Oon siis kärsiny tinnituksest vuosii ja oon vast 18v (loppuvuodest 19). En oo käyny kuin yhel keikal ja sillonki käytin korvatulppii. Enkä muuteskaa käy missää mis ois paljo meluu (oon siis melkonen kotihiiri :D). Musiikkiakin kuuntelen ain korvanapeil harvoin ja hiljasimmal voimakkuuel.
En oikeest tiiä miten mä jaksan tätä paskaa. Tän kestäminen loppuelämän kuulostaa helevetin ahistavalle, mut jos tätä ei ois, musta puuttuis jotain. En mä ois mä, jos mulla ei ois näit ihmeen kaikenmoisii "vammoi".
En oo kyl ikin ollu masentunu(ainakaa pahasti) tai kärsiny juurikaa mistää muust kuin rätinäst korvissa tän takii.
Kaikki kovat äänet tuottaa pient tuskaa, mut hiljasuus ei oo ongelma.
Tuntuu vaan hullulta aatella elävänsä viel mont monituist vuot tän kaa.
Kettää muita, jotka ois kärsiny/kärsis samast ongelmast? Kui nuorii te olitte kun tinnitus alko? Miten te muutes kestätte sitä?
Ei, mulla ei oo ihan helvetin ristiriitaset tunteet täst ja pirunmoinen viharakkaussuhde korvien soimiseen
Tinnitusta :/
3
138
Vastaukset
- Niska
Oletko selvittänyt tinnituksesi syyn?
1. meluvaurio
2. niskan ja hartioiden lihasten jännitys
3. jokin muu syy
Niskan ja hartioiden lihasten jännityksen aiheuttamaan tinnitukseen diagnoosi- ja hoitovihjeitä!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11942139#comment-65202340 - parantaja
Nuori olet,kaikki mahdollisuudet,että se häviää kun mielenkiinto suuntautuu nuorella muihin elämän ihaniin asioihin,. Itse sinua vanhempena jouduin leikkaukseen ja univaikeuksiin olin saanut rauhoittavan lääkityksen. Järkytyin kun hoitaja sanoi että olin parantunut tinnituksesta ja se oli tosi järkyttävää, kun molemmat korvat soivat kuin palosireenit. Minusta tuli hankala potilas. Narkkari.en ikinä tunnusta kärsiväni erittäin vaikeasti tinniyuksesta jos suhtautuminen on tuollaista törkeää. Otan myös selvää kuka minut paransi, korvat soi ja soi
- Örri
Mä en siis tosiaankaan muista miten ja miksi tää alko. Jotenki must vaan tuntuu, et huomaan tän nykyään tosi paljon paremmin, vaik pystynki elää tän kaa.
Tää on ollu jo niin monii vuosii mun "kaverina" etten osais nähä elämääni ilman tätä. Välil toki kaipaan täydellist hiljaisuut, mut osaan nauttii siit näinkin.
Nytten oon vaan lukenu kaikenmoisii turhii nettikeskustelui ongelmast, jotta saisin ees jonkinlaista vertaistukee, mut ääh...
En tiiä miten mun pitäs suhtautuu elämään tän kaa :(
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446