pentu arastelee muita koiria

tarabichon

minulla on 4 kuukauden ikäinen bichon mix ja olen totuttanut häntä muihin koiriin paljon mutta koska lähipiirissäni on eniten valkoisia pieniä koiria hän on tottunut niihin eniten ja arastelee nyt muun näköisiä koiria. olen myös käynyt pentuni kanssa muutaman kerran pentutreffeilä missä on paljon erilaisia pentuja mutta vieläkin arastelee vaikka mukavia pentujja siellä on :) on leikkinyt tasan yhden pennun kanssa siellä, ja se oli cotton!! hän aina vaan alistuu kaikille koirille ja usein alkaa hakemaan minusta turvaa.

onko hän aivan menetetty tapaus vai voiko hänestä vielä tulla rohkea?!

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hhhhhhhhhhhh

      Kannattaa käydä pentutreffeillä muiden koirien kanssa säännöllisesti, 1-2 kertaa viikossa vähintään. Tuommoinen kerran silloin tällöin on vähän, liian vähän sosiaalistumisen kannalta. Lisäksi anna pienen pennun olla, mikä on, älä sääli, mutta turvaa. Älä lohduta tai tee numeroa, kun hätää ei ole, mutta anna pennun tulla luoksesi ja rohkaistua omaan tahtiin. Kyllä se siitä, lapset ovat erilaisia ja eri tahtisia. 4kk vanha pentu on todella pieni, sehän on pentu vuoden vanhanakin vielä! Tietenkin suurin sosiaalistumiskausi on alle tuon, mutta koira muuttuu vielä paljon kasvaessaan.
      Varmaan mitään kovin rohkeaa hänestä ei tule, mutta positiivinen ja perusreipas oikealla kasvatuksella kyllä. Paljon riippuu siis sinusta.

      • tarabichon

        noita pentutreffejä järjestetään vain 2 viikon välein, harmi kyllä...!! mutta tuttavva hankki vasta sheltin niin yritämpä nyt siihen alkaa totuttamaan vaikkapa.. jospa tykästyisi!!

        ja kiitos neuvoista.!


    • 1716

      HÄN varmaan tarvitsee nornaalia koiranelämää

      • tarabichon

        selvennäpä vähän mitä tarkoitat


    • Likewice

      Koirakouluilla on intensiivi kursseja pennuille (koiruuksien klubi verkossa mm.) ja treffejä myös joten soittele alueesi koulut läpi. Nameja mukaan aina ulos ja koiratreffeille joita syöttelet rikkinäisen kolikkoautomaatin tavoin (vastaehdollistat)
      Älä reagoi pentuun,anna sen tehdä ratkaisut ole ohjaana vain eli palkitset tai siirrytte sivulle tilanteen mukaan.
      Lopuksi: katsokaa pentunne aina listalla olevalta kasvattajalta tai harrastajaryhmältä Briteistä,ei välipentueen tai hupiharrastajan käsistä pääsette helpommalla.
      Rescuet on asia erikseen vaan niillä on tukijoukko yhdistyksen toimesta.

    • tarabichonn

      tänään tara kävi tututumassa tuttuni shelttiin (9vko) ja sisällä tara arasteli mutta oli silti hyvin kiinnostunut hänestä. kun käväsimme ulkona tara muuttui yhtäkkiä hyvin rohkeaksi ja kutsui leikkiin. siinä ne sit paini jonkun aikaa ja sisälle kun mentiin niiin eipä enää arastellut.

      mistä toi voi johtua että ulkona sit muuttuukin yhtäkkiä rohkeaksi??!

      • tarabichoni

        ja olen ennenkin havainnut että ulkona haluaa aina mennä tutustumaan muihin koiriin mutta sisätiloissa on tätä arkailua.. ??!!


    • treeniätotuttelua

      Jos emo on arka, pentu perii arkuuden siltä.Eikä totuttelemallakaan koirasta saa täysin renta muiden koirien kanssa.Siksihän käsketään ottaa selkoa vanhempien luonteista,ennen pennun valintaa.
      Jos vanhemmat pärjänneet hyvin näyttelyissä, ja muissa harrastuksissa,se keertoo jo osaltaan että on hyväluonteinen ja reipas koira.On tärkeää katsoa vanhempien käytös vieraita ihmisiä kohtaan,vieraiden koirien kohtaamisesta ei tiedä,mutta voi aina kysyä siitä kasvattajalta.
      Itse en ottaisi koskaan aran emon pentua,enkä arkaa pentuakaan.Siinä on kova työ,että siitä saa edes jonkin laisen koiran.Reippaasta pennusta saa sosialisemman helpommin,kun vaan opettaa ja kouluttaa.Arkuus ei ole kokonaan pis koulutettavissa, se on luonteenpiirre.Mutta,totuta ja vie koulutuksiin,siten olet kaiken ainakin asian hyväksi tehnyt.

      • tarabichonnn

        ei emo mikään arka ollut mutta ei kamalan sosiaalinenkaan. pentu kyllä on reipas ja tykkää kaikista mutta toisia koiria vain arkailee vähän ei muuta ongelmaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1545
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe