Narsistilta puuttuu tunteita. Niinkuin tiiliseinästä puuttuisi tiiliä. Narsisti on henkisesti tyhjä. Jäljelle jää ns. faktatiedot joita käyttää hyväksi selvitäkseen elämässään.
Narsisti on ihmisen pilakuva
79
1968
Vastaukset
- Ä.lykkö
Narsistit rulaa. Niinkuin Tuomas Enbuske
- kokemuspuhuuu
Avaan käsitettä. "Itsekäs tunteettomuus" . Eikä tunteita sitten saisi olla muillakaan.
- Voisiko_
Voisiko tuosta tehdä sen huomion, että tunteet ovat heikäläisistä hävettäviä ja osoittavat lapsellisuutta, keskenkasvuisuutta... Aikuinen ihminen ei enää itke eikä pittaa moraalista. Kypsyys edellyttää tyhjää tunneilmapiiria. Tunteilevat ihmiset ovat häiritseviä eivätkä tajua totuutta kirkkaasti...
- Somertime
Ei narsistin elämäkään niin helppoa ole sillä hän joutuu itsekkyydestään ja minä keskeisyy-
destään maksamaan kovan hinnan.- Miten_niin_
Miten niin? Mikä se hinta on? Narsisti ei arvosta niitä asioita kuin muut, ainakaan todellisesti. Narsisti etsii jotain sellaista, mitä ei oikeasti ole olemassakaan ja tahtoo vain aiheuttaa kaaosta. Narsisti nauttii kaaoksen aikaansaamisesta, koska siinä hän pääsee näköalapaikalle nauttimaan näystä, jossa muut ihmiset ovat hukassa... ja jonka kaaoksen hän on taikonut näkösälle. Hän on ravistellut ihmisten heikkoudet esiin ja kokee itse oleansa vahva.
Minusta narsistin koko kyydin maksavat muut ja narsisti, vaikkakin joutuu näkemään vaivaa saadakseen aikaan fiaskoja, ne fiaskot tapahtuvat muiden elämässä, narsisti keskittyy lopulta nauttimaan. - laaksonpohjalta
Miten_niin_ kirjoitti:
Miten niin? Mikä se hinta on? Narsisti ei arvosta niitä asioita kuin muut, ainakaan todellisesti. Narsisti etsii jotain sellaista, mitä ei oikeasti ole olemassakaan ja tahtoo vain aiheuttaa kaaosta. Narsisti nauttii kaaoksen aikaansaamisesta, koska siinä hän pääsee näköalapaikalle nauttimaan näystä, jossa muut ihmiset ovat hukassa... ja jonka kaaoksen hän on taikonut näkösälle. Hän on ravistellut ihmisten heikkoudet esiin ja kokee itse oleansa vahva.
Minusta narsistin koko kyydin maksavat muut ja narsisti, vaikkakin joutuu näkemään vaivaa saadakseen aikaan fiaskoja, ne fiaskot tapahtuvat muiden elämässä, narsisti keskittyy lopulta nauttimaan.Nauttii kehittämästään kaaoksesta, tarkka kirjoitus
- lopettakaa_jo_löpinä
Välikommentti miksi TAAS täällä puidaan narsisteista ja miksi aloittaja luetteli itsestäänselvyyksiä? Täällä varsinkin niin moni leimaa narsistiksi liian hepposin perustein, sitten täällä pädetään niillä "tiedoilla".
- Gummaajuttuu
Faktatiedotko olisivat narsistin oljenkorsi elämään? Siis hirviömäisesti käyttäytyvän ja valheista elävän ihmisen elämään kuuluisivat faktatiedot? Vai tarkoittaako tuo ns.faktatieto juuri sitä hänen faktanaan muille ja itselleenkin syöttämää tietoa, jolla ei faktan kanssa ole mitään yhteistä?
- NarsistinVainooma
Faktatiedot ja jatkuva valehtelu. Se on erittäin ristiriitaista. Antaako narsisti luvan itselle valehteluun, ajattelemalla -minä valehtelen , se on faktatietoa.
- Jatkoa_nava
Narsistille mikä tahansa tieto voi olla faktatietoa, koska narsistilla on lapsenmieli. Useimmissa meissä ihmisissä tapahtuu henkistä kehitystä ja kasvua lapsesta aikuisuuteen. Oma ajattelu kehittyy. Ymmärrämme syy-seuraussuhteita. Narsistilla henkistä kehitystä tapahtuu vähemmän jos ollenkaan.
Sen takia aikuisen narsistisen persoonallisuushäiriöisen puheet ja huumorintaju on vielä henkisesti kehittymättömän lapsen tasolla. Minun kuulemani kokemuksen mukaan alle kymmenen vuotiaan lapsen tasolla.
Narsistin voi tunnistaa katseesta. Lasittunut yhtäjaksoisesti tuijottava katse tai keskustelun aikana harhaileva poissaoleva katse ilman kiinnekohtaa oikeastaan mihinkään. - Navs
Kyseessä taisi olla narsisti-pysykopaatti. Tarkemmin ajateltuna.
- utreiopt
Katse, on uskottaman tärkeä. Harmi, että havainnoimme vain laiteidemme sähköiset viestit ja niin paljon jää sen ulkopuolelle. Kuten minulle kerrottiin, niin viestien välityksellä voi ymmärtää niin paljon väärin eli hänkin oli kohdannut viesteillä feikkaavan, joka kusetti niillä mennen tullen.
- ooppff
NarsistinVainooma kirjoitti:
Faktatiedot ja jatkuva valehtelu. Se on erittäin ristiriitaista. Antaako narsisti luvan itselle valehteluun, ajattelemalla -minä valehtelen , se on faktatietoa.
Narsistin esittämät faktatiedot ovat oikeasti "faktatietoja".
- invidaveritas
Jatkoa_nava kirjoitti:
Narsistille mikä tahansa tieto voi olla faktatietoa, koska narsistilla on lapsenmieli. Useimmissa meissä ihmisissä tapahtuu henkistä kehitystä ja kasvua lapsesta aikuisuuteen. Oma ajattelu kehittyy. Ymmärrämme syy-seuraussuhteita. Narsistilla henkistä kehitystä tapahtuu vähemmän jos ollenkaan.
Sen takia aikuisen narsistisen persoonallisuushäiriöisen puheet ja huumorintaju on vielä henkisesti kehittymättömän lapsen tasolla. Minun kuulemani kokemuksen mukaan alle kymmenen vuotiaan lapsen tasolla.
Narsistin voi tunnistaa katseesta. Lasittunut yhtäjaksoisesti tuijottava katse tai keskustelun aikana harhaileva poissaoleva katse ilman kiinnekohtaa oikeastaan mihinkään.siinä katseessa todella on jotain hyytävää..paha yrittää kauko-ohjailla katseellaan sellaisella vihalla, ettei mitään määrää.
Ahdistelee katseellaan.
Ja rasvasilmänä pälyilee missä voisi tehdä vielä lisää pahaa, halveksii syvästi muita ja samalla on varma siitä että kaikki ja koko ajan ajattelevat vain kuinka etevä ja pätevä hän on.
Eeva Kilven runosta:
"Ei pidä päästää kotiinsa ihmistä jolla on paha silmä" - Varoitan_
Varoitan hyväuskoisia uhreja odottamasta mitään ihmeen hyytäviä katseita. Muita merkkejä paljon näkyvissä. Itse en ole koskaan nähnyt narsisti-psykopaatillani minkäänlaista hyytävää katsetta enkä muunkaanlaista vihasilmää.
- EiPistäviäSilmiäAina
Jep. Ei todellakaan ole välttämättä mitenkään ilkeä päällepäin. Voi olla pikemminkin hyvin hurmaavan oloinen ja valloittava. Ei vain satu piittaamaan eikä kunnioittamaan muita. Voi olla kevyt, koska ei oikeastaan vähääkään välitä kenestäkään. Lähimmätkin ihmiset ovat olemassa vain häntä varten. Ilkeys näkyy vasta, jos joku uhkaa kadota hänen hovistaan tai kääntää selkänsä, sitten alkaa juonittelu takaisin, johon voi liittyä myös ilkeilyä. Tilanteesta riippuen mitä vaan, jopa väkivaltaa. Narsisti ei siedä, että häntä ei palvota ja jumaloida.
- parasiitinexparatiisi
Narsisti on pelkkä ihmisen kuori, jolla ei ole yhtään mitään omaa.
Toisten elämän loisiminen on tuon koleerikon osmoosi, jolla pysyy pystyssä. Toisten ihmisten elämä on ihmisenkuorelle sisältö, kaikki kaikessa. Eihän kukaan elä ilman sisälmyksiä!
Sieluttomuudessaan narsisti on läpipasko ja tarvii koko ajan lisää ravintoa.
Muille selviytyminen tarkoittaa jonkinasteista ponnistelua, mutta narsistille selviämiseen tarvittava pahanteko on kuin hengittämistä.
Narsistin ainoa tarkoitus on tehdä muiden elämä helvetiksi, ei tietenkään muiden vaan itsensä takia.
Narsistilla ei ole menneisyyden taakkaa, kun ei valintojaan pohdi saati kadu.
Puheet narsistin älystä on myös liioiteltuja: kun ensin tekee pahaa ja sitten odottaa saavansa paljon hyväksyntää, niin ei voi olla kovin fiksu.- tottaon
"Puheet narsistin älystä on myös liioiteltuja: kun ensin tekee pahaa ja sitten odottaa saavansa paljon hyväksyntää, niin ei voi olla kovin fiksu."
Totta.. Narsisteilla ei ole tunneälyä. Kohtelevat muita negatiivisella tavalla mutta sitten ihmettelevät kun reagoit negatiivisesti? Ei minkäänlaista ymmärrystä siitä miten oma käytös vaikuttaa toiseen ihmiseen. - Cepat
tottaon kirjoitti:
"Puheet narsistin älystä on myös liioiteltuja: kun ensin tekee pahaa ja sitten odottaa saavansa paljon hyväksyntää, niin ei voi olla kovin fiksu."
Totta.. Narsisteilla ei ole tunneälyä. Kohtelevat muita negatiivisella tavalla mutta sitten ihmettelevät kun reagoit negatiivisesti? Ei minkäänlaista ymmärrystä siitä miten oma käytös vaikuttaa toiseen ihmiseen.Oma huomioni on, narsisti "tekee pahaa jotta saa huomiota itselleen". Jos ei saa huomiota, tekee rajumpia juttuja jotta saisi huomion. Narsisti oikein odottaa, että häntä tullaan haukkumaan siitä mitä hän on mennyt tekemään.
- Olettehan_
Olettehan kuulleet ne narsistin kerskunnat, joissa hän selittelee aina uusi hemppu kainalossa, miten edellinen oli aivan kauhea... Todistusaineistoa riittää, koska entiset ovat aina kaaoksessa narsistin huijattua heitä. Ovat usein myös raivostuneita.
Olettehan_ kirjoitti:
Olettehan kuulleet ne narsistin kerskunnat, joissa hän selittelee aina uusi hemppu kainalossa, miten edellinen oli aivan kauhea... Todistusaineistoa riittää, koska entiset ovat aina kaaoksessa narsistin huijattua heitä. Ovat usein myös raivostuneita.
"Olettehan kuulleet ne narsistin kerskunnat, joissa hän selittelee aina uusi hemppu kainalossa, miten edellinen oli aivan kauhea..."
Siis miten puheet siitä miten edelliset olivat kauheita voi tulkita kerskumiseksi, eikös kerskuminen tarkoita rehentelyä, leuhkimista, ettäkö narsisti sitten leuhkii sitten sillä, miten kauheita entiset olivat. Kuullostaa kyllä kummalta, eikö se ennemminkin ole sitä mustamaalausta, entisten halventamista...
Mutta noh, itsekukin käsittää asiat kerskumisenkin omalla tavallaan. Kyllähän minäkin sitä kerskumistakin kuulin mutta se kerskumisen kohde oli hän itse, kun kuulemma kaikki naiset rakastuivat häneen...
Se mikä minua hivenen kummastutti oli se, että hän esitti uudenkin naisensa minulle hyvin kyseenalaisessa valossa, ei kerskunut valloituksellaan vaan siinäkin kerskumisen kohde oli hän itse kun nainen oitis rakastui häneen seksiä saatuaan, vaikka hänellä itsellään ei kuulemma sen kummempia tunteita naista kohtaan ollutkaan...
Toki narsistin uhrejakin puheissa vilahteli, joillain hänen naisillaan oli/oli ollut narsisti puoliso, kuin sillä uudella valloitusella/nykyiselläkin ja loppupeleissä eksälläkin oli mielenterveysongelmia ja kuulemma kalja maistui. Samat vihjailut sitten toki kohdistuivat minuunkin, oli mukamas huolissaan alkon käytöstäni ja vihjaili etten ole henkisesti terve...
Mutten ny tosiaan noita negatiivisia puheita, ilkeitä vihjailuja kerskumiseksi osaa ajatella. Silkkaa ilkeyttä, mustamaalausta se on.
Välttämättä en usko noihin todistusaineistoihinkaan, siltä osin, että kaikki uhrit olisivat kaoksessa ja hirmu raivostuneita. Suurin osa uhreistakin varmaan elää elämäänsä, käyvät töissä, hoitavat lapsensa/arkiset askarensa. Ulospäin se "kaaos" ei välttis aina näy, vaikka sisällä on kylmä ja viluttaa, mihin viimeiseen sanaan voi lisätä se t-viivankin.- Aivan_oikein
Aivan oikein, kirjoitimpa hassusti ja puutteellisesti. Ei kuin täydentämään.
Eli narsisti maalaa entisistään erilaisia kielellisiä kuvia, jotka sopivat viihdekäyttöön illanistujaisissa. Narsisti kertoilee kulloisillekin kuulijoilleen miten entiset kaipailevat häntä. Ja jos nämä eivät todistaisi narsistin puolesta tämän pätevää miehuutta, narsisti yrittää järjestää niin että nämä todistavat. Narsisti huolehtii, että hänellä on jatkuvasti sopiva määrä entisiä soittelemassa itselleen. Tämä kaikki sen takia, että hän näyttäisi ja vaikuttaisi mieheltä, joka on ehdottoman tavoittelemisen arvoinen. Tällä todistusaineistolla on ratkaiseva merkitys narsistin menestyksessä.
Minusta kuulostaa siltä, että rouva yltillä on ollut juuri tietynlainen rooli narsistin elämässä. Jostain syystä narsisti on tahtonut tehdä paljastuksia itsestään, ehkä hän on kuvitellut, että hän täyttää ystävän kriteerit, kun on rehellinen... :)), anteeksi että hymyilytti.. - kunonniinmontaottajaa
Aivan_oikein kirjoitti:
Eli narsisti maalaa entisistään erilaisia kielellisiä kuvia, jotka sopivat viihdekäyttöön illanistujaisissa. Narsisti kertoilee kulloisillekin kuulijoilleen miten entiset kaipailevat häntä. Ja jos nämä eivät todistaisi narsistin puolesta tämän pätevää miehuutta, narsisti yrittää järjestää niin että nämä todistavat. Narsisti huolehtii, että hänellä on jatkuvasti sopiva määrä entisiä soittelemassa itselleen. Tämä kaikki sen takia, että hän näyttäisi ja vaikuttaisi mieheltä, joka on ehdottoman tavoittelemisen arvoinen. Tällä todistusaineistolla on ratkaiseva merkitys narsistin menestyksessä.
Minusta kuulostaa siltä, että rouva yltillä on ollut juuri tietynlainen rooli narsistin elämässä. Jostain syystä narsisti on tahtonut tehdä paljastuksia itsestään, ehkä hän on kuvitellut, että hän täyttää ystävän kriteerit, kun on rehellinen... :)), anteeksi että hymyilytti..Nyt hymyilyttää minuakin. Et olisi voinut paremmin sanoa. Todellakin ylt ei tajua, harmillista, vielä vuosiekaan jälkeen. Ihmettelen kauanko se kestää..
Aivan_oikein kirjoitti:
Minusta kuulostaa siltä, että rouva yltillä on ollut juuri tietynlainen rooli narsistin elämässä. Jostain syystä narsisti on tahtonut tehdä paljastuksia itsestään, ehkä hän on kuvitellut, että hän täyttää ystävän kriteerit, kun on rehellinen... :)), anteeksi että hymyilytti..Niin, ensimmäinen versiosi oli hieman kummallinen, tämä toinen ny tässä ymmärrettävämpi ja tosiaan sopinee siihen tuntemaani tyyppiinkin, että tavallaan yrittää kerskua jollain sellaisella miten onnistuu huijaamaan naisia...
"Tämä kaikki sen takia, että hän näyttäisi ja vaikuttaisi mieheltä, joka on ehdottoman tavoittelemisen arvoinen. Tällä todistusaineistolla on ratkaiseva merkitys narsistin menestyksessä."
Mutta eri asia sitten on uskovatko kuulijat noita narsistin juttuja, että entiset kaipailevat. Minun oli tosiaan hyvin vaikea uskoa niitä ja tosiaan en alkuun en uskonut edes hänen eroonsa entisestään, enkä sen uuden naisen olemassaoloonkaan..
Ennemminkin ne hänen juttunsa minusta kuullostivat aina joltain sellaiselta, että hän yritti aina asettaa naiset siihen valoon, että ne sitä munaa vaan haluavat niin hän on pakotettu sitä sitten antamaan...
Mitä tulee noihin "paljastuksiin" niin niitä alkoi tulla vasta sen jälkeen kun oli puheidensa mukaan eronnut entisestään ja ilm. uusi tullut kuvioon, että suhteen loppupuolella. Itse ny tulkitsin ne haluksi päästä minusta eroon, mutta jostain syystä hän ei siihen kyennyt, vaikka puheissa niitä ottajia olikin ja tosiaan tapaili niin eksäänsä, minua kuin ilm. sitä uutta/nykyistä naistakin...
Mutta olen kyllä aikoinaan miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, että saattaa olla että hän tosiaan itse halusi tuoda tietooni sen mikä hän on, mihin viittaa se suhteen loppu kommenttikin, "ku mä oon mikä oon niin ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta ihmisiin joista ei ole mitään hyötyä".
Mutta mitä tulee noihin paljastuksiin ja rehellisyyteen, niin kyllä muakin huvittaa jos puhutaan narsistin rehellisyydestä. Tosiasia varmaan on se, tuskin kukaan tietää totuutta narsistista tai hänen elämästään, voimme vain aavistella jos olemme hankkineet sitä tietoa, mistä tulee mieleen aikoinaan sen tuntemani tyypin suusta kuultu spontaani parahdus, "miks mun täytyy olla tämmönen paska" tilanteessa jossa kaikki ns. hyvin laulettiin ja naurettiin...- Yhdestäkään_
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Olettehan kuulleet ne narsistin kerskunnat, joissa hän selittelee aina uusi hemppu kainalossa, miten edellinen oli aivan kauhea..."
Siis miten puheet siitä miten edelliset olivat kauheita voi tulkita kerskumiseksi, eikös kerskuminen tarkoita rehentelyä, leuhkimista, ettäkö narsisti sitten leuhkii sitten sillä, miten kauheita entiset olivat. Kuullostaa kyllä kummalta, eikö se ennemminkin ole sitä mustamaalausta, entisten halventamista...
Mutta noh, itsekukin käsittää asiat kerskumisenkin omalla tavallaan. Kyllähän minäkin sitä kerskumistakin kuulin mutta se kerskumisen kohde oli hän itse, kun kuulemma kaikki naiset rakastuivat häneen...
Se mikä minua hivenen kummastutti oli se, että hän esitti uudenkin naisensa minulle hyvin kyseenalaisessa valossa, ei kerskunut valloituksellaan vaan siinäkin kerskumisen kohde oli hän itse kun nainen oitis rakastui häneen seksiä saatuaan, vaikka hänellä itsellään ei kuulemma sen kummempia tunteita naista kohtaan ollutkaan...
Toki narsistin uhrejakin puheissa vilahteli, joillain hänen naisillaan oli/oli ollut narsisti puoliso, kuin sillä uudella valloitusella/nykyiselläkin ja loppupeleissä eksälläkin oli mielenterveysongelmia ja kuulemma kalja maistui. Samat vihjailut sitten toki kohdistuivat minuunkin, oli mukamas huolissaan alkon käytöstäni ja vihjaili etten ole henkisesti terve...
Mutten ny tosiaan noita negatiivisia puheita, ilkeitä vihjailuja kerskumiseksi osaa ajatella. Silkkaa ilkeyttä, mustamaalausta se on.
Välttämättä en usko noihin todistusaineistoihinkaan, siltä osin, että kaikki uhrit olisivat kaoksessa ja hirmu raivostuneita. Suurin osa uhreistakin varmaan elää elämäänsä, käyvät töissä, hoitavat lapsensa/arkiset askarensa. Ulospäin se "kaaos" ei välttis aina näy, vaikka sisällä on kylmä ja viluttaa, mihin viimeiseen sanaan voi lisätä se t-viivankin."Suurin osa uhreistakin varmaan elää elämäänsä, käyvät töissä, hoitavat lapsensa/arkiset askarensa."
Yhdestäkään tuollaisesta narsisti-psykopaattini ei minulle kertonut. Kaikilla oli jotain kummallista elämässään, yleensä alkoholi ja tietynlainen showwaaminen elämässään. Yleensä kaikilla miehet, mutta näillä alkoholiongelma. Eihän se, että ihminen käy työssä ja hänellä on lapset todista mitään siitä, mitä ihmisellä siellä taustalla on. Mitä tuo edes voisi todistaa? Ehkä sen, että urhi ei ole kuitenkaan tappanut itseään. Ehkä joku tahtoisi saada uhrit monine ongelmineen työssäkäymis- ja lastenhoitokuvion taakse piiloon.
Enkä oikeastaan tarkoittanutkaan pitkän tähtäimen toimintaa, vaan sellaista lyhyemmän tähtäimen, jossa narsisti tarvitsee apua saadakseen uuden uhrin koukkuun, -siis vaihtotilanteessa.
Voisin kertoa kymmenen erilaista tarinaa, miten narsisti on saanut minut soittamaan itselleen kun hänellä oli uuden virittäminen menoillaan ja myöskin sen, miten yritti saada minut soittamaan itselleen. Täysosuma oli tietenkin sellainen, jossa narsisti oli uusien kanssa puuhissa ja minä satuin soittamaan juuri silloin. Noitakin tapahtumia oli muutama, ja onnistuin soittamaan useammankin eri naisen sänkyyn. Kuvaavaa on, että narsisti vastaa. Miettikää sitä, että minkälainen on mies joka vastaa edellisilleen toiten naisten sängyistä. Minukin sängyssäni soi aikoinaan puhelin.
Ja voin kertoa, että jos se ei soinut, narsisti oli hermostunut koska se ei soinut. Häntä harmitti, jos kukaan ei sattunut soittamaan meidän aktiemme aikana.
Vastaan itse siihen, että minkälainen on mies joka vastaa edellisilleen toisten naisten sängyistä. Hän on sellainen joka elää naisten sängyissä. Seksiaddikti, joka tahtoo mustasukkaisuutta ympärilleen ja yrittää hallita ympäristöään seksin avulla. Minun kohdallani meni hänen suunnitelmansa pieleen siinä kohtaa, että en ollut oikeastaan mustasukkainen, vaan repivän raivostunut, joka saavutti narsistin toimintaa häritseviä mittasuhteita.
Nykyään ajattelen tosiaan, että kuinka lapsellinen olinkaan sillä tavoin, että laitin niin heppoiselle ihmiselle ihmiselle kuin narsisti oli, niinkin suuria odotuksia, kuin että tästä olisi ollut edes johonkin... Aivan ylimitoitettua. Narsistista on huolehdittava kuin lapsesta, jos aikoo mitenkään olla tämän kanssa. Ja lapsella on lapsen oikeudet... Narsistin tapauksessa nämä oikeudet ovat hyvin häiriintyneen ihmisen oikeuksia. "Yhdestäkään tuollaisesta narsisti-psykopaattini ei minulle kertonut."
Nii-ih, ja sekö sitten todistaa, kun ei narsistipsykopaattisi kertonut yhdestäkään sellaisesta naisesta jotka elävät elämäänsä, käyvät töissä, hoitavat lapsensa/arkiset askareensa sen että ettei heitä ollut...
Sinä siis uskot narsistin juttuihin, juurikin niihin joissa hän kertoo entisten olevan alkoholisoituneita, mielenterveysongelmaisia yms.
Kuule kun lukemani perusteella suurin osa uhreista on loppupeleissä/jälkeenpäin joutunut kuulemaan noita vihjauksia, Tapa toimia liittyy oleellisena osana näihin kuvioihin. Suurin osa näistä narsisti jutuista menee saman kaavan mukaan...
"Ensin minä rakennan sinua koska sinä tarvitset sitä. Taivaasi muuttuu kirkkaansiniseksi. Sitten, kuin salama kirkkaalta taivaalta, alan repimään sinua."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Alkusana.html
Ettei mun mielestä varsinkaan narsistin puheiden mukaan ketään ihmistä pitäisi leimata, kun yleisesti tiedetään hänen taipumuksensa mitätöidä ja halventaa erityisesti naisia.
Ylipäätäänkään kenenkään toisen ihmisen kuulopuheiden mukaan ei pitäisi tehdä kenestäkään ihmisestä arviota jos ihmistä ei oikeasti tunne, eikä hänen elämästään mitään tiedä...
Ylempänä jo toinkin asian esiin, että ainakin minun oli hyvin vaikea uskoa hänen juttujaan. Sinuun taas narsistin jutut näyttävät uponneen hyvin jos uskot kaiken mitä hän kertoi entisistään...- ohikiitävväkaikkiontää
Niin, ensimmäinen versiosi oli hieman kummallinen, tämä toinen ny tässä ymmärrettävämpi ja tosiaan sopinee siihen tuntemaani tyyppiinkin, että tavallaan yrittää kerskua jollain sellaisella miten onnistuu huijaamaan naisia...
"Tämä kaikki sen takia, että hän näyttäisi ja vaikuttaisi mieheltä, joka on ehdottoman tavoittelemisen arvoinen. Tällä todistusaineistolla on ratkaiseva merkitys narsistin menestyksessä."
Mutta eri asia sitten on uskovatko kuulijat noita narsistin juttuja, että entiset kaipailevat. Minun oli tosiaan hyvin vaikea uskoa niitä ja tosiaan en alkuun en uskonut edes hänen eroonsa entisestään, enkä sen uuden naisen olemassaoloonkaan..
Ennemminkin ne hänen juttunsa minusta kuullostivat aina joltain sellaiselta, että hän yritti aina asettaa naiset siihen valoon, että ne sitä munaa vaan haluavat niin hän on pakotettu sitä sitten antamaan...
Mitä tulee noihin "paljastuksiin" niin niitä alkoi tulla vasta sen jälkeen kun oli puheidensa mukaan eronnut entisestään ja ilm. uusi tullut kuvioon, että suhteen loppupuolella. Itse ny tulkitsin ne haluksi päästä minusta eroon, mutta jostain syystä hän ei siihen kyennyt, vaikka puheissa niitä ottajia olikin ja tosiaan tapaili niin eksäänsä, minua kuin ilm. sitä uutta/nykyistä naistakin...
Mutta olen kyllä aikoinaan miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, että saattaa olla että hän tosiaan itse halusi tuoda tietooni sen mikä hän on, mihin viittaa se suhteen loppu kommenttikin, "ku mä oon mikä oon niin ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta ihmisiin joista ei ole mitään hyötyä".
Mutta mitä tulee noihin paljastuksiin ja rehellisyyteen, niin kyllä muakin huvittaa jos puhutaan narsistin rehellisyydestä. Tosiasia varmaan on se, tuskin kukaan tietää totuutta narsistista tai hänen elämästään, voimme vain aavistella jos olemme hankkineet sitä tietoa, mistä tulee mieleen aikoinaan sen tuntemani tyypin suusta kuultu spontaani parahdus, "miks mun täytyy olla tämmönen paska" tilanteessa jossa kaikki ns. hyvin laulettiin ja naurettiin...Ehkäpä sillä parahduksellaan tajusi ohikiitävän hetken olevansa se p..a, kun ukkomiehenä lauleskeli ja naureskeli kanssasi. Tajusi, että kun viihdytti itseään, niin satutti toisaalla. Ehkä hänessä oli se inhimillinen puoli, jota sinulle ei näytetty kuin vilauksena tuon parahduksen muodossa.
- Siinäpä_se_
Niin, ensimmäinen versiosi oli hieman kummallinen, tämä toinen ny tässä ymmärrettävämpi ja tosiaan sopinee siihen tuntemaani tyyppiinkin, että tavallaan yrittää kerskua jollain sellaisella miten onnistuu huijaamaan naisia...
Mutta mitä tulee noihin paljastuksiin ja rehellisyyteen, niin kyllä muakin huvittaa jos puhutaan narsistin rehellisyydestä. Tosiasia varmaan on se, tuskin kukaan tietää totuutta narsistista tai hänen elämästään, voimme vain aavistella jos olemme hankkineet sitä tietoa, mistä tulee mieleen aikoinaan sen tuntemani tyypin suusta kuultu spontaani parahdus, "miks mun täytyy olla tämmönen paska" tilanteessa jossa kaikki ns. hyvin laulettiin ja naurettiin..."Mutta eri asia sitten on uskovatko kuulijat noita narsistin juttuja, että entiset kaipailevat. Minun oli tosiaan hyvin vaikea uskoa niitä ja tosiaan en alkuun en uskonut edes hänen eroonsa entisestään, enkä sen uuden naisen olemassaoloonkaan.."
Siinäpä se. Olemme täällä palstalla ennenkin sanailleet näistä narsistien välisistä eroavaisuuksista. Sinun narsistillasi oli ilmeisesti jotenkin puutteellinen toiminta niiltä osin, mitä tulee todistusaineiston hankkimiseen. Minustakin kuulostaa vähän erikoiselta, että jos on useampia naisia kehässä, että nämä eivät soittelisi perään, vaikka se narsisti on ollut ilmeisesti päiviäkin reissuussa sinun luonasi. Ehkä sinun narsistillasi oli vielä vakavampi hyötykäyttökuvio siellä taustallaan, jolloin hän ei ollut tehnyt niitä toisia naisiaan kovin mustasukkaisiksi ja nämä eivät epäilleet sinun ännääsi kovin pahasti mistään, -tai olivat niin varmoja itsestään, etteivät nähneet tarpeelliseksi soitella perään.
"Ennemminkin ne hänen juttunsa minusta kuullostivat aina joltain sellaiselta, että hän yritti aina asettaa naiset siihen valoon, että ne sitä munaa vaan haluavat niin hän on pakotettu sitä sitten antamaan..."
Vaikka tuo on erittäin rumasti sanottu... en voi sietää tuollaista ilmausta, jossa minusta miehen sukuelimet asetetaan ikäänkuin ihan väärään järjestykseen... Minusta munalla voidaan tarkoittaa korkeintaan yhtä kappaletta kivestä rumassa puheessa, muuten se on syntymättömän poikasen suojakuori. "Nisäkkäiden munat: Nokkaeläimet ovat ainoita tunnettuja munivia nisäkkäitä. Niihin kuuluvat vesinokkaeläimet ja nokkasiilit."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Muna
Asiaan. Käsitän, että hän tarkoitti yhdyntää. Niin eikö ole aika teeskentelevää väittää, että tuosta ei olisi kyse miehen ja naisen parisuhteessa? Tietenkin onnistunut parisuhde sisältää muitakin elementtejä, mutta tuosta siinä loppujen lopuksi on kyse. Sitä en tietenkään minäkään ymmärrä, miksi hänen on pitänyt nostaa yhdyntäasia niin esiin... Ehkä hän ei ole itse ihan sinut asian kanssa.... Minua alkoi jotenkin ahdistamaan kun kirjoitin tästä. Kyllä tuo asia minukin narsisti-psykopaatilleni on selvä ollut, mutta hänelle on ollut selvä myös, että se ei riitä... Elämässä tarvitaan paljon muutakin.
Voisiko tästä ajatella, että näillä meidän narsisteilla on jotain ongelmia seksuaalisuutensa kanssa? Ehkä liian varhain aloitettu sukupuolielämä, tullut naisten hyväksikäyttämäksi... tms. Sellaistakin on, ei saa unohtaa. Jotkut asiat viittaavat oman narsisti-psykopaattini kohdalla siihen. Tietenkään sellainenkaan ei oikeuta hänen pahoja tekojaan mitenkään.
"Mutta olen kyllä aikoinaan miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, että saattaa olla että hän tosiaan itse halusi tuoda tietooni sen mikä hän on,"
Ehkä, kyllä narsistikin haluaa omia asioitaan puida... sitä myöden, kuin siitä on heikäläiselle hyötyä... Vaihtotilanteet aina ovat heillä sellaista pohdinnan aikaa, missä pohdinnassa käytetään apuna häikäilemättä entisiksi jääviäkin osapuolia. Minullekin selvitettiin vaikeuksia... Uusista suunnitelmista en suostunut keskustelemaan enkä suostunut kuuntelemaan juttuja uusista, joita juttuja olisin päässyt luultavasti kuuntelemaan lopuksi elämää. - uiouou
"Yhdestäkään tuollaisesta narsisti-psykopaattini ei minulle kertonut."
Nii-ih, ja sekö sitten todistaa, kun ei narsistipsykopaattisi kertonut yhdestäkään sellaisesta naisesta jotka elävät elämäänsä, käyvät töissä, hoitavat lapsensa/arkiset askareensa sen että ettei heitä ollut...
Sinä siis uskot narsistin juttuihin, juurikin niihin joissa hän kertoo entisten olevan alkoholisoituneita, mielenterveysongelmaisia yms.
Kuule kun lukemani perusteella suurin osa uhreista on loppupeleissä/jälkeenpäin joutunut kuulemaan noita vihjauksia, Tapa toimia liittyy oleellisena osana näihin kuvioihin. Suurin osa näistä narsisti jutuista menee saman kaavan mukaan...
"Ensin minä rakennan sinua koska sinä tarvitset sitä. Taivaasi muuttuu kirkkaansiniseksi. Sitten, kuin salama kirkkaalta taivaalta, alan repimään sinua."
Ettei mun mielestä varsinkaan narsistin puheiden mukaan ketään ihmistä pitäisi leimata, kun yleisesti tiedetään hänen taipumuksensa mitätöidä ja halventaa erityisesti naisia.
Ylipäätäänkään kenenkään toisen ihmisen kuulopuheiden mukaan ei pitäisi tehdä kenestäkään ihmisestä arviota jos ihmistä ei oikeasti tunne, eikä hänen elämästään mitään tiedä...
Ylempänä jo toinkin asian esiin, että ainakin minun oli hyvin vaikea uskoa hänen juttujaan. Sinuun taas narsistin jutut näyttävät uponneen hyvin jos uskot kaiken mitä hän kertoi entisistään...Ompa ristiriitaista kirjoittelua. Eikö se mennytkään niin, että sovitusta seksisuhteesta haluttiin jotain muuta, nälkä kasvoi syödessä, kuten sanotaan. Niin sanotaanhan sitä niinkin, että kun antaa pirulle pikkusormen se vie koko käden. Piruna tulee ymmärtää myös jokin abstraktimpi asia, kuten moraali, lojaalius, piru ei siis ole useinkaan pelkkä mies, vaikka niin haluttaisiin ajatella.
- Muutamien_
"Yhdestäkään tuollaisesta narsisti-psykopaattini ei minulle kertonut."
Ylempänä jo toinkin asian esiin, että ainakin minun oli hyvin vaikea uskoa hänen juttujaan. Sinuun taas narsistin jutut näyttävät uponneen hyvin jos uskot kaiken mitä hän kertoi entisistään..."Sinä siis uskot narsistin juttuihin, juurikin niihin joissa hän kertoo entisten olevan alkoholisoituneita, mielenterveysongelmaisia yms. "
Muutamien kohdalla, joista on oma havainto. Olen tehnyt omia havaintoja narsistin pään ylitse...
On nyt ehkä jokunen, jolla ei mitään tuollaista. Mutta suurin osa narsistin hyväksikäytöistä on osunut tavalla tai toisella ongelmaisiin, he kun ovat ikäänkuin helpompia... Huomattavasti nuorempana tapahtuneisiin hyväksikäyttöihin uskon narsistin vaikuttaneen, ainakin pariin, niin että on tullut jonkinlaista tuhoa...
Sitten on tietenkin niitä lyhyempiä suhteita, joissa narsisti ei ole aikaansaanut mitään. Eli ns. normaaleja naisia, joille ei ole tapahtunut mitään huonoa vaikka narsisti on asialla käynytkin.
Narsisti on osa vaikeuksien kenttää useille uhreilleen. Tuohan on ihan tiedossa senkin perusteella, että usein narsistien ainakin pidempiaikaiset uhrit lienevät LR-persoonia.
Se mitä en usko narsistin joruiluissa, on hänen oma erinomaisuutensa... Hän ei itse ole tietenkään sitä mitä sanoo olevansa. Ei ole se pelastava sankari naisten elämäsää, joka kehuu olleensa.
"Ettei mun mielestä varsinkaan narsistin puheiden mukaan ketään ihmistä pitäisi leimata, kun yleisesti tiedetään hänen taipumuksensa mitätöidä ja halventaa erityisesti naisia."
Narsisti sekä ylistää että alistaa puheissaan. Itse en pitänyt narsistin ylistämisistä, koska mielestäni hän ei ollenkaan löytänyt minun todellisia vahvuuksiani, vaan kehuminen meni aivan pieleen. Yhtä kaikki, koin että tahdoin olla hänen kanssaan. Ajattelin, että teemme selvitystyön myöhemmin.
Minusta minun narsisti-psykopaattini kehuskelee entisillä uhreillaan. Ei ymmärrä sitä, että esim. minä näen ja ymmärrän alkoholismin... Hän itse myös alkoholistina on tietyllä tapaa sokea alkoholismille.
"Ylipäätäänkään kenenkään toisen ihmisen kuulopuheiden mukaan ei pitäisi tehdä kenestäkään ihmisestä arviota jos ihmistä ei oikeasti tunne, eikä hänen elämästään mitään tiedä..."
Aika paradoksaalista olisikin. Kenestä yleensä tekisin arvioita, jos en kerran tunne...?
"Sinuun taas narsistin jutut näyttävät uponneen hyvin jos uskot kaiken mitä hän kertoi entisistään..."
Uskon mitä uskon ja päättelen mitä päättelen... siinäpä se juuri onkin... ; "Olemme täällä palstalla ennenkin sanailleet näistä narsistien välisistä eroavaisuuksista."
Jaa no ymmärtääkseni sinun kanssasi sanailua on eniten syntynyt tuosta sinulle tyypillisestä tavasta pyrkiä alentamaan/halventamaan sen narsistipsykopaattisi entisiä/muita naisia ja siinä samalla myös narsistin uhreja, jollaisia myös ne muut narsistipsykopaattisi naiset olivat/ovat...
Kuten ny tässäkin keskustelupätkästä ylempää voi huomata. Sen vuoksi kysynkin, kun olet tosiaan hyvinkin paljon käyttänyt palstatilaa tässä vuosien saatossa noiden narsistipsykopaattisi muiden naisten mustamaalaamiseen, että ovat moniongelmaisia, alkoholisoituneita, kuselta haisevia huoria yms.
Niin kerros, miksi sinulla on tuollainen tarve ns. mustamaalata niitä muita naisia. Ylipäätäänkin mistä kumpuaa tarve esittää heidät epäedullisessa valossa...
Sen ymmärrän, että se tapa on narsistille ominainen, mutta mikä on sinun motiivisi, toimia samoin...- Minä_olisin
uiouou kirjoitti:
Ompa ristiriitaista kirjoittelua. Eikö se mennytkään niin, että sovitusta seksisuhteesta haluttiin jotain muuta, nälkä kasvoi syödessä, kuten sanotaan. Niin sanotaanhan sitä niinkin, että kun antaa pirulle pikkusormen se vie koko käden. Piruna tulee ymmärtää myös jokin abstraktimpi asia, kuten moraali, lojaalius, piru ei siis ole useinkaan pelkkä mies, vaikka niin haluttaisiin ajatella.
Minä olisin halunnut sovitun seksisuheen, mutta narsisti tahtoi enemmän. Useimpien kanssa hänellä on vain seksisuhde, mutta hän kyttää samassa, olisiko uhrilla joitain enemmän... Ilmeisesti useimmilla ei riittävästi.
Narsisti etenee seksillä, ainakin nämä DonJuan-tyyppiset. Seksi on narsistin avain ja työkalu.
Narsisti lähtee tietenkin jos kokee, että on tullut vedettyä vesiperä. Ja tuohan on normaalille ihmiselle hyvin loukkaavaa, kun ei ole vielä käsittänyt, mistä on kyse. Voi olla kyse myös siitä, että kokenut narsisti haistaa liian vaikean uhrin. Siis sen, että uhri ei tule hellittämään kukkaronnyöreistä. ohikiitävväkaikkiontää kirjoitti:
Ehkäpä sillä parahduksellaan tajusi ohikiitävän hetken olevansa se p..a, kun ukkomiehenä lauleskeli ja naureskeli kanssasi. Tajusi, että kun viihdytti itseään, niin satutti toisaalla. Ehkä hänessä oli se inhimillinen puoli, jota sinulle ei näytetty kuin vilauksena tuon parahduksen muodossa.
Niin tulkitsin myöhemmin itsekin tuon parahduksen tuohon tapaan, mutta tosiaan ihan vaan hetken häivähdys, ja iltaa jatkettiin sitten samoissa merkeissä ettei se omatunto ainakaan sen kauempaa kolkutellut jos kyse siitä.
Muistikuvani mukaan hän jopa siinä vaiheessa oli kertomansa mukaan sinkku, mutta kuten aiemmin olen kertonut en siihen asiaan uskonut, koska tapaili vielä eksäänsä. Asia todentui vasta noin vuosi suhteen päättymisen jälkeen kun näin sen tyypin sen uuden/nykyisen seurassa...
Jälkeenpäin kyllä olen ajatellut, että saattoi se liittyä johonkin sellaiseenkin, että kun minä olin siinä tilanteessa, iloinen, onnellinenkin niin hän saattoi tuntea itsensä paskaksi siitäkin syystä, että hän tiedosti että se nauru, iloisuus oli hänen puoleltaan pelkkää huijaista/teeskentelyä, sitä näyttelemistä ja suhteemme loppulaskentakin oli ilm. hänen puoleltaan alkanut...
Sen verran vielä korjaan ettei ukkomies ollut jos ukkomiehellä tarkoitetaan sellaisista joka on avioliitossa tai asuu kumppaninsa kanssa...Korjaus vaan ihan siitä syystä, että tässä vuosien saatossa tällä palstalla on ollut luuloja että puhun nimenomaan hänen puolisostaan.- Onpa_sinulla_
"Olemme täällä palstalla ennenkin sanailleet näistä narsistien välisistä eroavaisuuksista."
Jaa no ymmärtääkseni sinun kanssasi sanailua on eniten syntynyt tuosta sinulle tyypillisestä tavasta pyrkiä alentamaan/halventamaan sen narsistipsykopaattisi entisiä/muita naisia ja siinä samalla myös narsistin uhreja, jollaisia myös ne muut narsistipsykopaattisi naiset olivat/ovat...
Kuten ny tässäkin keskustelupätkästä ylempää voi huomata. Sen vuoksi kysynkin, kun olet tosiaan hyvinkin paljon käyttänyt palstatilaa tässä vuosien saatossa noiden narsistipsykopaattisi muiden naisten mustamaalaamiseen, että ovat moniongelmaisia, alkoholisoituneita, kuselta haisevia huoria yms.
Niin kerros, miksi sinulla on tuollainen tarve ns. mustamaalata niitä muita naisia. Ylipäätäänkin mistä kumpuaa tarve esittää heidät epäedullisessa valossa...
Sen ymmärrän, että se tapa on narsistille ominainen, mutta mikä on sinun motiivisi, toimia samoin..." sinulle tyypillisestä tavasta pyrkiä alentamaan/halventamaan sen narsistipsykopaattisi entisiä/muita naisia"
Onpa sinulla taas yliampuvaa tekstiä.
Minusta on tuntunut usein, että vihaar kirjoittajaminääni, joka joiltakin ominaisuuksiltaan vastaa oikeaa todellista minäänikin sentään. Voisin sanoa, että tuo väitteesi, jonka mukaan minä PYRIN alentamaan, halventamaan entisiä, muita naisia on vääristelevä.
Kirjoituksesi ei näköjään ainakaan tänään jostakin syystä seuraa ollenkaan minun kehityskaartani, vaan hyökkää suoraan.
Viisainta olisi jättää vastaamatta. Mutta puolustaudunpa taas kerran.
Esitän sinulle vähän uutta näkökantaa koskien sinun kirjoittajapersoonaasi.
Eli onko sinulla itselläsi kehittyvä alkoholiongelma, kun tuosta ei saisi ollenkaan puhua, eikä sen liitännäisilmiöistä, mitä se naisille aiheuttaa? Et ole sinut asian kanssa? Vai mikä mekanismi saa sinut raivostumaan suorastaan kun minä kirjoitan että minun narsisti-psykopaattini entisillä noita ongelmia on?
Kuule kun minun ei tarvitse ollenkaan hyväksyä toisten päihteiden käyttöä eikä niitä ongelmia, joita se aiheuttaa.. varsinkin minulle itselleni. Jos minun miesystäväni (joksi sen epelin kuvittelin ammoisina aikoina, joista ammoisista ajoista tämäkin sanailu juontaa) puhelin soi minun sängyssäni ja siellä mongertaa humalaisia naisia tavan takaa häiriten minun seksielämääni, niin minulla on oikeus mielipiteisiini.
Ehkä sinä kuvittelet, että minäkin olen humaloiva huora, jolla on seksielämää siellä täällä kenen kanssa sattuu ja siksi ei myöskään ole mitenkään käsitettävää, että minä välitän itsestäni tipaakaan!!! Haloo!!!
Teen myös sellaiselle miehelle itse kuinka katalan jättösuunnitelman tahansa, - että käytin häntä hyväkseni ja jätin sitten kun itselleni parhaiten sopi- , joka sallii tuollaista tapahtuvan.
Koitapa ylt hilata itsesikin tähän päivään.
Paljon on palstametrejä käytetty surutyön eri vaiheisiinkin... - Mikäli_
ohikiitävväkaikkiontää kirjoitti:
Ehkäpä sillä parahduksellaan tajusi ohikiitävän hetken olevansa se p..a, kun ukkomiehenä lauleskeli ja naureskeli kanssasi. Tajusi, että kun viihdytti itseään, niin satutti toisaalla. Ehkä hänessä oli se inhimillinen puoli, jota sinulle ei näytetty kuin vilauksena tuon parahduksen muodossa.
Mikäli on narsistista kyse, ei ole kyse mistään sen syvemmästä inhimillisiyydestä... Vain tavanomainen narsistin pettymys omaan elämäänsä.
Aina riittää niitä uneksijoita, jotka eivät ole tajunneet narsismin syvyyttä. Noita uneksijoita on suurin osa. Vain harva kykenee katsomaan mustaan kuiluun syvälle ja tavoittamaan sieltä juuri mitään.
Palstalla seikkailee myös mustiksia parisuhdepalstalta, ehkä...
Täällää keskustelemme syvästä mielenvauriosta, narsismista. - Tuo_väitteesi
"Olemme täällä palstalla ennenkin sanailleet näistä narsistien välisistä eroavaisuuksista."
Sen ymmärrän, että se tapa on narsistille ominainen, mutta mikä on sinun motiivisi, toimia samoin..."Sen vuoksi kysynkin, kun olet tosiaan hyvinkin paljon käyttänyt palstatilaa tässä vuosien saatossa noiden narsistipsykopaattisi muiden naisten mustamaalaamiseen, että ovat moniongelmaisia, alkoholisoituneita, kuselta haisevia huoria yms."
Tuo väitteesi on täysin vääristelevä. Oletpa agressiivinen tosiaan. Olet valmis näköjään vääntämään mustan valkoiseksi ja valkoisen mustaksi ja valehtelemaan mielin määrin, että saisit minun kirjoittajapersoonani aivan väärään valoon. En ole tehnyt tuollaista sen suuremmin. Joitakin lauseita olen kirjoittanut ainoastaan. Sinä olet tehnyt kärpäsestä todellisen härkäsen.
Ei minulla ole mitään syytä mustamaalata ketään.
On täysin eri asia, jos jotkut ovat itsensä sotkeneet loassa jo pitkään ennen kun minä olen mitään heistä edes tiennyt. Ei minulla ole mitään tekemistä noiden ihmisten kanssa.
Onpa jopa hävytöntö. Tällaiset väitteet saavat minut joskus ajattelemaan, että ylt on hävytön narsistimies ja trolli.
Mikäli näksin vaivaa moiden mitättömyyksien lyttäämiseksi, minun itseni pitäisi olla hyvin hyvin sairas. Mutta kun minulla on kuule ihan oma elämä ja tekemistä yllin kyllin enkä ole missään tekemisissä noissa kuvioissa, missä narsisti-psykopaattini hemppujensa kanssa pyörii. En myöskään usko heidän viihtyvän tällä palstalla kaljatouhuiltaan... Niin, edelleen, miksi haluat puhua niin paljon niistä narsistipsykopaattisi muista naisista ja erityisesti heidän alkoholi ongelmistaan...
Minusta kuullostat hyvinkin monien tuntemalta narsistilta vihjailunesi, että narsistin uhreilla on mielenterveys/päihde ongelmia. Myös minuun liität noita vihjailujasi kuten tässäkin...
Kysymys kuluu yksinkertaisuudessaan miksi?
Joo ymmärrän kyllä, että humalaisten naisten soittelut häiritsivät seksielämääsi, mutta käsittääkseni siitäkin on jo vuosia. Että hivenen kummastuttaa kiihkeytesi asian suhteen vieläkin...
Vielä kun kohdistat vihasi noisiin naisiin, ilmeisesti sekin on vaikea asia myöntää ettei sun narsistipsykopaattisi sitten ilmeisesti arvostanut seksiä sinun kanssasi pätkän vertaa jos ei sulkenut puhelintaan, tai edes jättänyt vastaamatta noihin puheluihin...
Tuossakin mielestäni arvostelu pitäisi kohdistua siihen silloiseen kumppaniisi, siihen ettei hän sulkenut puhelintaan, eikä noihin soitteleviin humalaisiin naisiin.
Humalassa soitteleminen on tyhmää, mutta minusta vielä rumempaa on se, että mies vastailee seksin aikana toisten naisten puheluihin, mikä kuvaa hyvin miten vähän hän arvostaa sen hetkistä kumppaniaan...- Ja_sanon
Ja sanon vain sen, että mikäli tuollaiset kirjoitukset olisivat olleet minun taktinen hyökkäykseni narsisti-psykopaattiani ja hänen hoviaan vastaan, niin mikä vika?
En kannata virrenveisuuta tässä kohtaa alkolistien ja h... n hyväksi.
Täällä keskustellaan narsismista, jotka usein ovat alkoholisteja. Alkoholismista keskustellaan toisella palstalla. Ajettakoon heidän asiaansa siellä.
Koen yltin kirjoituksen kovaksi hyökkäykseksi nyt minua vastaan.
Pahoitin jopa mieleni. Niin pitkään kuitenkin kirjoitellut täällä ja ihan jo kaukana noista suurimmista vihavaiheista.
On todella sairasta kaivella toisen vihaa juurta jaksain yhä uudestaan ja uudestaan, kaivella toisen kokemia traumoja ja kauheita painajaisia yhä uudestaan ja uudestaan, vuosien ja taas vuosien jälkeenkin... En ymmärrä.
Minulla on tuolle hyökkäykselle nyt tälle päivälle yksi teoria, mutta jätän sen kirjoittamatta. Tuskin ylt sitä myöntäisi, mutta tiedoksi, että olen huomioinut asian.
Tuo asia on sellainen, että sen edessä ylt unohtaa kaiken meneillään olevan ja pyrkii vain itse esiin... Valitettavan lapsellista. "Onpa jopa hävytöntö. Tällaiset väitteet saavat minut joskus ajattelemaan, että ylt on hävytön narsistimies ja trolli. "
Niimpä niin , sinä sitten aina vedät tuon trollikortin esiin kun sinua vähän hiillostaa, projisointiako?- En_ole_
Niin, edelleen, miksi haluat puhua niin paljon niistä narsistipsykopaattisi muista naisista ja erityisesti heidän alkoholi ongelmistaan...
Minusta kuullostat hyvinkin monien tuntemalta narsistilta vihjailunesi, että narsistin uhreilla on mielenterveys/päihde ongelmia. Myös minuun liität noita vihjailujasi kuten tässäkin...
Kysymys kuluu yksinkertaisuudessaan miksi?
Joo ymmärrän kyllä, että humalaisten naisten soittelut häiritsivät seksielämääsi, mutta käsittääkseni siitäkin on jo vuosia. Että hivenen kummastuttaa kiihkeytesi asian suhteen vieläkin...
Vielä kun kohdistat vihasi noisiin naisiin, ilmeisesti sekin on vaikea asia myöntää ettei sun narsistipsykopaattisi sitten ilmeisesti arvostanut seksiä sinun kanssasi pätkän vertaa jos ei sulkenut puhelintaan, tai edes jättänyt vastaamatta noihin puheluihin...
Tuossakin mielestäni arvostelu pitäisi kohdistua siihen silloiseen kumppaniisi, siihen ettei hän sulkenut puhelintaan, eikä noihin soitteleviin humalaisiin naisiin.
Humalassa soitteleminen on tyhmää, mutta minusta vielä rumempaa on se, että mies vastailee seksin aikana toisten naisten puheluihin, mikä kuvaa hyvin miten vähän hän arvostaa sen hetkistä kumppaniaan..."Niin, edelleen, miksi haluat puhua niin paljon niistä narsistipsykopaattisi muista naisista ja erityisesti heidän alkoholi ongelmistaan..."
En ole puhunut asiasta paljoa, asia ei minua kiinnosta sen suuremmin enää. Olet kyllä niin syvällä jossain maaseudulla, että sinun ei paljoa kannata ottaa kantaa minun harvoihin mainintoihini. Et ymmärrä näistä asioista mitään. Et kerta kaikkiaan yhtään mitään.
"Minusta kuullostat hyvinkin monien tuntemalta narsistilta vihjailunesi, että narsistin uhreilla on mielenterveys/päihde ongelmia."
Kun tämän narsisti-pskopaattien uhreilla useilla on, mikäli ovat hengissä vielä... Et ymmärrä tuosta mitään, kuten jo sanoinkin. Totuus pitäisi sinun mielestäsi peittää hyvin huolella...
Siisti täytyy aina olla
sanoi kissa hietikolla
Raapi päälle tarpeenteon
siistin pienen santakeon.
[Lauri Viita]
Kun et olisi niin pyhä...
"Myös minuun liität noita vihjailujasi kuten tässäkin...
Kysymys kuluu yksinkertaisuudessaan miksi?"
Vääristelet. En vihjannut vaan kysyin.
Koska olet agressiivinen ja hyökkäävä minun kirjoituspersoonaani kohtaan.
"Joo ymmärrän kyllä, että humalaisten naisten soittelut häiritsivät seksielämääsi, mutta käsittääkseni siitäkin on jo vuosia. Että hivenen kummastuttaa kiihkeytesi asian suhteen vieläkin..."
En hyväksy, että minulle tehdään koskaan sellaisia temppuja, mitä narsistini teki. En tule unohtamaan. Arvostan itseäni ja ajatustapani on mielestäni hyvä ja riittävä. Unohdan sen minkä tahdon ja niin paljon kuin tahdon ja pystyn. En pidä asiallisena arvosteluasi, jossa vaadit, että minun pitää unohtaa tuo kohtelu ja tapaukset...
Mitä tulee kiihkeyteeni asian suhteen, viittasinkin jo aiemmassa omien traumojeni kaiveluun vuosien jälkeen, sinun toimestasi. - Ja_jotenkin_
"Vielä kun kohdistat vihasi noisiin naisiin, ilmeisesti sekin on vaikea asia myöntää ettei sun narsistipsykopaattisi sitten ilmeisesti arvostanut seksiä sinun kanssasi pätkän vertaa jos ei sulkenut puhelintaan, tai edes jättänyt vastaamatta noihin puheluihin..."
Ja jotenkin. Aivan oikeasti!!! Haloo!!!
Etkö ole lukenut vuosia ja taas vuosia kirjoitettuja tekstejä narsismista. Ja sitten minun pitäisi yhtäkkiä alkaa arvostamaan hänen mielipiteitään... missä ihmeessä sinä menet?
Tuo on ilmeisesti tavaomaista ilkeyttäsi pelkästään.
Älä suutu, jos puhun trollista tuossa yhteydessä, kun toistat samaa mandraa keskustelusta riippumatta.
"Tuossakin mielestäni arvostelu pitäisi kohdistua siihen silloiseen kumppaniisi, siihen ettei hän sulkenut puhelintaan, eikä noihin soitteleviin humalaisiin naisiin. "
Kyllä, kohdistan arvosteluni narsistiin. Käsittääkseni olet lukenut tältä palstalta niitäkin.
Mutta sinä, miten sinä ymmärrät sen, että kohdistan arvosteluni narsistiin.
Juurihan kirjoitin sottelusta narsistille yleisluontoisesti.
Itse nostit esiin sen, että miten oli kauvan sitten.... Haloo!!! Nyt kun kerroin, sain syytökset että oli noin... ja että vieläkin... Ei, apua!!! Huomenta päivää!!!
"Humalassa soitteleminen on tyhmää, mutta minusta vielä rumempaa on se, että mies vastailee seksin aikana toisten naisten puheluihin, mikä kuvaa hyvin miten vähän hän arvostaa sen hetkistä kumppaniaan..."
No täällä ei enää moneen vuoteen ole pidettyä narsisti-psykopaattiani miehenä, vaan pelkkänä ihmisen kuorena. Tuo on aika yleinen käsitys, kun vähän on asiaan perehtynyt... Haloooo!!!! - Ei_ei_ole
"Onpa jopa hävytöntö. Tällaiset väitteet saavat minut joskus ajattelemaan, että ylt on hävytön narsistimies ja trolli. "
Niimpä niin , sinä sitten aina vedät tuon trollikortin esiin kun sinua vähän hiillostaa, projisointiako?"Niimpä niin , sinä sitten aina vedät tuon trollikortin esiin kun sinua vähän hiillostaa, projisointiako?"
Ei, ei ole projisointia eikä provosointia, vaan ihan todellinen rehellinen tunne siitä, että voisiko joku olla niin ovela ja pitkäjännitteinen... mutta ei kai sentään.
Itsehän vuosia sitten kirjoitit, että palstalla ei voi tietää tarinoiden todenperäisyyttä eikä edes sitä, onko kirjoittaja mies vai nainen vai ollenkaan sitä mitä itse sanoo.... Siitä varmaan tullut mieleeni. - pidänetäisyyttä
tottaon kirjoitti:
Totta.. Narsisteilla ei ole tunneälyä. Kohtelevat muita negatiivisella tavalla mutta sitten ihmettelevät kun reagoit negatiivisesti? Ei minkäänlaista ymmärrystä siitä miten oma käytös vaikuttaa toiseen ihmiseen.Aivan niin ,olen huomannut saman ,mutta ei he tunne tekevänsä väärin ,kun ovat itse täydellisiä.
- Niinpä_niin
"Onpa jopa hävytöntö. Tällaiset väitteet saavat minut joskus ajattelemaan, että ylt on hävytön narsistimies ja trolli. "
Niimpä niin , sinä sitten aina vedät tuon trollikortin esiin kun sinua vähän hiillostaa, projisointiako?"vedät tuon trollikortin esiin kun sinua vähän hiillostaa, projisointiako?"
Niinpä niin. Mitäpä minä tässä tarvitsisin muuta kuin hiillostamista...
Ai niin, mutta eihän tässä ollutkaan tärketätä vastata minun kirjoituksiini, vaan ihan se oma loistaminen...
Silläkin uhalla, että loukkaa toista kirjoittajaa miten paljon tahansa. Onko mitenkään järjellstä? Mihin oikein pyrit vaikuttamaan kun nostat itseäsi tuolla tavoin keinotekoisesti ylös?
Tulee mieleen pikavoiton pyynti. - Etkä_ylt
Etkä ylt vastannut, onko sinulla kehittyvä alkoholismi?
Miksi ei voisi olla, kenellä tahansa voi olla?
Ihan vain yleisessä valistumielessä kysyn, kun näitä kirjoituksia lukevat muutkin...
http://www.naistenkartano.com/artikkelit/riippuvuudet/nainen_ja_alkoholi/
http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-2000000260230.html
http://www.myllyhoito.fi/riippuvuudesta-toipumiseen/naisille
http://www.rakkaudeksi.fi/artikkelit/seksuaalisuus-ja-seksi/nainen-ja-alkoholismi
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/tiede/naiset-valtaavat-paihdeklinikat-hanne-ryyppasi-maksansa-hajalle/
http://www.tohtori.fi/?page=8121124&id=7101027
http://www.city.fi/yhteiskunta/lasiset ladyt/1455
http://www.tulva.fi/index.php?k=116164
http://duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=Article_WAR_DL6_Articleportlet&viewType=viewArticle&tunnus=duo93028&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_auth=
http://www.iltalehti.fi/nainen/2012062615760812_na.shtml
http://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva_olo/terveys/alkoholistinaiset_kertovat_tarinansa_ymmarsin_etten_halua_kuolla - ohikiitävääjoo
Mikäli_ kirjoitti:
Mikäli on narsistista kyse, ei ole kyse mistään sen syvemmästä inhimillisiyydestä... Vain tavanomainen narsistin pettymys omaan elämäänsä.
Aina riittää niitä uneksijoita, jotka eivät ole tajunneet narsismin syvyyttä. Noita uneksijoita on suurin osa. Vain harva kykenee katsomaan mustaan kuiluun syvälle ja tavoittamaan sieltä juuri mitään.
Palstalla seikkailee myös mustiksia parisuhdepalstalta, ehkä...
Täällää keskustelemme syvästä mielenvauriosta, narsismista.Ehdottomasti haluan kommentoida tätä, koska tässä ei mitenkään seikkailla. Parahduksesta kirjoittaessani halusin tuoda esiin, että jospa se oli sittenkin inhimillisyyttä, mutta kun piti leikkiä kovaa panomiestä, niin eihän sitä inhimillisyyttä voinut tuoda millään esiin, vaan se lipsahti. Niin ,oliko tämä yltin tekemä arvio tästä narsististaan vain hänen omansa, joka perustui satunnaisiin tapaamisiin. Miten minä täältä olen lukenut, että toisen narsismi tulee esiin silloin, kun astutaan 24/7 sen narsistin kanssa? Voihan toisaalta olla, että jos on alkujaan tavannut toisen jo 30 vuotta sitten ja välissä on ollut vuosia ja muita suhteita, niin voisiko siinä kohtaa sitten huomata ihmisen muuttuneen narsistiksi? Kiinnostava aihe on ,kertakaikkiaan, kun kuitenkin maailmakin on muuttunut siinä samassa ajassa todella paljon ja työelämässä ainakin vallitsee kaikki mulle periaate.
- Vaikuttaa_
ohikiitävääjoo kirjoitti:
Ehdottomasti haluan kommentoida tätä, koska tässä ei mitenkään seikkailla. Parahduksesta kirjoittaessani halusin tuoda esiin, että jospa se oli sittenkin inhimillisyyttä, mutta kun piti leikkiä kovaa panomiestä, niin eihän sitä inhimillisyyttä voinut tuoda millään esiin, vaan se lipsahti. Niin ,oliko tämä yltin tekemä arvio tästä narsististaan vain hänen omansa, joka perustui satunnaisiin tapaamisiin. Miten minä täältä olen lukenut, että toisen narsismi tulee esiin silloin, kun astutaan 24/7 sen narsistin kanssa? Voihan toisaalta olla, että jos on alkujaan tavannut toisen jo 30 vuotta sitten ja välissä on ollut vuosia ja muita suhteita, niin voisiko siinä kohtaa sitten huomata ihmisen muuttuneen narsistiksi? Kiinnostava aihe on ,kertakaikkiaan, kun kuitenkin maailmakin on muuttunut siinä samassa ajassa todella paljon ja työelämässä ainakin vallitsee kaikki mulle periaate.
Minusta vaikutat palstasurffarilta.
"kun piti leikkiä kovaa panomiestä, niin eihän sitä inhimillisyyttä voinut tuoda millään esiin, vaan se lipsahti."
Ei taida mennä noin...
"Niin ,oliko tämä yltin tekemä arvio tästä narsististaan vain hänen omansa, joka perustui satunnaisiin tapaamisiin. "
Todistaa edelleen, että olet palstasurffari, tai et ainakaan tätä palstaa paljoa lue, eikä sinulla ole itsellä narsitikokemusta. En perustele.
"Miten minä täältä olen lukenut, että toisen narsismi tulee esiin silloin, kun astutaan 24/7 sen narsistin kanssa? "
Parhaiten. On olemassa kuitenkin muunkinlaisia tapauksia, joissa narsismi nousee jonkun näkösälle...
"Kiinnostava aihe on ,kertakaikkiaan, kun kuitenkin maailmakin on muuttunut"
Jaarin jaarin jaarin... - surffarisuppailee
Vaikuttaa_ kirjoitti:
Minusta vaikutat palstasurffarilta.
"kun piti leikkiä kovaa panomiestä, niin eihän sitä inhimillisyyttä voinut tuoda millään esiin, vaan se lipsahti."
Ei taida mennä noin...
"Niin ,oliko tämä yltin tekemä arvio tästä narsististaan vain hänen omansa, joka perustui satunnaisiin tapaamisiin. "
Todistaa edelleen, että olet palstasurffari, tai et ainakaan tätä palstaa paljoa lue, eikä sinulla ole itsellä narsitikokemusta. En perustele.
"Miten minä täältä olen lukenut, että toisen narsismi tulee esiin silloin, kun astutaan 24/7 sen narsistin kanssa? "
Parhaiten. On olemassa kuitenkin muunkinlaisia tapauksia, joissa narsismi nousee jonkun näkösälle...
"Kiinnostava aihe on ,kertakaikkiaan, kun kuitenkin maailmakin on muuttunut"
Jaarin jaarin jaarin...En jaksa tähän lainausmerkkeihin kopioida omaa uhoamistasi siitä kuinka sinulla on oikeus kirjoittaa tänne mielipiteesi julki. Samalla tavalla minulla on siihen oikeus. Tosiaan on tullut surffattua täällä vuodesta 2012, että joku tuntuma kyllä minullakin on, vaikka se ei teitä miellytäkään. Olen siis lukenut kyllä yltin kirjoituksia niin rekattuna kuin ennen sitäkin. Samoin toista tarinaa narsisti-psykopaatista.
"Ei taida mennä noin..."
Mistä voit sen tietää, enhän minäkään voi tietää, heitin vain pähkinän purtavaksi muillekin tulosuunnille.
" En perustele."
Ei tarvitsekaan, koska mistä voit taas tietää millaisia kokemuksia minulla on. Minulla on kokemus toisesta ihmisestä, joka piti puolisoani narsistina ja yritti jopa käännyttää ja opastaa minua. Ei onnistunut, koska tuolla henkilöllä ei ollut mitään käsitystä puolisoni lapsuudesta, vanhemmista, sisarruksista, jotka minä taas tunsin, koska olin elänyt jo vuosikymmeniä hänen kanssaan. Ihmeellistä, miten sitä oppiikin tuntemaan aluksi ihan vieraan ihmisen juuri niiden arkisten asioiden kautta. - Ai_Minä
surffarisuppailee kirjoitti:
En jaksa tähän lainausmerkkeihin kopioida omaa uhoamistasi siitä kuinka sinulla on oikeus kirjoittaa tänne mielipiteesi julki. Samalla tavalla minulla on siihen oikeus. Tosiaan on tullut surffattua täällä vuodesta 2012, että joku tuntuma kyllä minullakin on, vaikka se ei teitä miellytäkään. Olen siis lukenut kyllä yltin kirjoituksia niin rekattuna kuin ennen sitäkin. Samoin toista tarinaa narsisti-psykopaatista.
"Ei taida mennä noin..."
Mistä voit sen tietää, enhän minäkään voi tietää, heitin vain pähkinän purtavaksi muillekin tulosuunnille.
" En perustele."
Ei tarvitsekaan, koska mistä voit taas tietää millaisia kokemuksia minulla on. Minulla on kokemus toisesta ihmisestä, joka piti puolisoani narsistina ja yritti jopa käännyttää ja opastaa minua. Ei onnistunut, koska tuolla henkilöllä ei ollut mitään käsitystä puolisoni lapsuudesta, vanhemmista, sisarruksista, jotka minä taas tunsin, koska olin elänyt jo vuosikymmeniä hänen kanssaan. Ihmeellistä, miten sitä oppiikin tuntemaan aluksi ihan vieraan ihmisen juuri niiden arkisten asioiden kautta.Ai. Minä en usko, että olisin kovin paljon tuntumaa aiheeseen saanut tämänkään palstan kautta, jos ei olisi ollut sitä omaa kokemusta 24/7....
Mutta niin olemme erilaisia.
"Ihmeellistä, miten sitä oppiikin tuntemaan aluksi ihan vieraan ihmisen juuri niiden arkisten asioiden kautta."
Niin. En osaa sanoa, onko minun narsisti-psykopaattini lapsuus- ja nuoruustieto tehnyt niin suurta vaikutusta kehenkään, että joku olisi vakuuttunut hänestä ns. terveenä...
Mutta siitä olen vakuuttunut, että moni on noita pähkäillyt, kun ei muusta ole tiennyt. Minä olen varma siitä, että pystyisin selittämään oman narsisti-psykopaattini poikkeavuuden niin halutessani hänen elämäntarinallaan, mutta en sitä tee. Se empatianpuutos ja ne vuoropuhelut, joita kävimme väliemme katkeamisen jälkeen vakuuttivat minut, että jokin ei ole ollenkaan kohdallaan... Myös hänellä itsellään syvimmiltään epätietoisuutta asiasta. Antoi todella paljon tilaa tuntea empatiaa ja hyväksyntää itseään kohtaan...
Mutta kukaan ei ole pystynyt olemaan narsisti-psykopaattini kanssa vuosikymmeniä. Ennemminkin narsisti-psykopaattini taustalta löytyy hotelliemäntänä pitämistä, eli asumista sopivissa osoitteissa.
Mutta sinulla siis ei ollut narsistia miehenäsi, mutta kuitenkin joku oli sitä mieltä. Kaipa olisit huomannut jotain outoa, jos olisi ollut. Kai sentään sanoit sille toiselle, että miehesi on aivan ok? - Olen_myös
surffarisuppailee kirjoitti:
En jaksa tähän lainausmerkkeihin kopioida omaa uhoamistasi siitä kuinka sinulla on oikeus kirjoittaa tänne mielipiteesi julki. Samalla tavalla minulla on siihen oikeus. Tosiaan on tullut surffattua täällä vuodesta 2012, että joku tuntuma kyllä minullakin on, vaikka se ei teitä miellytäkään. Olen siis lukenut kyllä yltin kirjoituksia niin rekattuna kuin ennen sitäkin. Samoin toista tarinaa narsisti-psykopaatista.
"Ei taida mennä noin..."
" En perustele."
Ei tarvitsekaan, koska mistä voit taas tietää millaisia kokemuksia minulla on. Minulla on kokemus toisesta ihmisestä, joka piti puolisoani narsistina ja yritti jopa käännyttää ja opastaa minua. Ei onnistunut, koska tuolla henkilöllä ei ollut mitään käsitystä puolisoni lapsuudesta, vanhemmista, sisarruksista, jotka minä taas tunsin, koska olin elänyt jo vuosikymmeniä hänen kanssaan. Ihmeellistä, miten sitä oppiikin tuntemaan aluksi ihan vieraan ihmisen juuri niiden arkisten asioiden kautta.Olen myös lukenut yltin kuvauksia pitkään ja uskon että olisin huomannut, jos ylt olisi kirjoittanut sanallakaan mitään inhimillisyyteen viittaavaa siitä ihmisestä. Ainoa joka voisi viitata inhimillisyyteen miehessä olikin nimenomaan yltin oma asenne, jolla asenteella hän ei pitkään kyennyt ainakaan minun mielestäni uskomaan minkälaisia narsistit todella ovat. Taisi uskoa että nämä rakastamalla ja kunnioittamalla paranisivatkin...
Että hänen itsetuntonsa ei ollut saanut kovin kovaa kolausta siitä miehestä, eikä mies ollut ilmeisesti tehnyt kovin lähtemätöntä vaikutustakaan.
Oletko ehkä juuri sinä ollut yhtenä pitämässä yllä narsistien uhrien uskoa siihen, että narsisteillakin on tunteet ja heitä voi helposti ymmärtää? - axeliina
ohikiitävväkaikkiontää kirjoitti:
Narsistilla ei ole mitään inhimillistä. Esittää kyllä sellaista mutta vain jotta saa haluamansa.
Ei pidä nähdä hyvyyttä siellä missä sitä ei ole. - niih
En_ole_ kirjoitti:
"Niin, edelleen, miksi haluat puhua niin paljon niistä narsistipsykopaattisi muista naisista ja erityisesti heidän alkoholi ongelmistaan..."
En ole puhunut asiasta paljoa, asia ei minua kiinnosta sen suuremmin enää. Olet kyllä niin syvällä jossain maaseudulla, että sinun ei paljoa kannata ottaa kantaa minun harvoihin mainintoihini. Et ymmärrä näistä asioista mitään. Et kerta kaikkiaan yhtään mitään.
"Minusta kuullostat hyvinkin monien tuntemalta narsistilta vihjailunesi, että narsistin uhreilla on mielenterveys/päihde ongelmia."
Kun tämän narsisti-pskopaattien uhreilla useilla on, mikäli ovat hengissä vielä... Et ymmärrä tuosta mitään, kuten jo sanoinkin. Totuus pitäisi sinun mielestäsi peittää hyvin huolella...
Siisti täytyy aina olla
sanoi kissa hietikolla
Raapi päälle tarpeenteon
siistin pienen santakeon.
[Lauri Viita]
Kun et olisi niin pyhä...
"Myös minuun liität noita vihjailujasi kuten tässäkin...
Kysymys kuluu yksinkertaisuudessaan miksi?"
Vääristelet. En vihjannut vaan kysyin.
Koska olet agressiivinen ja hyökkäävä minun kirjoituspersoonaani kohtaan.
"Joo ymmärrän kyllä, että humalaisten naisten soittelut häiritsivät seksielämääsi, mutta käsittääkseni siitäkin on jo vuosia. Että hivenen kummastuttaa kiihkeytesi asian suhteen vieläkin..."
En hyväksy, että minulle tehdään koskaan sellaisia temppuja, mitä narsistini teki. En tule unohtamaan. Arvostan itseäni ja ajatustapani on mielestäni hyvä ja riittävä. Unohdan sen minkä tahdon ja niin paljon kuin tahdon ja pystyn. En pidä asiallisena arvosteluasi, jossa vaadit, että minun pitää unohtaa tuo kohtelu ja tapaukset...
Mitä tulee kiihkeyteeni asian suhteen, viittasinkin jo aiemmassa omien traumojeni kaiveluun vuosien jälkeen, sinun toimestasi.Viidan runossa kissa ei tee tarpeitaan hietikolla, vaan hiekkalaatikolla
- Aivan_
axeliina kirjoitti:
Narsistilla ei ole mitään inhimillistä. Esittää kyllä sellaista mutta vain jotta saa haluamansa.
Ei pidä nähdä hyvyyttä siellä missä sitä ei ole.Aivan. Mielikuvitus voi luoda kuinka hienon ja inhimillisen tarinan melkein minkä tahansa asian ympärille. En yhtään epäile, etteikö joku joukkosurmaaja keksisi puolustustarinaa teoilleen, niinkuin on tehtykin.
- Oletkohan_
niih kirjoitti:
Viidan runossa kissa ei tee tarpeitaan hietikolla, vaan hiekkalaatikolla
???? Oletkohan nyt aivan varma?
Viidan aikoihin kissat kulkivat vapaana eikä niillä edes ollut hiekkalaatikoita.
Runo on Moreenista vuodelta -50.( ^. .^) ohikiitävääjoo kirjoitti:
Ehdottomasti haluan kommentoida tätä, koska tässä ei mitenkään seikkailla. Parahduksesta kirjoittaessani halusin tuoda esiin, että jospa se oli sittenkin inhimillisyyttä, mutta kun piti leikkiä kovaa panomiestä, niin eihän sitä inhimillisyyttä voinut tuoda millään esiin, vaan se lipsahti. Niin ,oliko tämä yltin tekemä arvio tästä narsististaan vain hänen omansa, joka perustui satunnaisiin tapaamisiin. Miten minä täältä olen lukenut, että toisen narsismi tulee esiin silloin, kun astutaan 24/7 sen narsistin kanssa? Voihan toisaalta olla, että jos on alkujaan tavannut toisen jo 30 vuotta sitten ja välissä on ollut vuosia ja muita suhteita, niin voisiko siinä kohtaa sitten huomata ihmisen muuttuneen narsistiksi? Kiinnostava aihe on ,kertakaikkiaan, kun kuitenkin maailmakin on muuttunut siinä samassa ajassa todella paljon ja työelämässä ainakin vallitsee kaikki mulle periaate.
"Niin ,oliko tämä yltin tekemä arvio tästä narsististaan vain hänen omansa, joka perustui satunnaisiin tapaamisiin."
Kyllä joo arvio on omani, en tiedä pitääkö kukaan muu häntä narsistina. Mihin arvioni sitten perustuu, niin suurelta osin hänen omiin sanomisiinsa...
Olen jo aiemminkin ja tässäkin keskustelussa tuonut esiin, että minulla on semmonen "kutina", että hän itse halusi jostain syystä tehdä sen asian minulle tiettäväksi, kun itse tuskin olisin osannut häntä sellaiseksi äkkiseltään nimittää, kun en tosiaan silloin vielä narsisteista mitään tiennyt...
Viittaan siihen lauseseen, mikä tuli sen jälkeen, kun kerroin etten halua nyt tavata häntä, johon hän tosiaan vastai tähän tapaan, että "ku mä oon mikä oon, niin ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta ihmisiin, joista ei ole mitään hyötyä"
Edelleen hän lähetti minulle asian tiimoilta vielä vitsinkin, joka myös kertoo omaan kieltään, että sopinee muillekin narsistin uhreile, jotka tosiaan ovat uskoneet johonkin jota todellisuudessa ei ollut olemassakaan, vaan se kaikki on ollut vaan huijaamista päämääränä saada hyötyä, mitä se kunkin tapauksessa sitten on ollut, rahaa, suhteita tai kuten minun tapauksessani seksiä...
"Mies oli pelaamassa golfia ja huitaisi vahingossa pallon keskelle metsää. Mies meni hakemaan palloa kun vastaan tuli pieni mies joka sanoo:
-Minä olen golf menninkäinen, saat toivoa 3 toivomusta mitä ikinä haluat.
Mies ei oikein usko, mutta ajattelee ettei kai siitä haittaakaan ole ja sanoo:
-Minulla on vanha lada, joten oilisi kiva saada vaikka jokin Bemari tilalle että kaverit eivät vinoilisi.
-Okei, kun menet parkkipaikalle niin ladasi vieressä on uusi musta bemari ja avaimet on hansalokerossa sen kun lähdet sillä. Entä 2 muuta toivomusta?
-Haluaisin miljoona dollaria
-Okei, saat miljoona dollariasi, mennikäinen lupaa, entä viimeinen toivomus?
-Minulla on jo vanha ja kurpahtanut eukko, joten olisi kiva saada vähän nuorempi tilalle.
-Okei, kun menet kotiin niin siellä odottaa upea 20 vuotias blondi, mutta ennen kuin saat kaikki nämä toivomukset sinun pitää pistää minua kerran perseeseen.
-Enhän minä mikään homo ole, unohda koko juttu, tuumii mies
-No ole sitten ilman bemariasi, miljoona dollaria ja upeaa blondiasi.
Mies miettii vähän aikaa ja katselee ympärilleen ettei kukaan nää ja tekee temput. Sitten golfmenninkäinen kysyy:
-Kuinkas vanha sinä olet?
-No olenhan minä jo 35 vuotta, miten niin?
-Niin vanha mies ja uskot vielä menninkäisiin!"
Muitakin tämän tyyppisiin liittyviä lausahduksia on kuultu, ja mm. selkeää ohjeistustakin, että kun suhteemme päättyy, niin älä koskaan enää sitten vastaa yhteydenottoihini jos haluat päästä minusta eroon kuin sellainenkin hänen "mottonsa", että kun itselleen samasta asiasta kolmesti valehtelee niin alkaa uskoa jo itsekin...
Toisinaan vieläkin on tullut mietittyä sitäkin, että kun joskus keskusteltiin suhteen päättämisestä niin hän sanoi, että minä voisin olla tyypiltäni sellainen, jonka kanssa voisi olla kiva jutskata jälkeenkinpäin...
mikä on ristiriidassa tuon toisen, "ei ole aikaa eikä kiinnostusta" jutun kanssa...
Että kun toisinaan olen ottanut esiin senkin, että joillakin tuntuu olevan harhoja siitä, että se hänen narsistinsa täällä kirjoittelee tai joku muu hänen tarinaansa liittyvä ihminen, kuten joku täällä epäilee, että olen nainen jonka kanssa hänen puolisonsa on pettänyt häntä yms.
Niin kyllä minullakin on ollut/on välillä niitä, että tuossa kun tuo kaikukin yllättäen heitti, että olen trolli ja narsistimies, niin pakostakin siinä kohtaa tuokin asia taas tuli mieleen, voisko se olla mahdollista, että täälläkö minä ny sitte hänen kanssaan jutskailen...
No joo, yön yli nukuttua, tuokin asia taas tuli käsiteltyä puolelta jos toiselta, että tosiaan nää narsisteihin liittyvät asiat on niin kummallisia ja samankaltaisuuttakin on paljon...
Ettei sitä totuutta sillain näihin narsistijuttuihin liittyen ole varmaan koskaan löydettävissä, että tosiaan edelleen kannattaa varjella sitä omaa mieltään ja suitsia omia luulojaan, ettei tosiaan mee se oma pikkupää lopulta täysin sekaisin ja ala pitää totena omia luulojaan...Olen_myös kirjoitti:
Olen myös lukenut yltin kuvauksia pitkään ja uskon että olisin huomannut, jos ylt olisi kirjoittanut sanallakaan mitään inhimillisyyteen viittaavaa siitä ihmisestä. Ainoa joka voisi viitata inhimillisyyteen miehessä olikin nimenomaan yltin oma asenne, jolla asenteella hän ei pitkään kyennyt ainakaan minun mielestäni uskomaan minkälaisia narsistit todella ovat. Taisi uskoa että nämä rakastamalla ja kunnioittamalla paranisivatkin...
Että hänen itsetuntonsa ei ollut saanut kovin kovaa kolausta siitä miehestä, eikä mies ollut ilmeisesti tehnyt kovin lähtemätöntä vaikutustakaan.
Oletko ehkä juuri sinä ollut yhtenä pitämässä yllä narsistien uhrien uskoa siihen, että narsisteillakin on tunteet ja heitä voi helposti ymmärtää?"Että hänen itsetuntonsa ei ollut saanut kovin kovaa kolausta siitä miehestä, eikä mies ollut ilmeisesti tehnyt kovin lähtemätöntä vaikutustakaan."
Niin, tässä kaiku taas pohdiskelee minua, luulee tietävänsä itseäni paremmin miten tuo mennyt suhteeni ja kaikki siihen liittyvä on vaikuttanut...
Suoraan sanoen olet kaiku väärässä. Jo se että kirjoittelen täällä kertoo siitä, että vaikutus on ollut suuri, että paljon on joutunut tekemään töitä sen eteen, ettei ole kokonaan menettänyt uskoaan ihmisiin, kuten monille on tuntunut käyneen, ettei enää uskalla luotaa ihmisiin, näkee narsisteja siellä ja täällä, luulee, että kaikki ihmiset on hyväksikäyttäjiä, tahtovat pahaa tms.
Mitä tulee tuohon
"Oletko ehkä juuri sinä ollut yhtenä pitämässä yllä narsistien uhrien uskoa siihen, että narsisteillakin on tunteet ja heitä voi helposti ymmärtää?"
En tiedä kenelle tuon kommentin esitit, mutta kyllä minä olen sitä mieltä, että narsisteilla on tunteita, he eivät vaan hallitse niitä ja pyrkivät projisoimaan omat negatiiviset tunteensa/huonon olonsa toisiin.
Kun perin pohjin tutustuu aiheeseen, niin kyllä sen pohjalta narsistia voi ymmärtää, mikä ymmärtäminen ei tarkoita sinällään hyväksymistä kuin vain siltä osin, että narsistit ny ovat mitä ovat, ei nille tavallaan voi mitään.
Ainut keino on yrittää vältellä niitä ja jos se ei onnistu niin ainakin kannattaa olla mahdollisimman vähän tekemisisä heidän kanssaan, mutta tosiaan esim. tuo projisointi on sellainen juttu joka kannattaa opetella, niin sen pohjalta voi onnistua välttämään ettei itse niin provosoidu ja sitä kautta toimi lähteenä, mikä tarkoittaa sitä huomion antamista narsistille...
Vielä tuohon narsistin ymmärtämiseen liittyen. Niin narsistit itse toki mieluusti ajattelevat, että he ovat ihmisinä niin ainutlaatuisia ettei heitä ny ainakaan kukaan tavis ihminen voi ymmätää. Asiahan mainitaan jo ns. virallisissa kriteereissäkin...
3. uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot;
Painotus sanalla uskoo, mikä tosiaankaan ei tarkoita sitä, etteikö narsisteja voisi ns. tavallinen ihminenkin jonkin verran ymmärtää, miksi he ovat sellaisia kuin ovat ja käyttätyvät niinkuin käyttätyivät...Etkä_ylt kirjoitti:
Etkä ylt vastannut, onko sinulla kehittyvä alkoholismi?
Miksi ei voisi olla, kenellä tahansa voi olla?
Ihan vain yleisessä valistumielessä kysyn, kun näitä kirjoituksia lukevat muutkin...
http://www.naistenkartano.com/artikkelit/riippuvuudet/nainen_ja_alkoholi/
http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-2000000260230.html
http://www.myllyhoito.fi/riippuvuudesta-toipumiseen/naisille
http://www.rakkaudeksi.fi/artikkelit/seksuaalisuus-ja-seksi/nainen-ja-alkoholismi
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/tiede/naiset-valtaavat-paihdeklinikat-hanne-ryyppasi-maksansa-hajalle/
http://www.tohtori.fi/?page=8121124&id=7101027
http://www.city.fi/yhteiskunta/lasiset ladyt/1455
http://www.tulva.fi/index.php?k=116164
http://duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=Article_WAR_DL6_Articleportlet&viewType=viewArticle&tunnus=duo93028&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_auth=
http://www.iltalehti.fi/nainen/2012062615760812_na.shtml
http://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva_olo/terveys/alkoholistinaiset_kertovat_tarinansa_ymmarsin_etten_halua_kuollaNoh, ajattelin etten ny viitsi enää vastata tuohon, kun muistaakseni tästäkin asiasta olen kanssasi muutamaan otteeseen keskustellut, etten oikein ymmärrä miksi jatkuvasti veivaat tuota asiaa.
Muutenkaan en ymmärrä miksi jopa tuntemattomien ihmisten suhde alkoholiin niin vaivaa sinua, sillä tavalla, että se aikaan moista vihjailua. Pakostakin sitä sitten miettii, että motiivina saattaa olla, että yrität saattaa yhteenlaskutoimituksena kirjoittavan henkilön täällä kyseenlaiseen valoon, jolloin kyse on siitä mustamaalamisesta...
Mutta vastaan ny kuitenkin edelleen, että alkoholin käyttöni on määrällisesti hyvin vähäistä, etten ole alkoholisti, enkä hevin usko, että minusta sellainen kehittyykään...
Mutta mielenkiintoista olisi tietää miksi ylipäätään vihjailet sellaista, kun tosiaan minun mielestäni tuon kaltainen vihjailu liittyy hyvinkin narsisteille tyypilliseen toimintaan ja erityisesti kummastuttaa jos sen kohdistaa vieläpä täysin tuntemattomiin ihmisiin jollei sitten ole kyse siitä projektoista...
Toinen juttu, mikä minua kummastuttaa, on tuo silloin tällöin liittyvä vihjailusi liittyen asuinpaikkaani, kuten tässäkin ketjussa tuot asian esille tähän tapaan...
"Olet kyllä niin syvällä jossain maaseudulla, että sinun ei paljoa kannata ottaa kantaa minun harvoihin mainintoihini.Et ymmärrä näistä asioista mitään. Et kerta kaikkiaan yhtään mitään. "
En muista, olenko aikojen alussa kertonut asuvani maaseudulla, että juontuuko vihjailusi sieltä. Mutta tällä hetkellä tilanteeni on toinen asumisen suhteen. Olen muuttanut joitain vuosia sitten , että nykyään asun kaupungissa joka on asukasluvultaan 20 suurimman joukossa ja olen syntynyt/nuoruuteni viettänyt/kouluni käynyt vieläkin nykyistä asuinpaikkaani suuremmassa kaupungissa.
Mutta jäin miettimään vielä tuotakin asiaa, että ajatteletko, että maalla asuvat ihmiset olisivat jotenkin ymmärtämättömämpiä kuin kaupunkilaiset, että pelkkä asuinpaikkako määrittää ihmisen fiksuuden...
Jotenkin hyvin vanhakantaiselta tuntuu nykyään tuokin ajatus että mukamas maalla asuvat ihmiset olisivat tyhmempiä kuin kaupungissa asuvat...
Toki eilen, kun mielessä välähti tuo projektion mahdollisuus tuosta heitostasi, "ylt on narsisti mies ja trolli" niin tähän maalaiset aiheeseen liittyen, se tuntemani tyyppi on kyllä maalta kotoisin ja eikä asu nykyäänkään kaupungissa...
No joo, tämmösiä mietteitä tähän kohtaan. Ny täytynee taas palata ihan reality elämään ja muihin aiheisiin...- Lähinnä_
"Että hänen itsetuntonsa ei ollut saanut kovin kovaa kolausta siitä miehestä, eikä mies ollut ilmeisesti tehnyt kovin lähtemätöntä vaikutustakaan."
Niin, tässä kaiku taas pohdiskelee minua, luulee tietävänsä itseäni paremmin miten tuo mennyt suhteeni ja kaikki siihen liittyvä on vaikuttanut...
Suoraan sanoen olet kaiku väärässä. Jo se että kirjoittelen täällä kertoo siitä, että vaikutus on ollut suuri, että paljon on joutunut tekemään töitä sen eteen, ettei ole kokonaan menettänyt uskoaan ihmisiin, kuten monille on tuntunut käyneen, ettei enää uskalla luotaa ihmisiin, näkee narsisteja siellä ja täällä, luulee, että kaikki ihmiset on hyväksikäyttäjiä, tahtovat pahaa tms.
Mitä tulee tuohon
"Oletko ehkä juuri sinä ollut yhtenä pitämässä yllä narsistien uhrien uskoa siihen, että narsisteillakin on tunteet ja heitä voi helposti ymmärtää?"
En tiedä kenelle tuon kommentin esitit, mutta kyllä minä olen sitä mieltä, että narsisteilla on tunteita, he eivät vaan hallitse niitä ja pyrkivät projisoimaan omat negatiiviset tunteensa/huonon olonsa toisiin.
Kun perin pohjin tutustuu aiheeseen, niin kyllä sen pohjalta narsistia voi ymmärtää, mikä ymmärtäminen ei tarkoita sinällään hyväksymistä kuin vain siltä osin, että narsistit ny ovat mitä ovat, ei nille tavallaan voi mitään.
Ainut keino on yrittää vältellä niitä ja jos se ei onnistu niin ainakin kannattaa olla mahdollisimman vähän tekemisisä heidän kanssaan, mutta tosiaan esim. tuo projisointi on sellainen juttu joka kannattaa opetella, niin sen pohjalta voi onnistua välttämään ettei itse niin provosoidu ja sitä kautta toimi lähteenä, mikä tarkoittaa sitä huomion antamista narsistille...
Vielä tuohon narsistin ymmärtämiseen liittyen. Niin narsistit itse toki mieluusti ajattelevat, että he ovat ihmisinä niin ainutlaatuisia ettei heitä ny ainakaan kukaan tavis ihminen voi ymmätää. Asiahan mainitaan jo ns. virallisissa kriteereissäkin...
3. uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot;
Painotus sanalla uskoo, mikä tosiaankaan ei tarkoita sitä, etteikö narsisteja voisi ns. tavallinen ihminenkin jonkin verran ymmärtää, miksi he ovat sellaisia kuin ovat ja käyttätyvät niinkuin käyttätyivät...Lähinnä tarkoitin kait, ettet ole ollut rakastunut häneen...
"En tiedä kenelle tuon kommentin esitit, mutta kyllä minä olen sitä mieltä, että narsisteilla on tunteita, he eivät vaan hallitse niitä ja pyrkivät projisoimaan omat negatiiviset tunteensa/huonon olonsa toisiin."
Esitin kommentin ohikulkevalla.
Eikös se ollut niin, että narsistella on negatiivisia tunteita...? Ei juurikaan positiivisia.
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html
"Narsisteilla on tunteita, hyvin vahvoja tunteita, niin hirvittävän ylivoimaisia ja negatiivisia tunteita että he kätkevät ne, vaimentavat ne, tukahduttavat ne ja muuttavat niitä toisiksi. He käyttävät lukemattomia puolustusmekanismeja selvitäkseen vaimennettujen tunteidensa kanssa: he projisoivat niitä, irrottavat ne asiayhteyksistään, älyllistävät niitä ja järkeilevät."
Tässä se ymmärtämisen malli, minkä auttamishaluiset naiset hallitsevat ja se, miten auttamishaluiset menestyvät.
"Kaikki yritykset lähestyä narsistia emotionaalisesti ovat tuomittuja epäonnistumaan ja synnyttämään vieraantumista ja raivoa. Kaikki yritykset "ymmärtää" (jälkikäteen tai etukäteen) narsistisia käyttäytymismalleja, reaktioita, tai narsistin sisäistä maailmaa emotionaalin termein - ovat yhtä toivottomia. Narsisteihin pitäisi suhtautua kuin luonnonlakiin tai onnettomuuteen, joka vain odottaa tapahtumistaan." - tuhannenjayhdenyönjorina
Lähinnä_ kirjoitti:
Lähinnä tarkoitin kait, ettet ole ollut rakastunut häneen...
"En tiedä kenelle tuon kommentin esitit, mutta kyllä minä olen sitä mieltä, että narsisteilla on tunteita, he eivät vaan hallitse niitä ja pyrkivät projisoimaan omat negatiiviset tunteensa/huonon olonsa toisiin."
Esitin kommentin ohikulkevalla.
Eikös se ollut niin, että narsistella on negatiivisia tunteita...? Ei juurikaan positiivisia.
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html
"Narsisteilla on tunteita, hyvin vahvoja tunteita, niin hirvittävän ylivoimaisia ja negatiivisia tunteita että he kätkevät ne, vaimentavat ne, tukahduttavat ne ja muuttavat niitä toisiksi. He käyttävät lukemattomia puolustusmekanismeja selvitäkseen vaimennettujen tunteidensa kanssa: he projisoivat niitä, irrottavat ne asiayhteyksistään, älyllistävät niitä ja järkeilevät."
Tässä se ymmärtämisen malli, minkä auttamishaluiset naiset hallitsevat ja se, miten auttamishaluiset menestyvät.
"Kaikki yritykset lähestyä narsistia emotionaalisesti ovat tuomittuja epäonnistumaan ja synnyttämään vieraantumista ja raivoa. Kaikki yritykset "ymmärtää" (jälkikäteen tai etukäteen) narsistisia käyttäytymismalleja, reaktioita, tai narsistin sisäistä maailmaa emotionaalin termein - ovat yhtä toivottomia. Narsisteihin pitäisi suhtautua kuin luonnonlakiin tai onnettomuuteen, joka vain odottaa tapahtumistaan."Etpä voisi paremmin vetää asioita yhteen.
"Kyllä joo arvio on omani, en tiedä pitääkö kukaan muu häntä narsistina. Mihin arvioni sitten perustuu, niin suurelta osin hänen omiin sanomisiinsa..."
"Minun oli tosiaan hyvin vaikea uskoa niitä ja tosiaan en alkuun en uskonut edes hänen eroonsa entisestään, enkä sen uuden naisen olemassaoloonkaan.."
Uskottavat oli sanomiset, jos niiden perusteella vetää johtopäätökset narisismiin, kun toisaalla väittää, että ei uskonut naisseikkailujaan. Ehkäpä jälkimmäisessä on kyse siitä, ettei halua uskoa naisseikkailuihin, koska itsekin kuuluisi kategoriaan.
Olipa kerran eräs toinen nainen, joka levitteli somessa kuviaan härnäten erästä miestä. Sattuipa sitten niin, että oli ottanut selfien perheen autossa miehen silmälasit nenällään, joita negatiivisesti siinä arvosteli. Niinpä siinä kävi, että kuvat levisivät miehen jälkikasvulle, jotka ihmettelivät, mitä se nainen siinä sovittelee isän silmälaseja äidin autossa. Tavoite saavutettu. Game over. - Miten_niin_
Noh, ajattelin etten ny viitsi enää vastata tuohon, kun muistaakseni tästäkin asiasta olen kanssasi muutamaan otteeseen keskustellut, etten oikein ymmärrä miksi jatkuvasti veivaat tuota asiaa.
Muutenkaan en ymmärrä miksi jopa tuntemattomien ihmisten suhde alkoholiin niin vaivaa sinua, sillä tavalla, että se aikaan moista vihjailua. Pakostakin sitä sitten miettii, että motiivina saattaa olla, että yrität saattaa yhteenlaskutoimituksena kirjoittavan henkilön täällä kyseenlaiseen valoon, jolloin kyse on siitä mustamaalamisesta...
Mutta vastaan ny kuitenkin edelleen, että alkoholin käyttöni on määrällisesti hyvin vähäistä, etten ole alkoholisti, enkä hevin usko, että minusta sellainen kehittyykään...
Mutta mielenkiintoista olisi tietää miksi ylipäätään vihjailet sellaista, kun tosiaan minun mielestäni tuon kaltainen vihjailu liittyy hyvinkin narsisteille tyypilliseen toimintaan ja erityisesti kummastuttaa jos sen kohdistaa vieläpä täysin tuntemattomiin ihmisiin jollei sitten ole kyse siitä projektoista...
Toinen juttu, mikä minua kummastuttaa, on tuo silloin tällöin liittyvä vihjailusi liittyen asuinpaikkaani, kuten tässäkin ketjussa tuot asian esille tähän tapaan...
"Olet kyllä niin syvällä jossain maaseudulla, että sinun ei paljoa kannata ottaa kantaa minun harvoihin mainintoihini.Et ymmärrä näistä asioista mitään. Et kerta kaikkiaan yhtään mitään. "
En muista, olenko aikojen alussa kertonut asuvani maaseudulla, että juontuuko vihjailusi sieltä. Mutta tällä hetkellä tilanteeni on toinen asumisen suhteen. Olen muuttanut joitain vuosia sitten , että nykyään asun kaupungissa joka on asukasluvultaan 20 suurimman joukossa ja olen syntynyt/nuoruuteni viettänyt/kouluni käynyt vieläkin nykyistä asuinpaikkaani suuremmassa kaupungissa.
Mutta jäin miettimään vielä tuotakin asiaa, että ajatteletko, että maalla asuvat ihmiset olisivat jotenkin ymmärtämättömämpiä kuin kaupunkilaiset, että pelkkä asuinpaikkako määrittää ihmisen fiksuuden...
Jotenkin hyvin vanhakantaiselta tuntuu nykyään tuokin ajatus että mukamas maalla asuvat ihmiset olisivat tyhmempiä kuin kaupungissa asuvat...
Toki eilen, kun mielessä välähti tuo projektion mahdollisuus tuosta heitostasi, "ylt on narsisti mies ja trolli" niin tähän maalaiset aiheeseen liittyen, se tuntemani tyyppi on kyllä maalta kotoisin ja eikä asu nykyäänkään kaupungissa...
No joo, tämmösiä mietteitä tähän kohtaan. Ny täytynee taas palata ihan reality elämään ja muihin aiheisiin..."Muutenkaan en ymmärrä miksi jopa tuntemattomien ihmisten suhde alkoholiin niin vaivaa sinua, sillä tavalla, että se aikaan moista vihjailua. Pakostakin sitä sitten miettii, että motiivina saattaa olla, että yrität saattaa yhteenlaskutoimituksena kirjoittavan henkilön täällä kyseenlaiseen valoon, jolloin kyse on siitä mustamaalamisesta..."
Miten niin vihjailua? En vihjaile, vaan kysyn suoraan. Itse vihjailet ja sanoisin samoin kuin sinäkin, että liekö kyse projektiosta. Että tuolla perusteella ihan voisit niin halutessasi lopettaa vihjailusi.
Mitä tulee asian *jatkuvaan veivaamiseen*, niin taitaa olla toinen kerta, kun minä otan asian esiin. Joku muu on asiaa *veivannut* varmaan aiemmin.
Mutta tiedätkö mitä minä ihmettelen?
Miksi ihmeessä pahastut kun asiaa sinulta suoraan kysyn, vaikka sinusta alkoholismi/liikakäyttö ei pahenna ihmistä eikä naista?
Ja sen verran sanon sinulle, että mikäli seurailet alkoholinkäytön virallisia terveysrajoja arvioidessasi omaa juomistasi, ne on asetettu hyvin korkealle, jolloin riippuvuuskäyttö (selvä addiktoituminen) tapahtuu jo huomattavasti matalammilla arvoilla.
Hälyttävä oire on se, kun huomaa että on esim. *pakko saada* perjantaikaljat... Miten niin pakko? Sisäisten hälytyskellojen pitäisi soida tuossa kohtaa, kuten narsistin kohtaamisessa pitäisi sisäisten hälytyskellojen soida jo varhan, mutta huumassa ne hukkuvat...
Mitä tulee sinun asumiseesi, olet kertonut jotain. Se nyt kuitenkin on selvää, että tuskin sinun alueellasi on niin paljoa raskaita ongelmia, rikollisuutta, jengejä, erilaisia ravintoloita ym. kuin minun seudullani... Tästä en nyt kuitenkaan halua enempää puhua. Se vain kannattaa ymmärtää, että mitä isompi kaupunki - sitä raskaammat ongelmat. Totta kai on hyvät puoletkin. - Mutta_nythän
Noh, ajattelin etten ny viitsi enää vastata tuohon, kun muistaakseni tästäkin asiasta olen kanssasi muutamaan otteeseen keskustellut, etten oikein ymmärrä miksi jatkuvasti veivaat tuota asiaa.
No joo, tämmösiä mietteitä tähän kohtaan. Ny täytynee taas palata ihan reality elämään ja muihin aiheisiin..."Mutta mielenkiintoista olisi tietää miksi ylipäätään vihjailet sellaista, kun tosiaan minun mielestäni tuon kaltainen vihjailu liittyy hyvinkin narsisteille tyypilliseen toimintaan ja erityisesti kummastuttaa jos sen kohdistaa vieläpä täysin tuntemattomiin ihmisiin jollei sitten ole kyse siitä projektoista..."
Mutta nythän itselläsi on yhdessä lauseessa jo kaksi melkoista vihjausta, jotka molemmat kohdistuvat minuun (olen narsisti ja alkoholisti itse), plus moite siitä, että harrastan vihjailua. Myöskin väität minun mustamaalaavan sinua...
Hämmästyttävää! Eikä todellakaan ole ensimmäinen kerta sinulta, kun tuon ladot palstalle...
Kun ottaa huomioon, että sinä et arvosta minun kirjoittajapersoonani edes aikuisen ihmisen luomuksena, vaan arvioit hyvin kärkevästi minun kykyäni suhtautua oikeastaan mihinkään, mitä tulee minun narsisti-psykopaattiini ja siihen, miten olen suhtautunut häneen, omaan tilanteeseeni hänen kanssaan ja siihen kaikkeen mitä olen hänen kauttaan kokenut. Ja me kaikki olemme sinulle HUOM! täysin tuntemattomia ihmisiä... kuten itse luonnehdit.
Niin ihmettelen, miksi sinä valitat siitä mitä minä sinulta KYSYN, siis huomaa! kysyn suoraan ja avoimesti. Mikäli et sitten koe, että olet niin etuoikeutettu ihminen, että sinulla on moraalinen oikeus vihjailuun, mustamaalaamiseen, torumiseen, moittimiseen, oikaisuus, neuvontaan, ohjailuun, oikeassa olemiseen... Vähän ihmettelen tuota kautta, miten olet käsittänyt tämän maailman ja oman asemasi siinä. Mikä sinut oikeuttaa tuollaiseen? - Vedätpä_
No joo, tämmösiä mietteitä tähän kohtaan. Ny täytynee taas palata ihan reality elämään ja muihin aiheisiin..."Mutta jäin miettimään vielä tuotakin asiaa, että ajatteletko, että maalla asuvat ihmiset olisivat jotenkin ymmärtämättömämpiä kuin kaupunkilaiset, että pelkkä asuinpaikkako määrittää ihmisen fiksuuden...
Jotenkin hyvin vanhakantaiselta tuntuu nykyään tuokin ajatus että mukamas maalla asuvat ihmiset olisivat tyhmempiä kuin kaupungissa asuvat... "
Vedätpä hurjia johtopäätöksiä.
Tarkoitan sanomallani sitä, että sinun paikkakunnallasi tuskin on niin paljon narsisteja olemassakaan kun minun paikkakunnallani. Eikä myöskään ollenkaan samaa määrää alkoholisteja, eikä alkoholistinaisia, joista siis persoonallisuushäiriöisiä suurin osa.
Nämä nyt vain faktoja. Tähän ei liity mitenkään asukkaiden äly... onpa hurjaa johtopäättelyä tosiaan... - Onpa_vaikea
"Jotenkin hyvin vanhakantaiselta tuntuu nykyään tuokin ajatus että mukamas maalla asuvat ihmiset olisivat tyhmempiä kuin kaupungissa asuvat..."
Onpa vaikea tällaisella palstalla mitenkään pitää puoliaan. Syytöksiä satelee...
Aivan käsittämätön väite, joka kohdistuu minuun ja minun kirjoittamisiini...
"En ole puhunut asiasta paljoa, asia ei minua kiinnosta sen suuremmin enää. Olet kyllä niin syvällä jossain maaseudulla, että sinun ei paljoa kannata ottaa kantaa minun harvoihin mainintoihini. Et ymmärrä näistä asioista mitään. Et kerta kaikkiaan yhtään mitään."
Olet jossain niin syvällä maaseudulla, että siellä ei naisten alkoholisoituminen ja jengiytyminen ole näkyvä ongelma, kuten täällä. Täällä on näkyviä alkoholistijengejä, joissa alkoholistinaiset kasvavana osana. Sekakäyttö tietenkin nuoremmilla. Ja tietenkin vanhemmat alkoholistinaiset kuolevatkin varhemmin, paljon varhemmin yleensä.
Etkä tiedä myöskään minusta, keitä tunnen ja keitä minun lähipiirissäni on ja mitä minun huoleni noita jengejä kohtaan ovat. Mutta sen tiedät että minun narsisti-psykopaattini tuntee noita jengejä, aivan liian läheisesti minun pirtaani. En halua olla missään tekemisissä noiden kanssa... Kumma kun ei mene perille. - Ettekä_
"Että hänen itsetuntonsa ei ollut saanut kovin kovaa kolausta siitä miehestä, eikä mies ollut ilmeisesti tehnyt kovin lähtemätöntä vaikutustakaan."
Mitä tulee tuohon
Painotus sanalla uskoo, mikä tosiaankaan ei tarkoita sitä, etteikö narsisteja voisi ns. tavallinen ihminenkin jonkin verran ymmärtää, miksi he ovat sellaisia kuin ovat ja käyttätyvät niinkuin käyttätyivät..."Suoraan sanoen olet kaiku väärässä. Jo se että kirjoittelen täällä kertoo siitä, että vaikutus on ollut suuri, että paljon on joutunut tekemään töitä sen eteen, ettei ole kokonaan menettänyt uskoaan ihmisiin, kuten monille on tuntunut käyneen, ettei enää uskalla luotaa ihmisiin, näkee narsisteja siellä ja täällä, luulee, että kaikki ihmiset on hyväksikäyttäjiä, tahtovat pahaa tms. "
Ettekä suunnitelleet edes yhteistä tulevaisuutta etkä sinä ollut edes rakastunut häneen. Et kokenut edes shokkia kaiken paljastuttua valheeksi. Miten_niin_ kirjoitti:
"Muutenkaan en ymmärrä miksi jopa tuntemattomien ihmisten suhde alkoholiin niin vaivaa sinua, sillä tavalla, että se aikaan moista vihjailua. Pakostakin sitä sitten miettii, että motiivina saattaa olla, että yrität saattaa yhteenlaskutoimituksena kirjoittavan henkilön täällä kyseenlaiseen valoon, jolloin kyse on siitä mustamaalamisesta..."
Miten niin vihjailua? En vihjaile, vaan kysyn suoraan. Itse vihjailet ja sanoisin samoin kuin sinäkin, että liekö kyse projektiosta. Että tuolla perusteella ihan voisit niin halutessasi lopettaa vihjailusi.
Mitä tulee asian *jatkuvaan veivaamiseen*, niin taitaa olla toinen kerta, kun minä otan asian esiin. Joku muu on asiaa *veivannut* varmaan aiemmin.
Mutta tiedätkö mitä minä ihmettelen?
Miksi ihmeessä pahastut kun asiaa sinulta suoraan kysyn, vaikka sinusta alkoholismi/liikakäyttö ei pahenna ihmistä eikä naista?
Ja sen verran sanon sinulle, että mikäli seurailet alkoholinkäytön virallisia terveysrajoja arvioidessasi omaa juomistasi, ne on asetettu hyvin korkealle, jolloin riippuvuuskäyttö (selvä addiktoituminen) tapahtuu jo huomattavasti matalammilla arvoilla.
Hälyttävä oire on se, kun huomaa että on esim. *pakko saada* perjantaikaljat... Miten niin pakko? Sisäisten hälytyskellojen pitäisi soida tuossa kohtaa, kuten narsistin kohtaamisessa pitäisi sisäisten hälytyskellojen soida jo varhan, mutta huumassa ne hukkuvat...
Mitä tulee sinun asumiseesi, olet kertonut jotain. Se nyt kuitenkin on selvää, että tuskin sinun alueellasi on niin paljoa raskaita ongelmia, rikollisuutta, jengejä, erilaisia ravintoloita ym. kuin minun seudullani... Tästä en nyt kuitenkaan halua enempää puhua. Se vain kannattaa ymmärtää, että mitä isompi kaupunki - sitä raskaammat ongelmat. Totta kai on hyvät puoletkin."Miksi ihmeessä pahastut kun asiaa sinulta suoraan kysyn, vaikka sinusta alkoholismi/liikakäyttö ei pahenna ihmistä eikä naista?"
Jassoo vai tämmöstä "provosointi yritystä" ny sitte tällä kertaa.
En pahastunut kysymystäsi, kuhan ihmettelin, kun tosiaan tätä asiaa on minun kohdallani veivattu jo monesti aiemminkin ja vielä enemmän ny ihmettelen ny tuota vääristelyäsi, että mukamas minun mielestäni alkoholismi/liikakäyttö ei pahenna miestä eikä naista.
Mitä tuohon asuinpaikkaan tulee, ei ole tarkoitus kilpailla missä on eniten mitäkin, kunhan ny olen kummeksunut myös tuota asuinpaikkaani liittyvää vihjailua ja nyt tässä ketjussa siihen liittyvää kommentointia, että mukamas ns. maalla asuvat eivät ymmärtäisi mitään...
Vielä ny panin merkille, että käytät ny tässä tytär nimimerkille ominaista tapaa korostaa sanoja *tähtimerkeillä * vaikka nimerkkisi on käsittääkseni kai'un, että kumpiko ny sitte lie kyseessä vaiko yksi ja sama henkilökö kuitenkin...
Mutta joo kauheasti ny näköjään haluttaisiin kinata kanssani, saada jonkinlaista metakkaa aikaiseksi, mutta itse koen että omalta puoleltani tuntuis ny tässä kohtaa tyhmältä ryhtyä todistelemaan alkoholinkäyttöäni sen enempää, kun näköjään lähtökohtakin perustuu vääristelyyn...- Ehkä_vaan
"Miksi ihmeessä pahastut kun asiaa sinulta suoraan kysyn, vaikka sinusta alkoholismi/liikakäyttö ei pahenna ihmistä eikä naista?"
En pahastunut kysymystäsi, kuhan ihmettelin, kun tosiaan tätä asiaa on minun kohdallani veivattu jo monesti aiemminkin ja vielä enemmän ny ihmettelen ny tuota vääristelyäsi, että mukamas minun mielestäni alkoholismi/liikakäyttö ei pahenna miestä eikä naista.
Mitä tuohon asuinpaikkaan tulee, ei ole tarkoitus kilpailla missä on eniten mitäkin, kunhan ny olen kummeksunut myös tuota asuinpaikkaani liittyvää vihjailua ja nyt tässä ketjussa siihen liittyvää kommentointia, että mukamas ns. maalla asuvat eivät ymmärtäisi mitään...
Vielä ny panin merkille, että käytät ny tässä tytär nimimerkille ominaista tapaa korostaa sanoja *tähtimerkeillä * vaikka nimerkkisi on käsittääkseni kai'un, että kumpiko ny sitte lie kyseessä vaiko yksi ja sama henkilökö kuitenkin...
Mutta joo kauheasti ny näköjään haluttaisiin kinata kanssani, saada jonkinlaista metakkaa aikaiseksi, mutta itse koen että omalta puoleltani tuntuis ny tässä kohtaa tyhmältä ryhtyä todistelemaan alkoholinkäyttöäni sen enempää, kun näköjään lähtökohtakin perustuu vääristelyyn..."En pahastunut kysymystäsi, kuhan ihmettelin, kun tosiaan tätä asiaa on minun kohdallani veivattu jo monesti aiemminkin"
Ehkä, vaan MINÄ en ole veivannut, kuten aikaisemmin annoit ymmärtää... Tämä on siis toinen kerta. Sinä sensijaan olet vihjaillut minun käytöstäni, mikä ei tosin minua ole mitenkään säikäyttänyt. Nyt vain totean, että saisi riittää.
"vielä enemmän ny ihmettelen ny tuota vääristelyäsi, että mukamas minun mielestäni alkoholismi/liikakäyttö ei pahenna miestä eikä naista. "
Noin olet antanut ymmärtää lukuisia kertoja.
Vai onko niin, että sinua pahentaisi, ei muita? - Mitenkä_
"Miksi ihmeessä pahastut kun asiaa sinulta suoraan kysyn, vaikka sinusta alkoholismi/liikakäyttö ei pahenna ihmistä eikä naista?"
Mutta joo kauheasti ny näköjään haluttaisiin kinata kanssani, saada jonkinlaista metakkaa aikaiseksi, mutta itse koen että omalta puoleltani tuntuis ny tässä kohtaa tyhmältä ryhtyä todistelemaan alkoholinkäyttöäni sen enempää, kun näköjään lähtökohtakin perustuu vääristelyyn..."Mutta joo kauheasti ny näköjään haluttaisiin kinata kanssani, saada jonkinlaista metakkaa aikaiseksi, mutta itse koen että omalta puoleltani tuntuis ny tässä kohtaa tyhmältä ryhtyä todistelemaan alkoholinkäyttöäni sen enempää, kun näköjään lähtökohtakin perustuu vääristelyyn..."
Mitenkä saisit säädeltyä niitä omia suupieliäsi, joiden tuotos täällä tekstinä todentuu? - Pitäisikö_
Mutta joo kauheasti ny näköjään haluttaisiin kinata kanssani, saada jonkinlaista metakkaa aikaiseksi, mutta itse koen että omalta puoleltani tuntuis ny tässä kohtaa tyhmältä ryhtyä todistelemaan alkoholinkäyttöäni sen enempää, kun näköjään lähtökohtakin perustuu vääristelyyn..."Vielä ny panin merkille, että käytät ny tässä tytär nimimerkille ominaista tapaa korostaa sanoja *tähtimerkeillä * vaikka nimerkkisi on käsittääkseni kai'un, että kumpiko ny sitte lie kyseessä vaiko yksi ja sama henkilökö kuitenkin..."
Pitäisikö minun pitää täysijärkisenä kirjoittajaa, joka heittää tuollaista? Tytärkö muka ainoa, kenen koneelta löytyy tähti*****?
Alapa tosissaan nyt miettimään omaa haluasi vääristellä ja syytellä muita, varsinkin minun kirjoittajapersoonaani. Voit heitellä kuinka paljon lokaa tahansa tällaisella palstalla toisen niskaan, sillä ei tosiaan ole ylärajaa. Haluatko kokeilla, siitä vaan, kukaan ei estä? Pitäisikö_ kirjoitti:
"Vielä ny panin merkille, että käytät ny tässä tytär nimimerkille ominaista tapaa korostaa sanoja *tähtimerkeillä * vaikka nimerkkisi on käsittääkseni kai'un, että kumpiko ny sitte lie kyseessä vaiko yksi ja sama henkilökö kuitenkin..."
Pitäisikö minun pitää täysijärkisenä kirjoittajaa, joka heittää tuollaista? Tytärkö muka ainoa, kenen koneelta löytyy tähti*****?
Alapa tosissaan nyt miettimään omaa haluasi vääristellä ja syytellä muita, varsinkin minun kirjoittajapersoonaani. Voit heitellä kuinka paljon lokaa tahansa tällaisella palstalla toisen niskaan, sillä ei tosiaan ole ylärajaa. Haluatko kokeilla, siitä vaan, kukaan ei estä?Niin kuhan havannoin nuo käyttämäsi tähti merkit tässä kohtaa, josta tuli mieleen se taanoinenkin keskustelu, jossa tuntui olevan vähän samanlaista sekoomusta teidän kahden kirjoittajan välillä...
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14164373/narsistin-uhri-usein-keski-ikainen---!- Mitä_liittyy
Niin kuhan havannoin nuo käyttämäsi tähti merkit tässä kohtaa, josta tuli mieleen se taanoinenkin keskustelu, jossa tuntui olevan vähän samanlaista sekoomusta teidän kahden kirjoittajan välillä...
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14164373/narsistin-uhri-usein-keski-ikainen---!?????? Mitä liittyy tähän. Tahdot hämmentää jo päätettyjä keskusteluja.
Itse en pysy kärryillä mitä tyttäriä nämä kaikki tyttäret ovat. Välillä on eri-ikäisiä tyttäriä, välillä eri numeroisia, välillä vierailevia tyttäriä ja välillä muuten vain tyttäriä... Käsittääkseni tyttäret kirjoittelevat eri nimimerkeillä myös, ja huutelevat puskista. - Ja_lisään
Niin kuhan havannoin nuo käyttämäsi tähti merkit tässä kohtaa, josta tuli mieleen se taanoinenkin keskustelu, jossa tuntui olevan vähän samanlaista sekoomusta teidän kahden kirjoittajan välillä...
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14164373/narsistin-uhri-usein-keski-ikainen---!Ja lisään vielä, että ei sinun tarvitse laittaa nenääsi toisten keskusteluun välttämättä eikä edes kommentoida, kuten hyvin tiedät.
Täältä palstalta löytyy ihan riittämiin sinun sekoomuksiasikin, jos niikseen tulee, mutta en niitä kaivele, koska en ole ilkeä ihminen...
Olen jo kauvan sitten huomannut että kirjoittajapersoonsi pyrkii hämmentämään keskusteluja... En usko, että sinukaan kirjoittajapersoonasi poikkeaa aivan täysin todellisesta persoonastasi. Ja_lisään kirjoitti:
Ja lisään vielä, että ei sinun tarvitse laittaa nenääsi toisten keskusteluun välttämättä eikä edes kommentoida, kuten hyvin tiedät.
Täältä palstalta löytyy ihan riittämiin sinun sekoomuksiasikin, jos niikseen tulee, mutta en niitä kaivele, koska en ole ilkeä ihminen...
Olen jo kauvan sitten huomannut että kirjoittajapersoonsi pyrkii hämmentämään keskusteluja... En usko, että sinukaan kirjoittajapersoonasi poikkeaa aivan täysin todellisesta persoonastasi.Juu, kovin tutulta ny kuullostaa toive, etten "pistäisi nenääni toisten" keskusteluun, mutta ei kyllä mun mielestä ihan realistinen, kun kuitenkin tiedetään, ettei täällä voi korvamerkitä keskusteluja itselleen...
Mitä tulee tuohon
"En usko, että sinukaan kirjoittajapersoonasi poikkeaa aivan täysin todellisesta persoonastasi."
Niin, eiköhän tää mun kirjoittajapersoonani ny vastaa kutakuinkin sitä mitä olen todellisuudessakin.- Kuule_kun
Juu, kovin tutulta ny kuullostaa toive, etten "pistäisi nenääni toisten" keskusteluun, mutta ei kyllä mun mielestä ihan realistinen, kun kuitenkin tiedetään, ettei täällä voi korvamerkitä keskusteluja itselleen...
Mitä tulee tuohon
"En usko, että sinukaan kirjoittajapersoonasi poikkeaa aivan täysin todellisesta persoonastasi."
Niin, eiköhän tää mun kirjoittajapersoonani ny vastaa kutakuinkin sitä mitä olen todellisuudessakin."Juu, kovin tutulta ny kuullostaa toive, etten "pistäisi nenääni toisten" keskusteluun, mutta ei kyllä mun mielestä ihan realistinen, kun kuitenkin tiedetään, ettei täällä voi korvamerkitä keskusteluja itselleen..."
Kuule kun en ymmärtänyt pointtiasi miksi ihmeessä nostit vanhan minusta yhden turhimmista keskusteluista ja höpötit jotain sekoomuksesta...
Tuolla keskustelulla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa, mistä nyt oli kyse..
Ja näkyy siellä sinunkin lippusi heilahtaneen...
Eikö noita tuollaisia ole palsta täynnä...
Kovin syvälle en jaksa vanhoihin mennä, kuten jo asian olen ilmaissutkin, varsinkin sellaisiin, jotka eivät minua tippaakaan enää kiinnosta.
Voit nostaa vaikka vanhat ketjut ylös, jos tahdot palstaa sotkea.
Poistun takavasemalle vyöryn tieltä jos sellaista teet. - Voit_nostaa
tarkoitin
Voit nostaa vaikka KAIKKI vanhat ketjut ylös, jos tahdot palstaa sotkea. - sekoomustakotääon
Voit_nostaa kirjoitti:
tarkoitin
Voit nostaa vaikka KAIKKI vanhat ketjut ylös, jos tahdot palstaa sotkea.Sivusta kommentoin, että ei liene marittelevaa tekstiä siellä vanhoissa ketjuissa yltillä, joten vähänhän se olisi kuin pissisi omiin muroihin tai haluaisi piehtaroida uudestaan ja uudestaan samassa tunkiossa. Josko olisi tässä kyse puhdistautumisrituaalista, että kun aikansa vatkaa asioita, niin itse kokee olevansa, niin hyvä ja pyhä ihminen, maanpäällinen hyvyys, kun karistelee kikkareensa muiden kannettaviksi.
Mitä opin elämässä ja elämästä, vai enkö mitään? Aina aloitan alusta, muka puhtaaltapöydältä, muka puhtaasta kumppanista ja aina päädyn samaan tilanteeseen. Aina tuulettimeeni osuu kikkareita ja on säädettävä tuuletinta kovemmalle, että kerta kerralta ne kikkareet lentävät yhä pidemmälle. Jospa selviäisi vähemmällä huomiolla ja voisi edes joskus säätää tuuletinta pienemmälle, jos sitä kokonaan ei voi sammuttaa. Näihin ajatuksiin ja tunnelmiin täältä sivusta.
- Dionys
Suurin osa ihmisistä ei edes tiedä, mitä koko narsismi sana tarkoittaa. Mielipidepalstat ovat pelkkää spekulaatiota juuri siitä syystä, että narsismi on muoti-ilmiö. Kun puhutaan tunteista, niin kaikilla on kyllä tunteita, mutta suurin osa ihmisitä häpeää omia tunteitaan; siksi ne on peiteltävä. Esim. olen omaa äitiäni pitänyt narsistina, koska hän puhuu jatkuvasti pahaa toisista ihmisistä eikä hänellä tunnu olevan mitään empatian tunteita muita kuin kissoja kohtaan. -Kunnes sitten päivänä eräänä selvisikin, että hänellä on etuotsalohkon häiriö, mikä ei liity narsismiin ollenkaan. Ihmiset jotka luulevat tietävänäsä ( kuten minä aikoinaan ) kuka se narsisti on, voivat erehtyä pahanpäiväisesti. Sitten pitäsi myös samalla kertaa lukea koko neurologisten sairauksien ja psykiatristen sairauksien opinto-ohjelma, jotta jotakin älyäisi eikä sekään riitä; sen päälle pitäisi jaksaa pohtia, kokea ja tunnustella käytännössä näitä asioita. Eikä sekään takaa vielä täydellistä tietoa. Spekulaatioilla on se huono puoli, että niistä tahtoo tulla totta ihmisten elämässä. Jonkun hullun freudilaisen keksintö koko narsismi käsite.
- Täällä_pals
Täällä palstalla paljon pohdintaa aiheesta narsismi ja mitä se on. Siksi koska se on vaikea ymmärtää...
Mitä tarkoitat tuolla että suurin osa ihmisistä ei tiedä mitä narsismi tarkoittaa? Ehkä loppupeleissä kukaan ei tiedä... - tyttärentytär
Miten äidilläsi tuo etuotsalohkon häiriö näkyi? Millainen hän oli? Minulla on myös äiti jota olen epäillyt narsistiksi mutta kaikki ei kuitenkaan ole aivan narsismin mukaista. Ja miten tuo diagnoosi tehtiin?
- llkohogg
Täällä_pals kirjoitti:
Täällä palstalla paljon pohdintaa aiheesta narsismi ja mitä se on. Siksi koska se on vaikea ymmärtää...
Mitä tarkoitat tuolla että suurin osa ihmisistä ei tiedä mitä narsismi tarkoittaa? Ehkä loppupeleissä kukaan ei tiedä...Täällä on niin sekalaisia ja toinen toisensa kieltäviä mielipiteitä narsisteista, että ainakaan kukaan sellainen, joka ei ole koskaan yhtään narsistia tullut tuntemaan, ei tajua yhtään mistä narsismissa on kysymys.
Näitä lukiessa on tullut mieleen, että ne, jotka ovat narsistin kanssa olleet naimisissa, eivät ymmärrä yhtään millaisia esimerkiksi työpaikkakiusaajat ovat, tai millaisia ovat jotkut muut narsistit, vaikkapa silloin, kun joku sukulainen on se narsisti. Narsistihan voi olla ihan kuka tahansa, kunhan on jotakin tekemistä uhrin kanssa.
Niin käsittämättömiä ovat kaikki kirjoitukset, että mitään selvää kuvaa ei täällä narsismista saa. Yksi on yhtä mieltä, ja toinen ihan päinvastaista mieltä. Huh, huh
Toisten mielestä narsisti on aivan säälittävä arka ressukka, joka tarvitsee vain tukea ja apua, toisten mielestä narsisti on itse pääpaholainen, jota kenenkään ei tarvitse yrittää ymmärtää!
Narsismi on ilmeisesti niin outo asia vielä, että kenelläkään ei ole selvää kuvaa siitä, mitä se on. Ainakaan nämä kaikki tällä narsistifoorumilla kuvaillut eivät voi olla oikeasti narsisteja. Ihminen ei voi muuttaa perusluonnettaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604556Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352089Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1621492Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti481472- 1651468
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2581257Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1961174- 2031112
- 801037
- 631011