Feministispreading

Jos täydessä bussissa joku istuu käytäväpaikalla ikkunapaikan ollessa vapaana, istuja on yhdeksässä tapauksessa kymmenestä nainen. Miksi teette aina niin?

35

434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • linjaautossaontunnelmaa

Ne ei halua rumia runkkariätmejä viereensä. Teidän paikka on seistä.

• m-i-e-s

Eihän se silloin ole täysi bussi, jos sinne vielä mahtuu. =P Silloin on täysi bussi, kun kuljettaja ei suostu enää ottamaan lisää matkustajia ja tällöin joku ikkunapaikka on vapaana.

Multa löytyy toisinaan (kulkuneuvosta riippuen) 4, 6 tai 8 paikkaa vapaana, siitä vain peukaloa pystyyn.

• flowersreally

Jotta pääsen tarvittaessa nopeasti pois.

• munanjatke

Koska miehet ajaa yksin omalla autolla.

• erkki-täti

En tiedä, miksi jotkut niin tekee. Ehkä siksi, että kaikki ovat hiljaa ja sallivat kaikenlaisen perseilyn?

Viimeksi menin vastaavan tapauksen luo, ja sanoin kuuluvalla äänellä: voisitko ottaa pussisi ja nyssäkkäsi syliin, ja antaa istumapaikan?

Nainen nappasi kaikki kassinsa syliinsä, mutta jupisi isoon ääneen jotain höpöä. Taisi olla jonkin sortin pölhö.

Sanoin vielä sitten ihan kirsikaksi kakan päälle, että näin se nyt vain pitää mennä: jos haluat levittäytyä kahdelle istuimelle, älä matkusta ruuhka-aikana. Ja kun sen sanoin, niin jupina vaimeni muminaksi. Jotain se siinä vielä mulkoili, ei paljoa jaksanut kiinnostaa.

Minä käyttäydyn asiallisesti, ja vaaadin muiltakin käytöstapoja.

• flowersreally

Mitkä pussit?

• erkki-täti
        flowersreally kirjoitti:

Mitkä pussit?

No just NE pussit ja muut nyssäkät.

Ja jos on tajuttoman isot pussit mukana, niin kannattaa suosiolla jättäytyä busissa keskivaiheille, eikä nostaa pusseja vieruspaikalle.

• erkki-täti kirjoitti:

Ja jos on tajuttoman isot pussit mukana, niin kannattaa suosiolla jättäytyä busissa keskivaiheille, eikä nostaa pusseja vieruspaikalle.

Entä jos on pussit ihan täynnä, eikä bussin keskivaiheilla ole tilaa?

• flowersreally
        erkki-täti kirjoitti:

Ikkunapaikka on edelleen vapaana, erkki-täti on hyvä ja istuu.

• JuStiiNa.Juu
        erkki-täti kirjoitti:

Sä oot kyllä sellainen matami..Oikkee Justiina.. ;P

https://www.youtube.com/watch?v=cT12Drs8li4

• erkki-täti
        flowersreally kirjoitti:

Ikkunapaikka on edelleen vapaana, erkki-täti on hyvä ja istuu.

Sitähän mä sille sanoin!

Ja sanon kyllä herrallekin, jos on tarve.

Jos joku ei osaa matkustaa julkisissa, niin on meidän muiden tehtävä opettaa.

• flowersreally
        erkki-täti kirjoitti:

Sitähän mä sille sanoin!

Ota nami tästä mun pussista ja pidä vähän pienempää ääntä, jotkut yrittää tuijottaa kaukaisuuteen täällä.

• ei.menny.jakeluun
        erkki-täti kirjoitti:

Sitähän mä sille sanoin!

niin erkki-täti miksi sinun täytyi istua naisen viereen vaikka varmasti vapaitakin penkkejä tai penkki rivejä oli bussissa 52 paikkaa jossa 1 matkustaja nainen niin oli pakko päästä viekkuun istumaan tykkäätkö naisista siksikö et pystynyt sanomaan kumpi mies anteeksi etten hokannut jos se tuisku olisi ollut sara sieppi niin kumpi hieno juttu kaapista ulos ja nautit tästä kesästä naisten kanssa

• Neitsytsetä
        flowersreally kirjoitti:

Ota nami tästä mun pussista ja pidä vähän pienempää ääntä, jotkut yrittää tuijottaa kaukaisuuteen täällä.

Namutäti.

Kilteille sedille on opetettu ettei saa ottaa karkkia vierailta naisilta.

• flowersreally
        Neitsytsetä kirjoitti:

Namutäti.

Kilteille sedille on opetettu ettei saa ottaa karkkia vierailta naisilta.

No mut. Onks erkki-täti (neitsyt)setä?

• Neitsytsetä
        flowersreally kirjoitti:

No mut. Onks erkki-täti (neitsyt)setä?

Toivottavasti ei...

• flowersreally
        Neitsytsetä kirjoitti:

Toivottavasti ei...

No hyvä, mä jo vähän säikähdin.

• vihatipunen

Mä istun pitkänmatkan busseissa käytäväpaikalla, ja päästän kyllä sinne ikkunapaikalle istumaan jos vaan joku älyää kysyä, tai olen mä joskus sanonutkin, että on vapaana.

Paikallisbusseissa istun yleensä ikkunapaikalla.

• kaunis.mutta.se.katse

komeille miehillekkö sanot tässä vapaa penkki ja mitä jos joku kiva mukava ja komea sinkkumies miettii voisinko istua kauniin vihatipusen viereen niin älä katso murhanhimoisella ja veren seisauttavalla katseellasi niin ei uskalla sinkkumies lähestyä

• Miksi et istu aina ikkunapaikalla? Onko sinulla tämänkin asian suhteen joku ongelma?

• että.silleen

Minä tunnustan että jos käytän bussia niin nykyään aina istun käytäväpaikalle ja mahdollisimman eteen.
      Syyni moiseen käytökseen on: Nämät maahanmuuttaja miehet, jotka ovat todella röyhkeitä. Kaksi kertaa olen joutunut bussissa näiden mamujen ahdistelun kohteeksi.

Kyllä minä päästän ihmiset istumaan, nämä mamutkin mutt ikkunapaikalle en suostu istumaan...niin typerä en ole. Jos bussi on todellakin täynnä, mamut saa molemmat istumapaikat suosiolla... seison käytävällä mieluummin lähellä bussikuskia...
      Minun puolestani kuski saa olla vaikka "vinku intiaani" :bussiyhtiö kyllä tietää kuka kyseistä vuoroa on ajanut.
      Luottoa löytyy työntekijään... oli sitt alkuperältään minkä maalainen tahansa.

Jos tämä tulkitaan vihapuheeksi, niin miettikää olisitteko itse iloisia ahdistelusta?
      Minä en ole iloinen, enkä taatusti aiheuta tilannetta itse.
      Paitsi ett vielä liikun kotimaassani ilman "henkivartijaa" päivisin. Olen perin kyllästynyt tähän tilanteeseen... eikö näitä häiriökäyttäytyviä yksilöitä saada häädettyä täältä.

• bodyguard.peikko

Jottain Tarttis Tehrä..olet ihan oikeassa..mutta mitä..siinäpä se suuri kysymys onkin.. ;P

• itar-tass

jos vaikka 3 000 naista lyö linkkuveitsellä miehiä perseeseen parin tunnin sisään, voidaan Ylellä uutisoida yhtäkkisistä vihamielisistä hyökkäyksistä maahanmuuttajia kohtaan.

Mutt kun tämä toistuu, on pakko jossain vaiheessa ryhtyä puhumaan syistä ja seurauksista. Ei tietenkään Ylellä, muuta muualla.

• Yleensä tosiaan naiset pyrkivät varaamaan itselleen kaksi paikkaa bussissa. Joitain kertoja olen huomauttanut asiasta naiselle kun ainut vapaa paikka on ollut hänen vieressä oleva ikkunapaikka tai hän on pitänyt laukkuaan viereisellä paikallaan.

Eivät he ole mitään sanoneet vaan närkästynyt ilme naamallaan siirtyneet ikkunapaikalle tai ottaneet laukun pois penkiltä.

Joitain vuosia sitten menin bussiin kännissä ja aloin kysellä naiselta miksi hän varasi toista paikkaa ja kerroin että se on tyhmä tapa. Muutama matkustaja seurasi tilannetta huvittuneina ja nainen oli äärimmäisen ahdistunut eikä vastannut mitään erityisen järkevää. Juuri minunlaista känniläistä hän varmaan vähiten viereensä halusi avautumaan :D

• Pihtarikurppa

Olen ihmetellyt samaa. Musta se on epäkohteliasta ja vastoin ns. yhteisesti sovittuja sääntöjä. En ikinä varaa penkkiä laukuilleni, ja jos on isot pakaasit, niin lattialle, välikonsolille tai jään seisomaan. Ja jos (iso jos) joku onneton mies yrittäisi ahdistella mua bussissa, niin ensin siltä hajoaa tärykalvo ja sen jälkeen käsi tai polvilumpio. Mutta mä olenkin häijyistä häijyin kurppa.

• Julkisissa kulkuvälineissä on pahaa energiaa ja tukahdutettua raivoa enemmän kuin intiaanien hautausmaalla, joten on mielenrauhalle ja yhteiskuntarauhalle parasta kulkea kaikki matkat omalla autolla ja mieluiten yksin. Silloin riittää että on sovussa fysiikan lakinen ja tieliikennelakien kanssa.

• että.silleen

Super-atm...
        Minä en ole söpö, pieni, kiltti ja avuton, osaan puolustautua ja ääntä minusta lähtee myös kuin jokihinaajasta! Veikkaan ettei super-atm ole mikään hengenvaarallinen mies vaikka humalassa saattaisikin ehkä olla epämielyttävä tuttavuus.
        Tuntee kuitenkin suomalaiset tavat ja rajat sille typerällekin käytökselle.

Yksin jos on liikenteessä ja vielä hyvässä jurrissa... niin hän on vähän heikoilla silloin, veikkaan. Nimittäin hänen humalatilansa laskee hänen tasoaan ja antaa mulle etuisuuksia lisää... jos käsirysyksi menee.

Pihtarikurppa...
        Samaa en lähtisi kokeilemaan kolmen mamun piirityksessä; jossain ikkunapaikalla istuen, miehen körilään istuessa vieressä sulkien mun vapaan kulkuni ja liikkumiseni... pakotieni.
        Siinä ei voi puolustautua kuin raapimalla ja puremalla...eikä sillä taas ole paljoakaan tehoa aikuiseen mieheen. Ainoa keino on työntää peukaloa silmään jos sen onnistuu kohteeksi saamaan. Ja tosiaan kirkua korkeaa Aa:ta.

Jos et usko... niin tuleppas Turkuun, jos olet alle 3-kymppinen, sopusuhtainen ja katseen kestävä... kyllä sitä innokasta seuraa löytyy...halusit tai ET.
        Sinun ei tarvitse olla epäkohtelias... senkun nautit seurasta, mutt mitään yhteisesti sovittuja yleisiä sääntöjä täällä ei ole käytössä.... ainakaan näiden arabi; ota ja omista ...äijien taholta.

Enkä tosiaan väitä ett joka ainut mamu olisi häiriökäyttäytyjä, mutt erikoisen paljon näitä huonosti käyttäytyviä on täällä.
        Monella on myös puukko mukanaan, syövät torilta hedelmätiskeistä pihistämiään omenoita tai pääryniä puukolla... nähty on.
        Eikä tämä ei ole vitsi.

Hyvää yötä, nukkukaa hyvin!

• Kokemustalöytyy
        että.silleen kirjoitti:

Super-atm...
        Minä en ole söpö, pieni, kiltti ja avuton, osaan puolustautua ja ääntä minusta lähtee myös kuin jokihinaajasta! Veikkaan ettei super-atm ole mikään hengenvaarallinen mies vaikka humalassa saattaisikin ehkä olla epämielyttävä tuttavuus.
        Tuntee kuitenkin suomalaiset tavat ja rajat sille typerällekin käytökselle.

Yksin jos on liikenteessä ja vielä hyvässä jurrissa... niin hän on vähän heikoilla silloin, veikkaan. Nimittäin hänen humalatilansa laskee hänen tasoaan ja antaa mulle etuisuuksia lisää... jos käsirysyksi menee.

Pihtarikurppa...
        Samaa en lähtisi kokeilemaan kolmen mamun piirityksessä; jossain ikkunapaikalla istuen, miehen körilään istuessa vieressä sulkien mun vapaan kulkuni ja liikkumiseni... pakotieni.
        Siinä ei voi puolustautua kuin raapimalla ja puremalla...eikä sillä taas ole paljoakaan tehoa aikuiseen mieheen. Ainoa keino on työntää peukaloa silmään jos sen onnistuu kohteeksi saamaan. Ja tosiaan kirkua korkeaa Aa:ta.

Jos et usko... niin tuleppas Turkuun, jos olet alle 3-kymppinen, sopusuhtainen ja katseen kestävä... kyllä sitä innokasta seuraa löytyy...halusit tai ET.
        Sinun ei tarvitse olla epäkohtelias... senkun nautit seurasta, mutt mitään yhteisesti sovittuja yleisiä sääntöjä täällä ei ole käytössä.... ainakaan näiden arabi; ota ja omista ...äijien taholta.

Enkä tosiaan väitä ett joka ainut mamu olisi häiriökäyttäytyjä, mutt erikoisen paljon näitä huonosti käyttäytyviä on täällä.
        Monella on myös puukko mukanaan, syövät torilta hedelmätiskeistä pihistämiään omenoita tai pääryniä puukolla... nähty on.
        Eikä tämä ei ole vitsi.

Hyvää yötä, nukkukaa hyvin!

Menemättä yksityiskohtiin niin tiedän mitä fyysinen väkivalta on. Olenhan kasvanut suomimiesten hyvässä opissa.
        Jos joudut tuollaiseen tilanteeseen, että kolme äijää käy päälle, niin iske paitsi silmiin, niin myös korviin,kurkkuun (aataminomena), haaroihin ja polviin. Kädet ja olkapäät ovat hyviä myös.
        Raivoa peliin, se pelottaa kaikkia miehiä.

• Kokemustalöytyy kirjoitti:

Menemättä yksityiskohtiin niin tiedän mitä fyysinen väkivalta on. Olenhan kasvanut suomimiesten hyvässä opissa.
        Jos joudut tuollaiseen tilanteeseen, että kolme äijää käy päälle, niin iske paitsi silmiin, niin myös korviin,kurkkuun (aataminomena), haaroihin ja polviin. Kädet ja olkapäät ovat hyviä myös.

Mustan miehen voimaa ei voi vastustaa kukaan! Ylivoimainen fysiikka yhdistettynä järkälemäiseen kyrpään ja vastustamattomaan seksuaaliseen vetovoimaan kaataa kenet tahansa

• että.silleen
        Kokemustalöytyy kirjoitti:

En usko että mulle kovin huonosti loppujen lopuksi "fyysisesti" bussissa käy, sillä onhan siellä aina muitakin matkustajia!
        Mutt ei tunnu kovin vakavasti otettavaksi olettamuksesksi tämä nykyinen koskemattomuus käsite, sillä yleisessä liikenteessä olevassa bussisakaan ett ole turvassa näiltä lääppijöiltä/likistelijöiltä.

Tämä on varsin inhoittavaa/kuvottavaa... eikä mitenkään hyväksyttävää tai laillista käytöstä..."täältä rauhaa ja suojaa hakeneilta ns.turvattomilta ihmisiltä"->ahdistella kantaväestöön kuuluvia heikomman sukupuolen edustajia. HALOO!!

Minä en pysty edes kuvittelemaan että muutaman kantasuomalaisen muodostama miesjoukio tekisi samankaltaisen sikamaisuuden (keskellä päivää) bussissa tuntemattomalle naiselle. Joten ainakin tässä on iso kulttuuriero, ja nimenomaan suomalaismiesten hyväksi.

Me naiset olemme tottuneet saamaamme koskemattomuus oikeuteenmme, itsemääräämisoikeuteemme perustuen! Joka muuten löytyy lakikirjasta!
        Muukalaiset, Suomesta pakolaisstatuksen saaneinakaan eivät perusta tämän maan tavoista ja laeista viis!
        Meidän maamme viranomaisten on silti noudatettava maan tapoja ja lakeja... siinä sitä on yhteensovittamista. Eli olisiko aika säätää laki joka soisi mahdollisuuden heittää pakolaisenakin saapuneen ja turvapaikan saaneen epäsosiaalisen/rikollisen yksilön ulos maastamme...vaikka synnyinmaahansa takaisin, ja menettämään kaikki oikeutensa tämän maan asukkaana/kansalaisena.

Vai pitääkö kantasuomalaisen yrittää maastamuuttoa vaikkapa Austraaliaan, jotta voi tuntea olonsa turvallisesksi? Käsittääkseni Aussit valitsee tarkkaan asukkaansa.

Ja nyt ainakaan mua ei voida syyttää vihapuheista; koska kirjoitin tunteeni niin neutraalisti kuin ikinä osaan. (kiehuen suorastaan raivosta)

• vihatipunen

Se on vielä typerämpää kun jotkut jää seisomaan keskiosaan ovien eteen vaikka olisi vapaita istumapaikkoja. Sitten uudet bussiintulijat luulevat, että takaosassa ei ole paikkojat kun idarit tukkivat keskiosan. Aika usein ne ovat miehiä.

• Jos menen ikkunapaikalle niin en pysty sitten lähtemään siitä mihinkään ennen kuin vieressä oleva on siitä poistunut ja kaikkein pahinta on jos siihen istuu joku seksikäs typy, niin en uskalla edes hengittää siinä tilanteessa.
      Toki siirryn ikkunapaikalle jos näyttää täydeltä ja joku on tulossa ettei tarvitse alkaa kuuntelemaan vittuilua.
      Käytävälläkään en kehtaa seistä kun kaikki katsovat mikä onneton tappi siinä nököttää.
      Onneksi on kuitenkin ajokortti niin pääsen suurimman osan reissuista ajamaan iskän autolla.

• 2626

Istun käytäväpaikalla koska se on käytännöllisempää. En varaa ikkunapaikkaa itselleni, pidän laukkua sylissä. Ellei sitten ole puolityhjä bussi. Jollei istumapaikkaa haluava saa sen vertaa itsestään, että sanoisi "anteeksi, haluaisin päästä tuohon" niin mulkoilkoon ihan rauhassa siellä käytävällä. Mikäli kykenee tekemään toiveensa tiettäväksi, ilman muuta teen hänelle tilaa siirtyä ikkunapaikalle. Tämä minusta, tunnistan kyllä ilmiön, yleensä keski-iän ja keskipainon reilusti ylittäneitä sotanorsuja, jotkut jopa hyvin röyhkeitä. Joskus teen saman vain piruuttani, pyydän tilaa päästä ikkunapaikalle. Useimmat antavat tietä nyrpeän näköisinä, mutta onpa pari ollut niin röyhkeää, että vain mulkoilevat eivätkä tee elettäkään siirtääkseen laukkuaan ja antaakseen tietä.

• Oxp

Sitten vähän stooria kansalle..

Menossa Tampereelta Ouluun ValtionRautateiden kyyditsemänä, vaimoni ja pikkuvauvan kanssa.

Käytävän toisella puolella istuu n.50 nainen ihan kohtuukuntoisen näköinen, ja viimeisen päälle meikit naamalla, katselee tyytyväisenä vauvaa ja hymyilee.
      Levittää läppärilaukun sisällön ikkunapaikalle ja alkaa touhuamaan omia juttujaan, kunnes kohdalle pysähtyy yönmusta mies, ja sanoo huonolla Suomella että, hänen paikkansa on ikkunapaikalla.

Tästäkös naisen ilme menee kerrasta ympäri, ja täydellinen synkkyys valtaa naaman.
      Mies huomaa naisen kuulun, ja koittaa olla viimeisen päälle ystävällinen, saamatta sanaakaan takaisin.
      Kun nainen palaa ravintolavaunusta hyvin syöneenä, suostuu muutaman sanan vaihtamaan, ja käy ilmi että mies on Tampereen yliopistolla vieraileva luennoitsija joka matkalla Ouluun johonkin seminaariin.
      Nainen kertoo opiskelevansa avoimessa yliopistossa, ja innostuu opettamaan miehelle suomea, ja suomalaista hiihtokilpailuperinnettä.

Kun mies poistuu vessaan, nainen ylpeänä kommentoi meille, miten hienoa on saada ulkomaisia tuttavia, ja niin he eroavatkin hymyssä suin ja toivottavat hyvät jatkot.

Mitä siis opimme feminismistä..?

Mies on hyväksyttävä, erityisesti tumma mies, vain ja ainoastaan silloin, jos nainen kokee hyötyvänsä miehestä, tai saavansa statukselleen nostetta tästä.
      Kaikkina muina kertoina mies on vain maailman kärsimyksen aiheuttaja, josta on päästävä eroon niin nopeasti kuin mahdollista.

• Juuri tuollaista naisten feminismi aina on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7756
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3761
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3279
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      249
      2487
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2155
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2015
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      25
      1903
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1902
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1778
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1773
    Aihe