Olin eilen kaupungilla enkä kuullut kun taskussa oleva puhelimeni soi, huomasin vasta tunnin kuluttua kun katsoin siitä kelloa että oli puhelu tullut. Soittajana kukapa muukaan kuin lähes 2 vuotta sitten kadonnut avopuolisoni.
Kyyneleet valuivat silmistäni (olen aikuinen mies) siinä kadulla ollessani, sydämeni hakkasi, kädet hikoilivat ja hengitys muuttui katkonaiseksi. En tiennyt mitä tehdä. Ajatuksista tekoihin tuntui kestävän minuutteja, lähes ikuisuudesta. Yritin heti rauhituttuani soittaa takaisin, mutta ei vastausta. Laitoin tekstarin. Ei vastausta. Yritin illalla uudestaan. Ei vastausta. Itkin.
Töissä olen ollut tänään koko päivän ihan sekaisin, en voi edes ajatella mitään muuta kuin vain häntä. Epäilen omaa mielenterveyttäni. Olenko sairas kun hän saa minussa edelleen tälläisen reaktion aikaiseksi pelkällä hälärillä? Ehkä se oli vain virhesoitto?
Hän oli se joka katosi yhteisestä kodistamme muutamassa tunnissa sen jälkeen kun oli sanonut tarvitsevansa rauhaa ja olevansa "rikki". Aikoi muuttaa sisarensa luo Englantiin väliaikaisesti ja sitten katsoa että mitä tekee, tuleeko takaisin minun luo vai jääkö Englantiin töihin. En kuullut hänestä kolmea lyhyttä puhelinkeskustelua enempää tuon jälkeen jossa hän lähinnä itki ja toisteli ettei vika ole minussa ja ettei hän vain pysty tekemään mitään kun ahdistaa ja on niin paha olla. Pidin kihlasormusta vielä parikin kuukautta hänen katoamisensa jälkeen ennen kuin uskalsin ottaa sen pois. Emmehän olleet ikinä sopineet että eroamme. Kaivoin sen taas eilen laatikosta esiin ja pyörittelin käsissäni pohtien häntä ja yhteistä elämäämme. Ehkä sittenkin...
Minä kai se meistä olen se sairaampi, vaikka hänellä se virallinen diagnoosi on. En vain kehtaa mennä työterveyshoitoon tästä mitään sanomaan vaan kirjoitain sen tänne julkisesti. Salaa toivoen että ehkä myös sinäkin jota tämä koskettaa tämän luet.
Puhelin soi...
Eilen_kaupungilla
0
76
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä
Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain18911315Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?
Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-9310752Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin2356180Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.1834986Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia
Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom1313466- 1723455
L/OVER ikuisesti minun
Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin402293Mitä voisit miehenä tehdä?
Suojellaksesi kaikkia naisia ja että heillä olisi juuri sinun käytöksen takia edes vähän turvallisempaa. Mitä miehenä3001852Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!
Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov61700Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!
Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi161604