uusi työ, kauhea stressi ja ahdistus

stressiläinen

Olen nyt ollut kuukauden töissä. Työ aiheuttaa jatkuvaa stressiä ja ajatukset tekevät olon ahdistuneeksi. Herään joka aamuyö ja kierin sängyssä siihen asti että pitää lähteä töihin. Bussissa tuntuu että oksennan. Töihin päästyä olo kuitenkin helpottaa ja pystyn suoriutumaan päivästä. Olo on hetken ihan ok kunnes illalla alkaa taas ajatuskierre ja ahdistus seuraavasta työpäivästä. En pysty viikonloppuisinkaan rentoutumaan vaan ajatukset on koko ajan työssä. Olo on ahdistunut, ruoka ei maistu ja rentoutuminen on lähes mahdotonta. Jos katson esim. jotain elokuvaa, huomaan jossain vaiheessa ettei mulla ole hajuakaan mitä siinä on tapahtunut, sillä ajatukset ovat jossain ihan muualla.

Pelkään koko ajan että mokaan tai teen jonkun virheen. Olen myös hidas sillä aikaa menee jatkuvaan tarkisteluun. Pitäis varmaan jo tässä vaiheessa tehdä työ nopeammin. Virheet työssäni pystytään pääsääntöisesti korjaamaan mutta niistä voi aiheutua harmia ja mielipahaa.

Iltaisin otan aina unilääkkeen sillä tuskin nukahdan ilman. Aamulla otan rauhoittavan, ilman en pääsisi varmaan ovesta ulos. Mulla on todettu ahdistuneisuus häiriö minkä takia mulla näitä lääkkeitä on. Pyrin olemaan viikonloppuisin kokonaan ilman.

Sain työn tuttuni kautta joten en todellakaan kehtaa irtisanoutua, vaikka mieli tekisi. Olen lusmuillut vuosia ja saanut kuulla paskaa kaikilta siitä ettei mulle kelpaa työ. Joten nyt on vain pakko jaksaa. Jos tämän ryssin en kestä häpeää.

Kertokaa kaikkia keinoja miten saisin työn jätettyä töihin? Miten päästä pois ajatuskierteestä? Miten uskoa omaan osaamiseen ja antaa armoa itselleen?

Aina uuden työn aloittaminen on stressaavaa. Miten kauan keskimäärin menee aikaa että työhön ns. tottuu?

1

6794

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stressinlähde

No niin huomenna taas duuniin mutta ihan erilaisella asenteella hei!
      Ei itseä kannata säikytellä kaikenmaailman negatiivisilla ajatuksilla, vaatimuksilla ja kuvitelmailla siitä mitä muut ehkä ajattelevat esim. omasta oppimisnopeudesta jne. Päinvastoin! Itseä pitää tukea ja rauhoitella. Uuden oppiminen ei ole mikään mörkö vaan mahdollisuus laajentaa omia kykyjä, pidentää pinnaa jne.
      Kaikki mokaavat joskus, joten se on ihan normaalia eikä sitä kannata pelätä. Kun mokaa, pyytää apua työkavereilta, simple as that. Työhön oppiminen kestää sen mitä se kestää, ei sitä tarvitse mittailla ja kauhistella, sen kun vaan tekee asioita, yrittää hahmottaa kokonaisuuksia ja tekee vaikka muistiinpanoja, jotta ei tarvi alottaa koko ajan nollasta.
      Pikkuhiljaa rutiini tulee avuksi ja työ alkaa tuntua tutummalta. Siispä think positive! :) Sitä se sun mielesi huutaa, tukea, eikä lisää stressaavia ajatuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko laittaa sulle viestiä?

Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S
      Ikävä
      58
      770
    2. Mikä tekee kaivatustasi

Haluttavan?
      Ikävä
      34
      755
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      125
      716
    4. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      88
      653
    5. Vieläkin saat

Sydämen tykyttämään. Vaikka emme näe
      Ikävä
      24
      544
    6. En tahallaan sua välttele...

Olis niin kiva nähdä jossain muualla kuin kaupassa!
      Ikävä
      40
      527
    7. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      63
      479
    8. Lehtikankaan oppilas kuolema

Mistä lie tyttöparka löytyny, mikä ajaa tekemään itsemurhan tuon ikäsenä 😞
      Kajaani
      9
      452
    9. Pystyisitkö liikkumaan

Tai tapailemaan kaivattuasi julkisesti?
      Ikävä
      45
      426
    10. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      64
      414
    11. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      57
      409
    12. 38
      396
    13. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      72
      393
    14. Nyt kaatuu Kuisla

Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee
      Seinäjoki
      24
      390
    15. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      23
      388
    16. Emme pääse koskaan

Tästä. Sinä et suostu enkä minä suostu
      Ikävä
      38
      384
    17. Mikä estää ottamasta yhteyttä?

🤨
      Ikävä
      39
      379
    18. Ylen suosikkisarja tuotti pettymyksen - Loppuiko Ellis tv-sarja todella tähän?

Nyt Suomessa on nähty tv-sarjan kaksi ensimmäistä kautta. Toisella kaudella tiedossa oli tv-katsojille ikävä yllätys,
      Tv-sarjat
      0
      376
    19. Sastamalassa epäillään tappoa, kaksi otettu kiinni

Kuulemma Aarnontiellä tapahtunut Tietääkö joku enemmän?
      Sastamala
      13
      371
    20. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      35
      367
    Aihe