Äh miksi mun ystävä pysyy kaapissa

Xiaxoi

Mulla on ystävä, johon olen ollut rakastunut jo 7 vuotta. Tai silloin tajusin sen, oltiin tunnettu jo aiemminkin.

Musta tuntuu että tämä nainen olisi kiinnostunut musta myös, mutta kuitenkin etsii avoimesti vain miehiä. Mä olen tuntenut niin kovaa mustasukkaisuutta kun olen kuullut joistain hänen miehistä, ja ollut aivan raivona kun kuulin että yksi mies kohteli paskasti. Mä en ikinäkoskaanikinä voisi tehdä niin tälle naiselle. Mun sydän murtui kun näin hänen surevan yhtä pilalle mennyttä suhdetta, ei siksi että se kaipauksen kohde oli muu kuin minä, vaan koska mua sattui nähdä hänet niin surullisena. Olisin tehnyt mitä vaan että olisin saanut sen tuskan pois hänen silmistä. :(

Mä en ymmärrä miksi hän ei vaan suoraan ja selvästi kerro ettei halua mun kanssa mitään jos ei todella halua, koska tietää kyllä että mä tykkään hänestä niin lujaa.

Jos ollaan viihteellä yhtä aikaa, hän suutelee kuin rakastaisi takaisin ja haluaisi enemmän. (Ollaan eksytty kerran samaan petiinkin, mut hän oli niin huonossa kunnossa että en todellakaan muuta kuin peitellyt peiton alle ja nukuin vieressä.) Mut aina kun aamu koittaa, on taas ystävävaihde silmässä. Et jotain bi viboja hänessä on, mut ehkä ei vielä ole ihan sinut sen kanssa ja vain alkoholi vapauttaa kaapista? Mä riudun varmasti elämäni loppuun kun elättelen toiveita.

Pitäisi varmaan itse rohkaistua ja vaan suoraan kysyä että onko mulla MITÄÄN toivoa ikinä, ja sanoa että se valta mikä hänellä muhun on, musertaa mut näin.

Mut kun olen sanonut ainakin muutamasti mitä mä tunnen, ei ole kertaakaan sanonut mitään että ei tunne samoin tms. Ei kyllä ole sanonut että tuntee samoinkaan. Kun mä en ole varsinaisesti kysynyt hänen kantaa, todennut vain mun tunteet tyyliin "mä ottaisin sut heti jos vaan haluaisit mut". Siihen oon saanut vastaukseksi hymyilyä vaan...en mitään konkreettista.

Pelkään niin kovaa kysyä suoraan, koska pelottaa että menetän ne suudelmat ja muun mitä saan edes viihteellä. Mä en koskaan ole tuntenut niin kovaa halua olla kenenkään kanssa kuin hänen. Ja siksi olen tyytynyt edes tähän. Mut pakkohan hänen on olla bi? Kaapissa vaan? Mä en ole, ja luulisi että siksi mulle edes olisi helppo tulla ulos? Äh, naiset. :(

5

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • beeeeenthereee

      Kokemuksella sanon että rehellisyys ja totuus kannattaa.. Eli sano hyvä ihminen tunteesi suoraan, ja kysy häneltäkin ajatuksia kaikesta...

      Yhdessä, molempien ehdoilla.

    • kunnioitaitseäsi

      Sydämestä riipaisee, kun koetan asettua asemaasi! Itse asiassa olen ollut vastaavassa tilanteessa. Komppaan edellistä kirjoittajaa ja kehotan keskustelemaan asiallisesti kuin kypsät aikuiset.
      Olet roikkunut tilanteessa ihan liian kauan. Jos jatkat noin, havahdut jossakin vaiheessa katkeruuteen menetetyistä vuosista ja kaikesta, mitä olet suhteenne eteen tehnyt (miten paljon tunne-energiaa olet uhrannut). Et pääse elämässäsi eteenpäin, ennen kuin lasket irti tuosta kuluttavasta kuviosta. Ansaitset (jokainen ansaitsee!) vastavuoroisen, aidon, kunnioittavan suhteen eikä mitään eipäs-juupas -leikkiä.
      Arvosta itseäsi niin paljon, että selvität asian a.s.a.p.!
      Jos joudut pettymään, se sattuu, mutta pääset siitä yli. Pääset yli nopeammin kuin uskotkaan. Saatat jopa pelätä sitä, miten helppoa irti päästäminen lopulta on, kun totuus on kaivettu esiin. Jos taasen ihastuksesi onkin halukas katsomaan tulevia kanssasi, silloinkin kaikki on hyvin. Vain tässä epävarmuudessa kärsit. Muut vaihtoehdot ovat parhaaksesi.

    • ewws

      Ehkä hän pelkää, että menettää ystävyyden jos sanoo suoraan, että haluaa olla vain kaveri.

    • ratkaisunpaikka

      Ewws toi julki mun pelon, jota en ole osannut sanoittaa itselleni. Mä pelkään, että mun ihastus roikottaa mua liekassa, kun ei halua kadottaa kaveruuttamme. Mua taasen ei kiinnosta pelkkä kaveruus. Tää selitysmalli tuntuu kyllä järkevältä, kun mietin, että välillämme on paljon puhumattomia asioita, epämääräinen jännite, jotain salailun makua. Oma toive on laitettava etusijalle tai muuten hajoaa. Mä en oikein usko, että tää asia tulee koskaan ihan suoraan puheeksi. En halua kuulla, että hän tykkää musta kaverina ja haluaa olla mun kaveri. Reilumpaa olisi sanoa suoraan, ettei kiinnosta ja samalla ottaa vastuu ja jakaa pettymys. Mä petyn, kun en voi saada häneltä kaveruutta enempää ja hän pettyy, kun ei saa pitää mua kaverina. Anti-winwin-tilanne, mutta ainakin puntit on edes jotensakin tasan.

      Onko ap tullut mitään selvyyttä teidän väleihinne? Onko selviytymiskokemuksia jaettavaksi?

    • Dalku

      Veikkaan, että on jotain viboja, mutta ei niin paljon että haluaisi mennä pitemmälle. Toki tämä on vain oma arvaukseni joten älä masennu tästä...

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe