa makkaraakin.
-
H.Joo munan tervausta haaremihousuissa https://www.youtube.com/watch?v=vnIEZQDH--E
- henrjii
korpikirjailija kirjoitti:
Minä olen varannut suklaan viereen pähkinöitä. Karkkeja kulhossa, yritän pitää kädet pois namusista huomiseen.
Laitat siis grilliribsiä?Paras marinointi naudan fileelle on marmorointi, ja perunalohkoja kun freesaa ensin voissa pannulla, ja sitten kun laittaa uuniin, niin ei tarvitse ostaa mitään friteerauskeitintä
- mimmimum-..mi
Miksen minä ole tuota tapaa hoksannut.....perunoista ja juureksista...olen aina pyöritellyt öljy-maustesekoituksessa ja laittanut uuniin....sehän nopeuttaisikin valmistumista....kiitti henri....."oot sää nii äijä"
- henrjii
paistinpannulla saa ylimääräisen kosteuden pois, ja voi antaa hyvän maun ja uunissa kullankeltaisen värin, ja rapeuden
- Korppiseikirjaantunut
henrjii kirjoitti:
Paras marinointi naudan fileelle on marmorointi, ja perunalohkoja kun freesaa ensin voissa pannulla, ja sitten kun laittaa uuniin, niin ei tarvitse ostaa mitään friteerauskeitintä
Henrij, en minä sitä keitintä naudanfileelle ostanut vaan friteerausruokiin tai vaikkapa vappuna tippaleipien tekoon ; )
Tein juuri vanhan kaavan mukaan sushiriisin. Huuhtelin sushi-riisiä viisi kertaa haalealla vedellä, keitin miedolla lämmöllä kymmenen minuuttia ja haudutin kymmenen minuuttia kannen alla, laitoin kattilaan riisiviinietikkaa, suolaa ja sokeria, lämmitin ja kaadoin riisien joukkoon, nyt riisit ovat vesihauteessa jäähtymässä.
Mietin voisi toimia myös puuroriisillä, sinä muistaakseni kirjoitit, että toimii.
Esivalmistelin porkkanoita keitin ja laitoin yrttimausteeseen muhimaan. Otin tonnikalaa siivilään valumaan. Keitin kananmunia, huomenna sitten loput jutskat. Hyvin valmisteltu on puoliksi tehty, eikös ; )
- kesi.vä
Töissä söin lammasta, yön yli kypsynyttä, kuulemma.
Kotona kasvissosekeittoa. Huomenna pienille vieraille on pääsiäisyllätyksiä ja kiivetään "vuorelle".
Sunnuntaina menen tyttärelle syömään. Alkoi lomakin. Sen jälkeen pikkasen yli tusinan työpäiviä.
Ei ole ruohoo ei mitään hemohessee. Pitkäperjantaiaamua ystävät ja vähemmän ystävät. Olen onnekas lintu sillä nukun kuin prinsessa Ruusunen. Vaaka-asennossa ei selkäkivut vaivaa ja siksi yöuneni ovat keskimäärin 10-tuntisia.
Korvessa sataa lunta. Kainuun laskettelukeskukset pursuavat pääsiäisvieraista ja aurinkoakin on luvattu pyhille, jolloin poikani aikovat laskettelemaan. Eilen ajoin autoni autonpesutunneliin, että aluksi pelotti, en ole ikinä istunut autossa sen pesun aikana, mutta menihän se kun tottui. Kohta alan vääntämään susheja illanistujaisiimme.
"Haarlemihousut" laitan ilta-asukseni ja sushit "asettelen somasti" tarjoiluvaunuun ; ))
Teiltä, jotka kirjoititte, että pääsiäinen ei aiheuta mitään erityistoimia ettekä sitä noteeraa mitenkään kysyn, Onko teidän mielestänne arki ilman juhlahetkiä se ainoa oikea elämisen muoto?
Hyvää alkanutta pitkää perjantaita. Odotan innolla esikoista kotiin ; )Toki Pääsiäinen noteerataan, pitkät pyhät leppoisasti vietetään ja on tuolla muutama suklaamuna lapselle. Ehkä saan miehet mukaani kevätretkelle metsään.
Minun juhlahetkeni ja -aikani oli jo viime viikolla, kun tytär lapsensa kanssa oli meillä.
Ja Joulu on aina iso juhla, sitä ei voita mikään.
Vietä mukava pääsiäinen ja nauti lastesi seurasta.- kesi.vä
korppis
Kysyit: "Onko teidän mielestänne arki ilman juhlahetkiä se ainoa oikea elämisen muoto?"
Mielestäni ihan tavalliseen arkeen pitäisi luoda pieniä juhlahetkiä. Olkoon se vaikkapa sitä, että sytyttää kynttilät kun juo iltateetä.
Lämpimiä hetkiä läheistesi kanssa korppis! - eppu2
Ancelina kirjoitti:
Toki Pääsiäinen noteerataan, pitkät pyhät leppoisasti vietetään ja on tuolla muutama suklaamuna lapselle. Ehkä saan miehet mukaani kevätretkelle metsään.
Minun juhlahetkeni ja -aikani oli jo viime viikolla, kun tytär lapsensa kanssa oli meillä.
Ja Joulu on aina iso juhla, sitä ei voita mikään.
Vietä mukava pääsiäinen ja nauti lastesi seurasta.Minulla oli myös viime viikolla juhlampi hetki, kun olimme tilalla ja lähipiiri kävi siellä.
Vein ison pussin suklaamunia ja pupun pienemmälle myös.
Sitä kun on aina ollut osa porukasta vuorotyötä tekeviä, juhlapyhät usein töissä, niinkuin itsekin aikoinaan, on ne kohokohdat vähän eri kohdilla almanakkaa.
Aamusta luin ja koko talven olen odottanut inspiraatiota erästä kinkkistä ompeluhommaa varten, nyt se tuli ja siinä vierähti pari tuntia. Tihkua satoi, kun kävin lenkillä.
Hyvää ja Iloista pääsiäistä vaan kaikille.
Huomenta. Sää näyttää harmaalta, hyvin käy päivän teemaan, pitkäperjantai. Viikonloppuna on pääsiäisen iloisempi puoli, niin olen tämän ajan yleensä ottanut. Kirkollisesti ajatellen. Klo 10.00 jumalanpalvelus, arkkipiispa Kari Mäkinen, nojatuolikirkkoa seuraan. Illalla menen katsomaan Kärsimystie katuteatteria. Siinä ohjelmaa päivälle, pysähtymistä asioiden äärelle. Ei tee pahaa minullekaan, päinvastoin :)
Suursiivousta suoritin, ah kun ihanaa saada pölyt nurkista ja vastapestyjä sohvanpäällisiä. Yhden kynnen se taas vei (sohva) mutta kuulemma voi käydä huonomminkin, joten enköhän mä vaan kiittele siitä.
Pieni noita roikkuu keittiön ikkunassa, pikkutonttu sai häädön joulu-reestä, sinne muutti tipu-perhe asumaan narsissin juurelle. Munat on ripustettu pajunoksille. Siinäpä tuo.
Kukko on hukassa. Se joka lapsille joka aamu pyöräytti munat. Harmittaa. Jonnekin olen sen jemmannut, sais kiekaista että löydän sen.Sunnuntain rauhaa ystäväni.
Raeruoho ehti pitkään pituuteen ja suklaamunat ovat vähentyneet pääsiäiskorista. Yllätysmunien vekottimet ovat löytäneet paikkansa nukketalon lastenhuoneessa.
Pääsiäinen puolessa. Pilvistä vielä, odottelen aurinkoa, lapset laskettelemassa. Aikaa itselle.
Pitkäperjantai-iltana nautiskelin kaikkien rakkaitteni kanssa susheja. Eilen taas grillattiinyhdessä, hyvää oli. Uusi rasvakeitin vain tahtoo jättää grillihajua huoneistoon, joten olen tänä aamuna tuulettanut paikkoja. Eilinen ilta tuli seistyä sohjolumessa jalat märkinä pääsiäiskokolla, onneksi oli kuuma sauna odottamassa kokkolaisia. Kiva kokemus meille kaikille ekakertalaiselle.
Eilen kävimme laittamassa kynttilän vanhempieni haudalle, ehkäpä tänään poikien ukin haudalle.
Olen edistynyt kuntoutuksessa, illat ja aamut pärjään jo ilman tukiliivejä. Positiivinen fiilinki se on kaiken A ja Ö.
Toin eilen mökiltä maalaustelineet ja taulun pohjia, josko aloittaisin se pitkään muhineen kahvipannu-projektin.
Iloa ja valoa ; )- de-meter
Äläs nyt korppis. Eilisessä hesarissa puolusteltiin negatiivisuutta..))
Katsottiin että siitä voi syntyä paljon uutta. Eihän positiiviselta mitään puutu...
Mutta tosissaan. Kiva kuulla, että paranemisesi edistyy.
Meidän pääsiäinen meni uusiksi, kun nuoren perheen suunnitelmat muuttuivat. Tulivat "kylään" perjantaina. Uudempi pari tulee maanantaina.
Kysyit tuolla aikaisemmin, eikö me haluta erottaa juhlaa arjesta.
Täytyy myöntää, että olen laiskistunut tuon rekvisiitan kanssa. Mutta sitäkin enemmän vietän "sisäistä juhlaa", pysähdyn aistimaam ilmapiirejä, "henkeä", mikä minusta on pääsiäisen aikaan aina ollut erityinen: ensin raskas, sitten odottava ja lopulta iloisen vapautunut.
Sanomattakin on selvää, että pääsiäisen traditio siellä alla kummittelee, enkä näe mitään syytä siitä eroonkaan pyrkiä. - eppu2
de-meter kirjoitti:
Katsottiin että siitä voi syntyä paljon uutta. Eihän positiiviselta mitään puutu...
Meidän pääsiäinen meni uusiksi, kun nuoren perheen suunnitelmat muuttuivat. Tulivat "kylään" perjantaina. Uudempi pari tulee maanantaina.
Täytyy myöntää, että olen laiskistunut tuon rekvisiitan kanssa. Mutta sitäkin enemmän vietän "sisäistä juhlaa", pysähdyn aistimaam ilmapiirejä, "henkeä", mikä minusta on pääsiäisen aikaan aina ollut erityinen: ensin raskas, sitten odottava ja lopulta iloisen vapautunut.
Sanomattakin on selvää, että pääsiäisen traditio siellä alla kummittelee, enkä näe mitään syytä siitä eroonkaan pyrkiä.En ole Hesarin juttua lukenut, joskus aikaisemmin kyllä negatiivisuuden puolustuspuheita.
Minä ajattelen, että asioita voi kyseenalaistaa ja haastaa myös positiivisessa hengessä.
Jos kaikki ovat negatiivisia, syntyy helposti ´valituskuoro.´ - de-meter
eppu2 kirjoitti:
En ole Hesarin juttua lukenut, joskus aikaisemmin kyllä negatiivisuuden puolustuspuheita.
Minä ajattelen, että asioita voi kyseenalaistaa ja haastaa myös positiivisessa hengessä.
Jos kaikki ovat negatiivisia, syntyy helposti ´valituskuoro.´Kun tuo positiivisuus on nyt niin muodikasta - ja kieltämättä edullista sille, joka sitä osoittaa - tulee välillä vähän ähky olo ja alkaa epäillä: onko noin, vai esitetäänkö vain (enkä nyt tarkoita aloittajaa tai ketään muutakaan) ?
Kun asioilla kuitenkin on eri puolia, myös se negatiivinen, niin miksi sitä ei saisi sanoa ?
Totta, negatiivisuus voi tarttua, ehkä vielä herkemmin kuin positiivisuus, mutta päästäänkö siitä painamalla se pinnan alle ? Tämän asian kanssa kai painitaan jatkuvasti esim. vihapuheen kohdalla. Itse olen ollut vapaan ilmaisun kannalla, mutta voin olla väärässäkin. - eppu2
de-meter kirjoitti:
Kun tuo positiivisuus on nyt niin muodikasta - ja kieltämättä edullista sille, joka sitä osoittaa - tulee välillä vähän ähky olo ja alkaa epäillä: onko noin, vai esitetäänkö vain (enkä nyt tarkoita aloittajaa tai ketään muutakaan) ?
Kun asioilla kuitenkin on eri puolia, myös se negatiivinen, niin miksi sitä ei saisi sanoa ?
Totta, negatiivisuus voi tarttua, ehkä vielä herkemmin kuin positiivisuus, mutta päästäänkö siitä painamalla se pinnan alle ? Tämän asian kanssa kai painitaan jatkuvasti esim. vihapuheen kohdalla. Itse olen ollut vapaan ilmaisun kannalla, mutta voin olla väärässäkin.Kun luin kommenttisi, päähäni iskeytyi sana, tasapaino.
Ihminenhän sisältää kaikenlaisia tunteita. Tärkeää on niiden tunnistaminen.
Niin negatiivisuudessa kuin positiivisuudessakin on se vaara, että jommassa kummassa aletaan piehtaroimaan.
Kyllä negatiiviset tunnelmat on hyvä purkaa. Keskeistä on se, miten ja missä niin tekee.
Jos pystyy keskustelemalla toimimaan, on hyvä, mutta voihan sitä vaikka heitellä kiviä, kun katsoo, ettei osu kehenkään.
Minun tapani on mutista kävellessäni. Aikani mutistuani huomaan, noh, niin, sehän on jo menneisyyttä, hitonkos sille enää voi. eppu2 kirjoitti:
Kun luin kommenttisi, päähäni iskeytyi sana, tasapaino.
Niin negatiivisuudessa kuin positiivisuudessakin on se vaara, että jommassa kummassa aletaan piehtaroimaan.
Kyllä negatiiviset tunnelmat on hyvä purkaa. Keskeistä on se, miten ja missä niin tekee.
Jos pystyy keskustelemalla toimimaan, on hyvä, mutta voihan sitä vaikka heitellä kiviä, kun katsoo, ettei osu kehenkään.
Minun tapani on mutista kävellessäni. Aikani mutistuani huomaan, noh, niin, sehän on jo menneisyyttä, hitonkos sille enää voi."eppu2"
Minä kirjoitin de-meterin tasa-painosta.
Sieltä sinä tuon sanan otit.
H.- niinkö
hunksz kirjoitti:
"eppu2"
H.Ja toiset eivät saa samoja sanoja kirjoittaa??
- eppu2
hunksz kirjoitti:
"eppu2"
H.Älä rupea omimaan sanoja. Ne ovat yhteistä omaisuutta, eivät ole edes kaupan.
eppu2 kirjoitti:
Älä rupea omimaan sanoja. Ne ovat yhteistä omaisuutta, eivät ole edes kaupan.
Eppu, olisiko kuitenkin syytä pyytää lupa, kun haluamme käyttää samoja sanoja, joita hän viisasta nimimerkkiä käsitellessään. Meistä pölhöistä ei niin väliä.
Voi ristus, sanois pohojalaanen..- eppu2
Ancelina kirjoitti:
Eppu, olisiko kuitenkin syytä pyytää lupa, kun haluamme käyttää samoja sanoja, joita hän viisasta nimimerkkiä käsitellessään. Meistä pölhöistä ei niin väliä.
Voi ristus, sanois pohojalaanen..Mites olis semmoinen ryhmälupa, johon liitettäisiin siirto-oikeus sitten aikanaan tapahtuvalle 70 palstalle.
Sillai tulisi tämäkin asia hoidetuksi. eppu2 kirjoitti:
Mites olis semmoinen ryhmälupa, johon liitettäisiin siirto-oikeus sitten aikanaan tapahtuvalle 70 palstalle.
Sillai tulisi tämäkin asia hoidetuksi.Voisihan tuota varovasti kysäistä, silloin kun vaikuttaisi paremmalla tuulella olevan.
Kysy sinä, minut hän on jo tänäänkin hölmöksi haukkunut.
Nimenomaan pitkäkestoinen sen luvan pitää olla, aleta nyt joka päivä uutta värkkäämään. Eikä joka vuosikaan.de-meter kirjoitti:
Sanomattakin on selvää, että pääsiäisen traditio siellä alla kummittelee, enkä näe mitään syytä siitä eroonkaan pyrkiä.Kirjoitit: "Äläs nyt korppis. Eilisessä hesarissa puolusteltiin negatiivisuutta..))
Katsottiin että siitä voi syntyä paljon uutta.
Eihän positiiviselta mitään puutu..."
Minä olen nyt liikuntarajotteinen, joten minulta puuttuu monta sellaista kykyä, jota esim. sinulla on. Se, että selviydyn päivän töistäni normaalisti vie suunnattomasti energiaani, silti olen positiivinen. Paranen jahka kerkiän.
Kirjoitit myös:
"Kun tuo positiivisuus on nyt niin muodikasta - ja kieltämättä edullista sille, joka sitä osoittaa - tulee välillä vähän ähky olo ja alkaa epäillä: onko noin, vai esitetäänkö vain (enkä nyt tarkoita aloittajaa tai ketään muutakaan) ?"
Ei tietty koskaan tarkoita aloittajaa, näinhän sinulla on aina tapana kirjoittaa.
Mutta kerroppas, mitä tarkoitat ähkyllä, jonka positiivisuuteni sinulle aiheuttaa? Kuinka se ilmenee?
Kirjoitit:
"Kun asioilla kuitenkin on eri puolia, myös se negatiivinen, niin miksi sitä ei saisi sanoa ?"
Negatiivisyys on kun lukee palstaa, dominoivasti edustettuna. Eli sitä kyllä löytyy, ei tarvitse edes etsimällä etsiä.
Kirjoitit:
"Totta, negatiivisuus voi tarttua, ehkä vielä herkemmin kuin positiivisuus, mutta päästäänkö siitä painamalla se pinnan alle ? Tämän asian kanssa kai painitaan jatkuvasti esim. vihapuheen kohdalla.
Kirjoitin johonkin ketjuun aijemmin ennen kuin suljin koneen, että vihapuhe ovat pelkoa. Sitä ei voi painaa pinnan alle vaan se on kaivettava pinnalle. Pelkoa kohti on mentävä vain siten pelon saa hallintaan.
Vaikka kuinka haluaisit positiivisen pöhöni haihtuvan ja tilalle tulevan negatiivisen, uudelleen syntymisen, uusia mahdollisuuksia antavan pöhön leviämisen kehooni, totean, ei onnistu.
Paras opettaja ja kalkkeutumisen ehkäisijä kanalle on muna.- de-meter
korpikirjailija kirjoitti:
Kirjoitit: "Äläs nyt korppis. Eilisessä hesarissa puolusteltiin negatiivisuutta..))
Katsottiin että siitä voi syntyä paljon uutta.
Eihän positiiviselta mitään puutu..."
Minä olen nyt liikuntarajotteinen, joten minulta puuttuu monta sellaista kykyä, jota esim. sinulla on. Se, että selviydyn päivän töistäni normaalisti vie suunnattomasti energiaani, silti olen positiivinen. Paranen jahka kerkiän.
Kirjoitit myös:
"Kun tuo positiivisuus on nyt niin muodikasta - ja kieltämättä edullista sille, joka sitä osoittaa - tulee välillä vähän ähky olo ja alkaa epäillä: onko noin, vai esitetäänkö vain (enkä nyt tarkoita aloittajaa tai ketään muutakaan) ?"
Ei tietty koskaan tarkoita aloittajaa, näinhän sinulla on aina tapana kirjoittaa.
Mutta kerroppas, mitä tarkoitat ähkyllä, jonka positiivisuuteni sinulle aiheuttaa? Kuinka se ilmenee?
Kirjoitit:
"Kun asioilla kuitenkin on eri puolia, myös se negatiivinen, niin miksi sitä ei saisi sanoa ?"
Negatiivisyys on kun lukee palstaa, dominoivasti edustettuna. Eli sitä kyllä löytyy, ei tarvitse edes etsimällä etsiä.
Kirjoitit:
"Totta, negatiivisuus voi tarttua, ehkä vielä herkemmin kuin positiivisuus, mutta päästäänkö siitä painamalla se pinnan alle ? Tämän asian kanssa kai painitaan jatkuvasti esim. vihapuheen kohdalla.
Kirjoitin johonkin ketjuun aijemmin ennen kuin suljin koneen, että vihapuhe ovat pelkoa. Sitä ei voi painaa pinnan alle vaan se on kaivettava pinnalle. Pelkoa kohti on mentävä vain siten pelon saa hallintaan.
Vaikka kuinka haluaisit positiivisen pöhöni haihtuvan ja tilalle tulevan negatiivisen, uudelleen syntymisen, uusia mahdollisuuksia antavan pöhön leviämisen kehooni, totean, ei onnistu.
Paras opettaja ja kalkkeutumisen ehkäisijä kanalle on muna.Jaa, korppis. Jos sovitit itseesi niin saithan vähän askaretta kun todistit, ettei analyysi koske sinua. Yleisellä tasolla puhuminen on minulle luontevampaa kuin osoittelu.
- kesi.vä
Yleisellä tasolla minäkin tätä positiivis-negatiivissävytteistä keskustelua luin. Muistui mieleeni v. 1995 eräs luento, jossa luennoitsi pienellä paatoksella puhui positiivisuuden eheyttävästä voimasta. Sieltä saakka tuo puolityhjä/puolitäysi -lasi on nostettu liian usein esiin. Enempi ja vähempi joogaharrastajana olen silloin tällöin osunut joogaohjaajan tunnille, jossa loppurentoutukseen on ympätty yltiöpositiivinen pläjäys. Ilolla luin jostain tänään, että joku on kehittänyt vihajoogan, joogan jossa viha-/stressi puretaan. Oli siinä artikkelissa myös puhe viini- ja olutjoogasta :)
de-meter kirjoitti:
Jaa, korppis. Jos sovitit itseesi niin saithan vähän askaretta kun todistit, ettei analyysi koske sinua. Yleisellä tasolla puhuminen on minulle luontevampaa kuin osoittelu.
Demeter, mitä tarkoitat tuolla ettei positiiviselta mitään puutu? Mistä niin päättelet?
En ala enempää positiivisuuttani selittelemään, noita sanojasi kummastelen. Asioilla on negatiivisia puolia, myös positiivisen elämässä. Hän vain ottaa ja käsittelee niitä eri tavoin kuin negatiivisesti suhtautuva.- de-meter
eppu2 kirjoitti:
Kun luin kommenttisi, päähäni iskeytyi sana, tasapaino.
Minun tapani on mutista kävellessäni. Aikani mutistuani huomaan, noh, niin, sehän on jo menneisyyttä, hitonkos sille enää voi.Minulla on myös tapana vetäytyä itseeni, eppu2, lähteä liikkeelle, jos tunnen juuttuvani negatiiviseen kehään. Ja kun huomasit tuon tasapainon, sitä tunnen hakevani kaikessa ja kaikkialla. Jos siitä joskus tunnustusta on tullut - yleensä se nähdään nössöytenä - se on "voitto taisteluiden, tulos tappion tuhannen" - kuten se tässä iässä useimmilla on.
- de-meter
kesi.vä kirjoitti:
Yleisellä tasolla minäkin tätä positiivis-negatiivissävytteistä keskustelua luin. Muistui mieleeni v. 1995 eräs luento, jossa luennoitsi pienellä paatoksella puhui positiivisuuden eheyttävästä voimasta. Sieltä saakka tuo puolityhjä/puolitäysi -lasi on nostettu liian usein esiin. Enempi ja vähempi joogaharrastajana olen silloin tällöin osunut joogaohjaajan tunnille, jossa loppurentoutukseen on ympätty yltiöpositiivinen pläjäys. Ilolla luin jostain tänään, että joku on kehittänyt vihajoogan, joogan jossa viha-/stressi puretaan. Oli siinä artikkelissa myös puhe viini- ja olutjoogasta :)
Vihajooga ? Kuulostaa todella mielenkiintoiselta, kesi-vä..))
- de-meter
Ancelina kirjoitti:
Demeter, mitä tarkoitat tuolla ettei positiiviselta mitään puutu? Mistä niin päättelet?
En ala enempää positiivisuuttani selittelemään, noita sanojasi kummastelen. Asioilla on negatiivisia puolia, myös positiivisen elämässä. Hän vain ottaa ja käsittelee niitä eri tavoin kuin negatiivisesti suhtautuva.Jos luet tuon hesarin artikkelin, Ancelina, siinä asiaa on selitetty. Lähinnä innovaatioden kannalta, ei elämänasenteena.
de-meter kirjoitti:
Jos luet tuon hesarin artikkelin, Ancelina, siinä asiaa on selitetty. Lähinnä innovaatioden kannalta, ei elämänasenteena.
Luen kunhan saan käsiini, minulle jäi mielikuva, että tuo lause oli sinun omaa tekstiäsi. Joskus olen palstallakin ollut huomaavinani, että suhtaudut jotenkin "nuivasti" positiivisiin ihmisiin. Etteivät he ole aitoja jne. Ehkä olen väärässä, mutta se on käsitykseni.
- de-meter
Ancelina kirjoitti:
Luen kunhan saan käsiini, minulle jäi mielikuva, että tuo lause oli sinun omaa tekstiäsi. Joskus olen palstallakin ollut huomaavinani, että suhtaudut jotenkin "nuivasti" positiivisiin ihmisiin. Etteivät he ole aitoja jne. Ehkä olen väärässä, mutta se on käsitykseni.
Ihan oikea havainto, Ancelina. En nyt ihan nuivuudesta puhuisi, mutta epäilevä tuomas olen aina ollut. "Aitous" onkin sitten kinkkisempi juttu. Kun siihenkään ei taida ihan yleispätevää mittaria löytyä.
Kukaan ei taida pitää itseään epäaitona..)) - eppu2
de-meter kirjoitti:
Minulla on myös tapana vetäytyä itseeni, eppu2, lähteä liikkeelle, jos tunnen juuttuvani negatiiviseen kehään. Ja kun huomasit tuon tasapainon, sitä tunnen hakevani kaikessa ja kaikkialla. Jos siitä joskus tunnustusta on tullut - yleensä se nähdään nössöytenä - se on "voitto taisteluiden, tulos tappion tuhannen" - kuten se tässä iässä useimmilla on.
Tasapainoisessa tilassa oleminen ja sen hakeminen kuluttaa vähemmän energiaa, kun jatkuva ääripäässä oleminen.
Kun on itsensä kanssa sinut, laiva ei kovin vaarallisesti kallistele.
Ihan ihmisen fyysinen säätely hormonien kautta, kannattaa ottaa huomioon.
Jos on jatkuvasti stressihormoonia pullollaan ei kestä pää eikä fysiikka. - kesi.vä
de-meter kirjoitti:
Vihajooga ? Kuulostaa todella mielenkiintoiselta, kesi-vä..))
Vähän epätavallista joogaa kyllä. Taustalla soi hevimusiikki, saa huutaa ja asanat tehdään "apinan raivolla". Kuulostaa kyllä enempi kamppailulajilta, mutta mikä ettei olisi tunteiden tuulettaja. Kerron tarkemmin, kun rantautuu Suomeen ja käyn kokeilemassa, tai siis pian eläkkeelle jäävänä eihän minulla enää ole tarvetta raivota, luulen :)
de-meter kirjoitti:
Ihan oikea havainto, Ancelina. En nyt ihan nuivuudesta puhuisi, mutta epäilevä tuomas olen aina ollut. "Aitous" onkin sitten kinkkisempi juttu. Kun siihenkään ei taida ihan yleispätevää mittaria löytyä.
Kukaan ei taida pitää itseään epäaitona..))Epäilevä onkin hyvä sana tähän kohtaan.
Noh, palstalla en osaa oikein olla ja kaikkien mieleen on turha yrittääkään toimia. Paitsi sinä onnistut siinä hyvin, monenkin mielestä.
Minua on syytelty sekä jatkuvasta vaivojeni valittamisesta, että liiasta positiivisuudesta.
Ehkä he jotka tuntevat minut oikeasti, tietävät olenko aito vai en.- Korppis1
de-meter kirjoitti:
Jaa, korppis. Jos sovitit itseesi niin saithan vähän askaretta kun todistit, ettei analyysi koske sinua. Yleisellä tasolla puhuminen on minulle luontevampaa kuin osoittelu.
Tulin keilahallilta, olisin niin mielelläni heilutellut vartaloani ja keinahdellen heittänyt pallon radalle kohti keiloja. Perkele en pystynyt, en taipunut. Et vastannut tuohon minun ja Ancelinkin esittämään kysymykseen, millä perustein positiivisesti asennoivilta ei puutu mitään.
Negatiivisesti joogaan huutamaan ja purkamaan agressioita, vaan kun ei ole agressiivisia tunteita.
En ole lukenut HS:n artikkelia. En todellakaan tunne itseäni epäaitona koska nyt vain ei vituta. Ja pitäisikö vituttaa. Pitäisi, silloin kokisit empatiaa ja alkaisit lässyttämään, kyllä se siitä koeta kestää, jaksamisia jne. - de-meter
kesi.vä kirjoitti:
Vähän epätavallista joogaa kyllä. Taustalla soi hevimusiikki, saa huutaa ja asanat tehdään "apinan raivolla". Kuulostaa kyllä enempi kamppailulajilta, mutta mikä ettei olisi tunteiden tuulettaja. Kerron tarkemmin, kun rantautuu Suomeen ja käyn kokeilemassa, tai siis pian eläkkeelle jäävänä eihän minulla enää ole tarvetta raivota, luulen :)
Oho, että heviä ja joogaa samassa paketissa, ke.sivä ? Kuulostaa entistä mielenkiintoisemmalta. Vain hathajooga on minulle tuttua, olen opettanutkin sitä muutaman vuoden. Muut lajit ovat vieraampia.
Kerrohan sitten, kun olet lajiin tutustunut.Tiedä vaikka vanhakin innostuisi... - kiinostastietää
de-meter kirjoitti:
Oho, että heviä ja joogaa samassa paketissa, ke.sivä ? Kuulostaa entistä mielenkiintoisemmalta. Vain hathajooga on minulle tuttua, olen opettanutkin sitä muutaman vuoden. Muut lajit ovat vieraampia.
Kerrohan sitten, kun olet lajiin tutustunut.Tiedä vaikka vanhakin innostuisi...Kysysin sult demeter hyväksyksä helpommi jonku ku hän kehuu sua kovast vaik hän olis kui epäaito tahasa??
- de-meter
Ancelina kirjoitti:
Epäilevä onkin hyvä sana tähän kohtaan.
Noh, palstalla en osaa oikein olla ja kaikkien mieleen on turha yrittääkään toimia. Paitsi sinä onnistut siinä hyvin, monenkin mielestä.
Minua on syytelty sekä jatkuvasta vaivojeni valittamisesta, että liiasta positiivisuudesta.
Ehkä he jotka tuntevat minut oikeasti, tietävät olenko aito vai en.Eiköhän jokainen vakikirjoittaja ole täällä osansa saanut, Ancelina, mitenkään asiaa väheksymättä.
Mutta totta, minä olen päässyt aika helpolla. Mitenkäs se kollega asian näkikään ? Kun kirjoittaa ympäripyöreitä seliselijuttuja, ne eivät ärsytä ketään..))
Ja miinusten aikaan niitä kyllä ropisi minulle, 14 taisi olla ennätys... - de-meter
kiinostastietää kirjoitti:
Kysysin sult demeter hyväksyksä helpommi jonku ku hän kehuu sua kovast vaik hän olis kui epäaito tahasa??
En osaa punnita kenenkään aitoutta täällä "kiinnostastietää". Mielikuvillahan täällä pelataan. Mutta lapsenmielinen kun olen otan vastaan kehut mieluummin kuin haukut. Tekeekö joku muu toisin ?
- de-meter
Korppis1 kirjoitti:
Tulin keilahallilta, olisin niin mielelläni heilutellut vartaloani ja keinahdellen heittänyt pallon radalle kohti keiloja. Perkele en pystynyt, en taipunut. Et vastannut tuohon minun ja Ancelinkin esittämään kysymykseen, millä perustein positiivisesti asennoivilta ei puutu mitään.
Negatiivisesti joogaan huutamaan ja purkamaan agressioita, vaan kun ei ole agressiivisia tunteita.
En ole lukenut HS:n artikkelia. En todellakaan tunne itseäni epäaitona koska nyt vain ei vituta. Ja pitäisikö vituttaa. Pitäisi, silloin kokisit empatiaa ja alkaisit lässyttämään, kyllä se siitä koeta kestää, jaksamisia jne.Vastasin Ancelinalle tuohon esittämiinne kysymyksiin, korppis. Toistan vielä: artikkelissa puhuttiin innovaatioista, ei asenteista.
Anteeksi nyt, että lähdin rönsyilemään... - de-meter
eppu2 kirjoitti:
Tasapainoisessa tilassa oleminen ja sen hakeminen kuluttaa vähemmän energiaa, kun jatkuva ääripäässä oleminen.
Kun on itsensä kanssa sinut, laiva ei kovin vaarallisesti kallistele.
Ihan ihmisen fyysinen säätely hormonien kautta, kannattaa ottaa huomioon.
Jos on jatkuvasti stressihormoonia pullollaan ei kestä pää eikä fysiikka.Hyvä pointti, eppu2. Tuo energianäkökulma. Toisaalta vastavirtaan kulkeminen kuluttaa energiaa myös. Negatiivinen positiivisten valtavirrassa on heikoilla..))
- korppis1
de-meter kirjoitti:
Vastasin Ancelinalle tuohon esittämiinne kysymyksiin, korppis. Toistan vielä: artikkelissa puhuttiin innovaatioista, ei asenteista.
Anteeksi nyt, että lähdin rönsyilemään...Eli et pysty perustelemaan kirjoituksiasi. Siinä se vaikeus onkin kun lukee artikkeleita ja sisäistää, mutta ei tiedä mitä sisäisti.
- muistakakehuu
korppis1 kirjoitti:
Eli et pysty perustelemaan kirjoituksiasi. Siinä se vaikeus onkin kun lukee artikkeleita ja sisäistää, mutta ei tiedä mitä sisäisti.
Pääasia ympäri pyöreit kirjotelles on et joku nii helvetist tykkää.
;)))) de-meter kirjoitti:
Eiköhän jokainen vakikirjoittaja ole täällä osansa saanut, Ancelina, mitenkään asiaa väheksymättä.
Mutta totta, minä olen päässyt aika helpolla. Mitenkäs se kollega asian näkikään ? Kun kirjoittaa ympäripyöreitä seliselijuttuja, ne eivät ärsytä ketään..))
Ja miinusten aikaan niitä kyllä ropisi minulle, 14 taisi olla ennätys...Demeter, ei ole kyse mistään osansa saamisesta, vaan aitoudesta. Siitä että eri kirjoittajien mielestä jonkun aitous on erilaista. Kun jokainen katsoo asioita omasta näkökulmastaan, omien havaintojensa mukaan.
Onko aidompi hän joka kirjoittaa löperöitä vai hän joka kirjoittaa tosiasioita. Entä hän joka pääasiassa kopsaa lukemiaan ja kertoo niitä omina ajatuksinaan.
Hyväksyminen voi olla monesta asiasta kiinni, kuten tiedämme.
Pidätkö sinä mielessäsi noita typeriä miinuksia, eihän niillä ollut mitään merkitystä. Pelkkien mielikuvien ja antipatioiden vuoksi niitä laitettiin.
Jopa viestiä lukematta, pelkkä nimimerkin näkeminen riitti, näin epäilen. Toivottavasti sitä "palvelua" ei palauteta takaisin. Plussat kyllä kelpasivat kaikille. Ja jelpaavat edelleen, vaikka tulevatkin kirjoitettuina kehuina. :)- kesi.vä
Korppis1 kirjoitti:
En ole lukenut HS:n artikkelia. En todellakaan tunne itseäni epäaitona koska nyt vain ei vituta. Ja pitäisikö vituttaa. Pitäisi, silloin kokisit empatiaa ja alkaisit lässyttämään, kyllä se siitä koeta kestää, jaksamisia jne.Ei ei, ei ollut sinulle tarkoitettu tuo raivojooga korppis. Minä olen tempperamentiltani räiskyvä. Jos on esim. stressiä, niin puran sen fyysisesti. Kesäisin hyppään fillarin selkään ja poljen minkä kintuista lähtee, talvisin sauvakävelen ja uin avannossa.
Jotkut pilkkovat klapeja.
Kyllä positiivinen ajattelu on hienoa jos/kun siihen pystyy, mulla vaan sisään pakkautuminen purkautuu psykosomaattisina-oireina. Me olemme erilaisia kaikki, onneksi. - de-meter
korppis1 kirjoitti:
Eli et pysty perustelemaan kirjoituksiasi. Siinä se vaikeus onkin kun lukee artikkeleita ja sisäistää, mutta ei tiedä mitä sisäisti.
Sovitaan näin, korppis. Hukassa ollaan (puhun siis itsestäni)...
Mutta syntyihän keskustelua sentään..)) - de-meter
muistakakehuu kirjoitti:
Pääasia ympäri pyöreit kirjotelles on et joku nii helvetist tykkää.
;))))Näin on, tuttu tuntematon, muistakakehuu. Mitäpä sitä ihminen ei tekisi tykkäämisen eteen..))
- de-meter
Ancelina kirjoitti:
Demeter, ei ole kyse mistään osansa saamisesta, vaan aitoudesta. Siitä että eri kirjoittajien mielestä jonkun aitous on erilaista. Kun jokainen katsoo asioita omasta näkökulmastaan, omien havaintojensa mukaan.
Onko aidompi hän joka kirjoittaa löperöitä vai hän joka kirjoittaa tosiasioita. Entä hän joka pääasiassa kopsaa lukemiaan ja kertoo niitä omina ajatuksinaan.
Hyväksyminen voi olla monesta asiasta kiinni, kuten tiedämme.
Pidätkö sinä mielessäsi noita typeriä miinuksia, eihän niillä ollut mitään merkitystä. Pelkkien mielikuvien ja antipatioiden vuoksi niitä laitettiin.
Jopa viestiä lukematta, pelkkä nimimerkin näkeminen riitti, näin epäilen. Toivottavasti sitä "palvelua" ei palauteta takaisin. Plussat kyllä kelpasivat kaikille. Ja jelpaavat edelleen, vaikka tulevatkin kirjoitettuina kehuina. :)Minun mielestäni, Ancelina, löperöitä kirjoittava voi olla yhtä aito kuin faktoihin kiinnittynyt, jos löperyys on hänen luontoaan.
Täällä ei taida olla kovin monia, jotka "pääasiassa kopsaavat muiden ajatuksia ja esittävät niitä ominaan". Hunksikin kopsaa vain omia ajatuksiaan ja esittää ne ominaan..))
Mutta kun tuota analyysiä on tarjottu minullekin sanon saman kuin ennenkin. Siteeraan usein minua viisaampia (niitä ei puolisoni mukaan ole vaikea löytää..)), mutta olen hyvin tarkka siitä että mainitsen lähteen, ellen sitä muista, ilmaisen sen kyllä. En mielestäni tee tätä briljeeratakseni vaan tavoittaakseni viestille enemmän yleispätevyyttä.
Minä kiinnitin kyllä huomiota plussiin ja miinuksiin. Minulle nekin olivat kannanotto, keskustelua. En pitänyt niitä merkkinä tykkäämisestä tai ei-tykkäämisestä vaan pikemminkin siitä, mitä ihmiset ajattelevat, millaista väkeä on paikalla.
Kannustavuudesta en tiedä, mutta minusta täällä on innoittavia kirjoittajia. Onko jotenkin väärin innoittua, mennä mukaan toisen luomaan ilmapiiriin ? Minä kutsun sitä vuorovaikutukseksi ja pidän sitä ihan suotavana kanssakäymisenä ihmisten kesken. de-meter kirjoitti:
Minun mielestäni, Ancelina, löperöitä kirjoittava voi olla yhtä aito kuin faktoihin kiinnittynyt, jos löperyys on hänen luontoaan.
Täällä ei taida olla kovin monia, jotka "pääasiassa kopsaavat muiden ajatuksia ja esittävät niitä ominaan". Hunksikin kopsaa vain omia ajatuksiaan ja esittää ne ominaan..))
Mutta kun tuota analyysiä on tarjottu minullekin sanon saman kuin ennenkin. Siteeraan usein minua viisaampia (niitä ei puolisoni mukaan ole vaikea löytää..)), mutta olen hyvin tarkka siitä että mainitsen lähteen, ellen sitä muista, ilmaisen sen kyllä. En mielestäni tee tätä briljeeratakseni vaan tavoittaakseni viestille enemmän yleispätevyyttä.
Minä kiinnitin kyllä huomiota plussiin ja miinuksiin. Minulle nekin olivat kannanotto, keskustelua. En pitänyt niitä merkkinä tykkäämisestä tai ei-tykkäämisestä vaan pikemminkin siitä, mitä ihmiset ajattelevat, millaista väkeä on paikalla.
Kannustavuudesta en tiedä, mutta minusta täällä on innoittavia kirjoittajia. Onko jotenkin väärin innoittua, mennä mukaan toisen luomaan ilmapiiriin ? Minä kutsun sitä vuorovaikutukseksi ja pidän sitä ihan suotavana kanssakäymisenä ihmisten kesken.Niinpä, hyväksyminen voi olla monesta seikasta kiinni :)
Minä en tunne ketään niin hyvin, että tietäisin onko löperyys luonnollinen olotila vai palstaroolia.
Esimerkkinä nuo kaikki tilanteet, älä ota itseesi kohdistuviksi niistä ainoatakaan.de-meter kirjoitti:
Minun mielestäni, Ancelina, löperöitä kirjoittava voi olla yhtä aito kuin faktoihin kiinnittynyt, jos löperyys on hänen luontoaan.
Kannustavuudesta en tiedä, mutta minusta täällä on innoittavia kirjoittajia. Onko jotenkin väärin innoittua, mennä mukaan toisen luomaan ilmapiiriin ? Minä kutsun sitä vuorovaikutukseksi ja pidän sitä ihan suotavana kanssakäymisenä ihmisten kesken."de-meter"
Jos olisi meillä Joulu yhteinen ainainen.
Hukuttaisin sinut lahjoihini.
Joita, kuten kuvasit, et saisi toisilta noilta.
-
MInäkin kaipaan niitä plussia ja miinuksia.
Niillä erotti helposti idiootin fiksuista.
Tarkoitan niiden antajia.
-
Minulla on ilma-piiri.
Musiikkia ja riimiä.
Alahan vuoro-vaikuttaa.
Et sitten kopsaa mitään.
H.- de-meter
hunksz kirjoitti:
"de-meter"
Jos olisi meillä Joulu yhteinen ainainen.
Hukuttaisin sinut lahjoihini.
Joita, kuten kuvasit, et saisi toisilta noilta.
-
MInäkin kaipaan niitä plussia ja miinuksia.
Niillä erotti helposti idiootin fiksuista.
Tarkoitan niiden antajia.
-
Minulla on ilma-piiri.
Musiikkia ja riimiä.
Alahan vuoro-vaikuttaa.
Et sitten kopsaa mitään.
H.Kas kun et syyttänyt minua siitä, että omin tuon ilmapiirin sinulta, hunksi..)) Itsehän tuossa todistit omasta innoittavuudestasi, etkä väärässä ollut tietenkään. Mutta on täällä muitakin..))
Musiikki ja riimit ? Siinä on jo vähän liikaa vanhallerouvalle. Faktojen maailma on turvallinen... - idioottiko.laittoi
de-meter kirjoitti:
Kas kun et syyttänyt minua siitä, että omin tuon ilmapiirin sinulta, hunksi..)) Itsehän tuossa todistit omasta innoittavuudestasi, etkä väärässä ollut tietenkään. Mutta on täällä muitakin..))
Musiikki ja riimit ? Siinä on jo vähän liikaa vanhallerouvalle. Faktojen maailma on turvallinen...Tuliko sulle ilmoitus kuka plussan tai miinuksen laittoi??
Yhtä mieleistä hössötystä koko pääsiäisen seutu. Ei ole paljon rairuohoja kasvateltu.
Pitkäperjantai imi kaiken jo muutamia päiviä etukäteen ja kun se juhla meni hienosti ja ohi. Nyt sekin enää vain hyvissä muistoissa.
Sitten lentokentillä notkuen mennen tullen, eilen tulin ja melkein viikon täällä pyörin. Sama vaihtorumba takaisin, istu ja odota tai juokse häntä tulessa aikataulujen mukaan.
Tämä pääsiäinen ei unohdu koskaan, mutta...
Alkais jo työt että pääsis normaaliin päiväjärjestykseen.Sama kuin mikä Pyhä tahansa.
- Kunhan_kysyn
Siis otattekste ihan tosissanne pääsiäisen ja muun vastaavan? Ja vielä ihan selvin päin?
- korppis1
Kyllä, juhlapyhät ovat juhlaa ja jos joku ei siitä tykkää niin se voi kuullostaa humalaisen houreelta tai uskovaisen hurmiolta. Juhlapyhät ovat perhejuhlia ja siksi ne on yhdessä olon kivaa. Juhannuskin aivan ihana keski-kesän juhla, juhannuskokko ja grillimakkarat, sauna ja järvi. Olin pääsiäiskokolla eilen ja olihan sekin uusi kokemus.
Sillai tulee otettua tosissaan ja selvin päin, että isoissa pyhissä on yleensä useita päiviä vapaata ja työssä olevat ja koululaiset voivat paremmin tavata toisiaan. Nykyään varsinkin kun sukulaiset on levittäytyneet laajalle alalle, niin jonkin moista säntäilyä se on edes takaisin. Suurin homma se on aina niille, jotka kutsuvat kotiinsa, vaikkei mitään suurta showta tarvita niin on siinä aina oma hommansa. Tämmönen yksin eläjä on sitten kevyt liikkeissään ja lähtee helposti milloin minnekin. Nytkin olen Amstelveenissa viettämässä taas uudenlaista pääsiäistä ja syömässä tämän maan pääsiäismunia.
- Korppis1
rosaliiin kirjoitti:
Sillai tulee otettua tosissaan ja selvin päin, että isoissa pyhissä on yleensä useita päiviä vapaata ja työssä olevat ja koululaiset voivat paremmin tavata toisiaan. Nykyään varsinkin kun sukulaiset on levittäytyneet laajalle alalle, niin jonkin moista säntäilyä se on edes takaisin. Suurin homma se on aina niille, jotka kutsuvat kotiinsa, vaikkei mitään suurta showta tarvita niin on siinä aina oma hommansa. Tämmönen yksin eläjä on sitten kevyt liikkeissään ja lähtee helposti milloin minnekin. Nytkin olen Amstelveenissa viettämässä taas uudenlaista pääsiäistä ja syömässä tämän maan pääsiäismunia.
Oletko löytänyt jotain, mikä poikkeaa meikäläisten pääsiäisen vietosta ; ) Olen viettänyt useita pääsiäisiä Hollannissa. Kerro kokemuksia, alkoi kiinnostamaan ; )
Eihän pääsiäisen viettotavat Hollannissa juurikaan poikkea omistamme, mutta aina jotain eroa löytyy mm. makesissa leivonnaisissa. Yksi asia johon petyin, olimme menossa pääsiäisyön jumalanpalvelukseen, mutta kirkko oli suljettu. Hollannissa roomalaiskatollinen kirkko on vielä kovempien säästöpaineiden alla kuin meidän luterilainen kirkkomme. Korppis1 kirjoitti:
Oletko löytänyt jotain, mikä poikkeaa meikäläisten pääsiäisen vietosta ; ) Olen viettänyt useita pääsiäisiä Hollannissa. Kerro kokemuksia, alkoi kiinnostamaan ; )
Eihän pääsiäisen viettotavat Hollannissa juurikaan poikkea omistamme, mutta aina jotain eroa löytyy mm. makesissa leivonnaisissa. Yksi asia johon petyin, olimme menossa pääsiäisyön jumalanpalvelukseen, mutta kirkko oli suljettu. Hollannissa roomalaiskatollinen kirkko on vielä kovempien säästöpaineiden alla kuin meidän luterilainen kirkkomme.Tämä on kuin kotona viettäisi pääsiäistä, aikalailla samat herkutkin ilman mämmejä tietysti, ei nuori polvi mämmejä suosi. Menee suomalainen minne vain niin omat tapansa vie mennessään. Ehkä täälläkin jossain maaseudulla pääsiäisen perinne tulisi enemmän esille. Tämä on niin vastakohtien maa, Amsterd on hyvin vapaamielinen ja sitten kohta on uskonnollinen vyöhyke, joka sulkeutuu pyhiksi, jossa ei edes nettitilausta oteta vastaan pyhänä. Eli kaikki on mahdollista.
Suklaamunia täällä kyllä syödään, kuulemma työpaikalla näkyi pääsiäinen vain suklaamunissa. Hemasta hommataan paljon suklaata, jos jonkinmoisissa muodoissa. Lasten pääsiäisleikki on munien piilotus, omassa perheessä sitä ei koskaan harrastettu, vaikka ei se kait suomalaisille lapsillekaan ihan vierasta ole.
Tuosta kirkko jutusta sen verran, kuten tiedät täällä on paljon kirkkoja, joitakin jo muutettu esim toimistoiksi ehkä juuri rahapulassa.
Katolilaisten yöpalvelus on lauantaina 11 pm tai aamupalvelus sunnuntai 7 am, ja kuulemma eri kirkoissa eri aikaan, ehkä olitte koputtelemassa aamupalveluskirkon ovea silloin kun petyitte. Täällä on nyt myös vieraita puolasta ja he katoavat aina kirkonmenojen ajaksi joka päivä.
Omaan pääsiäiseeni kuuluu aina iso kimppu tulppaaneja, kuvittelin etukäteen, että nyt täällä niitä varmasti on todella isokimppu, mutta ei, tässä huushollissa en ole tulppaanin tulppaania nähnyt, ilmeisesti tulppaaneja on aina joka paikassa niin juhlaan hommataan jotain muuta, isoja ihania ruusuja. Kukkamaa tämä maa joka suhteessa.
Tämän ketjun jatkumo ilahdutti minua.
Fiksua keskustelua.
Tietysti sekaan tuli näitä perinteisiä höpöttimiä, jotka joka aloituksessa
etsivät hyväksyntää höperyyksillään.
Noh, antakaamme myös lasten leikkiä, ja hellästi toisiaan nokitella.
H.- enemmänkuinmuur
Sinäkö et höperyyksiä kirjoita ;)))
enemmänkuinmuur kirjoitti:
Sinäkö et höperyyksiä kirjoita ;)))
"enemmänkuinmuur"
No en!
Ikinä oo.
Tosin kyllä minua asiasta paljon kiusoitellaan.
Leikisti sillee...
Minä kun inspiroin.
H.
- eppu2
Tuosta palstaroolista ajattelen, että kuka jaksaa jotain roolia vetää.
Aina miettiä, miten nyt kirjoitan, ettei vaan roolitus paljastu.
Kyllä silloin täytyy olla jo kovin kiinnittynyt palstaan.
En oikein jaksa uskoa, että täällä on ainakaan kovin montaa roolinvetäjää.- monia.rooleja.täällä
Kuule on niitä ollut ja on edelleenkin, korppiskin on kertonut miestä esittäneensä ja samanlaisen tapauksen tiedän itsekin. Jos seuraa tarkemmin palstaa niin kyllä nämä roolin vetäjät erottuvat.
"eppu2"
Kyllä palstalla on ainakin jokunen, joka ei vedä mitään roolia.
Enemmän palstalla on heitä, joiden aikuisuus on niin heikko, että
uskaltaisivat olla omanaan.
He ovat rekkautumattomia.
H.- kesi.vä
Voi ei, taasko se alkaa, jaottelu. Ja just ko mä funtsin, että on ollut monta päivää silleen seesteistä palstalla.
Nooh, aika aikaansa kutakin, sano pässi kun päätä leikattiin. (vanaha suomalaisugrilainen sananlasku) - eppu2
kesi.vä kirjoitti:
Voi ei, taasko se alkaa, jaottelu. Ja just ko mä funtsin, että on ollut monta päivää silleen seesteistä palstalla.
Nooh, aika aikaansa kutakin, sano pässi kun päätä leikattiin. (vanaha suomalaisugrilainen sananlasku)Hunkki se taas veti tähänkin tuon rekku-jutun.
Ei olla huomaavinaankaan.
Pidetään vaan mukavaa toista pääsiäispäivää. - kesi.vä
eppu2 kirjoitti:
Hunkki se taas veti tähänkin tuon rekku-jutun.
Ei olla huomaavinaankaan.
Pidetään vaan mukavaa toista pääsiäispäivää.Näin teemme :)
- Voi_ketutus_hatutus
Harmi, ettei aloitusketjussa näy enää kirjoittajan nimimerkkiä, joten ei voi jättää avaamatta tuon ikuisen itseteho-höpöttäjän tekstejä avaamatta. Avatussa ketjussa ne on helpompi sivuuttaa.
Ellei halua ryhtyä höpöttelemään hänen kanssaan, kannattaisi varmaan jättää myös kommentoimatta. - Nyt ko. tyyppi onnistuu söhlimään asiallisiakin keskusteluketjuja vähemmän kiinnostaviksi höpö-polveiluiksi, jotka normaalit aikuiset kirjoittavat pian hylkäävät. - nää.mummut.etenkii
Voi_ketutus_hatutus kirjoitti:
Harmi, ettei aloitusketjussa näy enää kirjoittajan nimimerkkiä, joten ei voi jättää avaamatta tuon ikuisen itseteho-höpöttäjän tekstejä avaamatta. Avatussa ketjussa ne on helpompi sivuuttaa.
Ellei halua ryhtyä höpöttelemään hänen kanssaan, kannattaisi varmaan jättää myös kommentoimatta. - Nyt ko. tyyppi onnistuu söhlimään asiallisiakin keskusteluketjuja vähemmän kiinnostaviksi höpö-polveiluiksi, jotka normaalit aikuiset kirjoittavat pian hylkäävät.Mutta kun jotku tykkää hänen höpötyksistään kun hän näitä vaan ahkeraan muistaa lääpiä ja kehua.
monia.rooleja.täällä kirjoitti:
Kuule on niitä ollut ja on edelleenkin, korppiskin on kertonut miestä esittäneensä ja samanlaisen tapauksen tiedän itsekin. Jos seuraa tarkemmin palstaa niin kyllä nämä roolin vetäjät erottuvat.
Roolipeleistä sen verran, että ne ovat ihan sallittuja niitä vaan ei kannata ottaa vakavasti. Roolipelejä pelaavilta vaaditaan jonkin sortin älykkyyttä ja mielikuvitusrikkautta, jotta ne eivät paljastu ; ) Jos on tosikko joka lukee esim. Korppista kuin raamattua voi saada ikuisia traumoja kun yrittä purkaa minun sielunelämääni olemattomilla kyvyillään.
Hyvää iltaa@
Pääsiäinen putkessa. Heräsin parin tunnin päikkäriltä. Olo on kuin kinkerilampaalla.
Mietin tovin oliko negatiivista ajattelua vai ikävän kirpeitä tunteita kun esikoinen lähti kohti etelää.
Koska en ole kerennyt postaamaan omien live kiireiden vuoksi, haluan palata jauhamaan paskaa positiivisuudesta ja negatiivisuudesta. Olenhan vailla vastauksia. Toisaalta ymmärsin, että muiden viisauksien lainaamisia ei lainaaja pystykään selittämään omin sanoin. Onhan se hienoa kirjoittaa kuinka se ja se kirjoitti asiasta näin ja niin, mutta mitä ne tarkoittivat viisauksillaan?
Positiivisen ihmisen puutteettomuus vaivaa. Voisihan sen selittää tietty sillä, että positiiviselta puuttuu negatiivisyys. Mutta, että negatiivisyys on luovempia tunteita pintaan pukkaava olotila kuin positiivisyys. Mmmm se nyt selittynee minulle sillä, että "Mitäpä hyöveijjää" kuhan olla ja kellotella kun ei ole puutetta mistään.
Myös se vaivaa miten positiivinen ihmisen levittää ympärilleen ähkyä.
Minulla on juuri nyt ähkyn poikanen kun tein päivälliseksi kana-aurajuustopastaa ja söin tuhtisti. Ei se kuitenkaan taida olla samanlainen tunne kuin positiivsen ihmisen aikaan saama ähky. Vaikka aikuisten oikeesti e tiedä miltä se tuntuu ; )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos
Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks245284Haluat nainen torjua minut
Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si473702Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?
Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut303429Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat
En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?933211Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?
Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää413158- 682631
Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan
kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai1242122En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä
kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri542109Farmi Suomi: Kirsi Salo syyttää koulukiusaajiksi - Jucci Hellström lataa napakasti
Mitäs mieltä olet Kirsi Salon koulukiusaamiskommentista? Farmi Suomi -kisassa väki vähenee ja kisa kovenee. Peliliikkeit261347- 1801227