Kemian aineenopettajakoulutus (haku)

pohtiva

Olen opiskellut lukion kemiat ja valmistunut ylioppilaaksi pari vuotta sitten. Tyhmyyksissäni en kirjoittanut matikkaa. Haluaisin kuitenkin hakea kemian aineenopettajaksi, mutta kynnynehtona lukee, että täytyisi olla kirjoittanut yo-kirjoituksissa matikan.. Enkö siis voi hakea?
Olisin kiinnostunut kaikista tiedoista asian saralta :)

5

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nojotain

Onko tuollainen kynnysehto kaikissa yliopistoissa? Jos on, et voi päästä opiskelemaan kemiaa nyt, mutta ensi vuonna voit edellyttäen, että täydennät tutkintoasi matematiikan kokeella.

Tuollainen kynnysehto tuntuu kyllä oudolta, kun ammattikoulustakin saa hakea yliopistoon.

• Lähipotilas

Pääsykokeesta sisään, siihen riittää mikä tahansa toisen asteen tutkinto, vaikka lähihoitaja.

• pohtiva

Opintopolussa lukee vain, että vain muut kuin ylioppilaaksi kirjoittaneet tekisivät pääsykokeen..?

• näinhänse

Tämä pitää paikkansa. Näin on asia ainakin Turussa. Ylioppilaat valitaan pelkkien papereiden perusteella ja matematiikka pitää olla kirjoitettu, vieläpä hyvin.

Ei sitten muuta kuin syksyllä kirjoittamaan matikka tai viimeistään ensi keväänä, niin ovet saattavat aueta.

• sinisalminen11

osaako kukaan ratkaista?
      polkupyörähuoltajan työpanoksen(l=minuutit) ja tuotoksen(q=polkupyörää kpl)välillä seuraava yhteys:

L 0 120 180 210 270 360 480

Q 0 1 2 3 4 5 6

A) LASKE polkupyörähuoltajan rajatuottavuus.

b)olkoon autotallin käyttökustannus 15€päivässä (sisältää vuokran ja sähkön). Ajatellaan yrittäjän laskevan kustannukset vaihtoehtoiskustannusmenetelmällä 10€ tunnissa. Täydennä taulukkoon polkupyörähuollon käyttökustannukset,työkustannukset ja kokonaiskustannukset,kun yhden polkupyörähuollon tarvikkeet maksavat viisi euroa.

c)laske taulukkoon huollon yksikkökustannukset sekä rajakustannukset

d)jos huollon myyntihinta on 50€/kpl,kuinka monta tuntia yrittäjä työskentelee ja kuinka monta pyörää hän huoltaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      139
      5174
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3426
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      114
      2700
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2388
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      261
      1807
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      47
      1739
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1587
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1556
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1520
    10. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      20
      1386
    Aihe