Olen nyt ollut kuukauden töissä. Työ aiheuttaa jatkuvaa stressiä ja ajatukset tekevät olon ahdistuneeksi. Herään joka aamuyö ja kierin sängyssä siihen asti että pitää lähteä töihin. Bussissa tuntuu että oksennan. Töihin päästyä olo kuitenkin helpottaa ja pystyn suoriutumaan päivästä. Olo on hetken ihan ok kunnes illalla alkaa taas ajatuskierre ja ahdistus seuraavasta työpäivästä. En pysty viikonloppuisinkaan rentoutumaan vaan ajatukset on koko ajan työssä. Olo on ahdistunut, ruoka ei maistu ja rentoutuminen on lähes mahdotonta. Jos katson esim. jotain elokuvaa, huomaan jossain vaiheessa ettei mulla ole hajuakaan mitä siinä on tapahtunut, sillä ajatukset ovat jossain ihan muualla.
Pelkään koko ajan että mokaan tai teen jonkun virheen. Olen myös hidas sillä aikaa menee jatkuvaan tarkisteluun. Pitäis varmaan jo tässä vaiheessa tehdä työ nopeammin. Virheet työssäni pystytään pääsääntöisesti korjaamaan mutta niistä voi aiheutua harmia ja mielipahaa.
Iltaisin otan aina unilääkkeen sillä tuskin nukahdan ilman. Aamulla otan rauhoittavan, ilman en pääsisi varmaan ovesta ulos. Mulla on todettu ahdistuneisuus häiriö minkä takia mulla näitä lääkkeitä on. Pyrin olemaan viikonloppuisin kokonaan ilman.
Sain työn tuttuni kautta joten en todellakaan kehtaa irtisanoutua, vaikka mieli tekisi. Olen lusmuillut vuosia ja saanut kuulla paskaa kaikilta siitä ettei mulle kelpaa työ. Joten nyt on vain pakko jaksaa. Jos tämän ryssin en kestä häpeää.
Kertokaa kaikkia keinoja miten saisin työn jätettyä töihin? Miten päästä pois ajatuskierteestä? Miten uskoa omaan osaamiseen ja antaa armoa itselleen?
Aina uuden työn aloittaminen on stressaavaa. Miten kauan keskimäärin menee aikaa että työhön ns. tottuu?
uusi työ, kauhea stressi ja ahdistus
1
5976
Vastaukset
- stressinlähde
No niin huomenna taas duuniin mutta ihan erilaisella asenteella hei!
Ei itseä kannata säikytellä kaikenmaailman negatiivisilla ajatuksilla, vaatimuksilla ja kuvitelmailla siitä mitä muut ehkä ajattelevat esim. omasta oppimisnopeudesta jne. Päinvastoin! Itseä pitää tukea ja rauhoitella. Uuden oppiminen ei ole mikään mörkö vaan mahdollisuus laajentaa omia kykyjä, pidentää pinnaa jne.
Kaikki mokaavat joskus, joten se on ihan normaalia eikä sitä kannata pelätä. Kun mokaa, pyytää apua työkavereilta, simple as that. Työhön oppiminen kestää sen mitä se kestää, ei sitä tarvitse mittailla ja kauhistella, sen kun vaan tekee asioita, yrittää hahmottaa kokonaisuuksia ja tekee vaikka muistiinpanoja, jotta ei tarvi alottaa koko ajan nollasta.
Pikkuhiljaa rutiini tulee avuksi ja työ alkaa tuntua tutummalta. Siispä think positive! :) Sitä se sun mielesi huutaa, tukea, eikä lisää stressaavia ajatuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279