Älykkäät viihtyvät yksin:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tasta-syysta-alykas-ihminen-rakastaa-yksinaisyytta/e776MTJx
Älykkäät viihtyvät yksin
35
1324
Vastaukset
- päättäkää_jo
Ja sit väitetään, että yksin elävä, jolla ei ole monia sosiaalisia suhteita, olisi altis psykoosille ja skitsoilulle.
- 18725
Mutta.. minähän olen yksin.. siten minun täytyy siis olla aivan MEGAHELVETIN ÄLYKÄS. Tyhmät kyykkyyn!
- sanoo.niinpä
Sama täsä sampalla. ÄO huitelee yli 76, mutta itsepä vaan asustelen. Joku idiootti tai sit hyväntekijä pisti kiertoon huhun.
Se kuului näin samppa on voittanut jossakin pelissä 560.000 juroa. Rupesin saamaan puheluita ja tekstiviestejä ihan sikanaan.
Oli haettava kioskilta prepaid-liittymä. Jo katkes ystävien tuputus.- valitanEtOleNero
Oletko tietoinen että ÄO:si jos on 76, olet näin Suomalaisittain lievästi kehitysvammaiseksi luettava henkilö?
Normaali Suomalainen saa tulokseksi testistä lähemmäs 90. - sanoo.niinpä
valitanEtOleNero kirjoitti:
Oletko tietoinen että ÄO:si jos on 76, olet näin Suomalaisittain lievästi kehitysvammaiseksi luettava henkilö?
Normaali Suomalainen saa tulokseksi testistä lähemmäs 90.Älykkyyden mittaaminen testeillä ei kyllä kiinnosta pätkääkään. Aspergina viihdyn mainiosti yksinäni. Naisuhteitakin on ollut monia.
Nyt kuitenkin silläkin rintamalla hyytymistä.
Tuo on totta, että monien ihmisten sietäminen on rankkaa. aoan päästävä yksinäisyyden suojaan.
- ölkjhgffh
Ja olisiko niinkin, että jatkuva itseään tyhmempien kuunteleminen rääkkää älykkäämpien aivoja, jos ei ole niin älykäs että saisi hyvin käsiteltyä sen soovan ulos päästään ?
- olen_hyvin_tyhmä
Minä olen helvetin tyhmä. Silti viihdyn yksin.
Tuo on säälittävää tuommoinen syiden haku.
Sitä paitsi tyhmyys ei ole rikos. Pomokin on jo oppinut tuntemaan minut ja tietää, ettei minulta voi odottaa ihan täyspäistä työsuoritusta.
Miksi ihmisen pitäisi olla älykäs?- Ananias
Ei miksikään. Se nyt vaan on yksi ominaisuus ihmisessä. Sitä voi myös harjoittaa kuten vaikkapa lihaksia. Tietenkin geenit määrittää loppupeleissä jonkinlaiset rajat tuolle kehitykselle.
- olen_hyvin_tyhmä
Kuinkahan monta kymmentä vuotta sitä pitää harjoittaa? Arvelen tehneeni sitä jo riittävän pitkään.
Ahdistusoireet ovat vähäisemmät, kun lakkaan yrittämästä. Päähän nyt vain ei mene mitään, valitettavasti. Kaikki vähänkin abstraktimpi menee yli hilseen.
- tyhmäviisas
Minulle kyllä tuli ensimmäisenä mieleen että parempi olla yksin kuin huonossa seurassa. Joukossa tyhmyys tiivistyy. Jos on laumasielu, ei ole aikaa ajatella. Yksin sitä on. Joskus liikaakin, eli pitäisi olla kaikkea sopivasti.
- maailmantosi
Maailmantosi.
- kaupunkilainenolen
En minä ainakaan kaipaa jatkuvaa toisen lähellä oloa. Asun yksin ja se pitää aivot kunnossa ,kun itse muistaa, ajattelee ,päättää ja suunnittelee. Olen tehnyt tietoisen valinnan ,että pidän etäisyyttä sukulaisiini. Löydän heistä patologista narsismia, miksi alistuisin uhriksi jota yrittivät kovin. Muistan erään nuoruusaikojen oppitunnin ,jossa kouluttaja sanoi ,"muistakaa, kun kova paikka tulee, niin parempi on toimia yksin kuin huonon kaverin kanssa."
- ölkjkllkjjh
Minulla kanssa tällainen tilanne, että pyrkimässä etäälle narsisteista sukulaisista, jotta aivot alkaisi toimia paremmin. Ja ne todellakin toimivat huomattavasti paremmin yksinäisyydessä.
- Maailmantosi
Maailmantosi.
- oma.hyväinen.pskiainen
Kyllä, kaikki korreloi minun älykkyyteeni:
- ateismi
- veganismi
- feminismi
- vihreys
- vapaaehtoinen lapsettomuus
- erakkous
- mielenterveysongelmat
- anonyymi vapaustaistelija
- kidutetuksi valikoituminen kun olen niiiiin älykäs >:) - vanhamuija
Vanha satu Kasperista? Kasperin isä oli kunigas jolta ei puutunut mitään. Kun poika syntyi hän pääti todistaa että verisukulaiset ovat toistensa kaltaisia ja näin Kasper on huippuälykäs ilma opetusta koulutusta tai opetavaa ympäristöä.
Kasper suljetiin häkiin jonne annetiin ruokaa ja siivotiin ulosteet.
Hänelle ei saanut puhua, eikä Kasper saanut nähdä ketään ihmistä.
Kuningas kävi säännöllisesti tarkastamassa hoitajilta mitä Kasper on oppinut ja miten hän voi.
Koska eläimet olivat ainoita joita Kasper sai tavata ja nähdä Kasper oppi nostamaan jalkaansa pissiessän kuin koira. Syömään nelinkontin naama lautasella kuten possut. Ääntelemään kuten jopa useampi eläin koira possu hevonen lehmä jne.
Yhtään ihmisen toimintoa Kasper ei oppinut; ruokailu pukeutuminen puhuminen lukeminen kirjoittaminen.
Ensin kuningas antoi myöten ja Kasperille aidatiin häkin viereen piha. Oppiminen ei vain kehittynyt koska seura oli sama eikä kukaan opettanut mitään Kasperi matki näkemäänsä käytöstä tai tekemistä.
Tee koe, ole edes yksi kuukausi puhumatta tapaamatta tai tekemättä mitään toisten ihmisten kanssa.
Saat lukea lehtiä katsoa TV ja muita viihde kanavia, et vain puhua kenenkään kanssa näkemästäsi tai kuulemastasi. Hoida ruokahuolto käymällä kerran viikossa kaupassa MUTTA ET SAA PUHUA KENENKÄÄN KANSSA.
Olen tehnyt tuon kokeen (4kk) ja voin kertoa jopa unet muutuvat, se oli kyllä aika mielenkiintoista...
kun puhut ihmisen kanssa sanat ja kehonkieli puhuvat erikieltä.
Viihteessä näytellään vain se mikä on käsikirjoituksessa, ei ole mitään aivoille > kuulet kaiken..
musiikki tuotaa myös liikettä, mutta ihminen on laumaeläin, näin yksin liikkuminen ei innosta kovinkaan usein.
on asioita joista on tarpeen vaihtaa ajatuksia toisten kanssa, kun näin ei tee kiinnostus vähenee ja lopuu..
Ulkoasu menetää merkityksensä, siitä lankeaa sato vasta vuosissa, kun vaatteet ovat nukkaviruja ja muoti muuttuu. Olet kulahtanutta antiikia, ja jo ensivaikutelmasi sulkee sinut pois ryhmistä piireistä ja vieraitten ihmisten omalta reviiriltä.
Voi sitä polleena uhota monia asioita, mitä enemmän tietää sen hiljaisemmaksi tulee sano entinen ukko..- Rujo2
Mun elämä on ollut tuollaista jo kymmeniä vuosia muutamia työjaksoja lukuunottamatta. Kartan nykyään kaikkea kosketusta muihin ihmisiin ja kaupassakin käyminen on yhtä vitun tuskaa. Pää on sekaisin ku helvetti eikä tää tästä taida enää paremmaksi muuttua.
- TurhuuksienTurhuus
Kuinkahan älykäs pitää olla, että viihtyy yksin? Tuossa aloittajan laittamassa Kauppalehden linkissä ei sanottu sitä vaadittavaa osamäärää. Mitenkäs mahtaakaan laitani olla.
ÄÖ on 128 yhden testin mukaan. Sanottiin, että testi olisi voinut mennä vieläkin paremmin, jos en olisi ollut niin tolkuttoman väsynyt ja huomattavan stressaantunut muiden asioiden vuoksi.
Tulen toimeen itsekseni. Ei tämä niin hirvittävää kuitenkaan ole. Mietin vaan, että mitä tarkoitetaan ilmaisulla "viihtyä yksin"? Kuinka yksin? Ainako? Terve ihminen viihtyy toisinaan yksin?
Eikö älykäs ihminen kaipaisi muka lainkaan muita ihmisiä ja kanssakäymistä. Lainkaanko???
Älykkyyden pitäisi kait suuntautua tähtitieteeseen tai johonkin sen kaltaiseen ja silloinkin kaukoputket ja kaikki tarvittava tilpehööri tuikataan pikaisesti oven raosta, ettei neron rauha häiriydy??? Nerot ovat neroja (Einstein tms.) mutta entä tavisälykäs??? Ymmärrän, ettei kaikki jaksa jauhaa maksalaatikon hinnasta tai aina vääntää rautalangasta kaikkea yksinkertaistakin asiaa ja sanomaansa mutta missä kulkee se raja?
Entä älykkään ihmisen fyysiset ja psyykkiset tarpeet. Olen aina luullut ja monessa yhteydessä kuullut väitettävän että pariutuminen, läheisyyden tarve, kommunikaatio ja muut luonnolliset laumaeläimen taipumukset ja maailman menossa mukana oleminen ovat jopa suotavia ja normaaleja. Jos niitä ei ole, pelotellaan sekoamisella tai ainakin suositellaan erittäin lämpimästi kallonkutistajan puoleen kääntymistä, harrastuspiirejä, vapaaehtoistyötä ja ties mitä.
Kärjistää tai liian sattumanvaraisia johtopäätöksi ei kannata muodostaa suuntaan eikä toiseen.
Yksin olen... olen siis älykäs! Joopa joo. Noinko se meneekin? Jihuu! Paljon tuo tieto auttaakin. Täydellinen yksinäisyys tuskin ketään viisastaa ... tai tyhmentää.- olen_hyvin_tyhmä
Eikö tuontyyppisistä "tutkimuksista" ole jo pääsy eroon? Otetaan kaksi asiaa ja vedetään johtopäätöksiä pelkästään niiden esiintymisen perusteella.
Mieleen tulee jatkokysymyksiä. Mitä sitten, jos yksin oleminen lisääntyy? Lisääntyykö älykkyys samanaikaisesti? Entä toisinpäin? Jos äly kasvaa vaikkapa onnistuneen koulutuksen myötä, niin lisääntyykö henkilön yksinäisyys ja tarve olla yksin? - TurhuuksienTurhuus
Just niin! Ihan turha tutkimus/uutinen mutta ei niistä vaan päästä eroon.
- jorinajyri
olen_hyvin_tyhmä kirjoitti:
Eikö tuontyyppisistä "tutkimuksista" ole jo pääsy eroon? Otetaan kaksi asiaa ja vedetään johtopäätöksiä pelkästään niiden esiintymisen perusteella.
Mieleen tulee jatkokysymyksiä. Mitä sitten, jos yksin oleminen lisääntyy? Lisääntyykö älykkyys samanaikaisesti? Entä toisinpäin? Jos äly kasvaa vaikkapa onnistuneen koulutuksen myötä, niin lisääntyykö henkilön yksinäisyys ja tarve olla yksin?Älykkyys on kylläkin jotain aivan muuta kuin kirjaviisautta.
- Tietäjäolen
Olisipa joskus hienoa törmätä yhtä samalaiseen älykkääseen kuin olen itse. Mutta me olemme aika harvinaisuuksia. Vähemmän älykkäisiin kyllä törmää joka päivä. Kukaan ei pärjää minulle älykkyydessä eikä se ole mitään kirjaviisautta tullut lukemalla, ei sellaista "tietoviisautta" vaan ihan jotain muuta.
Opiskelen koko ajan elämässäni uusia asioita jotka kiinnostavat. Yksin jääminen ei pelota sillä yksinkään en ole yksin vaan yksinäisyys on minulle ihan luontainen helpottava olotila jossa nautin. En ole läheisriippuvainen vaan liika ihmisten kanssa oleminen väsyttää ja äkkiä pitää päästä omaan rauhaan.
Teen virheitä niin kun jokainen ihminen mutta opin niistä niin etten toista samoja virheitä niin kuin kaikki muut yleensä tekevät.
Tässä on se ero muihin ihmisiin etten toista samoja virheitä koko lopun ikäni. Opin yhdestä enkä tee koskaan samaa toistamiseen joka ei ole toiminut vaan vaihdan taktiikkaa. Teen sitä joka ihmissuhteessa kun tapaan tuntemattomia joita en tunne entuudestaan.
Ei mene kauaa kunnes tunnen ihmisen ja sitä ennen olen varuillani. Manipuloivan ihmisen tunnistan kun se teetättää itsestään "uhrin" ja alkaa hyväksikäyttää heti uhriaan. Tunkeileva ihminen hyväksikäyttää samalla lailla.
Sain samaan tapaan tappouhkauksen levottomalta kakaraperheeltä joissa asiat eivät ole kunnossa niin kuin monet opettajat ym. kasvatusalan ihmiset. Sairaat ihmiset tekevät kakaroita ja sitten uhkailevat ympäristöään kun heitä ei kiinnosta ne kakaransa ollenkaan. Toisten ihmisten pitäisi ne valvoa jotta he saavat rauhassa tehdä mitä lystäävät.
Ei käy täällä vaan minä määrään ja ne uhkailijat menköön vittuun. Ne saavat itse kakarana valvoa, en minä.
Hyvin harva kakaroiden tehtailija on älykäs ja suurin osa tyhmiä ja suurin osa eroaa, siinä sen "älykkyyden" jo näkee.
Näin älykästä ihmistä harvoin kukaan näkee eläessään ja on ihan turha tulla uhkailemaan sillä kaikessa jää toiseksi. - Eiedeskirjoilla
jorinajyri kirjoitti:
Älykkyys on kylläkin jotain aivan muuta kuin kirjaviisautta.
Juuri niin ja älykkyys on perittyä. Sitä ei saa tekemälläkään kenelle tahansa jos sitä ei ole niin ei ole.
- olen_hyvin_tyhmä
jorinajyri kirjoitti:
Älykkyys on kylläkin jotain aivan muuta kuin kirjaviisautta.
Kyllä äly ja kirjaviisaus ainakin meillä työpaikalla mielletään kutakuinkin samaksi asiaksi.
Mitä enempi opiskelet, oli siitä hyötyä tai ei, sitä fiksumpi olet.
Mitä enempi puhut asioista "ylätasolla", sitä älykkäämpi olet.
Minut lähetettiin työkykytutkimuksiin joitain vuosia sitten, kun en tajunnut puoliakaan mistä oli kyse. Pomokin uskoo jo lopulta ainakin aika usein, että en ihan piruuttani ole oppimatta asioita. En opi, koska en ymmärrä. Olen ojankaivaja, lapiomies, paitsi että en ole mies, vaan nainen.
- näen.sellaisen.peilistä
Kyllä ainakin kymmenkertainen vatipää elää möllötellä ihan omassa rauhassa. Ai mistäkö tiedän?
- keskiarvo
Kaikki erilaisuus aiheuttaa syrjintää.
- fviokjhgfgh
Jotkut ihmiset vaan voivat paremmin yksinäisyydessä, ja aihe on tuntunut olevan jonkunlainen tabu. Enimmäkseen kärsin ihmisten seurasta. (En tiedä olenko tyhmä vai älykäs, eikä tunnu tietävän muutkaan)
- Sairasyhteisö
fviokjhgfgh kirjoitti:
Jotkut ihmiset vaan voivat paremmin yksinäisyydessä, ja aihe on tuntunut olevan jonkunlainen tabu. Enimmäkseen kärsin ihmisten seurasta. (En tiedä olenko tyhmä vai älykäs, eikä tunnu tietävän muutkaan)
Erittäin älykäs ja kärsin läheisriippuvaisten ihmisten seurasta kun inhoan niitä. Minulla on koko suku ollut läheis riippuvaisuutta.
Kaikilla on sairaus läheisriippuvuus ja mitä teen niin en yhtään mitään nyt vaan odotan sopivaa ajankohtaa mihinkä iskeä.
- Inhoanihmisiä
Pitää täysin paikkaansa. Minua on sanottu älykkääksi jo kouluajoista lähtien ja viihdyn omassa seurassani kaikkein parhaiten sillä pidän tyhminä suurinta osaa ihmisistä.
Rakastan yksinoloa ja tarvitsen sitä koko ajan. Liika ihmisten kanssa olo tressaa.- ölkjhgfghjkl
Ihmisten kanssa on tosiaan kauhea olla. Ovat vähitellen saaneet minutkin tyhmistymään.
Tosin Suomessa minua ei pidetä lainkaan älykkäänä. Sattumalta vain sain koulussa aina parhaat numerot ja semmoista. Kuitenkin olen ilmeisesti yksi tyhmimmistä, ainakin mitä ihmisiä uskominen,
- Suomalais
Älykkäät viihtyvät yksin. Kun nuorena tutustuu ihmmisiin, niin niistä aikanaan häviävät muka kaverit ensin, ja sen jälkeen kaverit, mutta viimeisenä todelliset ystävät.
Todelliset ystävät ovat ne, jotka pysyvät. Pidä yhteyttä ystäviisi.Muutes..menee juurikin noin. On koettu. Vaikka kuinka erakoksi meinaan niin kyllä mä tiettyihin tyyppeihin pidän silloin tällöin yhteyttä. Ne vissiin ovat sitten niitä todellisia ystäviä.
- hohhoija
Kovin korkeaa keskusteluntasoa eikä kyllä älykkyyttäkään tämä ketju kyllä ilmennä kun pähkäillään että viihtyvätkö älyköt oikeasti yksin vai ei, vaikka lehtiartikkelissa todetaan pelkästään, että älykkyys lisää henkilön tyytymättömyyttä itseensä sosiaalisen kanssakäymisen määrän kasvaessa. Ja tästä on sitten täällä vedetty se johtopäätös, että aha, älyköt haluaa olla yksin. On vaan näköjään päässyt unohtumaan, että kanssakäymisen tarve riippuu persoonallisuudesta ja siten vaihtelee eri persoonallisuustyypeillä, ja tästä huolimatta ko. lehtiartikkelin väite voi pitää paikkansa tai olla pitämättä.
- MrJuha82outolintu
Minä oon paljon omissa oloissani.
- fghfgh
No eikö tuo ole selväkin asia?
Yksin on enempi aikaa mietiskellä ja ei ole kukaan vaihtamassa aihetta.
En tiedä onko se kuitenkaan hyvä asia.
Karismaattisimmat ihmiset omaavat älyä ja luonnetta, jonka seuraan ihmiset hakeutuvat. Tätä ainakin itse arvostan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305862Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144414Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3401579- 701339
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791179
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101170