Syyslomalle suunnittelemassa viikon lomaa 16v kanssa, jolle tärkeimpiä asioita lomalla on toimiva (ilmainen) wifi hotellihuoneessa, hyvät uima-altaat ja lyhyet matkat kaupoille.
Teneriffa on meille uusi kohde, joten Finnmatkojen sivuilla on ahkeraan viihdytty. Kaikki retkikohteet vaikuttavat mielenkiintoisilta. Tulimme muutama viikko sitten Thaimaasta ja retket olivat matkan kohokohtia.
Kaikki vinkit otetaan kiitollisina vastaan!
Minne Teneriffalla
38
1898
Vastaukset
- Tätäsuosittelemme
Teneriffan jutut kuuluu tuonne "Yleistä Espanjasta" sivuille. Täällä keskustellaan Gran Canarian matkailusta.
Kun kerran 16-vuotias on mukana niin Playa del Ingles on teille oikea kohde. Muiden saarten matkailijoiden keski-ikä lienee noin 75 joten menopaikat on sen mukaan. Retkiä löytyy jokaiseen makuun todella paljon.- Johnuska
Mitä hittoa sä selität??? Teneriffan keskustelut kuuluu tänne yhtälailla, ku keskustelut Gran Canarialta. Keskustelun aihe on Kanariansaaret, sunko mielestä yksin Gran Canaria käsittää kaikki saaret.
Teneriffa on erinomainen lomakohde kaikenikäisille ja ikähaarukka on vauvasta vaariin. Kaunis ja helppo paikka lomailla. Valitkaa hotelli, josta on lyhyt matka rannalle, koska rantakatu on noin 12 kilometriä pitkä alkaen Los Cristianosista jatkuen aina Fanabeen saakka. Vois sanoa, että koko matkalla on ravintoloita ja kaikennäköisiä pikku kauppoja.
Parhaimmat kaupat taitaa löytyä Avenida Las Americas kadulta ja sen lähettyviltä. Tällä kadulla sijaitsee mm. Cleopatra Palace, Mediterranean Palace, Parque Santiago III ja Compostela Beach hotellit. Tämä ei ole tuo mainitsemani rantakatu, mutta sieltä on todella lyhyt matka sinne.
Eikös hotellien esittelyssä yleensä lue, että onko huoneessa netti. Se netti mikä wifin kautta hotelleissa yleensä on, niin on aika surkea.
Monessa hotellissa on myös internetpiste, joka on maksullinen.
Toivottavasti mukava hotelli löytyy. :) - SucksGC
Gran Canarian nuoret eläkeläiset tuntuu olevan enemmän kuin vähän sekaisin.
- totta.se.on
Johnuska kirjoitti:
Mitä hittoa sä selität??? Teneriffan keskustelut kuuluu tänne yhtälailla, ku keskustelut Gran Canarialta. Keskustelun aihe on Kanariansaaret, sunko mielestä yksin Gran Canaria käsittää kaikki saaret.
Teneriffa on erinomainen lomakohde kaikenikäisille ja ikähaarukka on vauvasta vaariin. Kaunis ja helppo paikka lomailla. Valitkaa hotelli, josta on lyhyt matka rannalle, koska rantakatu on noin 12 kilometriä pitkä alkaen Los Cristianosista jatkuen aina Fanabeen saakka. Vois sanoa, että koko matkalla on ravintoloita ja kaikennäköisiä pikku kauppoja.
Parhaimmat kaupat taitaa löytyä Avenida Las Americas kadulta ja sen lähettyviltä. Tällä kadulla sijaitsee mm. Cleopatra Palace, Mediterranean Palace, Parque Santiago III ja Compostela Beach hotellit. Tämä ei ole tuo mainitsemani rantakatu, mutta sieltä on todella lyhyt matka sinne.
Eikös hotellien esittelyssä yleensä lue, että onko huoneessa netti. Se netti mikä wifin kautta hotelleissa yleensä on, niin on aika surkea.
Monessa hotellissa on myös internetpiste, joka on maksullinen.
Toivottavasti mukava hotelli löytyy. :)Gran Canaria=Canaria. Muita saaria kutsutaan niiden omilla nimillä ja siksi Canaria sanaa ei ole noiden saarten nimissä.
- Ymmärrystä_vaille
totta.se.on kirjoitti:
Gran Canaria=Canaria. Muita saaria kutsutaan niiden omilla nimillä ja siksi Canaria sanaa ei ole noiden saarten nimissä.
Ei edes Espanjalaisten mielestä
https://es.wikipedia.org/wiki/Canarias
"Canarias es un archipiélago del océano Atlántico"
Sinä voit nimittää miten tahdot, mutta lopeta tuputtaminen ja sekoilu muihin aiheisiin.
16- vuotiaan kanssa menisin Las Amerikasiin tai Los Cristanokseen. Siellä kaikki toivomasi totetuu, mutta ongelma on, ettet juuri kanarialaista elämää pääse katselemaan. Jos kanarialaisuus kiinnostaa, löytyy sitä noiden lisäksi Puerto de la Cruzista, mistä myös toivomasi uima-altaat, sekä jopa paremmat shoppailumahdollisuudet löytyvät. Tosin suurin osa Puerto Cruzin lomailijoista on iäkkäämpää väkeä, eikä 16-vuotiaalle juuri seuraa löydy, jos ei käy tuuri.
Puerto Cruzin puolesta puhuu myös Loro Pargue eläintarha, jossa helposti viettää koko päivän. Etelän kohteet kuitenkin lienevät viikon matkalla aurinkovarmempi vaihtoehto.
Noi Gran Casnarian saivartelijat voi jättää omaan arvoonsa. Teneriffa Kanarian suurimpana, mielenkiintoisimpana ja parhaana lomasaarena ilman muuta kuuluu tähän keskusteluosioon.- huonotrolliolet
Antigue-trolli vastasi juuri omaan kysymykseensä. Puerto de la Cruz 2016 viestiketjusi....Teneriffa2016...mitä seuraavaksi trollaat?
- lopettakaa.jo
huonotrolliolet kirjoitti:
Antigue-trolli vastasi juuri omaan kysymykseensä. Puerto de la Cruz 2016 viestiketjusi....Teneriffa2016...mitä seuraavaksi trollaat?
Jaa tämä olikin taas nettihäirikön aloittama kysymys. Luulin että olisi vihdoin jo jotain asiaakin mutta antigue-trollihan se taas asialla.
Missähän mahtaisi olla asiallista keskustelua kanarian jutuista ilman tuota trollia tai muitakaan häiriköitä?
Täällä tuota häiriköintiä tapahtuu kun nimimerkin voi rekisteröidä ilman että antaa sen suurempia tietoja ja niitä voi kuulemma olla yhdellä henkilöllä kymmeniä. - gofio
Oma suositukseni on Playa de las Americas ja siellä Vistas rannan tuntumassa olevat hotellit. Jos paikallista kanarialaisuutta kaipaatte niin toki sitä Los Christianosin puolelta löytyy ja ko. paikasta on lyhyt matka Americasin huvituksiin.
Puerto de la Cruzissa on kaikenikäisiä matkailijoita ja kun kysymyksessä on oikea kanarialainen kaupunki eikä turistighetto niin paikallisia on ikäkajaumalla vauvasta vaariin. Siellä on myös nuorisolle sekä nuorekkaille sopivia käyntikohteita iltaelämästä puhumattakaan, sillä kyseessä on eläväinen kanarialainen kaupunki eikä nukkumalähiö.
Aloituksesta poiketen eli Gran Canaria on hieno ja monipuolinen saari jossa luontoa, aitoja kanarialaisia kyliä, mielenkiintoisia paikkoja jne. GC on paljon ja todella paljon muutakin kuin vain surkuhupaisa ja vanhahtava Playa del Ingles suomikuppiloineen. Käymisen ja tutustumisen arvoinen saari sekin.
Kanariansaarilla löydät oman helmen, sinäkin joka kaipaat muutakin kuin vain turistihelvettejä hotelliviidakoineen. - AutomatkallaGC
gofio kirjoitti:
Oma suositukseni on Playa de las Americas ja siellä Vistas rannan tuntumassa olevat hotellit. Jos paikallista kanarialaisuutta kaipaatte niin toki sitä Los Christianosin puolelta löytyy ja ko. paikasta on lyhyt matka Americasin huvituksiin.
Puerto de la Cruzissa on kaikenikäisiä matkailijoita ja kun kysymyksessä on oikea kanarialainen kaupunki eikä turistighetto niin paikallisia on ikäkajaumalla vauvasta vaariin. Siellä on myös nuorisolle sekä nuorekkaille sopivia käyntikohteita iltaelämästä puhumattakaan, sillä kyseessä on eläväinen kanarialainen kaupunki eikä nukkumalähiö.
Aloituksesta poiketen eli Gran Canaria on hieno ja monipuolinen saari jossa luontoa, aitoja kanarialaisia kyliä, mielenkiintoisia paikkoja jne. GC on paljon ja todella paljon muutakin kuin vain surkuhupaisa ja vanhahtava Playa del Ingles suomikuppiloineen. Käymisen ja tutustumisen arvoinen saari sekin.
Kanariansaarilla löydät oman helmen, sinäkin joka kaipaat muutakin kuin vain turistihelvettejä hotelliviidakoineen.Pohjoisen Gran Canarian luonto ja pienet paikalliset kylät ovat juurikin tutustumista oikeaan Gran Canariaan ja sen ruokakulttuuriin. Kannattaa Granilla vuokrata auto ja lähteä kiertämään saarta niin näkee muutakin kuin kanarian parhaimmat hiekkarannat. Bussilla voi myös kätevästi tehdä päivämatkoja muihin kyliin niin näkee muutakin kuin allasbaarin.
- TananGC
Matkajärjestäjät tekee retkiä Loro Parkkiin saaren eteläpuolen kohteista tai sitten vuokraa auton ja menee omatoimisesti.
Julkisilla busseilla pääsee tai tilaamalla kyydin parkin omaan bussikuljetukseen:
http://www.loroparque.com/index.php/en/el-parque-eng/plan-your-visit/getting-there
http://titsa.com/index.php/en/
Loro Parkin "juna" kuljettaa Pdl Cruzin keskustan ja puiston väliä ilmaiseksi. - Missätuo.on
TananGC kirjoitti:
Matkajärjestäjät tekee retkiä Loro Parkkiin saaren eteläpuolen kohteista tai sitten vuokraa auton ja menee omatoimisesti.
Julkisilla busseilla pääsee tai tilaamalla kyydin parkin omaan bussikuljetukseen:
http://www.loroparque.com/index.php/en/el-parque-eng/plan-your-visit/getting-there
http://titsa.com/index.php/en/
Loro Parkin "juna" kuljettaa Pdl Cruzin keskustan ja puiston väliä ilmaiseksi.Onko Loro Park siinä matkalla Inglesistä Puero Ricoon vai missä? En oikein tiedä kuin Aqualand-vesipuiston Maspalomasin lähellä ja sioux-cityn.
- LähdenTutustumaan
AutomatkallaGC kirjoitti:
Pohjoisen Gran Canarian luonto ja pienet paikalliset kylät ovat juurikin tutustumista oikeaan Gran Canariaan ja sen ruokakulttuuriin. Kannattaa Granilla vuokrata auto ja lähteä kiertämään saarta niin näkee muutakin kuin kanarian parhaimmat hiekkarannat. Bussilla voi myös kätevästi tehdä päivämatkoja muihin kyliin niin näkee muutakin kuin allasbaarin.
Mitä pieniä kyliä suosittelet jos linja-autolla lähtee Inglesistä?
Tiedoksi, etten aloittanut ketjua, enkä täällä trollaa, vaikka valtakunnan tyhmimmät niin luulevatkin. Asian huomaa siitä, että viesteissäni on itse asiaan kantaa ottavia kommentteja, ei pelkkään henkilöön kohdistettuja saivarteluja.
Teneriffa on hyvä lomapaikka, koska siellä on helppoa, turvallista ja hauskaa lomailla. Valitset minkä tahansa noista mainitsemistani kohteista, tulet viihtymään.- trollinpaljastaja-
Tietenkin viesteissäsi on asiaan kantaa ottavia kommentteja koska haluat luoda trolliprofiilillesi uskottavuutta. Samoin yritit tehdä Puerto de la Cruz viestiketjuillasi joissa kirjoittelit itsellesi satoja viestejä kymmenillä nimimerkeillä.
Ei kukaan ota sinua tosissaan mutta silti häiriköit tätä palstaa, miksi? Kannattaisiko sinun tutkituttaa pääsi.
Viikon matkalle suosittelen säävarmuuden takia etelän lomakohteita Americasia ja Cristianosia. Tilastollisesti noissa siis aurinko paistaa varmemmin. Tosin tänä talvena myös Puerto Cruzissa oli loistavat, aurinkoiset kelit.- otamme.osaa
trollinpaljastaja- kirjoitti:
Tietenkin viesteissäsi on asiaan kantaa ottavia kommentteja koska haluat luoda trolliprofiilillesi uskottavuutta. Samoin yritit tehdä Puerto de la Cruz viestiketjuillasi joissa kirjoittelit itsellesi satoja viestejä kymmenillä nimimerkeillä.
Ei kukaan ota sinua tosissaan mutta silti häiriköit tätä palstaa, miksi?Turkki on sinulle paras paikka.
- Trollinpaljastaja-
Antigue kirjoitti:
Kannattaisiko sinun tutkituttaa pääsi.
Viikon matkalle suosittelen säävarmuuden takia etelän lomakohteita Americasia ja Cristianosia. Tilastollisesti noissa siis aurinko paistaa varmemmin. Tosin tänä talvena myös Puerto Cruzissa oli loistavat, aurinkoiset kelit.Vastasit juuri itsellesi että: "kannattaisiko sinun tutkituttaa pääsi".
Kuinka monta persoonaa sinulla on siellä päässäsi? Täytyy olla kymmeniä kun vastailet itsellesi kymmenillä nimimerkeillä.
Kävikö sinulla kuitenkin vanhanaikaiset, eli unohdit kirjautua ulos ennen kommentointia?
- mietinytvähän
Vähissä on virikkeet matkojen suhteen, jos täältä pitää kysellä ihan Teneriffan matkaa ;D
Kyllä 16v. kanssa voi mennä paljon haasteellisempaan paikkaan, kun jollekin tavismatkalle Kanarialle. Johan tuollainen teini saa näppylöitä, eikä kehtaa edes kavereilleen kertoa olleensa Teneriffalla.- junttienkohde
Juntit menee Kanarialle ja sitten eivät koulussa kehtaa kertoa että missä ovat olleet :D
- pahatrolliolet
Vai että antigue aloitti juuri uuden trollausketjun. Eikö Puerto de la Cruz- 2016
tai Puerto de la Cruz-Elämää paratiisissa saanut ketään kirjoittamaan sinulle?- Parempitämäkin
On sentään oikealla saarella, toisin kuin jotkin trollit.
- onpastrollaustataas
Virtuaalimatkailija antigue on herännyt.
Meinaatko taas katsoa säätiedot netistä ja kehua miten on lämmintä täällä Puertossa vaikka istut kotonasi Mellunmäessä?En ole matkalla. En myöskään katsele asioita netistä. Parasta asiassa kuitenkin on, etten asu Mellunmäessä. Slummiasuminen kun ei sovi minulle.
Kummastuttaa kovasti näiden tyyppien antipatia minua kohtaan. Jos kerran trollaan heidän mielestään, niin todisteita kehiin.
Joku sen huomasikin. Täällä keskustellaan Teneriffan matkoista. Ei naapurisaaren jutuista. Niille kannattaa avata oma ketjunsa, jos Gran Canaria kerran kiinnostaa. Samalla voi pysytellä siinä osiossa, pois trollaamasta täällä Teneriffapuolella.
Helppoa, eikö totta.- surkeatrollion
Antigue kirjoitti:
En ole matkalla. En myöskään katsele asioita netistä. Parasta asiassa kuitenkin on, etten asu Mellunmäessä. Slummiasuminen kun ei sovi minulle.
Kummastuttaa kovasti näiden tyyppien antipatia minua kohtaan. Jos kerran trollaan heidän mielestään, niin todisteita kehiin.
Joku sen huomasikin. Täällä keskustellaan Teneriffan matkoista. Ei naapurisaaren jutuista. Niille kannattaa avata oma ketjunsa, jos Gran Canaria kerran kiinnostaa. Samalla voi pysytellä siinä osiossa, pois trollaamasta täällä Teneriffapuolella.
Helppoa, eikö totta.Trolli antigue yrittää taas luoda uskottavuutta höpinöilleen. Kaikki tällä palstalla tietävät hänen olevan pahin trolli kaikista. Ihme ettei ala puolustelemaan itseään eläkevaaroORG tai trolliongelma nimimerkeillään, mutta eiköhän sekin pian nähdä kun hän puolustaa itseään.
surkeatrollion kirjoitti:
Trolli antigue yrittää taas luoda uskottavuutta höpinöilleen. Kaikki tällä palstalla tietävät hänen olevan pahin trolli kaikista. Ihme ettei ala puolustelemaan itseään eläkevaaroORG tai trolliongelma nimimerkeillään, mutta eiköhän sekin pian nähdä kun hän puolustaa itseään.
Näiden täystampioiden postauksiin ei pitäisi vastailla, mjtta kysyn tältä älykääpiöltä silti, että miksi et kommentoi mitään itse aiheeseen vaan keskityt nolaamaan itseäsi yrittämällä väittää minua trolliksi.
Jos kerran olen trolli, olen näytä jokin trollaukseni palstalla.
Hauskaa matkaa aloittajalle, päätti hän mennä minne tahansa Teneriffalle. Viihdyt varmasti kohteessa kuin kohteessa.- seliselitrolli
Antigue kirjoitti:
Näiden täystampioiden postauksiin ei pitäisi vastailla, mjtta kysyn tältä älykääpiöltä silti, että miksi et kommentoi mitään itse aiheeseen vaan keskityt nolaamaan itseäsi yrittämällä väittää minua trolliksi.
Jos kerran olen trolli, olen näytä jokin trollaukseni palstalla.
Hauskaa matkaa aloittajalle, päätti hän mennä minne tahansa Teneriffalle. Viihdyt varmasti kohteessa kuin kohteessa.Älä trolli selitä. Itse olet nolannut kymmeniä kertoja itsesi jäämällä kiinni multinikkailusta. Olet vastannut itsellesi kymmenillä eri nimimerkeillä saadaksesi huomiota kun kukaan muu ei sinulle kirjoita. Miten voisi kukaan edes kirjoittaa johonkin ketjuusi sadalla nimimerkillä kun palstalla on lukijoita ehkä kymmenen.
Samaa mieltä olen vain siitä ettei trolleille kannattaisi vastata, eli sinulle siis. - Kiitos.tiedosta
Olisi mukava lukea tästä lisää. Mistä noita antiikin trollauksia löytyy. Itse en löytänyt yhtään.
Viitsitkö laittaa sellaisia esille kun niitä tiedät olevan. Kerro ihmeessä tosiaan lisää, missä ja milloin minä olen trollannut kymmeniä viestejä muilla nimimerkeillä. Voi näitä vähä-älyisiä, kateellisia idiootteja.
Jokaisessa noista lomakohteista kannattaa myös vuokrata päiväksi tai kahdeksi auto, jotta voi poiketa Teidelle tai Mascaa, joissa jokaisen kanarianturistin kannattaa poiketa.
- I-LOVE-IT
Toimiva wifi taitaa jäädä toiveeksi. Yhteydet saarilta ovat mitä ovat, niin maksulliset kuin ilmaiset. Muut toiveet saatte toteutettua etelässä. Suositteleisin Playa de las Americasin ja Los Cristianosin suuntaa. Löytyy ostoskeskusta, putiikkeja ja hyvä uimaranta. Vesipuisto Siam Park kiinnostaa teinejä varmasti.
http://www.siampark.net/index.php/en/
Pohjoisessa löytyy myös viehättävän vehreä Puerto de la Cruz, jossa on suuri merivesiallasalue Lago Martiánez ja eläinpuisto Loro Parque.
http://www.loroparque.com/index.php/en/
PdlC:sta löytyy shoppailtavaa ja jos ei niin taksilla pääsee edullisesti saaren suurimpaan ostoskeskukseen La Villaan.
http://www.lavilla2.com/
Finnmatkojen hotelleista Americasissa Mediterranean Palacella on mielestäni täydellisin sijainti. Kaikki on lähellä, ranta, shoppailupaikat ja ravintolat.- Teneriffa2016
Kiitos neuvostasi! Olen pähkäillyt Fanaben ja Puerto de la Cruzin välillä. Lokakuussa saattaisi pohjoisessakin paistaa aurinko, kun kaverini oli helmikuussa siellä, niin ei aurinkoa juurikaan näkynyt...
- VilpoisaTalvella
Tuossa "merivesiallasalue Lago Martiánezissa" ei vesi ole lämmitetty, viime kuun vaihteessa siellä ei ollut ketään uimassa. Mutta ehkä lokakuussa tarkenee.
- canaria.vsta1985
Minä kehoitin boikotoimaan Loroa myös Iltasanomien keskusteluissa:
http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-2000001131841.html
Me canariot olemme eläintenkin ystäviä - Ykkykky
canaria.vsta1985 kirjoitti:
Minä kehoitin boikotoimaan Loroa myös Iltasanomien keskusteluissa:
http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-2000001131841.html
Me canariot olemme eläintenkin ystäviäJa jos se olisi Gran Canarian puolella olisitte sen kannalla 100% ?
En aio boikotoida.
- kloiu
"toimiva (ilmainen) wifi hotellihuoneessa, hyvät uima-altaat ja lyhyet matkat kaupoille."
Eiköhän näitä löydy yhtä hyvin Playa del Inglesistä kuin Puerto de la Cruzista. Jälkimmäinen on vivahteikkaampi paikka, hotelli merialtaiden läheltä, on myös paikallista elämää. Playa del Ingles sen sijaan on vain turisteille rakennettu slummi, missä kaikki on kalliimpaa kuin muualla.Joo. Nettiyhteydet tosiaan ovat ala-arvoisia Kanarialla. Meillä oli kohtuullinen WIFI Walle Mar hotellissa merivesialtaiden viieressä, mutta ulkonäöstään huolimatta hotelli on ylihintainen murju. Ainakin meille sattui täydessä hotellissa huone, missä homeiset ikivanhat kokolattiamatot, tuulta yötäpäivää viheltävät ikkunat, sairaalasängyt ja kumilakanat niissä. Ei ihan neljän tähden tasoa. Sijainti tosin on hyvä. Tämä siis Puerto Cruzissa.
Tähtiluokitukset eivät siis ole ajan tasalla.- Teneriffa2016
Puertoon olla päätymässä ja siihen Las Vegas hotelliin sijaintinsa vuoksi. Näyttäisi ihanalta paikalta ja eläinpuisto ja tulivuoriretki tosi kiinnostavilta. Kiitos kaikille! Aurinkoista kevättä!
Teneriffa2016 kirjoitti:
Puertoon olla päätymässä ja siihen Las Vegas hotelliin sijaintinsa vuoksi. Näyttäisi ihanalta paikalta ja eläinpuisto ja tulivuoriretki tosi kiinnostavilta. Kiitos kaikille! Aurinkoista kevättä!
Las Vegas on siitä hyvä hotelli, että Loro Parguen ilmainen kuljetusjuna lähtee suoraan sen edestä. Ja toki myös palaa samaan paikkaan. Lisäksi hotelliasi vastapäätä on Pueto Cruzin kuuluisat merivesialtaat ja kaikki palvelut kävelymatkan päässä. Onnittelut hyvästä valinnasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324461Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252365Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene142357Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su512118- 321677
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321471Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731466- 661274
- 821231
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?401104