Assille sopivat ammatit?

jjhg

Mitkä ovat mielestänne kaikkein sopivimpia ammatteja/työtehtäviä Asperger-henkilöille? Itselleni tuli mieleen ainakin seuraavat:

-Varastotyöntekijä
-Kaupan hyllyttäjä/pullohuoneen hoitaja
-ATK-henkilö
-Toimistotyöntekijä
-Kirjanpitäjä
-Lehden-/postinjakaja

18

4185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • faktat

      Psykoanalyytikko

      Poliisi

      Tutkija

    • Mietitarkkaanmitä

      Riippuu aivan siitä, miten Asperger ilmenee. Oma lapseni lähtee lukemaan aineenopettajaksi. Ei pärjää peruskoululaisten kanssa, mutta lukiossa varmasti. Tutkija hänestä voisi tulla myös. Voin myös helposti kuvitella hänet tekemään jotain yksinkertaista, tarkkaa ja päivästä toiseen samana toistuvaa työtä. Toisaalta työ voisi olla jotain hyvin harvinaista osaamista vaativaa, pikkutarkkaa, abstraktia.

      Kun assi on oikealla paikalla, hän on kullanarvoinen työntekijä.

      • lkjhgfjklöl

        Se on mielenkiintoista kuinka neurologisesti erilaiselle yläaste voi olla ala-astetta helpompaa ja lukio yläastetta helpompaa jne.

        Itsellenikin esim. vaikeaksi katsottu kieli on helpompi oppia kuin helpoksi katsottu kieli. jne.


    • kertausta_

      Tuli vielä mieleen sellainen kuin taloyhtiön isännöitsijä.

    • fghjklöäöl

      Minulle ei noista sopisi yksikään paitsi ehkä tutkija jossain määrin

    • Aspergerinfo

      Tämä on faktaa

      Assille kolme sopivinta ammattialaa ovat

      Tutkija

      Psykoanalyytikko

      sekä

      Taloyhtiön Isännöitsijä

      Sivubisnestä voi tehdä harrastelemalla esim. eläintenkoulutusta, muidenkin kuin omiensa eläinten. Mä pyydän noin 200 e/tunti, jos joku pyytää konsultaatiota.

    • aineiss4

      Ei voida yleistää, olette kaikki ihmisiä ja taivas on rajana jokaiselle kullanarvoiselle maanmuukalaiselle. Ei ominaisuus voi sua estää mihkään ammattiin opiskelemasta.

    • Aspergerinfo

      Niin.

      Olisin vielä lisännyt tällaisen kuin

      Diakonissa.

    • 200etunti

      aspergerinfo

    • Aspergerinfo

      Ylilääkärien sihteeri.

      Teen etätöitä kotoa käsin.

      • Aspergerinfo

        ps. en veloita palveluistani


    • ringrong

      Itteänikin kiinnostais tietää muntyyppiselle sopivia aloja.

    • apuassi

      Tarvitsen vastauksen seuraaviin kysymyksiin, jotta voisin auttaa:
      No mikä on tyyppisi?
      Mitä harrastat?
      Mitä osaat?
      Mistä olet kiinnostunut?
      Nimetön CV:si

    • päätin_näin

      Isännöitsijä. Psykoanalyytikko. Tutkija.

      Ilman virallista tutkintoa.

      Sillä. Yliopistotutkinnot papereineen, hienoine loppuarvosanoineen, ovat lähdössä romukoppaan ehkäpä jopa tavallista nopeampaan tahtiin. Näin.

    • Anonyymi

      Itse olen assi ja opiskelen oikeustiedettä, oikeudenmukaisuus ja laki ovat aina olleet mun kiinnostuksenkohteita. Mikä on oikein ja mikä väärin, miten pitäisi olla. Alalla toki verkostoituminen on äärimmäisen tärkeää, ja sitä ass haittaa, mutta toisaalta siinä on tarjolla myös paljon itsenäistä työtä ja olen tehnyt töitä oppiakseni sosiaaliset normit, sulautuakseni joukkoon. Haaveilen syyttäjän työstä, se on itsenäistä, ei vaadi ”itsensä myymistä” eikä sitä, että haluaa puolustaa rikollista. Lisäksi se on julkinen virka, eli ei niinkään vaadi, että pitäisi olla jonkun kaveri päästäkseen töihin. Palkka toki ei ole samaa luokkaa, mitä kovimmilla yritysjohtajilla tai yksityisillä lakimiehillä, mutta en halua luovuttaa liikaa itsestäni rahan vuoksi. Tuomari on toinen vaihtoehto, mutta koen, että syyttäjä olisi mun juttu. Siinä pääsisin tekemään sitä, mikä on mulle ominta. Toinen alavaihtoehto oli eläinlääketiede, koska tuun juttuun paremmin eläinten kuin ihmisten kanssa, mutta se tyssäsi siihen, etten voisi lopettaa eläimiä työssäni. Varsinkaan esimerkiksi terveitä, mutta käytösongelmaisia, se söisi mun sielun.

      • Anonyymi

        Siis sinulle on syyttäjän homma se oma juttu? Ja et voisi puolustaa rikollisia?
        Kuules, siinä tapauksessa sairaudestasi tulee olemaan suunnatonta haittaa yhteisölle ja niille jotka joutuvat oikeudessa tekemisiin kanssasi.
        Rikollisen puolustaminen ei ole rikoksen puolustamista, vaan asioiden tasapuolista punnitsemista esim. rikoksesta epäillyn elämäntilanteen kartoittamiseksi. Oikeuslaitos ei tarvitse edes syyttäjää, joka yksisilmäisesti alakoulutyyliin erottelee hyvät ja pahat toisistaan. Silloin ei oikeus todellakaan toteudu.
        Aspergerpotilas on liian usein tunteeton robotti, joka joutuu erikseen opettelemaan jopa yksinkertaisia sosiaalisia tilanteita ja yhteisöjen käytösnormeja. Miten ihmeessä tällaisen opetellun profiilin kanssa voidaan perehtyä rikoksiin ja ajatella asioita monelta puolelta.
        Syyttäjäkään ei vain "syytä" . Siinä on paljon muutakin huomioon otettavaa kuin sormella osoittelu.
        Herra varjelkoon meitä robottisyyttäjiltä tai tuomareilta. Meillä on jo nyt tarpeeksi ongelmia oikeuslaitoksen kanssa.


    • Anonyymi

      Herra varjelkoon meitä nykyisiltä robottisyyttäjiltä!

    • Anonyymi

      Ammattikoulualoista keksisin heti ensimmäisenä välinehuoltajan ja datanomin. Tuo jälkimmäinen oli ammatinvalintapsykologin ehdotuksia miettiessäni ammattivaihtoehtoja. Välinehuoltajan olen taas ihan itse keksinyt perehtyessäni kyseiseen ammattiin ja työkuvaan. Se onkin minulla harkintalistalla, sillä työ kuulostaa kiinnostavalta ja todella tärkeä työ myös. Vaatii pikku tarkkuutta, eikä tarvitse niinkään päätään käyttää. Toki tietysti terveellä järjellä ajateltava, että välinehuollossa taataan potilasturvallisuudesta välillisesti, eikä se todellakaan ole leikin asia, jos instrumentit ovat desinfioimattomat.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe