erussuomalaisten Nuorten puheenjohtaja Sebastian Tynkkynen on jättänyt rikosilmoituksen tapauksesta, jossa häntä sanottiin rasistiksi. Hänen mukaansa yhteiskunnallisen keskustelun käymisestä on tullut raskasta ja maahanmuuttokriittiset ihmiset yritetään vaientaa rinnastamalla heidät ajattelumaailmaan, jota esimerkiksi rotuerottelua tehneet natsit edustivat: rasismiin.
Monet perussuomalaiset poliitikot ovat tuoneet politiikkaan suhteellisen sananvapauden ja sen puolesta uhriutumisen. He itse saavat sanoa musliminaisia jätesäkeiksi, turvapaikanhakijamiehiä raiskaajiksi ja laillista menoa ja ihmistapoja vaativia suvakkihuoriksi. Se on heidän käsityksensä sananvapaudesta. Kun heitä itseään sanoo rasistiksi, niin sananvapaus loppuu siihen paikkaan. Nyt on loukattu kunniaa ja estetty sananvapautta. Poliisin ja oikeuslaitoksen on heti tultava apuun turvaamaan oma sananvapaus ja rajoittamaan sitä muilta.
Tynkkynen itse on käyttänyt omaa sananvapauttaan tehokkaasti. Viime kesänä hän seurasi kaupungilla ”säkkiin puettua naista”, valokuvasi häntä ja julkaisi kuvat ivallisesti kommentoiden. Hän on osallistunut puhujana rasistisiin mielenosoituksiin. Kun Soldiers of Odin aloitti katupartioinnin, oli Tynkkynen ensimmäisenä ylistämässä toimintaa Tanskan yleisradiota myöten.
Sananvapaus ja uhriutuminen
25.3.2016 by Saku Timonen |
Facebook1K Twitter
Perussuomalaisten Nuorten puheenjohtaja Sebastian Tynkkynen on jättänyt rikosilmoituksen tapauksesta, jossa häntä sanottiin rasistiksi. Hänen mukaansa yhteiskunnallisen keskustelun käymisestä on tullut raskasta ja maahanmuuttokriittiset ihmiset yritetään vaientaa rinnastamalla heidät ajattelumaailmaan, jota esimerkiksi rotuerottelua tehneet natsit edustivat: rasismiin.
Monet perussuomalaiset poliitikot ovat tuoneet politiikkaan suhteellisen sananvapauden ja sen puolesta uhriutumisen. He itse saavat sanoa musliminaisia jätesäkeiksi, turvapaikanhakijamiehiä raiskaajiksi ja laillista menoa ja ihmistapoja vaativia suvakkihuoriksi. Se on heidän käsityksensä sananvapaudesta. Kun heitä itseään sanoo rasistiksi, niin sananvapaus loppuu siihen paikkaan. Nyt on loukattu kunniaa ja estetty sananvapautta. Poliisin ja oikeuslaitoksen on heti tultava apuun turvaamaan oma sananvapaus ja rajoittamaan sitä muilta.
Tynkkynen itse on käyttänyt omaa sananvapauttaan tehokkaasti. Viime kesänä hän seurasi kaupungilla ”säkkiin puettua naista”, valokuvasi häntä ja julkaisi kuvat ivallisesti kommentoiden. Hän on osallistunut puhujana rasistisiin mielenosoituksiin. Kun Soldiers of Odin aloitti katupartioinnin, oli Tynkkynen ensimmäisenä ylistämässä toimintaa Tanskan yleisradiota myöten.
tynkk12494854_1339405232752443_7834825566466872584_n
Kuva: Facebook/Anarkistimeemit
Tynkkynen on julkisuuden ammattilainen, joten hän tekee mitä tahansa tullakseen mainituksi. On ihan hyvä, että hän teki rikosilmoituksen. Ehkä nyt saadaan virallinen päästös siitä, onko hän rasisti ja jos on, niin saako rasistia sanoa rasistiksi.
Toinen uhriutuja löytyy Vantaalta. Perussuomalaisten kaupunginvaltuutettu Pauli Vahterasta on tehty rikosilmoitus hänen liitettyään maahanmuuttajien sosiaalietuuksia käsittelevään kirjoitukseensa salassapidettäviä asiakirjoja. Kuvat asiakirjoista hän sai tietenkin roskajulkaisu MV:n sivuilta, jonne ne päätyivät jonkun roskapönttöjä tutkivan avustajan uutteran työn tuloksena.
Vahtera kiistää syyllisyytensä ja pitää rikosilmoituksen nimettömyyttä keinona välttää oikeustoimet ilmoituksen tekijää vastaan.
Niinpä niin. Taas on oma sananvapaus laaja ja pitää sisällään jopa salassapidettävien asiakirjojen julkaisemisen. Rikosilmoitus tästä on tietenkin sitten sananvapauden rajoittamista ja rikollista toimintaa.
Kolmas uhri liittyy minuun. Varsinais-Suomen käräjäoikeus on erottanut lautamiehen minuun kohdistuvan nettikirjoittelun takia. Blogiani pitkään seuranneet tietävät kenestä on kysymys, mutta nimellä ei oikeastaan ole väliä. Selitykset ovat tämän uhriutumisajattelun kannalta mielenkiintoisempia.
Ensinnäkään hän ei muista varmaksi onko itse niitä kirjoituksia kirjoittanut, mutta jos on, niin hän on vain käyttänyt sananvapauttaan yksityishenkilönä. Itse asiassa minä olen syypää niihin kirjoituksiin, koska hän on kokenut minun kiusaavan häntä.
Tämä on jo vanha koulunpihan vitsi: Tuo löi takaisin. Tällä lautamiehellä oli vuosikausia tapana kirjoitella nettiin eri sivuille erittäin törkeitä minua halventavia kommentteja ja kun nostin niitä esiin blogissani, niin minä olin se vainoaja ja kiusaaja. Tämä tästä, en halua lyödä lyötyä tämän enempää. Varoittelin häntä monta vuotta, mutta eipäs mies uskonut.
Sananvapaus ja uhriutuminen
6
<50
Vastaukset
- jätekasanpohja-ps
Persuja ei kiinnosta asiakeskustelu, kuten tämäkin avaus todistaa. Persut haluavat öyhöttää vain sankkireijistä ja jytkyista.
- kenellehän
Arvatkaa kenelle osoitettu kirjoitus?
Vaikeinta sinuun liittyvän keskustelun käymisessä on arvioida, hyödytkö sinua kohtaan esitystä kritiikistä enemmän kuin siitä, että sinusta vaiettaisiin.
Aloitat Big Brother -kilpailijana. Sitten sinusta tulee poliittisen nuorisojärjestön puheenjohtaja. Poltatte EU:n lipun. Järjestätte Muhammed-pilakuvakilpailun, joka tosin perutaan. Annatte tukenne katupartioille.
Toimit julkisuudessa poliittisessa roolissa. Osallistut poliittiseen keskusteluun. Olet pirun taitava sen synnyttämisessä.
Otat salaa kuvan niqabia käyttävästä naisesta ja postaat sen sosiaaliseen mediaan. Kerrot naisen puolesta, että hän ”joutuu” pukeutumaan ”säkkiin”. Esiinnyt mielenosoituksessa samassa tilaisuudessa monien äärioikeiston edustajien ja uusnatsibändin kanssa, marssitte soihdut kädessä samana iltana. Kyseenalaistat Suomessa asuvan rodullistetun henkilön oikeuden osallistua musiikkikilpailuun, hänen englanninkielistä, muutamia muunkielisiä sanojaan sisältävän laulutekstin kieltä kutsut ”afrikkalaiseksi” ja kutsut häntä nigerialaiseksi tietämättä mitään hänen itsemäärittelystään. Kutsut islamia natsismia suuremmaksi syöväksi. Käytät blogitekstissäsi kuvaa, jossa olet liimannut #stopterrorism –hashtagin lentokentän terminaalissa seisovien rodullistettujen ihmisten päälle, jotka ilmeisesti pitäisi tulkita turvapaikanhakijoiksi.
Teet myös kaiken tämän julkisuudessa poliittisessa roolissa.
Sitten, kun sinua mielenosoituksessa kutsutaan rasistiksi, ilmoitat tekeväsi siitä rikosilmoituksen. Kun ilmoitukseesi reagoidaan sosiaalisessa mediassa kampanjalla, jossa ihmiset puhuvat rasistisuudestasi, kutsut sitä joukkokiusaamiseksi.
https://lahtinenveikka.wordpress.com/2016/03/25/paasiaiskirje-kiusaamisen-ja-kritiikin-ero/ Sama Tynkkynen pohti julkisuudessa viime syksyllä, haastaako hän PS-puolueen oikeuteen laittomasta puolueesta erottamisesta. Melko matala haastamiskynnys kyseisellä perspöljällä... :D
- kaksnaamasta
Tyrkkynen leikkii mediapeliä ja sen osaakin!
Mutta uuninpankolta huutelevat suvaitsevaiset hyväksyvät sen että maahanmuuttokriitikkoa huudellaan julkisesti rasistiksi! Mutta silloin kun joku "rajat kiinni" aktivisti huutaa muslimille että mene terroristi kotiin, niin silloin pitää tehdä rikosilmoitus ja kitkeä tuollainen huutelu pois! Miten kaksinaamaista jälleen!
Toisaalta suvaitsevaisten uuninpankkopoikien ongelma on sekin että he puoltavat sananvapautta ja ihmisten oikeuksia. Mutta sitten alkaa itku kun Tyrkkynen käyttää oikeuksiaan kun tulee mielestään kohdelluksi väärin! Kuinka kaksinaamaista!
Huuto rasistiksi on kuin huuto terroristiksi! Mutta maahanmuuttokriittinen miettii maamme turvallisuutta sekä taloudellisia seikkoja.Hän ei välttämättä olekiinnostunut roduista tai ihonväreistä vaan rahasta ja turvallisuudesta. Siksi rasistiksi huutaminen voi loukata. Kuten huutaessasi muslimia terroristiksi niin hänkyllä edustaa samaa uskontoa kuin terroristi mutta ei halua murhata ihmisiä.- taas.me.uhriudutaan
Tynkkynen ei ole "vain" maahanmuuttokriittinen, hän on selkeä rasisti.
Rasismi käsitteenä tarkoittaa oletetun ihmisryhmän arvottamista esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai uskonnon perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ihmisryhmät. Rasismi on siis ihmisryhmän tai sen jäsenen ihmisarvon alentamista. Rasismiin usein kuuluu se, että omaa ryhmää pidetään parempana kuin toisten ryhmiä. Rasismi aiheuttaa eriarvoistumista ja vahingoittaa sen kohteiden lisäksi koko yhteiskuntaa. Rasismia käytetään vallan välineenä.
- siinä.se.ero
Tynkkystä sanotaan rasistiksi ja vite myös perustellaan.
Te huudatte muslimille että "mene terroristi kotiin" vailla minkäälaista tietoa siitä että kyseessä olisi terroristi, pelkästään uskonnon perusteella.
Siinä se vissi ero.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1709847Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513219Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja482991- 622728
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012115- 1142073
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251943Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä641546Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121316- 281271