Olen nyt ollut kuukauden töissä. Työ aiheuttaa jatkuvaa stressiä ja ajatukset tekevät olon ahdistuneeksi. Herään joka aamuyö ja kierin sängyssä siihen asti että pitää lähteä töihin. Bussissa tuntuu että oksennan. Töihin päästyä olo kuitenkin helpottaa ja pystyn suoriutumaan päivästä. Olo on hetken ihan ok kunnes illalla alkaa taas ajatuskierre ja ahdistus seuraavasta työpäivästä. En pysty viikonloppuisinkaan rentoutumaan vaan ajatukset on koko ajan työssä. Olo on ahdistunut, ruoka ei maistu ja rentoutuminen on lähes mahdotonta. Jos katson esim. jotain elokuvaa, huomaan jossain vaiheessa ettei mulla ole hajuakaan mitä siinä on tapahtunut, sillä ajatukset ovat jossain ihan muualla.
Pelkään koko ajan että mokaan tai teen jonkun virheen. Olen myös hidas sillä aikaa menee jatkuvaan tarkisteluun. Pitäis varmaan jo tässä vaiheessa tehdä työ nopeammin. Virheet työssäni pystytään pääsääntöisesti korjaamaan mutta niistä voi aiheutua harmia ja mielipahaa.
Iltaisin otan aina unilääkkeen sillä tuskin nukahdan ilman. Aamulla otan rauhoittavan, ilman en pääsisi varmaan ovesta ulos. Mulla on todettu ahdistuneisuus häiriö minkä takia mulla näitä lääkkeitä on. Pyrin olemaan viikonloppuisin kokonaan ilman.
Sain työn tuttuni kautta joten en todellakaan kehtaa irtisanoutua, vaikka mieli tekisi. Olen lusmuillut vuosia ja saanut kuulla paskaa kaikilta siitä ettei mulle kelpaa työ. Joten nyt on vain pakko jaksaa. Jos tämän ryssin en kestä häpeää.
Kertokaa kaikkia keinoja miten saisin työn jätettyä töihin? Miten päästä pois ajatuskierteestä? Miten uskoa omaan osaamiseen ja antaa armoa itselleen?
Aina uuden työn aloittaminen on stressaavaa. Miten kauan keskimäärin menee aikaa että työhön ns. tottuu?
uusi työ, kauhea stressi ja ahdistus
1
6190
Vastaukset
- stressinlähde
No niin huomenna taas duuniin mutta ihan erilaisella asenteella hei!
Ei itseä kannata säikytellä kaikenmaailman negatiivisilla ajatuksilla, vaatimuksilla ja kuvitelmailla siitä mitä muut ehkä ajattelevat esim. omasta oppimisnopeudesta jne. Päinvastoin! Itseä pitää tukea ja rauhoitella. Uuden oppiminen ei ole mikään mörkö vaan mahdollisuus laajentaa omia kykyjä, pidentää pinnaa jne.
Kaikki mokaavat joskus, joten se on ihan normaalia eikä sitä kannata pelätä. Kun mokaa, pyytää apua työkavereilta, simple as that. Työhön oppiminen kestää sen mitä se kestää, ei sitä tarvitse mittailla ja kauhistella, sen kun vaan tekee asioita, yrittää hahmottaa kokonaisuuksia ja tekee vaikka muistiinpanoja, jotta ei tarvi alottaa koko ajan nollasta.
Pikkuhiljaa rutiini tulee avuksi ja työ alkaa tuntua tutummalta. Siispä think positive! :) Sitä se sun mielesi huutaa, tukea, eikä lisää stressaavia ajatuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.716237- 1335614
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4733489Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1111872Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3831293- 381286
- 671091
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun47994Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110932Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan54900