Kymmenillä Suomeen talvella tulleilla terroritaust

Suomessa-nytTERRORISTEJA

Kymmenillä Suomeen talvella tulleilla terroritausta

Lauantai 26.3.2016 klo 05.00

Kymmenillä Suomeen talven aikana saapuneilla on terroritausta, sanoo sisäministeri Petteri Orpo (kok) Savon Sanomille.
Pakolaisia Lesbosin saarella Kreikassa.

Jo marraskuussa Suojelupoliisi ilmoitti, että Suomessa oli tuolloin noin 300 henkilöä, joilla oli kytköksiä terrorismiin.

Ministeri Orpo kuitenkin arvioi Savon Sanomille, että terroririski on Suomessa kohonnut. Hänen mukaansa ei voida sulkea pois sitä, että Suomessa "tapahtuu jokin yksittäinen teko".

Brysselin terrori-isku lisää sisäministerin mukaan painetta tuoda turvatarkastukset lentokenttien sisäänkäynneille myös Suomessa.

STT

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettei.unohtuisi

      Hyvää pääsiäismamutusta. jollei parempaa ajattelua.

    • hyvää.pääsiäistä
      • Väriin.katsomatta

        Kotimainen kehitysvammainen asialla.
        Minne heidät tulisi kuskata. Mamuraiskaajat voi panna lentokoneeseen, mutta entäs nämä! Onneksi asioista voi jo puhua, enää ei ole hyväveliverkosto syyttämässä naispoloa vääristä vaatteista, tyhmyydestä tai humalatilasta. Tai vain huutamassa: "Mitäs menit sinne!"
        Nyt sitten tulee esille kaikki nuo törkeät teot, jotka ennen piilotettiin kiven alle.
        Miten puolustaudutte, miehet?


      • tikanpoika-meni-puuhun

        Mitä puolustettavaa on kenelläkään t e r v e e l l ä miehellä. Tuohonkin tapaukseen liittyi vahvasti alkoholi, todennäköisesti päihdeongelmat. Väärinhän se on toki, mutta odotettua - mitäs läksi ja meni prkle. Niillä kai oli aiempaakin seksikäyttäytymistä?


    • kopskopskopskops

      Ja keskustelun aihe on?
      Pelkkä uutisen kopioiminen ei ole aloitus.

      • kopsanteri

        kopskopskopskops

        En minäkään pidä siitä, että tänne kopioidaan päivän lehtiä, mutta huomaatko, minkä keskustelun ne saavat aikaan?

        Heti on eri nimimerkit toistensa kimpussa ja taistelu alkaa. Haluaisinpa,...tai en haluakaan... nähdä, jos nämä kaikki kirjoittajat sijoitettaisiin samaan vastaanottokeskukseen ja aidatulle pihalle läppärit kourassa.

        Tietenkin mukaan iso peili ja ne kuuluisat lääkkeet!:))


    • Että_simmottis

      Kummallista on, että turvapaikan myöntämiseen vaikuttaa ennen Suomeen tuloa tehdyt rikokset, raiskaukset yms, mutta Suomessa tehdyt rikokset eivät estä saamasta turvapaikkaoikeutta Suomen lain mukaan!

      Pitäisiköhän lakia muuttaa?
      Pitäiskö nostaa mekkala muutoksen aikaan saamiseksi?
      Mitä tehtäis?

      • "Että_simmottis"

        Mitä jos sinä aloittaisit.
        Kertoisit sitten meille.
        Liity aluksi puolueeseen ja yritä kansojen-edustajaksi.
        Me muutkin 60 lupaamme kuolla kanssasi, ennen-kuin pääset siihenkään asti.
        Muista jättää lapsillemme liuskoittain viisaita puheitasi.
        Ainakin Internettiin.


        H.


      • TARTU_HETI_TOIMEEN

        " että-simmottis" OLET tehny hyvän huomion,

        ON syytä nostaa SUURI MELU asiasta,

        hullut POIS suomesta

        suomessa on omiaki hulluja aivan tarpeeksi, lisää ei

        tarvita,


      • senkin.tahvo
        TARTU_HETI_TOIMEEN kirjoitti:

        " että-simmottis" OLET tehny hyvän huomion,

        ON syytä nostaa SUURI MELU asiasta,

        hullut POIS suomesta

        suomessa on omiaki hulluja aivan tarpeeksi, lisää ei

        tarvita,

        herkii hulluttulemasta


      • TARTU_HETI_TOIMEEN kirjoitti:

        " että-simmottis" OLET tehny hyvän huomion,

        ON syytä nostaa SUURI MELU asiasta,

        hullut POIS suomesta

        suomessa on omiaki hulluja aivan tarpeeksi, lisää ei

        tarvita,

        "TARTU_HETI_TOIMEEN"

        Mitä jos sinä aloittaisit.
        Kertoisit sitten meille.
        Liity aluksi puolueeseen ja yritä kansojen-edustajaksi.
        Me muutkin 60 lupaamme kuolla kanssasi, ennen-kuin pääset siihenkään asti.
        Muista jättää lapsillemme liuskoittain viisaita puheitasi.
        Ainakin Internettiin.

        H.


      • Nikittä_taas_tääl
        hunksz kirjoitti:

        "TARTU_HETI_TOIMEEN"

        Mitä jos sinä aloittaisit.
        Kertoisit sitten meille.
        Liity aluksi puolueeseen ja yritä kansojen-edustajaksi.
        Me muutkin 60 lupaamme kuolla kanssasi, ennen-kuin pääset siihenkään asti.
        Muista jättää lapsillemme liuskoittain viisaita puheitasi.
        Ainakin Internettiin.

        H.

        Ei voi olla totta, että joku on noin tietämätön ja ... hmmmmm

        Olen ollut mukana muuttamassa maailmaa useitakin kertoja ja lobbaaminen onnistuu paljon paremmin sitoutumattomana kuin kansanedustajana. Voin keskustella ja viestitellä eri puolueiden edustajien kanssa, laatia kirjelmiä, vetoomuksia, adresseja ym ja kerätä niihin allekirjoituksia. Voin järjestää avoimia keskustelutilaisuuksia ja voin kutsua sinne myös virkamiehiä ja päättäjiä.

        Politiikkaan minua on pyydetty aina välillä jo nuorilla päivilläni ja sitten varttuneempana, mutta olen kieltäytynyt. - Ehkä olisin lähtenytkin, jos jo 1970-luvulla sen olisi voinut tehdä sitoutumattomana.

        Paperit olen säilyttänyt vain vähän aikaa sen jälkeen, kun asiat on saatu hoidettua. Lehtileikkeitäkään ei arkistoistani löydy. Katson eteenpäin, enkä kokoile meriittejä.


      • niin.miten
        Nikittä_taas_tääl kirjoitti:

        Ei voi olla totta, että joku on noin tietämätön ja ... hmmmmm

        Olen ollut mukana muuttamassa maailmaa useitakin kertoja ja lobbaaminen onnistuu paljon paremmin sitoutumattomana kuin kansanedustajana. Voin keskustella ja viestitellä eri puolueiden edustajien kanssa, laatia kirjelmiä, vetoomuksia, adresseja ym ja kerätä niihin allekirjoituksia. Voin järjestää avoimia keskustelutilaisuuksia ja voin kutsua sinne myös virkamiehiä ja päättäjiä.

        Politiikkaan minua on pyydetty aina välillä jo nuorilla päivilläni ja sitten varttuneempana, mutta olen kieltäytynyt. - Ehkä olisin lähtenytkin, jos jo 1970-luvulla sen olisi voinut tehdä sitoutumattomana.

        Paperit olen säilyttänyt vain vähän aikaa sen jälkeen, kun asiat on saatu hoidettua. Lehtileikkeitäkään ei arkistoistani löydy. Katson eteenpäin, enkä kokoile meriittejä.

        Onko sinulla nimimerkkiä olemassa kun polikoit täällä, kun huudellaan milloin milläkin tuulesta temmatulla.


      • Nikittä_taas_tääl

        No, kerropa yksi asia, jonka minä muka olisin temmannut tuulesta.

        Eikö maailman parantaminen kiinnosta sinua? Onko joskus kiinnostanut?

        Täällä useimmat näkyvät vain huutelevan ärtyneinä monenmoista ja useimmiten jotkut kääntävät asiat henkilökohtaisuuksiksi, kirjoittajiin kohdistuviksi hyökkäyksiksi.

        Onko niin, että vain harvat ymmärtävät, että asioita voisi muuttaa, niihin voisi vaikuttaa, mutta harvemmin turhin huuteluin ja ärinöin. - Sivistynyt puhe, asioihin perehtyminen ja aktiivinen osallistuminen toimivat paremmin.

        Miten ihmiset voisivat kohdata toisenlaisia ihmisiä parhaiten ja miten he voisivat helpoimmin oppia ymmärtämään toisiaan?


      • 1eero
        Nikittä_taas_tääl kirjoitti:

        No, kerropa yksi asia, jonka minä muka olisin temmannut tuulesta.

        Eikö maailman parantaminen kiinnosta sinua? Onko joskus kiinnostanut?

        Täällä useimmat näkyvät vain huutelevan ärtyneinä monenmoista ja useimmiten jotkut kääntävät asiat henkilökohtaisuuksiksi, kirjoittajiin kohdistuviksi hyökkäyksiksi.

        Onko niin, että vain harvat ymmärtävät, että asioita voisi muuttaa, niihin voisi vaikuttaa, mutta harvemmin turhin huuteluin ja ärinöin. - Sivistynyt puhe, asioihin perehtyminen ja aktiivinen osallistuminen toimivat paremmin.

        Miten ihmiset voisivat kohdata toisenlaisia ihmisiä parhaiten ja miten he voisivat helpoimmin oppia ymmärtämään toisiaan?

        Niin kaiku vastaa huutoihin, varmaan vastataan samalla mitalla varsinkin provosointiin. Kyllä ihmiset seuraavat maailman tapahtumia.


    • varmakonsti

      Ainoa keino erotella terroristimatut ja rivimatut on, että rivimatut paljastavat terroristeiksi epäilemänsä tai tietämänsä. Rivimatu saisi tuntuvan palkkion jos terroristi todetaan syylliseksi. Suomalaisten rikostutkijoiden on mahdotonta selvittää näitä rikoksia, kun esm. matujen kirjoitus muistuttaa enemmän harakanvarpaita kuin oikeaa tekstiä.

    • jipiimäosaan

      Tuhansilla Suomeen talvella tulleilla ei ole terroritaustaa.

      Lauantai 26.3.2016 klo 20.00

      Tuhansilla Suomeen talven aikana saapuneilla ei ole terroritaustaa, sanoo sisäministeri Petteri Orpo (kok).

      • Olen-valkoinen-naama

        Tarkka luku on 330 kappaletta päivitettynä. Ja Orpo sanoo "eihän heistä kaikki ole terroristeja vaikka heillä onkin terroristiyhteyksiä"? Mitä vittua! (Seiskan uutiset).


      • Lukaisin "päivän lehdet" ja poliiseillekin on lisääntynyt "päivän tehtäviä" liikaa.

        Kuitenkin määrärahoja vähennetään, koska "Suomi pitää saada nousuun" teemalla?

        Mitäs´ja jos pistettäsiin välillä keräys vain poliisien hyväksi. Unohdetaan nuo Punaisenristin, ja Sotaveteraanien, ja mitä niitä nyt olikaan,..keräykset?

        Vetäistään, kuin aikoinaan Niilo Tarvajärvi, joka hankki poliiseille, oliko jopa 100 autoa?

        Mistä löytyisi uusi "Tarvajärvi", joka pistäisi keräyksen pystyyn ja "lyhentemättömä" "toimistokuluilla? Joka €-uro avatulle pankkitilille, ilman välikäsiä.

        Tonni heti napsahtaisi, vaikka en pelkää mitään, tällä hetkellä.


      • eppu2
        Kristiina23 kirjoitti:

        Lukaisin "päivän lehdet" ja poliiseillekin on lisääntynyt "päivän tehtäviä" liikaa.

        Kuitenkin määrärahoja vähennetään, koska "Suomi pitää saada nousuun" teemalla?

        Mitäs´ja jos pistettäsiin välillä keräys vain poliisien hyväksi. Unohdetaan nuo Punaisenristin, ja Sotaveteraanien, ja mitä niitä nyt olikaan,..keräykset?

        Vetäistään, kuin aikoinaan Niilo Tarvajärvi, joka hankki poliiseille, oliko jopa 100 autoa?

        Mistä löytyisi uusi "Tarvajärvi", joka pistäisi keräyksen pystyyn ja "lyhentemättömä" "toimistokuluilla? Joka €-uro avatulle pankkitilille, ilman välikäsiä.

        Tonni heti napsahtaisi, vaikka en pelkää mitään, tällä hetkellä.

        Kannatetaan ja verottomana.


      • 1eero
        Kristiina23 kirjoitti:

        Lukaisin "päivän lehdet" ja poliiseillekin on lisääntynyt "päivän tehtäviä" liikaa.

        Kuitenkin määrärahoja vähennetään, koska "Suomi pitää saada nousuun" teemalla?

        Mitäs´ja jos pistettäsiin välillä keräys vain poliisien hyväksi. Unohdetaan nuo Punaisenristin, ja Sotaveteraanien, ja mitä niitä nyt olikaan,..keräykset?

        Vetäistään, kuin aikoinaan Niilo Tarvajärvi, joka hankki poliiseille, oliko jopa 100 autoa?

        Mistä löytyisi uusi "Tarvajärvi", joka pistäisi keräyksen pystyyn ja "lyhentemättömä" "toimistokuluilla? Joka €-uro avatulle pankkitilille, ilman välikäsiä.

        Tonni heti napsahtaisi, vaikka en pelkää mitään, tällä hetkellä.

        Jos jokainen suomalainen laittaisi mulle euron olisin tyytyväinen sitten ostaisin poliisille monta mustaa-maijaa, mutta keräyksellä ei asiaa korjattaisi.
        Terrorismia en pelkää koska ei näissä muuttajissa ole kovin montaa joka alkaisi täällä rähinöimään toivottovasti yksikään.


      • ter546t
        Kristiina23 kirjoitti:

        Lukaisin "päivän lehdet" ja poliiseillekin on lisääntynyt "päivän tehtäviä" liikaa.

        Kuitenkin määrärahoja vähennetään, koska "Suomi pitää saada nousuun" teemalla?

        Mitäs´ja jos pistettäsiin välillä keräys vain poliisien hyväksi. Unohdetaan nuo Punaisenristin, ja Sotaveteraanien, ja mitä niitä nyt olikaan,..keräykset?

        Vetäistään, kuin aikoinaan Niilo Tarvajärvi, joka hankki poliiseille, oliko jopa 100 autoa?

        Mistä löytyisi uusi "Tarvajärvi", joka pistäisi keräyksen pystyyn ja "lyhentemättömä" "toimistokuluilla? Joka €-uro avatulle pankkitilille, ilman välikäsiä.

        Tonni heti napsahtaisi, vaikka en pelkää mitään, tällä hetkellä.

        Täältä tulis se toinen tonni. Vaikka en pelkääkään.

        "Mitäs´ja jos pistettäsiin välillä keräys vain poliisien hyväksi. Unohdetaan nuo Punaisenristin, ja Sotaveteraanien, ja mitä niitä nyt olikaan,..keräykset?" Noista keräyksistä olis paljonkin sanottavaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      39
      2000
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      836
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      834
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      701
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      691
    6. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      600
    7. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      63
      534
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      477
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      469
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      78
      447
    Aihe