Sisältyykö empatiakyvyn puuttuminen diagnoosiin?
Tunnistaako autistinen peilikuvansa?
13
245
Vastaukset
- sammakkotutkija
Olen testannut asiaa sammakoilla - eivät tunnista peilikuvaansa, joten heillä on empatia tallella.
- assiperäpassi
Kyllä vain – peilineuronit puuttuvat.
- hukkakura
Miten mahtaa asia olla pikku paha hukalla?
- ölkjhgfdsdfghj
Mutta sitä olen ihmetelly jo kauan että missään ei ole niin paljon sarkasmia kuin autiusmipalstalla, mistähän se johtuu ?
- Se_johtuu_siitä
että et tiedä, mitä sarkasmi on. Toisin sanottuna joko olet ymmärtänyt väärin sarkasmin kriteerit, tai sitten et ole niistä koskaan edes tullut tietoiseksi.
- kerrokerrokuvastin
Sakasmi tulee ihan tahtomattaan kun kirjoittaa ja vastaa omiin kysymyksiinsä
- kuvastininfo
Niinpä; ilman minua ei olisi minua. Eikä; ilman sinua, sinua. On taitoa erottaa nämä kaksi toisistaan.
- prinssisikö
Mitä tapahtuukaan kun sammakko pussaa peilikuvaansa?
- Heräsin
kun yritin erottaa pariutuvat sammakot, mutta ei ollut taitoa erottaaa nämä kaksi toisistaan.
- HFA-lapsi
Miten peilikuvan tunnistaminen liittyy empatiakykyyn?
- Asperger_
Ei mitenkään. Mulla on diagnoosi Aspergeristä sekä yksityiseltä että julkiselta, olen erittäin empatiakykyinen henkilö mm. useiden eri terveydenhuoltoyksikköjen lääkärien mielestä.
- autsi
Välillä en tunnista peilikuvaani. Haluaisin olla näkymätön.
- empaattiasd
Ite pelkään ikkunoita ja peilejä yleisesti.
Mutta aiheesta alkuperäiseen taas; kyllä tunnen empatiaa turhan herkästi. Tekee mieli auttaa toista ihmistä heti jos näkee ilmeestä että toisella on vaikeaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.673788Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883169Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin962421Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.151649Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701408- 981280
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä421208- 501021
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11021Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä561020