Miksei kissani pidä rapsutuksista/kosketuksesta?

ihmettelevä_omistaja

Sain talvella 2 aikuista kissaa, jotka ei pidä lainkaan rapsutuksista tai muusta kosketuksesta. Sylistä ne rimpuilee heti pois silloin kun niitä täytyy nostaa. En ole kuullut niiden kehräävän koskaan, mutta toinen "hörähtää" vähän tyytyväisyyttään esim. saadessaan nameja. Ne näyttää ihan tavallisilta maatiaiskissoilta, on samasta pentueesta ja syntyi lapsiperheeseen, jossa niitä käsiteltiin ehkä liiankin innokkaasti. Johtuuko niiden outo käytös geeneistä, aiemmista traumoista vai mistä? Voiko niitä mitenkään saada nauttimaan rapsutuksista, jos jaksaa kärsivällisesti yrittää ja etenee kissan ehdoilla?

Onko kenelläkään muulla samanlaista kissaa?

8

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kisutovat-ihania

"Voiko niitä mitenkään saada nauttimaan rapsutuksista, jos jaksaa kärsivällisesti yrittää ja etenee kissan ehdoilla? "

Etene juuri sillä tavalla kun tuossa itse sanot. Kisujen kanssa täytyy olla kärsivällisiä.

• itsenäisyys-kaiken-AjaO

Johtuu edellisistä kokemuksista ihmisten kanssa. Komppaan edellistä kirjoittajaa ja toistan, että rauhassa hyvä tulee.
      Kissa ei ole koira. Kissa ei tee mitään käskystä, lahjottuna, eikä väkisin. Kun takaat kissoillesi rauhallisen ja turvallisen elinympäristön ja annat niiden olla omissa oloissaan, ne tulevat vielä kiittämään sinua - mutta omalla tyylillään. Herkkuja niille ei tartte jaella.

• kissankanssa

Minulla oli edesmennyt kissa juuri tuollainen. Ei tykänny silittämisestä eikä harjaamisesta. Harmi kun sinulle sattui vielä kaksi samantyyppistå kisua. Minulla onneksi toinen kissa tykkää.

• n___89

Mulla on myös kissa joka ei rapsuttelusta välitä. Se ei aristele läheisyyttä vaan tulee usein kiehnäämään jalkoihin, mutta jos sitä rupeaa rapsuttelemaan, se lähtee nopeasti pois.

• kosketus_kammo

Todentotta kissojen kanssa ei ole oltu. Kissa villintyy tai "villintyy" todella nopeasti. Olen myös tavannut kissoja jotka eivät vain yksinkertaisesti välitä rapsutuksista ja toisia joita ei saa sylistään irti sitten millään.. Väkisin sylissä pitäen ei ainakaan mitään tule (ja aloittaja tuskin näin on tekemässäkään). Toivottavasti ne oppivat pitämään uudesta kodistaan ja omistajastaan tsemppiä sinne :)

• pikkuhiljaahyvätulee

Minullakin oli kisu, joka ei pysynyt sylissä, eikä tykännyt kosketuksista. Iän mukana se alkoi itse pikkuhiljaa lähestyä, tuli ensin puoliksi syliin, johon en kiinnittänyt huomiota, ja myöhemmin tulikin sitten kokonaan ja alkoi nukkua jalkopäässä, ja myöhemmin ihan kainalossa.

• Nimimerkkixz56

Kissit on niinku naiset, notta Jonsei ne halua, nii ei siihen mitaa voi. Mutta jokupaiva nillaki tuloo vaiddevuodet, ja sitten vain haluaa Hellaa Katta:)

• Nimimerkkixz56

Ja sottaa Aikaa, tottanumeroota pitkahan,... Ennen pitka.... (Vaihdevuosi ~ 5-Years), Believe me,... My Mother, My Ex Mother-Inlaw, My Current Mother-In-Law And My Old Lady,.... I Know Cats And The Menopauses! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      210
      14753
    2. Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.

Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m
      Joensuu
      18
      2160
    3. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      38
      1853
    4. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      94
      1196
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      126
      1171
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      22
      1090
    7. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      872
    8. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      73
      735
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      80
      693
    10. Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit

Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t
      Ikävä
      80
      688
    Aihe