Yksityisentien rasite kohta piha alue

jk1991

Hei oisaisiko joku kertoa neuvoja ongelmaan yksityisentien rasite kohtaan elikkäs ongelmana se että ostin kiinteistön jonka läpi menee tie alue talo toisella puolen ja nevetta toisella puolen.... tie ollut aikonaan 2.5m ja nyt tie leveä kesäisin 5.5 m talvisin 6,5m. Kesäisin navetan kulmasta tie menee 1m päässä ja talvisin 15cm päässä. Talon kun ostin oli runsaasti näkö esteitä tein maansiirtotöitä 95h kaivinkoneella näköesteitten poistamiseksi ja siivosin omalta tontilta n250m tie osuuden ojia sekä tein levennys kohtia. Korjasin myös nurmikkoni tien leventymisen johdosta aiheutuneista pateista. Nostin myös kivet nurmikon laitaan n. 1m tien reunasta mitattuna estääkseni tien levenemisen sekä vauhdin himmaajaksi koska navettaan aktiivista kulkua myös koiria ja lapsia on. Autot ajaa kohdallani 50km/h ja kyseessä piha alue aktiivisella kululla. Tie hoitokunta kiinitti huomion kiviin tontinlaidalla tie hoitokunnan puheen johtaja ratkasun hyväksy ja kävi viellä katsomassa. Nyt selvittävät korvaus velvollisuutta ja vaativan kivien poistoo.kuka on velvollinen maksamaan? Muuvaara kylttiä olen pyytänyt, piha alue tie kapenee kylttiä... mutta tien hoitokunta ei hanki niitä kuka vastuussa jos koira lapsi tai itse auton alle jää ? Maan mittaus laitokselle soitin tien leveydestä eikä niillä ole dokumenttia tien leveydessä kehuivat että vanhat valokuvat määrittävät asian ja jossain laki pykälissä luki myös että tien hoitokunta on velvollinen siirtämään tien jos tien käyttäjät tarvitsevat leveämmän tien. .. mutta tien hoitokunnalle ei käy mikään.... ehotin että siiretään tie.eikäy kehuin että hommataan kyltit ei käy. Käyrään oikeudessa ei käy.. ei käy mikään... kuka tälläsessä auttaa pirkanmaan alueella? Keltä kysyä neuvoa? Saisko joltain virallista lausuntoa kaikkiin näihin? Jos saa niin mistä? Auttakaaa epä tietoisuuressa elävää

3

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotainpientä

Puhuitko töistäsi hoitokunnalle etukäteen? Vai teitkö vain, kun omaa maatasi muokkaat? Oliko tarkoitus, että tiekunta ylläpitää tekemäsi muutokset tiehen ja lupautuivatko siihen? Sanoiko puheenjohtaja miksi kivet ovat ongelma, jos ovat metri tienreunasta? Onko liikenne määrä kasvanut tiellä?

Kuljettaja vastaa ajoneuvonsa aiheuttamista vahingoista, esine tai henkilö. Ei ne merkit paljoa maksa, jos luulet niiden auttavan.

• yhteenpötköön
    • superhessu_oksentaa

Jos nyt ensin jäsentäisit tuota vuodatusta, niin ehkä jaksaisin lukea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      241
      2608
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      12
      2162
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      323
      1880
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      103
      1639
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      86
      1546
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1250
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1200
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1131
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      50
      1083
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      1016
    Aihe