Hoppas Mikaela Nylander ställer upp som kandidat

honärduktig

till ordförandeposten inom SFP.

33

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • borgåbor

      Hennes barn är inte babysar mera så hon kunde satsa mera på politiken.(hon bryr sig om skärgårdsbefolkningen )

      • jämlikhet

        På tiden med en kvinnlig ordförande.


      • MellanÖronen
        jämlikhet kirjoitti:

        På tiden med en kvinnlig ordförande.

        Könet avgör - det är jämlikhet? Jag trodde det betydde något helt annat.


      • todependon
        MellanÖronen kirjoitti:

        Könet avgör - det är jämlikhet? Jag trodde det betydde något helt annat.

        Nä, får inte vara så. Hoppas att det blir många kandidater att välja.


      • huusiann
        jämlikhet kirjoitti:

        På tiden med en kvinnlig ordförande.

        Kyllä kannatan Nylanderia. Ylioppilas riittää RKPlle.

        Enää ei riitä että vedotaan kansalliskielen asemaan pakkoruotsin puolustamisessa ymmärtämättä että ruotsin kielen asema pitää muuttaa jos kansalliskielen ehdot eivät täyty.

        Mikaela Nylander (RKP) :
        "Tässä ei ole kyse pelkästä kouluaineesta, vaan maan kaksikielisyyden perustasta. Suomen ruotsinkielinen väestö on täysin riippuvainen kouluruotsin asemasta pakollisena kielenä."

        HS uutinen
        http://www.hs.fi/m/politiikka/Nylander Pakkoruotsikeskustelu on jo aikakin k%C3%A4yd%C3%A4 korkeimmalla tasolla/a1376184581312
        I-..-. Ruotsin asema kansalliskielenä on siis Nylanderinkin mielestä kyseenalainen. Kieli joka ei säily ilman enemmistön tukea ei voi olla kansalliskielen asemassa.

        Ruotsinkieli ei ole koskaan kuulunut sisämaan kieliin siksi on harhautusta väittää että ruotsin kieli olisi kuulunut Suomeen. Ruotsin kieli on ollut vain rannikolla ja sielläkin vain joitain satoja vuosia.

        Suomi on kehittynyt Suomessa ja Viro on kehittynyt samasta muinaiskielestä Virossa. Olemme ollet näillä alueilla virolaisten kanssa niin kauan että kielemme ovat ehtineet erkaantumaan toisistaan niin paljon että suomi ja viro eivät ole enää ymmärrettäviä keskenään.

        Kieli joka on kehittynyt muualla ei voi olla kansallinen kieli. Se on maahamuuttajakieli. Ruotsi ei ole Suomen alueella kehittynyt kieli ja siksi se on vieraskieli Suomessa.

        Suomenruotsin avulla voi ymmärtää norjaa, tanskaa, ruotsia, fääriä. Monesti on suomenruotsalaisten taholta tullut todistetuksi että suomenruotsi on sama kieli kuin Ruotsissa puhuttu kieli.

        Ruotsin kielen osuus 5% on niin alhainen että se muodostuu ongelmaksi kun sitä yritetään väkisin pitää tasavertaisena suomen kielen kanssa. Asia jonka siis Nylanderkin huomaa mutta ei mainitse.


      • Minä-en-ymmärrä---
        huusiann kirjoitti:

        Kyllä kannatan Nylanderia. Ylioppilas riittää RKPlle.

        Enää ei riitä että vedotaan kansalliskielen asemaan pakkoruotsin puolustamisessa ymmärtämättä että ruotsin kielen asema pitää muuttaa jos kansalliskielen ehdot eivät täyty.

        Mikaela Nylander (RKP) :
        "Tässä ei ole kyse pelkästä kouluaineesta, vaan maan kaksikielisyyden perustasta. Suomen ruotsinkielinen väestö on täysin riippuvainen kouluruotsin asemasta pakollisena kielenä."

        HS uutinen
        http://www.hs.fi/m/politiikka/Nylander Pakkoruotsikeskustelu on jo aikakin k%C3%A4yd%C3%A4 korkeimmalla tasolla/a1376184581312
        I-..-. Ruotsin asema kansalliskielenä on siis Nylanderinkin mielestä kyseenalainen. Kieli joka ei säily ilman enemmistön tukea ei voi olla kansalliskielen asemassa.

        Ruotsinkieli ei ole koskaan kuulunut sisämaan kieliin siksi on harhautusta väittää että ruotsin kieli olisi kuulunut Suomeen. Ruotsin kieli on ollut vain rannikolla ja sielläkin vain joitain satoja vuosia.

        Suomi on kehittynyt Suomessa ja Viro on kehittynyt samasta muinaiskielestä Virossa. Olemme ollet näillä alueilla virolaisten kanssa niin kauan että kielemme ovat ehtineet erkaantumaan toisistaan niin paljon että suomi ja viro eivät ole enää ymmärrettäviä keskenään.

        Kieli joka on kehittynyt muualla ei voi olla kansallinen kieli. Se on maahamuuttajakieli. Ruotsi ei ole Suomen alueella kehittynyt kieli ja siksi se on vieraskieli Suomessa.

        Suomenruotsin avulla voi ymmärtää norjaa, tanskaa, ruotsia, fääriä. Monesti on suomenruotsalaisten taholta tullut todistetuksi että suomenruotsi on sama kieli kuin Ruotsissa puhuttu kieli.

        Ruotsin kielen osuus 5% on niin alhainen että se muodostuu ongelmaksi kun sitä yritetään väkisin pitää tasavertaisena suomen kielen kanssa. Asia jonka siis Nylanderkin huomaa mutta ei mainitse.

        .

        "Minä-en-ymmärrä -Mikaela?????????????????"

        .


      • utanvidare
        huusiann kirjoitti:

        Kyllä kannatan Nylanderia. Ylioppilas riittää RKPlle.

        Enää ei riitä että vedotaan kansalliskielen asemaan pakkoruotsin puolustamisessa ymmärtämättä että ruotsin kielen asema pitää muuttaa jos kansalliskielen ehdot eivät täyty.

        Mikaela Nylander (RKP) :
        "Tässä ei ole kyse pelkästä kouluaineesta, vaan maan kaksikielisyyden perustasta. Suomen ruotsinkielinen väestö on täysin riippuvainen kouluruotsin asemasta pakollisena kielenä."

        HS uutinen
        http://www.hs.fi/m/politiikka/Nylander Pakkoruotsikeskustelu on jo aikakin k%C3%A4yd%C3%A4 korkeimmalla tasolla/a1376184581312
        I-..-. Ruotsin asema kansalliskielenä on siis Nylanderinkin mielestä kyseenalainen. Kieli joka ei säily ilman enemmistön tukea ei voi olla kansalliskielen asemassa.

        Ruotsinkieli ei ole koskaan kuulunut sisämaan kieliin siksi on harhautusta väittää että ruotsin kieli olisi kuulunut Suomeen. Ruotsin kieli on ollut vain rannikolla ja sielläkin vain joitain satoja vuosia.

        Suomi on kehittynyt Suomessa ja Viro on kehittynyt samasta muinaiskielestä Virossa. Olemme ollet näillä alueilla virolaisten kanssa niin kauan että kielemme ovat ehtineet erkaantumaan toisistaan niin paljon että suomi ja viro eivät ole enää ymmärrettäviä keskenään.

        Kieli joka on kehittynyt muualla ei voi olla kansallinen kieli. Se on maahamuuttajakieli. Ruotsi ei ole Suomen alueella kehittynyt kieli ja siksi se on vieraskieli Suomessa.

        Suomenruotsin avulla voi ymmärtää norjaa, tanskaa, ruotsia, fääriä. Monesti on suomenruotsalaisten taholta tullut todistetuksi että suomenruotsi on sama kieli kuin Ruotsissa puhuttu kieli.

        Ruotsin kielen osuus 5% on niin alhainen että se muodostuu ongelmaksi kun sitä yritetään väkisin pitää tasavertaisena suomen kielen kanssa. Asia jonka siis Nylanderkin huomaa mutta ei mainitse.

        Visst räcker Nylanders utbildning,vår justitieminister är ju minst lika välutbildad.


      • SFP-Jorma
        utanvidare kirjoitti:

        Visst räcker Nylanders utbildning,vår justitieminister är ju minst lika välutbildad.

        Men också han är inkompetent. Varför ha ett elände till?


      • vanligamänniskor
        SFP-Jorma kirjoitti:

        Men också han är inkompetent. Varför ha ett elände till?

        Det är trendigt i dagens politik.


    • suomestaVaihtanutSuku
      • suomestaVaihtanutSuku

        Alujaan suomalainen ja suomenkielinen Nylander-suku on alunperin lähtöisin Oulusta.


    • suomenkielinen

      Joakim Strand sku vara ett bra alternativ, vi får se om han ställer upp...

      • 3113w

        Här är ju litet tid ännu,Haglunds beslut kom litet överaskande.


      • De finns ocksä många "opolitiska" kandidater här i Österbotten...


      • nyland
        Liike kirjoitti:

        De finns ocksä många "opolitiska" kandidater här i Österbotten...

        Jag tippar på att Henriksson tar över ordförandeposten.


      • lyckatilll
        nyland kirjoitti:

        Jag tippar på att Henriksson tar över ordförandeposten.

        Inte dåligt tippning...


    • Varför vill du ha en ny stridsmakare inom det finska folket?

    • Int vill ja ha en ny svenskspråkig Soini!

      • nukanske

        Vad babblar du?


      • puhdastavihaa
        nukanske kirjoitti:

        Vad babblar du?

        Kielenvaihtajasuvun Nylander on vihaa täynnä suomenkielisiä kohtaan.


      • jasenhuomaa
        puhdastavihaa kirjoitti:

        Kielenvaihtajasuvun Nylander on vihaa täynnä suomenkielisiä kohtaan.

        Nylander ei tietenkään vihaa suomenkielisiä. Kaikki, myös me suomenkieliset inhoamme nettivihaajia, jotka esim. tällä palstalla riehuvat. Surkeaa käytöstä aikuisilta tuollainen vähemmistön jahtaaminen.


      • eläjaannaelää
        jasenhuomaa kirjoitti:

        Nylander ei tietenkään vihaa suomenkielisiä. Kaikki, myös me suomenkieliset inhoamme nettivihaajia, jotka esim. tällä palstalla riehuvat. Surkeaa käytöstä aikuisilta tuollainen vähemmistön jahtaaminen.

        "Vähemmistön jahtaaminen"

        Millä tavalla suomenkielisten ihmisarvon ja vapauden puolustaminen on "vähemmistön jahtaamista"?

        Tehän te jahtaatte suomenkielsiä!


      • kritiken
        eläjaannaelää kirjoitti:

        "Vähemmistön jahtaaminen"

        Millä tavalla suomenkielisten ihmisarvon ja vapauden puolustaminen on "vähemmistön jahtaamista"?

        Tehän te jahtaatte suomenkielsiä!

        Se koira haukkuu, johon kalikka kalahtaa....


      • besynnerligt
        puhdastavihaa kirjoitti:

        Kielenvaihtajasuvun Nylander on vihaa täynnä suomenkielisiä kohtaan.

        Varför i all sin dar har hon gift sig med en finskspråkig då ?


      • positiivinensyrjintä
        besynnerligt kirjoitti:

        Varför i all sin dar har hon gift sig med en finskspråkig då ?

        Se, että on naimisissa suomenkielisien kanssa ja on itse kielenvaihtasuvusta, ei poista sitä mahdollisuutta, että vihaisi suomen kieltä ja suomenkielistä kulttuuria. Jos kannattaa suomenkielisiin ja suomen kieleen kohdistuvaa selkeää syrjintää, silloin yksinkertaisesti vihaa kyseistä kieltä ja kyseistä kieltä äidinkielenään puhuvia. Muuta mahdollisuutta ei ole. Syrjntää ei kannateta sellaista kieltä kohtaan, jota arvostetaan.


    • anteeksimutta

      Facebookissa Mikaela väittää yhdeksi periaatteekseen : "ELÄ JA ANNA ELÄÄ".

      Kuitenkin tämä periaate vähiten kuuluu hänen elämäänsä, sillä hänen päätehtävänsä näyttäisi olevan suomenkielisten elämään puuttuminen!!?

      • LennäLennäLeppäkerttu

        Yi viiden miljoonan ihmisen elämään puuttuminen ja vaatimuksien luetteleminen heille ei todellakaan kerro tuon periaatteen toteutumisesta.


      • quntaaz
        LennäLennäLeppäkerttu kirjoitti:

        Yi viiden miljoonan ihmisen elämään puuttuminen ja vaatimuksien luetteleminen heille ei todellakaan kerro tuon periaatteen toteutumisesta.

        -ja tämä sama spammaaja jaksaa jankuttaa pääsiäisenäkin heti aamusta...aikamoinen energia, kohdistuis vain oikeisiin ongelmiin, eikä menis turhuuteen....


      • asgfghfghjhjgh
        quntaaz kirjoitti:

        -ja tämä sama spammaaja jaksaa jankuttaa pääsiäisenäkin heti aamusta...aikamoinen energia, kohdistuis vain oikeisiin ongelmiin, eikä menis turhuuteen....

        Ei auta, pakkoruotsi on enemmistölle (sekä siihen kuuluville uusille kieliryhmille) turha riesa ja rasite - lopettakaa se pakkoruotsittaminen!


      • demokratiaääni
        asgfghfghjhjgh kirjoitti:

        Ei auta, pakkoruotsi on enemmistölle (sekä siihen kuuluville uusille kieliryhmille) turha riesa ja rasite - lopettakaa se pakkoruotsittaminen!

        Juurikin niin; ei se auta vaikka pari fanaattista maanikkoa jatkuvasti rkp-palstalle someraivoileekin, sillä enemmistö on eri mieltä harhaisten fundamentalistien kanssa.


      • asdfgsdgfd
        demokratiaääni kirjoitti:

        Juurikin niin; ei se auta vaikka pari fanaattista maanikkoa jatkuvasti rkp-palstalle someraivoileekin, sillä enemmistö on eri mieltä harhaisten fundamentalistien kanssa.

        RKP on pakkoruotsin äiti ja isä - siksi juuri RKP:n palstalla on pidettävä yllä keskustelu pakkoruotsista ja vaadittava muutosta.


      • majoritet
        asdfgsdgfd kirjoitti:

        RKP on pakkoruotsin äiti ja isä - siksi juuri RKP:n palstalla on pidettävä yllä keskustelu pakkoruotsista ja vaadittava muutosta.

        Som tur är, några få kan inte slå ut demokratin.


    • AlexUbergood

      RKP:n kaunottaret Mikaela, Anna-Maja, Eva ja Ulla.
      Kukatahansa valitaan, niin hän joutuu sammuttamaan puoluetoimiston valot. Nalle Wahlroos ja Mikael Lilius ovat siirtyneet Kokoomuksen Stubbin tukijoiksi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe