Viimeisintä tietoa?

yllatus

Kertokaapa wc-siivouksesta, pesettekö eri vaiheissa hanskoja (kertakäyttöiset tai ei)? Tämä juttu tuli hiukan yllätyksenä, koska missään aiemmin ei ole ollut hanskojen pesua työvaiheiden jälkeen. Jos ko. käytäntö, missä vaiheissa sen teette?

13

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laikkari2016

      päivän lopuksi pesen suojakäsineet. en kesken wc kierrosta.

      • oletpölvästi

        Vakava virhe. Et ilmeisesti ole suorittanut laikkarin tutkintoa. Että noin tyhmiä siivoojiakin voi vielä olla, haloo!


    • jjjjjjjjjjjju

      Herttilei sentään!
      Taas yksi yliopiston käynyt halveksuu muita ja yrittää kohottaa olematonta itsetuntoaan.
      Missä on se työkohde, jossa siivoojalla on aikaa pestä hanskansa.
      Oli kouluja käynyt tai ei, niin kiire on. Hanskojen pesuun ei riitä aikaa.

      Kouluja käynyt tai ei, niin samaa työtä he tekevät.
      Laikkarin tutkinto ei takaa eikä mahdollista oikeita työtapoja. Kiire pitää siitä huolen.
      On ylimielistä arvostella muita tietämättä heistä mitään. Totuuden kertoja oli nimimerkiltään laikkari 2016. Hänellä on siis koulutus, sama kuin sinulla.
      Tai toinen valehtelee. Oletko se sinä vakavasta virheestä varoittava?

      Jos kaikki työt tehtäisiin ohjeiden ja hyvän työtavan mukaan, niin aika ei riittäisi edes puoleen työvuoron tehtävistä.

      • irtivanhoistatavoista

        Kyllä täällä on muitakin jotka wc-pesun aikana huuhtelee hanskat. Aika omituista jos joku ei niin tee. Opetettiin minullekin laitoshuoltajan ammattitutkintoa suorittaessa. En ollut asiaa aiemmin edes ajatellut. Nyt en voisi kuvitella jättäväni sitä väliin.


      • laikkarimyös

        minä pesen hanskat aina vessanpöntön jälkeen ennen puhtaampaan siirtymistä, vaikka onkin kiire. Laitoshuoltajan työnä on mikrobien poistaminen, eikä levittäminen. Jos joku ei ennätä hanskojaan pestä niin suosittelen kertomaan asiakkaalle, eiköhän silloin jo asiakas vaadi lisäaikaa. Minusta on järkyttävää, että koulutuksen saaneet ihmiset työskentelevät niin että levittävät paskaa ympäriinsä.


      • höpöti12
        laikkarimyös kirjoitti:

        minä pesen hanskat aina vessanpöntön jälkeen ennen puhtaampaan siirtymistä, vaikka onkin kiire. Laitoshuoltajan työnä on mikrobien poistaminen, eikä levittäminen. Jos joku ei ennätä hanskojaan pestä niin suosittelen kertomaan asiakkaalle, eiköhän silloin jo asiakas vaadi lisäaikaa. Minusta on järkyttävää, että koulutuksen saaneet ihmiset työskentelevät niin että levittävät paskaa ympäriinsä.

        ja sitten on olemassa se työnantaja ketä ei kiinnosta mikään muu kuin raha ja tunnetusti siivous on se juttu mistä ensimmäisenä säätetään ja leikataan...
        Lyhyesti sanottuna -> TULOS TAI ULOS!!!


    • kokopäiväsiivoja

      Huuhtelu ja pesu ovat aivan eri asioita. Eikö sitä koulutuksessa opetettu?
      Oikeanlaiseen hanskojen pesemiseen menee aikaa, eikä se ole siis mahdollista muun siivoustyön ohessa. Huuhtelu ei riitä hyvään lopputulokseen. Katso hanskojen pesuohjeet oppikirjastasi uudelleen. Hanskojen vaihto nopeampaa, työnantaja nuukailee niiden kanssa jatkuvasti, joten vaihtokin mahdotonta.
      Jos sinulla on siivottavana 34 koululuokkaa, päiväkotiosasto, kaksi ruokalaa ja kolme urheilusalia, musiikkiluokka ja auditorio työvuoron aikana, niin kiirettä pitää. Vessoja on kaikkiaan 60 kappaletta.
      Aikaa voi käyttää yhtä vessaa kohti noin 20 sekunttia. Ei siinä hanskoja ehdi pesemään. Pahimmat tahrat ehtii pyyhkäistä ja roskiksen tyhjentää, ei juuri muuta.
      Onneksi vessat ovat kahdeksan ryhmissä. helpottaa hieman kun voi sarjatyöskennellä.

      Asiakkaalle kertominen: Kaupunki kilpailuttaa kohteet kerran vuodessa. Hinta ratkaisee, ei laatu. Jos siivooja menee kertomaan kaupungille riittämättömästä työajasta, niin ei se kaupungin viranhaltijaa hetkauta puoleen eikä toiseen. Hinta ratkaisee. Ei puhtaus.
      Seuraavassa kilpailutuksessa asia ei nouse millään tavalla esille. Taas se hinta ratkaisee. Näin on nyt ja tulee olemaan tulevaisuudessakin. Paljon mainostetut laatupisteet ovat aivan turhia asioita, ei niitä huomioida. Vain loppuhinta ratkaisee.

      Se mitä koulussa opetettiin ja käytäntö. Siinäpä kaksi erilaista asiaa. Ei monessakaan siivouspaikassa ole mahdollista toteuttaa koulun oppeja. Kiire ja kiire ja vielä kerran kiire opettavat oikaisemaan työssä.
      Korkeaa puhtautta vaativissa sairaaloiden leikkaussaleissakin on jopa hämähäkin seittejä. Tämä oli tanskalaisessa tv-dokumentissa. Kilpailutuksen tulosta. Hinta ratkaisee ei laatu.

      Olen laikkarikoulun käynyt siivooja. Tuo 34 koululuokan koulu on siivouskohteeni. Heti valmistuessani sain tämän paikan. Pakko oli oppia hieman nopeampaan työskentelyyn. Oikaisen siinä missä se on mahdollista. Silmillä siivous on monen päivän pelastus. Hanskojen pesemisen jokaisen vessan jälkeen on mahdottomuus.
      Teoria ja käytäntö eivät kohtaa.

      • laikkarimyös

        minä en suostuisi tekemään työtä paikassa missä sitä ei voi kunnolla tehdä. Etkö nyt jo itsekin tajua että tuo ei ole siivousta, jos oikeasti sinulla on päivittäin kaikki nuo tilat. Olen itsekin koulusiivooja ja jos on ollut liian tiukkaa olen sen sanonut työnantajalle.


      • laikkarimyös
        laikkarimyös kirjoitti:

        minä en suostuisi tekemään työtä paikassa missä sitä ei voi kunnolla tehdä. Etkö nyt jo itsekin tajua että tuo ei ole siivousta, jos oikeasti sinulla on päivittäin kaikki nuo tilat. Olen itsekin koulusiivooja ja jos on ollut liian tiukkaa olen sen sanonut työnantajalle.

        ja vielä, täälläpäin kohteisiin tehdään laatutarkastuksia joten ei olisi mahdollista tuollainen tilanne.
        Levitelläänkö teillä siis myös päiväkotikohteissa paskaa ympäriinsä ? Ilmoita terveystarkastajalle !


      • eikiirettä

        Ilmeisesti yksityisellä töissä. Kaupungeilla ja kunnilla huomattavasti löysempää. Onneksi.


    • yllatus

      Kiitti vastauksista, vaikka suomi24-tyyliin menikin riitelyksi, mutta siis ainakin yksi kertoo pesevänsä hanskat wc-pyttyjen jälkeen? Käsitin, että näitä pesuja nykyään tehdään 3 kertaa wc-siivouksessa?

      • pienivaivalusmullekin

        Haluatko toimia ammattimaisesti vai amatööritasolla?


      • jljlklkjl

        Meillä käytetään kertakäyttöhanskoja. Olenkin kunnalla ja sairaalassa ollut töissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe