Kauanko mustikan tai puolukan varpu tuottaa marjaa ennen kuin se kuolee vanhuuttaan? Jos joka kautena vie tietyltä alueelta kaikki marjat jotka sisältävät uuden varvun siemeniä, niin käykö lopulta niin että varvusto ja samalla marjasato alkaa alueelta harvenemaan.
Olen ihmetellyt puhetta että "marjat mätänee metsiin jos niitä ei kerätä" mutta eiväthän kasvit huvikseen tuota marjoja, vaan lisääntyäkseen?
Puolukoiden elinikä?
poiminkoliikaa
1
244
Vastaukset
- romualdo2
käsittääkseni sieltä varvustosta nousee aina uusista silmuista uusia versoja joten ei hätää, kasvusto on tavallaan ikuinen ellei paikalle eksy moto... niitä on taas järkyttävän paljon (ollu) liikkeellä... riistokapitalismin mylläyksellä ei ole juuri mitään rajoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4068922Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1783383- 191850
- 771166
- 761078
- 271065
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta641021Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791005- 55983
- 65930