Uusia ruokia tai ruokaohjeita?
Paistoin yrttimarinoituja lampaanfileitä ja nyt mietin mitä hyvää ruokaa keksisin huomiseksi. Voisi olla muutakin kuin pääsiäisruokaa.
Oletko löytänyt uusia herkkuja?
42
96
Vastaukset
Tyttäreltä opittu:
Maustamatonta rahkaa sokeroimattoman vadelmakeiton tms. kera, hyvää, terveellistä, helppo valmistaa, helppoa syödä.- henrjii
Hunajalla kuorutettu suklaaenkeli
henrjii kirjoitti:
Hunajalla kuorutettu suklaaenkeli
Liian imelää, puistattaa pelkkä ajatuskin.
- henrjii
empä tiedä kaksi makeeta vastakkain, voisihan lipoa sen hunaja vaan päältä
henrjii kirjoitti:
empä tiedä kaksi makeeta vastakkain, voisihan lipoa sen hunaja vaan päältä
Teepä niin, suklaa sulaa kuitenkin näppeihisi ja suupieliisi :)
Maistuu aika hyvältä myös versio noista marjakeitoista, ihan vaikka vain valmiit marjakeitot tai itse tehdyt kiisselit plus jäätelö. Melkein paremmalta kuin jäätelö makeitten hillojen kera.
rosaliiin kirjoitti:
Maistuu aika hyvältä myös versio noista marjakeitoista, ihan vaikka vain valmiit marjakeitot tai itse tehdyt kiisselit plus jäätelö. Melkein paremmalta kuin jäätelö makeitten hillojen kera.
Varmasti maistuu, täytyy joskus kokeilla.
Meillä ei makeita hilloja jäätelön kanssa syödä, vaan mieluummin otan lisukkeeksi pakasteesta marjoja, vadelmia tai mansikoita.
Päätin tehdä puolukkakeittoa rahkan kaveriksi, ehkä hiukan joutuu makeuttamaan, kunhan testaan kuinka kirpeää on ihan ilman sokeria. Steviaa voisin vähän laittaa makeutusaineeksi.Ancelina kirjoitti:
Varmasti maistuu, täytyy joskus kokeilla.
Meillä ei makeita hilloja jäätelön kanssa syödä, vaan mieluummin otan lisukkeeksi pakasteesta marjoja, vadelmia tai mansikoita.
Päätin tehdä puolukkakeittoa rahkan kaveriksi, ehkä hiukan joutuu makeuttamaan, kunhan testaan kuinka kirpeää on ihan ilman sokeria. Steviaa voisin vähän laittaa makeutusaineeksi.Stevia on hyvä makeutuskasvi.
Käytätkö tuoretta vai kuivattua steviaa. Menettääköhän makeudestaan jos kuivataan.Olen harkinnut stevian hankkimista, mutta vähän epäilyttää saisinko menestymään. Joten toistaiseksi olen ostanut jauhetta ja käytän sitä.
- henrjiii
1 osa vodkaa
1 osa mustikkalikööriä
2 osaa mustikkakeittoa, ja päälle kermavaahtoa Ai että olenko löytänyt! Nyt käännyit kuule oikean henkilön puolelle.
Tämä on hyvä. Paitsi että käytin broilerin rintafileitä, enkä koipireisiä. Kerran tein ilman viiniä, sekin on hyvää.
https://www.yhteishyva.fi/reseptit/metsastajan-broileripata/041012
Miten olis paella? Tämä on hyväksi todettu:
Entäs makaroonilaatikko, vähän fiinimmin?
http://www.valio.fi/reseptit/taytelainen-liha-makaronilaatikko/
Senkun kaivat netistä, siellä löytää vaikka mitä.- erehdyin-kerrankin
Eilen löysin jääkaapista viime torstaina ostamani mämmirasian. Söin puolet tradition ja perinteen vuoksi. Eipä sovi meikän vartalolle. Ilmavaivoja. Kahvi kerman kanssa paljon terveellisempää.
- peukalo-padassa
"""Senkun kaivat netistä, siellä löytää vaikka mitä."""
Löytyykö sieltä ruokaohjeen mukana emäntä joka valmistaa pöpperöt :) erehdyin-kerrankin kirjoitti:
Eilen löysin jääkaapista viime torstaina ostamani mämmirasian. Söin puolet tradition ja perinteen vuoksi. Eipä sovi meikän vartalolle. Ilmavaivoja. Kahvi kerman kanssa paljon terveellisempää.
Sullahan on kiva jääkaappi :) Taitaa muuten meiltäkin löytyä, ja pashaakin on vielä palanen.
peukalo-padassa kirjoitti:
"""Senkun kaivat netistä, siellä löytää vaikka mitä."""
Löytyykö sieltä ruokaohjeen mukana emäntä joka valmistaa pöpperöt :)Sekin löytyy, sun pitää vaan tarttua hihasta :) Ja muista sitten kiittää kauniisti, tai emäntä menee muualle kokkaamaan.
- Peukalo-patalapussa
Kyllä minä kiittää osaan kädestä pitäen, mutta en vatkaa vaan lämmin puristus ja tiukka hyväntahtoinen katse.
Kun katselen noita hankia niin lumipata voisi olla hyvä päivällinen. Kaksi kauhallista lunta uunipataan ja kuinkahan sen maustaisi? Peukalo-patalapussa kirjoitti:
Kyllä minä kiittää osaan kädestä pitäen, mutta en vatkaa vaan lämmin puristus ja tiukka hyväntahtoinen katse.
Kun katselen noita hankia niin lumipata voisi olla hyvä päivällinen. Kaksi kauhallista lunta uunipataan ja kuinkahan sen maustaisi?Et lätkäise kylmää kalafilettä kouraan?
Lumipataa :)) hyvässä lykyssä saat kaapattua pari ketunleipää ja nokkosta mukaan, siinähän on jo makua vaikka millä mitalla.- henrjii
Peukalo-patalapussa kirjoitti:
Kun katselen noita hankia niin lumipata voisi olla hyvä päivällinen. Kaksi kauhallista lunta uunipataan ja kuinkahan sen maustaisi?kevyttä kenttälounasta, lumipalloja ja vesilasi
henrjii kirjoitti:
kevyttä kenttälounasta, lumipalloja ja vesilasi
Tieksää henrjii mikä drinkki on nimeltään Titanicin Tuhooja?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Jäävesi.- O-Orvokki
Kiitos ohjeista, näyttää herkulliselta. Pitää kokeilla.
Entisenä metsästäjänä metsästäjän broileripata sopinee hyvin myös minun ruokapöytääni. Valmistaminen hoituu kohtuullisen nopeasti ja helposti. Broilerinkoivet olen useimmiten kypsyttänyt maustettuna uunivuoassa, ellen ole ostanut niitä valmiiksi grillattuja. - ent.siivoojaparka
O-Orvokki kirjoitti:
Entisenä metsästäjänä metsästäjän broileripata sopinee hyvin myös minun ruokapöytääni. Valmistaminen hoituu kohtuullisen nopeasti ja helposti. Broilerinkoivet olen useimmiten kypsyttänyt maustettuna uunivuoassa, ellen ole ostanut niitä valmiiksi grillattuja.Minäkin tykkään linnuista.
O-Orvokki kirjoitti:
Entisenä metsästäjänä metsästäjän broileripata sopinee hyvin myös minun ruokapöytääni. Valmistaminen hoituu kohtuullisen nopeasti ja helposti. Broilerinkoivet olen useimmiten kypsyttänyt maustettuna uunivuoassa, ellen ole ostanut niitä valmiiksi grillattuja.Metsästäjä? Vau, ei taida alalla kovin montaa naista olla :)
Ent. siivooja, niin se Uuno Turhopurokin sanoi kun häneltä kysyttiin pitääkö hän pikku-linnuista: "seee riippuu kastikkeesta."
- kesi.vä
Minä odottelen, että kauppoihin tulisi sitä nyhtökauraa. On puhuttu pitkään siitä, mutta mistään sitä ei löydy :(
- Nyt-kyllä-nyhtäisi
Minäkin haluaisin nyhtö-possun lisäksi muita tuotteita. Näet en syö possua.
1. Nyhtöviljat
2. Nyhtökaurapuuro
3. Nyhtö porkkanalaatikko
4. Nyhtö perunamuussi
Ruokamusiikkina Iivana Nyhtönköljän kansanmusiikkia. - kesi.vä
Nyt-kyllä-nyhtäisi kirjoitti:
Minäkin haluaisin nyhtö-possun lisäksi muita tuotteita. Näet en syö possua.
1. Nyhtöviljat
2. Nyhtökaurapuuro
3. Nyhtö porkkanalaatikko
4. Nyhtö perunamuussi
Ruokamusiikkina Iivana Nyhtönköljän kansanmusiikkia.Niinpä!!! Vielä kun voisi nyhtää tyhjästä ne eväsaineet :)
AB...BA yhtiön kolme uutuutta.
Valmis-kastikkeet kalalle.
Valitettavasti yhtiö ei ole SF.
Koti-maista Lohtakaan eivät viher-pipertäjät anna myydä.
Antavat sentään saastuttaa Ahvenan-merta lannoite-pussi-kalalla.
Onneksi Norjassa on töitä.
Ja sitä "saasteetonta" Lohta.
Viher-puolue saa sitten elantonsa valtion virastoilta.
-
Kyä mieki Hunajaa saisin...kot-maista.
H.- jepjepjeee
Halkaise croissand ja laita sisään lapin lumousta. Hyvää on.
- Kerrotkos_lissää
Mitä on Lapin lumous, jota saa croissantin sisuksissa herkutella?
- jepjepjeee
Kerrotkos_lissää kirjoitti:
Mitä on Lapin lumous, jota saa croissantin sisuksissa herkutella?
Kala-Lapin valmistama kylmäsavulohilevite. Aijai että on hyvää. Salaatin lehti vielä croissantin sisälle
- jepjepjeee
jepjepjeee kirjoitti:
Kala-Lapin valmistama kylmäsavulohilevite. Aijai että on hyvää. Salaatin lehti vielä croissantin sisälle
Niin ja..... tomaattisiivuja
- eikun.syömään
Se siitä, kyllä maha kasvaa ja paino nousee, väliäkö sillä.
- de-meter
Lankomies kalastaa ja minulla oli pakastimisessa kuhafileitä. Kun olen leipomassa juuresleipää päätin tehdä kuhamureketta. Jauhoin kuhat lihamyllyllä, sekoitin juuresmuusia, sipulia ja kalamaisteita. Paistoin lettupannulla voissa ja voi että ne olivat hyviä. Meinasin syödä itse kaikki vaikka vieraille ajattelin tarjota.
- Kiitos_ohjeesta
Wau! Kuulostaa hyvältä.
- de-meter
Kiitos_ohjeesta kirjoitti:
Wau! Kuulostaa hyvältä.
Ole hyvä. Kiva että kelpasi. Kehaisin siksi kun en ole oikein koskaan onnistunut kalan kanssa: liian kuivaa tai vetistä olen saanut aikaiseksi.
Niin, kananmunan ja vähän mantelijauhoa laitoin sitkoksi.
- mimmimum-..mi
Löysin sellaisen uutuustuotteen leipähyllystä.....jossa käytetty osana härkäpapujauhoa.....kotimaista koko leipä..joko kaura tai ruis.....yksi nainen sitä kovasti kehui siinä kun leipää katselin....proteiiniä esim. kaksinkertainen määrä vehnään verrattuna....Tuo härkäpapu on nouseva trendi ilmeisesti.... ruokamaailmassa....
- herkuttelevaherra
Haudotin keskikokoisen silakan miedossa uuninlämmössä.
Rakentelin sille mukavan vuoteen riisistä ja muutamasta herneestä.
Lisukkeeksi väsäsin oikein kevyttä ja kaloritonta sivuruokaa:
Jäniksen jälkiä, juustonreikiä ja ohi ammuttua sinisorsaa.Ooolalaa, hyvä menu sinulla, jäniksen jäljet oikeaa suurta pääsiäisherkkua, voi että, taitaa tulla iso porukka kanssasi syömään. Kyllä sun kelpaa sanoa vain Bon Appètit.
- henrjii
viimmekesäinen pääskysenpesä sopii hyvin jäniksenjälkien kanssa
- siilimuori3
Onko joku jo kokeillut Momfukun marinituja kananmunia?
- henrjii
moni varmaan, mutta onko se ollut justiinsa Momfukun muna
- siilimuori3
henrjii kirjoitti:
moni varmaan, mutta onko se ollut justiinsa Momfukun muna
Voi se olla joku kopio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain34010126Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve112902Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim2822269Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha1222066Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U341850SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,971642Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1401581- 1441507
Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin581343Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko931046