Mitä mieltä ikärajoista

Terv.Mirka

Mitä mieltä olette jos kirkon jäsenyydelle ja uskonnon opetukselle olisi 18v ikäraja?

Itse kannatan ehdottomasti. Tällöin jokaisella olisi paremmat mahdollisuudet valita itse oma uskonnollinen suuntaus.
Myös jokaista koskeva uskonvapauslaki voisi toimia paremmin, nythän se ei toimi.

Kertokaa mielipiteenne ja perusteluja.

23

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jköbxfh

      Musta 18 vuotta on aika korkea. (Olen siis yli 18 että en ole teini valittamassa että mä oon jo iso.)
      Mutta alakouluikäisille ei musta tarvitsisi opettaa uskontoa tai merkitä minkään kirkon jäsenyyttä. Mua ala-asteen uskonnonopetus hämmensi. Edelleenkään en oikein ymmärrä miten uskonnosta pitäisi ajatella. Se on satu mutta kuitenkin siihen saa uskoa?
      Totta kai lapset menevät vanhempien mukana kirkkoon mutta lapsen ei tarvitsisi olla jäsen. Kirkon jäseneksi voisi sitten liittyä rippikoulun jälkeen, kun muutenkin saa kirkolliset oikeudet kuten oikeuden kummina toimimiseen. 15v on myös ikä jolloin laki katsoo ihmisen syyntakeelliseksi. Useimmat varmaan liittyisivät koska rippijuhlissa saa lahjoja.

      • Taina34

        Ei 18v ikäraja ole vielä paljoa jos ajattelee millaista tuhoa uskonnot aiheuttaa aivoissa. 18v ikäraja uskonnoille on ihan minimi.


      • äläpä.höpötä
        Taina34 kirjoitti:

        Ei 18v ikäraja ole vielä paljoa jos ajattelee millaista tuhoa uskonnot aiheuttaa aivoissa. 18v ikäraja uskonnoille on ihan minimi.

        Yksikään uskonto ei ole aiheuttanut minun aivoissani yhtään mitään tuhoa.


      • Ex.pallero
        äläpä.höpötä kirjoitti:

        Yksikään uskonto ei ole aiheuttanut minun aivoissani yhtään mitään tuhoa.

        Kyllä on. Sä et ole huomannut sitä.


    • jhgftdre

      No saisi olla ikä raja korkeammalla.
      sillä
      Kyseessä on todistettavasti rikollinen järjestö
      ja
      joka kouluttaa rikollisia ja tuos sen myös julki jäsentensä antamassa uskontunnustuksessa.

      Rikollisuuden lasten ja nuorten kouluttamiset tulisi kieltää Lailla:
      http://yle.fi/uutiset/katolisen_poikakuoron_jasenia_raiskattiin_ja_hakattiin_vuosikymmenia__tutkimus_kolminkertaisti_uhrimaaran/8581727

      ---

      Kaikki, järkevät ihmiset tietävät, ettei kukaan ole syntynyt tällaiseksi, rikolliseksi vaan tällaisiksi aivopestään ihmisten lapsia ja jopa aikuisia.

      Uskontunnustuksen kaltainen papisto kouluttaa kaltaisekseen.
      uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
      koskien myös pappislupauksen antaneita pappeja...

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      Ymmärtämättömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      ----

      Aikuisissa, uskontunnustuksen kaltaisissakin on sellaisia eksytettyjä, jotka eivät edes tunne omaa; aivopesu uskontunnustustaan vaan väittävät vastaan vaikka yllä olevat tiedot ovat tarkistettavissa.

      Tässä yksi esimerkki yllä olevan tunnustuksen kieltänneestä:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12961254#comment-73834416
      "evita-
      20.11.2014 10:58
      Tuo edellä mainittusi EI OLE, luterilaisen kirkon uskontunnustus. Tuo on sinun oma vääristelemäsi ja sepustus Jumalan kymmenestä käskystä ja niiden selityksistä."

      TÄSSÄ VIELÄ KIELTÄÄ UUDELLEEN OMAN herra jumalansa OPPEINEEN:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12961254#comment-73834416
      evita-
      20.11.2014 09:59
      Evankelisluterilaisen kirkon uskontunnustus on tämä joka luetaan sunnuntaisen jumalanpalveluksen yhteydessä.

      "Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän."

      Tuosta saan sellaisen kuvan, että rikollinen kristinuskon oppeineen käyttää ainakin kahta eri uskontunnustusta. Toista ulkolullattuna ja toista aivopesu ohjelmana sisäisissä rituaaleissaan.
      En tunne asiaa tarkemmin kun en ole tullaisiin eksytetty enkä keskustellut syvällisesti asiasta jonkun ihmistyneen entisen uskovaisen kanssa.
      Olen rehellisesti laittanut esiin ne faktat luterilaisen kirkon nettisivulta ja luotan siihen että ne tiedot ovat katekismuksesta, siis herra jumalan oppia.

      Tunnettu tosi asia on, että kristittyjen historia todistaa muuta kuin mita he väittävät olevansa.
      Totuus ei terve järkisille muutu uskomalla mutta mieleltään sairaaksi aivopestyille kelpaa valheetkin rikollisista historiasta huolimatta. Se todistaa uskontunnustuksessa olevan ymmärtämättömyyden aivopesun tehoa.

      skontunnustuksen kaltainen papisto kouluttaa kaltaisekseen.
      uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
      koskien myös pappislupauksen antaneita pappeja...
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      Ymmärtämättömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      HUOM!
      Se, että kristitty pysyy syntisenä/rikollisena loppu ikänsä ei tarkoita että IHMINEN olisi sellainen vaikka niin uskovaiset usein opettavat....

    • Samuli3

      Se mitä minä tiedän uskovaisista, niin 18v ikäraja uskonnoille olisi aivan minimi.

    • Hei.
      Harmi, että teillä on näin negatiivinen käsitys uskovaisista ja Jumalasta. Todennäköisesti lähipiirissänne on kuitenkin sellaisia, jotka luottavat Jumalaan ja rukoilevat. On ällistyttävää lukea ja kuulla kuinka jotkut pelkäävät uskoa ja uskovia. Miksi ihmeessä? Olen tietysti puolueellinen, mutta silti uskallan sanoa, että tottakai lapsella on oikeus kuulla Jumalasta. Mitä kaikkea muuta hyvää lapselta olette valmiit kieltämään? Lähimmäisen rakkauden, anteeksiantamisen ja -pyytämisen, toisesta huolehtimisen ja auttamisen? Peruste näille vaatimuksille on yleensä se, että ihminen itse saa päättää. No, kyllä ihminen saa itse päättää, vaikka hänelle kerrotaan Jumalasta. Ja ihminen nimenomaan itse päättää. Kukaan ei voi toiseen uskoa sydämeen laittaa, eikä edes halua.

      Hyvää viikonloppua,
      Pirkko-pappi

      • "Hei.
        Harmi, että teillä on näin negatiivinen käsitys uskovaisista ja Jumalasta. "

        Ei minulla ole käsitystä jumalasta, koska tätä ei ole edes olemassa.

        "Todennäköisesti lähipiirissänne on kuitenkin sellaisia, jotka luottavat Jumalaan ja rukoilevat."

        Todennäköisesti lä'hipiirissäsi on sellaisia jotka pitävät uskovaisia ihmisiä idiootteina.

        " On ällistyttävää lukea ja kuulla kuinka jotkut pelkäävät uskoa ja uskovia. Miksi ihmeessä?"

        Klikkaa tuosta ylempää muutama linkki auki, niin ei tarvitse kysellä tyhmiä.
        Tässä vielä lisää:

        http://www.badnewsaboutchristianity.com/gaa_slavery.htm

        " Olen tietysti puolueellinen, mutta silti uskallan sanoa, että tottakai lapsella on oikeus kuulla Jumalasta."

        Älä nyt taas esitä että jumala olisi olemassa.
        Se on vaan mielikuvitusplörö.

        " Mitä kaikkea muuta hyvää lapselta olette valmiit kieltämään? Lähimmäisen rakkauden, anteeksiantamisen ja -pyytämisen, toisesta huolehtimisen ja auttamisen? "

        Pääasiassa kerron lapsille, että kristityt pitävät orjuudesta.
        Tappavat erimieliset.
        Ja pitävät itseään tosi upeina ihmisiä.

        Kerron myös tutkimustuloksista, joiden perusteella voidaan lähes aukottomasti todeta, että uskovaiset ovat tyhmempiä.


        "Peruste näille vaatimuksille on yleensä se, että ihminen itse saa päättää. No, kyllä ihminen saa itse päättää, vaikka hänelle kerrotaan Jumalasta."

        Aivan oikein.
        Kerrotaan sitten kun on täysi-ikäinen.
        Tällöin tämä tajuaa, että jumala on idiootin oma kuva.

        " Ja ihminen nimenomaan itse päättää. Kukaan ei voi toiseen uskoa sydämeen laittaa, eikä edes halua."

        Ottakaamme siis uskonnon opetus pois kouluista.


        "Hyvää viikonloppua,"

        Kiitos samoin.


      • 4bysw288kj41

        ""Mitä kaikkea muuta hyvää lapselta olette valmiit kieltämään? Lähimmäisen rakkauden, anteeksiantamisen ja -pyytämisen, toisesta huolehtimisen ja auttamisen?"" Pirkko-pappi

        - Yrität tahalleen vain sotkea asioita. Meinaatko ettei lähimmäisen rakkaus jne onnistu ilman ettei usko tyrkyttämääsi jumalaan, mitä ei edes ole olemassa?

        Sinulla on sairas mieli. Ei terve ja normaali ihminen opeta huuhaata totena lapsille, eikä kirjoittele nöin älyttömiä tänne, kuin sinä.

        Tajuatko mitä teet?


      • 4dgjjnr7666

        ""Kukaan ei voi toiseen uskoa sydämeen laittaa, eikä edes halua.""
        Pirkko-pappi

        - Sinulla on kova halu tähän. Usko tulee aina manipuloinnin ja aivopesun avulla. Kukaan ei tule itsekseen uskoon.

        Tajuatko mitä kirjoittelet tänne Pirkko-pappi?


      • Hei teille.

        En sotke asioita, en tahallani enkä vahingossa. En tietenkään tarkoita, ettei lähimmäisenrakkaus onnistu ilman uskoa Jumalaan. Ihan lähipiirissäni on ihmisiä, jotka eivät usko, mutta ovat oikein ystävällisiä ja lähimmäisiään rakastavia. En missään kohtaa sanonut, että vain uskovat voivat rakastaa. Mutta uskovalle se rakastaminen on itsestään selvää. Ihmettelen edelleen miten toisen ihmisen Jumalaan uskominen haittaa joitakuita? Miten olikaan sen uskonvapauden kanssa? Jos sinulla on oikeus olla uskomatta, minulla ja monella muulla on oikeus uskoa.

        Jumalan olemassaolosta on aina ihmiset olleet kahta mieltä, osa uskoo, osa ei. Siitä lienee turha kinata. Se jää nähtäväksi onko Jumalaa... Ja kiitos kysymästä, minä tajuan mitä kirjoitan ja mitä teen. Teen työtäni seurakunnassa iloisena ja tykkään työstäni, mutta en voi enkä halua enkä kykene, onneksi, uskoa laittamaan, antamaan kenenkään sydämeen. Se ei ole tarkoitus, koska #uskonvapaus. Usko ei tule manipuloinnin ja aivopesun avulla. Ei koskaan. Usko tulee ihmisen omasta valmiudesta ottaa Jumala vastaan ja usko on Pyhän hengen työtä meissä. Pyhään Henkeen ei kukaan meistä ihmisistä voi vaikuttaa. Ei edes kukaan innokas ateisti.

        Ystävällisesti,
        Pirkko-pappi


      • MrrMordeni
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei teille.

        En sotke asioita, en tahallani enkä vahingossa. En tietenkään tarkoita, ettei lähimmäisenrakkaus onnistu ilman uskoa Jumalaan. Ihan lähipiirissäni on ihmisiä, jotka eivät usko, mutta ovat oikein ystävällisiä ja lähimmäisiään rakastavia. En missään kohtaa sanonut, että vain uskovat voivat rakastaa. Mutta uskovalle se rakastaminen on itsestään selvää. Ihmettelen edelleen miten toisen ihmisen Jumalaan uskominen haittaa joitakuita? Miten olikaan sen uskonvapauden kanssa? Jos sinulla on oikeus olla uskomatta, minulla ja monella muulla on oikeus uskoa.

        Jumalan olemassaolosta on aina ihmiset olleet kahta mieltä, osa uskoo, osa ei. Siitä lienee turha kinata. Se jää nähtäväksi onko Jumalaa... Ja kiitos kysymästä, minä tajuan mitä kirjoitan ja mitä teen. Teen työtäni seurakunnassa iloisena ja tykkään työstäni, mutta en voi enkä halua enkä kykene, onneksi, uskoa laittamaan, antamaan kenenkään sydämeen. Se ei ole tarkoitus, koska #uskonvapaus. Usko ei tule manipuloinnin ja aivopesun avulla. Ei koskaan. Usko tulee ihmisen omasta valmiudesta ottaa Jumala vastaan ja usko on Pyhän hengen työtä meissä. Pyhään Henkeen ei kukaan meistä ihmisistä voi vaikuttaa. Ei edes kukaan innokas ateisti.

        Ystävällisesti,
        Pirkko-pappi

        "
        Hei teille.

        En sotke asioita, en tahallani enkä vahingossa. En tietenkään tarkoita, ettei lähimmäisenrakkaus onnistu ilman uskoa Jumalaan. Ihan lähipiirissäni on ihmisiä, jotka eivät usko, mutta ovat oikein ystävällisiä ja lähimmäisiään rakastavia. En missään kohtaa sanonut, että vain uskovat voivat rakastaa. Mutta uskovalle se rakastaminen on itsestään selvää. Ihmettelen edelleen miten toisen ihmisen Jumalaan uskominen haittaa joitakuita? Miten olikaan sen uskonvapauden kanssa? Jos sinulla on oikeus olla uskomatta, minulla ja monella muulla on oikeus uskoa."

        Uskominen ei sinäänsä haittaa mutta niin kauan kun siihen liittyvä koneista ja järjestö on lainsäädännöllisesit liitetty valtioon pitää asiaa vastaan taistella.
        Sitten kun kirkkolaitos ja valtio on totaalisesti irroitettu toisistaan ja keräätte jäsenmaksunne kotiin lähetettävillä laskuilla olen tyytyväinen. Sen jälkeen voitte hihhuloida keskenännä miten huvittaa, nyt kun valtio kytkös ja sitä kautta kytkös kaikkiin kansalaisiin on olemassa Jumalaan uskominen todellakin haittaa ihan käytännössä (kukkarossa).


        "hengen työtä meissä. Pyhään Henkeen ei kukaan meistä ihmisistä voi vaikuttaa. Ei edes kukaan innokas ateisti."

        Ateistit tai muutkaan eivät voi vaikuttaa mihinkään mikä ei ole olemassa.


      • Hei MrrrMorden

        Sanot, ettei muiden ihmisten Jumalaan uskominen haittaa, hyvä juttu. Paitsi, että haitta jäsenmaksun takia. No, kirkollisveroa maksavat meistä ne, jotka kuulumme kirkkoon. Jos sinä et kuulu, et maksa. Eli kaikki hyvin. Jos joku toinen haluaa kuulua seurakuntaan ja maksaa kirkollisveron, on hänen syynsä siihen mikä tahansa, hänellä on se oikeus. Jos joku haluaa maksaa kirkollisveroa vaikkapa kaiken sen hyvän ja kaikille avoimen jokapäiväisen työn (mm. perheneuvonta, lapsityö, musiikkityö, diakoniatyö ja jumalanpalveluelämä sekä kirkolliset toimitukset) takia, mitä kirkko tekee, hänellä on siihen oikeus. Ja mitä yhteisöveroon tulee, kirkko saa sitä tuloa esimerkiksi hautaustoimen takia. Se on melko suuri asia, jonka kirkko hoitaa.

        Sanot, että ateistit eivät voi vaikuttaa mihinkään mikä ei ole olemassa. Tämä on sinun näkemyksesi. Minulla on toinen kokemus ja ajatus Pyhästä Hengestä. Sinullakin on mahdollisuus muuttaa mielipiteesi, jos joskus tulet toisiin ajatuksiin.

        Kevätiloa sinulle,
        Pirkko-pappi


      • MrrMordeni
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei MrrrMorden

        Sanot, ettei muiden ihmisten Jumalaan uskominen haittaa, hyvä juttu. Paitsi, että haitta jäsenmaksun takia. No, kirkollisveroa maksavat meistä ne, jotka kuulumme kirkkoon. Jos sinä et kuulu, et maksa. Eli kaikki hyvin. Jos joku toinen haluaa kuulua seurakuntaan ja maksaa kirkollisveron, on hänen syynsä siihen mikä tahansa, hänellä on se oikeus. Jos joku haluaa maksaa kirkollisveroa vaikkapa kaiken sen hyvän ja kaikille avoimen jokapäiväisen työn (mm. perheneuvonta, lapsityö, musiikkityö, diakoniatyö ja jumalanpalveluelämä sekä kirkolliset toimitukset) takia, mitä kirkko tekee, hänellä on siihen oikeus. Ja mitä yhteisöveroon tulee, kirkko saa sitä tuloa esimerkiksi hautaustoimen takia. Se on melko suuri asia, jonka kirkko hoitaa.

        Sanot, että ateistit eivät voi vaikuttaa mihinkään mikä ei ole olemassa. Tämä on sinun näkemyksesi. Minulla on toinen kokemus ja ajatus Pyhästä Hengestä. Sinullakin on mahdollisuus muuttaa mielipiteesi, jos joskus tulet toisiin ajatuksiin.

        Kevätiloa sinulle,
        Pirkko-pappi

        Et taaskaan ymmärtänyt, mutta kerrataan. Se että joku uskoo jumaliin tai tonttuihin ei haittaa mutta se haittaa että suomen kansalaisena joudun sellaista väksin tukemaan kuului kirkkoon tai ei:

        http://yle.fi/uutiset/kirkon_rahoitus_menee_uusiksi_mita_kirkon_toimintoja_julkisilla_verovaroilla_pitaisi_rahoittaa/7642427

        Eli kun nyt alat aktiivisesti ajamaan sitä että asia korjaantuu niin minäkin olen iloinen siitä ja voin sanoa että kirkko tekee hyvää.


      • kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei teille.

        En sotke asioita, en tahallani enkä vahingossa. En tietenkään tarkoita, ettei lähimmäisenrakkaus onnistu ilman uskoa Jumalaan. Ihan lähipiirissäni on ihmisiä, jotka eivät usko, mutta ovat oikein ystävällisiä ja lähimmäisiään rakastavia. En missään kohtaa sanonut, että vain uskovat voivat rakastaa. Mutta uskovalle se rakastaminen on itsestään selvää. Ihmettelen edelleen miten toisen ihmisen Jumalaan uskominen haittaa joitakuita? Miten olikaan sen uskonvapauden kanssa? Jos sinulla on oikeus olla uskomatta, minulla ja monella muulla on oikeus uskoa.

        Jumalan olemassaolosta on aina ihmiset olleet kahta mieltä, osa uskoo, osa ei. Siitä lienee turha kinata. Se jää nähtäväksi onko Jumalaa... Ja kiitos kysymästä, minä tajuan mitä kirjoitan ja mitä teen. Teen työtäni seurakunnassa iloisena ja tykkään työstäni, mutta en voi enkä halua enkä kykene, onneksi, uskoa laittamaan, antamaan kenenkään sydämeen. Se ei ole tarkoitus, koska #uskonvapaus. Usko ei tule manipuloinnin ja aivopesun avulla. Ei koskaan. Usko tulee ihmisen omasta valmiudesta ottaa Jumala vastaan ja usko on Pyhän hengen työtä meissä. Pyhään Henkeen ei kukaan meistä ihmisistä voi vaikuttaa. Ei edes kukaan innokas ateisti.

        Ystävällisesti,
        Pirkko-pappi

        " Mutta uskovalle se rakastaminen on itsestään selvää. "

        Ei uskovaiset ole sen rakastavampia tai rakastettavampia, kuin henkilöt vailla uskoa.
        Tai kirkkoon/uskontoon kuulumattomatkaan.

        Uskonnoissa käytetään valtaa, kiusataan ihmisiä ja verotetaan rahat pois, että voidaan ostaa uusi kirkko, vaikka 50miljoonalla.

        Tämä menee verorahana helposti.

        Jos hallitus haluaisi oikeasti parantaa maan tehokkuutta, se poistaisi kirkon verotusoikeuden ja ruotsinkilisten erityisoikeudet.

        Näin saavutettaisiin välitön usean prosentin tehokkuuden kasvu.


        Mutta kirkko se vaan porskuttaa.
        Rahat taskuissaan.
        Saarnaten lähimmäisen rakkautta.

        " Ihmettelen edelleen miten toisen ihmisen Jumalaan uskominen haittaa joitakuita? Miten olikaan sen uskonvapauden kanssa?"

        Ei henkilön oma usko pahemmin muita haittaakkaan.
        Uskonto on eri asia, kuin usko.
        Mutta kun kirkko ei ole usko, vaan harvainvaltainen vallankäyttökoneisto.


        "Usko ei tule manipuloinnin ja aivopesun avulla. "

        Uskonto tulee.


      • Jeesustotuus
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei teille.

        En sotke asioita, en tahallani enkä vahingossa. En tietenkään tarkoita, ettei lähimmäisenrakkaus onnistu ilman uskoa Jumalaan. Ihan lähipiirissäni on ihmisiä, jotka eivät usko, mutta ovat oikein ystävällisiä ja lähimmäisiään rakastavia. En missään kohtaa sanonut, että vain uskovat voivat rakastaa. Mutta uskovalle se rakastaminen on itsestään selvää. Ihmettelen edelleen miten toisen ihmisen Jumalaan uskominen haittaa joitakuita? Miten olikaan sen uskonvapauden kanssa? Jos sinulla on oikeus olla uskomatta, minulla ja monella muulla on oikeus uskoa.

        Jumalan olemassaolosta on aina ihmiset olleet kahta mieltä, osa uskoo, osa ei. Siitä lienee turha kinata. Se jää nähtäväksi onko Jumalaa... Ja kiitos kysymästä, minä tajuan mitä kirjoitan ja mitä teen. Teen työtäni seurakunnassa iloisena ja tykkään työstäni, mutta en voi enkä halua enkä kykene, onneksi, uskoa laittamaan, antamaan kenenkään sydämeen. Se ei ole tarkoitus, koska #uskonvapaus. Usko ei tule manipuloinnin ja aivopesun avulla. Ei koskaan. Usko tulee ihmisen omasta valmiudesta ottaa Jumala vastaan ja usko on Pyhän hengen työtä meissä. Pyhään Henkeen ei kukaan meistä ihmisistä voi vaikuttaa. Ei edes kukaan innokas ateisti.

        Ystävällisesti,
        Pirkko-pappi

        Muuten ajattelua: jos darvinismi olisi oikea oppi, se soveltuisi yhteiskunnan arvojen perustaksi, mutta ei sovellu. Jeesus soveltuu vain - "rakasta vihamiestäsi". Vai mitä mieltä olet?


      • Jeesustoivo
        kusettava_kirkko kirjoitti:

        "Hei.
        Harmi, että teillä on näin negatiivinen käsitys uskovaisista ja Jumalasta. "

        Ei minulla ole käsitystä jumalasta, koska tätä ei ole edes olemassa.

        "Todennäköisesti lähipiirissänne on kuitenkin sellaisia, jotka luottavat Jumalaan ja rukoilevat."

        Todennäköisesti lä'hipiirissäsi on sellaisia jotka pitävät uskovaisia ihmisiä idiootteina.

        " On ällistyttävää lukea ja kuulla kuinka jotkut pelkäävät uskoa ja uskovia. Miksi ihmeessä?"

        Klikkaa tuosta ylempää muutama linkki auki, niin ei tarvitse kysellä tyhmiä.
        Tässä vielä lisää:

        http://www.badnewsaboutchristianity.com/gaa_slavery.htm

        " Olen tietysti puolueellinen, mutta silti uskallan sanoa, että tottakai lapsella on oikeus kuulla Jumalasta."

        Älä nyt taas esitä että jumala olisi olemassa.
        Se on vaan mielikuvitusplörö.

        " Mitä kaikkea muuta hyvää lapselta olette valmiit kieltämään? Lähimmäisen rakkauden, anteeksiantamisen ja -pyytämisen, toisesta huolehtimisen ja auttamisen? "

        Pääasiassa kerron lapsille, että kristityt pitävät orjuudesta.
        Tappavat erimieliset.
        Ja pitävät itseään tosi upeina ihmisiä.

        Kerron myös tutkimustuloksista, joiden perusteella voidaan lähes aukottomasti todeta, että uskovaiset ovat tyhmempiä.


        "Peruste näille vaatimuksille on yleensä se, että ihminen itse saa päättää. No, kyllä ihminen saa itse päättää, vaikka hänelle kerrotaan Jumalasta."

        Aivan oikein.
        Kerrotaan sitten kun on täysi-ikäinen.
        Tällöin tämä tajuaa, että jumala on idiootin oma kuva.

        " Ja ihminen nimenomaan itse päättää. Kukaan ei voi toiseen uskoa sydämeen laittaa, eikä edes halua."

        Ottakaamme siis uskonnon opetus pois kouluista.


        "Hyvää viikonloppua,"

        Kiitos samoin.

        Kyllä sinäkin uskot darvinismiin, vaikkei se sovellu yhteiskunnan arvojen perustaksi - se kertoo siitä teoriasta paljon. Vain Jeesus soveltuu.


      • Rehellinen.aikuinen
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei teille.

        En sotke asioita, en tahallani enkä vahingossa. En tietenkään tarkoita, ettei lähimmäisenrakkaus onnistu ilman uskoa Jumalaan. Ihan lähipiirissäni on ihmisiä, jotka eivät usko, mutta ovat oikein ystävällisiä ja lähimmäisiään rakastavia. En missään kohtaa sanonut, että vain uskovat voivat rakastaa. Mutta uskovalle se rakastaminen on itsestään selvää. Ihmettelen edelleen miten toisen ihmisen Jumalaan uskominen haittaa joitakuita? Miten olikaan sen uskonvapauden kanssa? Jos sinulla on oikeus olla uskomatta, minulla ja monella muulla on oikeus uskoa.

        Jumalan olemassaolosta on aina ihmiset olleet kahta mieltä, osa uskoo, osa ei. Siitä lienee turha kinata. Se jää nähtäväksi onko Jumalaa... Ja kiitos kysymästä, minä tajuan mitä kirjoitan ja mitä teen. Teen työtäni seurakunnassa iloisena ja tykkään työstäni, mutta en voi enkä halua enkä kykene, onneksi, uskoa laittamaan, antamaan kenenkään sydämeen. Se ei ole tarkoitus, koska #uskonvapaus. Usko ei tule manipuloinnin ja aivopesun avulla. Ei koskaan. Usko tulee ihmisen omasta valmiudesta ottaa Jumala vastaan ja usko on Pyhän hengen työtä meissä. Pyhään Henkeen ei kukaan meistä ihmisistä voi vaikuttaa. Ei edes kukaan innokas ateisti.

        Ystävällisesti,
        Pirkko-pappi

        (( En sotke asioita, en tahallani enkä vahingossa. ))
        ((Pirkko-pappi ))

        - Teit juuri Putinit. Putin ei myönnä tehneensä mitään vaikka todisteita on.


      • Rehellinen.aikuinen
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei MrrrMorden

        Sanot, ettei muiden ihmisten Jumalaan uskominen haittaa, hyvä juttu. Paitsi, että haitta jäsenmaksun takia. No, kirkollisveroa maksavat meistä ne, jotka kuulumme kirkkoon. Jos sinä et kuulu, et maksa. Eli kaikki hyvin. Jos joku toinen haluaa kuulua seurakuntaan ja maksaa kirkollisveron, on hänen syynsä siihen mikä tahansa, hänellä on se oikeus. Jos joku haluaa maksaa kirkollisveroa vaikkapa kaiken sen hyvän ja kaikille avoimen jokapäiväisen työn (mm. perheneuvonta, lapsityö, musiikkityö, diakoniatyö ja jumalanpalveluelämä sekä kirkolliset toimitukset) takia, mitä kirkko tekee, hänellä on siihen oikeus. Ja mitä yhteisöveroon tulee, kirkko saa sitä tuloa esimerkiksi hautaustoimen takia. Se on melko suuri asia, jonka kirkko hoitaa.

        Sanot, että ateistit eivät voi vaikuttaa mihinkään mikä ei ole olemassa. Tämä on sinun näkemyksesi. Minulla on toinen kokemus ja ajatus Pyhästä Hengestä. Sinullakin on mahdollisuus muuttaa mielipiteesi, jos joskus tulet toisiin ajatuksiin.

        Kevätiloa sinulle,
        Pirkko-pappi

        Pirkko-papin kirjoitukset ovat sitä luokkaa että kirkon jäsenyydelle pitäisi olla ehdottomasti 18v ikäraja ja kaikki kirkon etuoikeudet pitäisi poistaa välittömästi?


    • Ateisti7

      Kannatan. Koska kuten nimimerkistä selviää olen ateisti ,mutta vanhemmat pakottivat uskonnon opetukseen.

    • Faktat.Faktoina

      Lasten uskonvapautta on kunnioitettava. 18v ikäraja uskonnoille ajaa hyvin tätä asiaa.

    • mun mielestä tota loli rajaa sais laskea ja lait pois siitä ni sais vapaasti katsoa
      loli on parasta mahdollista viihdettä olemassa.... ;))))))) oihhh menenpäs takaisin katsomaan

    • ertdhytrtr

      Kuunteleva kirkko tuolla edellä toteaa: " Olen tietysti puolueellinen, mutta silti uskallan sanoa, että tottakai lapsella on oikeus kuulla Jumalasta. Mitä kaikkea muuta hyvää lapselta olette valmiit kieltämään?"
      Mielestäni kysymys ei ole lapsen oikeudesta kuulla Jumalasta. Kysymys on siitä mitä lapsi pystyy ymmärtämään. Ottamatta kantaa siihen onko uskonto "totta" se on aikakin jotain äärimmäisen vaikeasti ymmärrettävää. Alakoulun uskonnonopetus on satuja. Meidän kirkkommekin käsittääkseni myöntää että myyttiset raamatuntarinat ovat lähinnä opettavaisia satuja. Miten ihmeesä lapsi voi ymmärtää, mikä koulussa opetettava pitäisi yskoa milläkin tavalla, kun minunkin on todella vaikea asettaa uskonto oikealle paikalleen. Lapenusko on uskoa parrakkaaseen mieheen pilvenreunalla. Tätäkö haluamme koulussa opettaa.
      Miksi filosofiaa opetetaaan vasta lukiossa, jos uskontoa voi opettaa jo ekaluokalla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe