Oletko löytänyt uusia herkkuja?

Mit_hyvää_meil

Uusia ruokia tai ruokaohjeita?

Paistoin yrttimarinoituja lampaanfileitä ja nyt mietin mitä hyvää ruokaa keksisin huomiseksi. Voisi olla muutakin kuin pääsiäisruokaa.

42

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttäreltä opittu:
      Maustamatonta rahkaa sokeroimattoman vadelmakeiton tms. kera, hyvää, terveellistä, helppo valmistaa, helppoa syödä.

      • henrjii

        Hunajalla kuorutettu suklaaenkeli


      • henrjii kirjoitti:

        Hunajalla kuorutettu suklaaenkeli

        Liian imelää, puistattaa pelkkä ajatuskin.


      • henrjii

        empä tiedä kaksi makeeta vastakkain, voisihan lipoa sen hunaja vaan päältä


      • henrjii kirjoitti:

        empä tiedä kaksi makeeta vastakkain, voisihan lipoa sen hunaja vaan päältä

        Teepä niin, suklaa sulaa kuitenkin näppeihisi ja suupieliisi :)


      • Maistuu aika hyvältä myös versio noista marjakeitoista, ihan vaikka vain valmiit marjakeitot tai itse tehdyt kiisselit plus jäätelö. Melkein paremmalta kuin jäätelö makeitten hillojen kera.


      • rosaliiin kirjoitti:

        Maistuu aika hyvältä myös versio noista marjakeitoista, ihan vaikka vain valmiit marjakeitot tai itse tehdyt kiisselit plus jäätelö. Melkein paremmalta kuin jäätelö makeitten hillojen kera.

        Varmasti maistuu, täytyy joskus kokeilla.
        Meillä ei makeita hilloja jäätelön kanssa syödä, vaan mieluummin otan lisukkeeksi pakasteesta marjoja, vadelmia tai mansikoita.
        Päätin tehdä puolukkakeittoa rahkan kaveriksi, ehkä hiukan joutuu makeuttamaan, kunhan testaan kuinka kirpeää on ihan ilman sokeria. Steviaa voisin vähän laittaa makeutusaineeksi.


      • Ancelina kirjoitti:

        Varmasti maistuu, täytyy joskus kokeilla.
        Meillä ei makeita hilloja jäätelön kanssa syödä, vaan mieluummin otan lisukkeeksi pakasteesta marjoja, vadelmia tai mansikoita.
        Päätin tehdä puolukkakeittoa rahkan kaveriksi, ehkä hiukan joutuu makeuttamaan, kunhan testaan kuinka kirpeää on ihan ilman sokeria. Steviaa voisin vähän laittaa makeutusaineeksi.

        Stevia on hyvä makeutuskasvi.
        Käytätkö tuoretta vai kuivattua steviaa. Menettääköhän makeudestaan jos kuivataan.


      • Olen harkinnut stevian hankkimista, mutta vähän epäilyttää saisinko menestymään. Joten toistaiseksi olen ostanut jauhetta ja käytän sitä.


    • henrjiii

      1 osa vodkaa
      1 osa mustikkalikööriä
      2 osaa mustikkakeittoa, ja päälle kermavaahtoa

      • erehdyin-kerrankin

        Eilen löysin jääkaapista viime torstaina ostamani mämmirasian. Söin puolet tradition ja perinteen vuoksi. Eipä sovi meikän vartalolle. Ilmavaivoja. Kahvi kerman kanssa paljon terveellisempää.


      • peukalo-padassa

        """Senkun kaivat netistä, siellä löytää vaikka mitä."""
        Löytyykö sieltä ruokaohjeen mukana emäntä joka valmistaa pöpperöt :)


      • erehdyin-kerrankin kirjoitti:

        Eilen löysin jääkaapista viime torstaina ostamani mämmirasian. Söin puolet tradition ja perinteen vuoksi. Eipä sovi meikän vartalolle. Ilmavaivoja. Kahvi kerman kanssa paljon terveellisempää.

        Sullahan on kiva jääkaappi :) Taitaa muuten meiltäkin löytyä, ja pashaakin on vielä palanen.


      • peukalo-padassa kirjoitti:

        """Senkun kaivat netistä, siellä löytää vaikka mitä."""
        Löytyykö sieltä ruokaohjeen mukana emäntä joka valmistaa pöpperöt :)

        Sekin löytyy, sun pitää vaan tarttua hihasta :) Ja muista sitten kiittää kauniisti, tai emäntä menee muualle kokkaamaan.


      • Peukalo-patalapussa

        Kyllä minä kiittää osaan kädestä pitäen, mutta en vatkaa vaan lämmin puristus ja tiukka hyväntahtoinen katse.
        Kun katselen noita hankia niin lumipata voisi olla hyvä päivällinen. Kaksi kauhallista lunta uunipataan ja kuinkahan sen maustaisi?


      • Peukalo-patalapussa kirjoitti:

        Kyllä minä kiittää osaan kädestä pitäen, mutta en vatkaa vaan lämmin puristus ja tiukka hyväntahtoinen katse.
        Kun katselen noita hankia niin lumipata voisi olla hyvä päivällinen. Kaksi kauhallista lunta uunipataan ja kuinkahan sen maustaisi?

        Et lätkäise kylmää kalafilettä kouraan?
        Lumipataa :)) hyvässä lykyssä saat kaapattua pari ketunleipää ja nokkosta mukaan, siinähän on jo makua vaikka millä mitalla.


      • henrjii
        Peukalo-patalapussa kirjoitti:

        Kyllä minä kiittää osaan kädestä pitäen, mutta en vatkaa vaan lämmin puristus ja tiukka hyväntahtoinen katse.
        Kun katselen noita hankia niin lumipata voisi olla hyvä päivällinen. Kaksi kauhallista lunta uunipataan ja kuinkahan sen maustaisi?

        kevyttä kenttälounasta, lumipalloja ja vesilasi


      • henrjii kirjoitti:

        kevyttä kenttälounasta, lumipalloja ja vesilasi

        Tieksää henrjii mikä drinkki on nimeltään Titanicin Tuhooja?
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        Jäävesi.


      • O-Orvokki

        Kiitos ohjeista, näyttää herkulliselta. Pitää kokeilla.

        Entisenä metsästäjänä metsästäjän broileripata sopinee hyvin myös minun ruokapöytääni. Valmistaminen hoituu kohtuullisen nopeasti ja helposti. Broilerinkoivet olen useimmiten kypsyttänyt maustettuna uunivuoassa, ellen ole ostanut niitä valmiiksi grillattuja.


      • ent.siivoojaparka
        O-Orvokki kirjoitti:

        Kiitos ohjeista, näyttää herkulliselta. Pitää kokeilla.

        Entisenä metsästäjänä metsästäjän broileripata sopinee hyvin myös minun ruokapöytääni. Valmistaminen hoituu kohtuullisen nopeasti ja helposti. Broilerinkoivet olen useimmiten kypsyttänyt maustettuna uunivuoassa, ellen ole ostanut niitä valmiiksi grillattuja.

        Minäkin tykkään linnuista.


      • O-Orvokki kirjoitti:

        Kiitos ohjeista, näyttää herkulliselta. Pitää kokeilla.

        Entisenä metsästäjänä metsästäjän broileripata sopinee hyvin myös minun ruokapöytääni. Valmistaminen hoituu kohtuullisen nopeasti ja helposti. Broilerinkoivet olen useimmiten kypsyttänyt maustettuna uunivuoassa, ellen ole ostanut niitä valmiiksi grillattuja.

        Metsästäjä? Vau, ei taida alalla kovin montaa naista olla :)
        Ent. siivooja, niin se Uuno Turhopurokin sanoi kun häneltä kysyttiin pitääkö hän pikku-linnuista: "seee riippuu kastikkeesta."


    • kesi.vä

      Minä odottelen, että kauppoihin tulisi sitä nyhtökauraa. On puhuttu pitkään siitä, mutta mistään sitä ei löydy :(

      • Nyt-kyllä-nyhtäisi

        Minäkin haluaisin nyhtö-possun lisäksi muita tuotteita. Näet en syö possua.
        1. Nyhtöviljat
        2. Nyhtökaurapuuro
        3. Nyhtö porkkanalaatikko
        4. Nyhtö perunamuussi

        Ruokamusiikkina Iivana Nyhtönköljän kansanmusiikkia.


      • kesi.vä
        Nyt-kyllä-nyhtäisi kirjoitti:

        Minäkin haluaisin nyhtö-possun lisäksi muita tuotteita. Näet en syö possua.
        1. Nyhtöviljat
        2. Nyhtökaurapuuro
        3. Nyhtö porkkanalaatikko
        4. Nyhtö perunamuussi

        Ruokamusiikkina Iivana Nyhtönköljän kansanmusiikkia.

        Niinpä!!! Vielä kun voisi nyhtää tyhjästä ne eväsaineet :)


    • AB...BA yhtiön kolme uutuutta.
      Valmis-kastikkeet kalalle.
      Valitettavasti yhtiö ei ole SF.
      Koti-maista Lohtakaan eivät viher-pipertäjät anna myydä.
      Antavat sentään saastuttaa Ahvenan-merta lannoite-pussi-kalalla.
      Onneksi Norjassa on töitä.
      Ja sitä "saasteetonta" Lohta.
      Viher-puolue saa sitten elantonsa valtion virastoilta.
      -
      Kyä mieki Hunajaa saisin...kot-maista.

      H.

    • jepjepjeee

      Halkaise croissand ja laita sisään lapin lumousta. Hyvää on.

      • Kerrotkos_lissää

        Mitä on Lapin lumous, jota saa croissantin sisuksissa herkutella?


      • jepjepjeee
        Kerrotkos_lissää kirjoitti:

        Mitä on Lapin lumous, jota saa croissantin sisuksissa herkutella?

        Kala-Lapin valmistama kylmäsavulohilevite. Aijai että on hyvää. Salaatin lehti vielä croissantin sisälle


      • jepjepjeee
        jepjepjeee kirjoitti:

        Kala-Lapin valmistama kylmäsavulohilevite. Aijai että on hyvää. Salaatin lehti vielä croissantin sisälle

        Niin ja..... tomaattisiivuja


    • eikun.syömään

      Se siitä, kyllä maha kasvaa ja paino nousee, väliäkö sillä.

    • de-meter

      Lankomies kalastaa ja minulla oli pakastimisessa kuhafileitä. Kun olen leipomassa juuresleipää päätin tehdä kuhamureketta. Jauhoin kuhat lihamyllyllä, sekoitin juuresmuusia, sipulia ja kalamaisteita. Paistoin lettupannulla voissa ja voi että ne olivat hyviä. Meinasin syödä itse kaikki vaikka vieraille ajattelin tarjota.

      • Kiitos_ohjeesta

        Wau! Kuulostaa hyvältä.


      • de-meter
        Kiitos_ohjeesta kirjoitti:

        Wau! Kuulostaa hyvältä.

        Ole hyvä. Kiva että kelpasi. Kehaisin siksi kun en ole oikein koskaan onnistunut kalan kanssa: liian kuivaa tai vetistä olen saanut aikaiseksi.
        Niin, kananmunan ja vähän mantelijauhoa laitoin sitkoksi.


    • mimmimum-..mi

      Löysin sellaisen uutuustuotteen leipähyllystä.....jossa käytetty osana härkäpapujauhoa.....kotimaista koko leipä..joko kaura tai ruis.....yksi nainen sitä kovasti kehui siinä kun leipää katselin....proteiiniä esim. kaksinkertainen määrä vehnään verrattuna....Tuo härkäpapu on nouseva trendi ilmeisesti.... ruokamaailmassa....

    • herkuttelevaherra

      Haudotin keskikokoisen silakan miedossa uuninlämmössä.
      Rakentelin sille mukavan vuoteen riisistä ja muutamasta herneestä.
      Lisukkeeksi väsäsin oikein kevyttä ja kaloritonta sivuruokaa:
      Jäniksen jälkiä, juustonreikiä ja ohi ammuttua sinisorsaa.

      • Ooolalaa, hyvä menu sinulla, jäniksen jäljet oikeaa suurta pääsiäisherkkua, voi että, taitaa tulla iso porukka kanssasi syömään. Kyllä sun kelpaa sanoa vain Bon Appètit.


      • henrjii

        viimmekesäinen pääskysenpesä sopii hyvin jäniksenjälkien kanssa


    • siilimuori3

      Onko joku jo kokeillut Momfukun marinituja kananmunia?

      • henrjii

        moni varmaan, mutta onko se ollut justiinsa Momfukun muna


      • siilimuori3
        henrjii kirjoitti:

        moni varmaan, mutta onko se ollut justiinsa Momfukun muna

        Voi se olla joku kopio.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe