Sain talvella 2 aikuista kissaa, jotka ei pidä lainkaan rapsutuksista tai muusta kosketuksesta. Sylistä ne rimpuilee heti pois silloin kun niitä täytyy nostaa. En ole kuullut niiden kehräävän koskaan, mutta toinen "hörähtää" vähän tyytyväisyyttään esim. saadessaan nameja. Ne näyttää ihan tavallisilta maatiaiskissoilta, on samasta pentueesta ja syntyi lapsiperheeseen, jossa niitä käsiteltiin ehkä liiankin innokkaasti. Johtuuko niiden outo käytös geeneistä, aiemmista traumoista vai mistä? Voiko niitä mitenkään saada nauttimaan rapsutuksista, jos jaksaa kärsivällisesti yrittää ja etenee kissan ehdoilla?
Onko kenelläkään muulla samanlaista kissaa?
Miksei kissani pidä rapsutuksista/kosketuksesta?
8
127
Vastaukset
- Kisutovat-ihania
"Voiko niitä mitenkään saada nauttimaan rapsutuksista, jos jaksaa kärsivällisesti yrittää ja etenee kissan ehdoilla? "
Etene juuri sillä tavalla kun tuossa itse sanot. Kisujen kanssa täytyy olla kärsivällisiä. - itsenäisyys-kaiken-AjaO
Johtuu edellisistä kokemuksista ihmisten kanssa. Komppaan edellistä kirjoittajaa ja toistan, että rauhassa hyvä tulee.
Kissa ei ole koira. Kissa ei tee mitään käskystä, lahjottuna, eikä väkisin. Kun takaat kissoillesi rauhallisen ja turvallisen elinympäristön ja annat niiden olla omissa oloissaan, ne tulevat vielä kiittämään sinua - mutta omalla tyylillään. Herkkuja niille ei tartte jaella. - kissankanssa
Minulla oli edesmennyt kissa juuri tuollainen. Ei tykänny silittämisestä eikä harjaamisesta. Harmi kun sinulle sattui vielä kaksi samantyyppistå kisua. Minulla onneksi toinen kissa tykkää.
- n___89
Mulla on myös kissa joka ei rapsuttelusta välitä. Se ei aristele läheisyyttä vaan tulee usein kiehnäämään jalkoihin, mutta jos sitä rupeaa rapsuttelemaan, se lähtee nopeasti pois.
- kosketus_kammo
Todentotta kissojen kanssa ei ole oltu. Kissa villintyy tai "villintyy" todella nopeasti. Olen myös tavannut kissoja jotka eivät vain yksinkertaisesti välitä rapsutuksista ja toisia joita ei saa sylistään irti sitten millään.. Väkisin sylissä pitäen ei ainakaan mitään tule (ja aloittaja tuskin näin on tekemässäkään). Toivottavasti ne oppivat pitämään uudesta kodistaan ja omistajastaan tsemppiä sinne :)
- pikkuhiljaahyvätulee
Minullakin oli kisu, joka ei pysynyt sylissä, eikä tykännyt kosketuksista. Iän mukana se alkoi itse pikkuhiljaa lähestyä, tuli ensin puoliksi syliin, johon en kiinnittänyt huomiota, ja myöhemmin tulikin sitten kokonaan ja alkoi nukkua jalkopäässä, ja myöhemmin ihan kainalossa.
- Nimimerkkixz56
Kissit on niinku naiset, notta Jonsei ne halua, nii ei siihen mitaa voi. Mutta jokupaiva nillaki tuloo vaiddevuodet, ja sitten vain haluaa Hellaa Katta:)
- Nimimerkkixz56
Ja sottaa Aikaa, tottanumeroota pitkahan,... Ennen pitka.... (Vaihdevuosi ~ 5-Years), Believe me,... My Mother, My Ex Mother-Inlaw, My Current Mother-In-Law And My Old Lady,.... I Know Cats And The Menopauses! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171079124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?113459Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2312334Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja232173Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin31640Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491174- 721160
- 1841142
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo591019Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77979