Meillä on takka piipun toisella puolella olohuoneessa ja kaapisto toisella puolella.
Joskus 70 luvun puolessa välissä (n 40 vuotta sitten) keittiöstä on poistettu vanha puuhella jonka tilalle on tehty kaapisto (siivouskomero jne.)
Jonka takaseinä on piipussa kiinni. Itse kaapisto on kiinnitetty lattiaan ja kattoon.
Herääkin kysymys saako se olla niin, vai onko purettava pois.
Minkälaiset oli säännöt 40 vuotta sitten?
Pelastuslaitoksen rasti ruutuun kysely tuli ja siinä vaiheessa hokasin tuon asian.
Ei huvittasi purkaan kun sähköjohtojakin menee kaapin sisällä.
savupiippu ja kaapisto
5
442
Vastaukset
- horminsisäpinnasta
Selvääkin selvempää on,että kaapit eivät saa olla piipussa kiinni!
230mm,230mm, 230mm muista tämä! - naskapakki
Homma on hanskassa irroitin taustalevyn kaapistosta 10-12mm lastulevy. Kysyin muurarilta ja palolaitokselta vielä varmistin.
Kaappi on tosin hieman holmönoloinen ilman taustalevyä, no onpahan piipun kunto sitten tarkasteltavissa ympäriinsä ja tuuletus pelaa, toisella sivulla rako ylös asti.
Lisäksi ajattelin väkertää vielä ilmanvaihto aukot kaapin oviin saapahan senkin lämmön sitten talteen. - muurari5
Savupiipun ympärillä oltava väh. 100mmm palotila jonka jälkeen voi asentaa esim. kaapin.
- muurari66
Eikö se tuolla yhdessä kommentissa lukenut,että 230mm hormin sisäpinnasta??TOLLO
- näitähän
muurari66 kirjoitti:
Eikö se tuolla yhdessä kommentissa lukenut,että 230mm hormin sisäpinnasta??TOLLO
on,Katsos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk903807Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921979Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871793- 1441672
- 1621493
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651478Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur981473Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671412Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001344- 861297