Heidi Willmanin kala!!!!

-ruuSu-

Luin tuossa eilen Seiskaa (!) ja siellä kerrottiin Heidi Willmannin kultakalasta, Villestä. Järkytyin, kun näin kuvan kalasta. "Ville" uiskenteli pyöreässä parinlitran akvaariossa, jossa oli keskellä yksi kasvi. Pohjahiekkaa/soraa ei ollut, eikä mitään suodattimia ym. ym.. Ottakaa kantaa!!!

14

2825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ahola

      Minä luin kaupan jonossa - oli kai Seiska - ja siinä oli juttu Jenni Aholasta, jolla myös kultakala maljassa. Ei hapetinta, suodatinta - vain 1 miekkakasvi ja seisova vesi. Maljan tilavuus varmaankin alle 40 l. Järkyttävää.

      Olikohan juttu sama vai ovatko molemmat yhtä ajattelemattomia?

      • Jenni Ahola

        Jenni Aholalla on kultakala nimeltä Allu pyöreässä pienessä maljassa. Ei mitään tekniikkaa, ei suojakasvillisuutta (1 matala miekkakasvi).


    • fishuu

      se oli Jenni Aholan kala nimeltään Allu, näin sen. mua niin vituttaa tommoset ihmiset, jotka ei välitä lemmikeistään! nähdäkseni kukaan ei ollut sitä juttua vielä kirjottanu, niin raapustampa sen tähän:

      ALLU ON OSA PERHETTÄ

      Jennillä on ollut reilun vuoden Allu-kultakala.
      -Ville-mieheni nauraa aina välillä, kun höpöttelen Allulle. Joistakin kalalle jutteleminen saattaa tuntua hölmöltä, mutta Allu on perheenjäsenemme ja erittäin rakas meille. Se on varsinainen syöppö ja singahtaakin heti norkoamaan, kun sen maljaa lähestyy. Jenni on ollut pienestä pitäen eläirakas, mutta allergian vuoksi hän ei voi ottaa mitä tahansa lemmikkiä. Voisin tietysti ottaa jonkin matelijan, mutta ne eivät oikein ole mieleeni. Olen harkinnut myös meriakvaarion ostamista, mutta tilat eivät vielä riitä sellaiseen, Jenni kertoo.
      oikeesti jätä meriakva ostamasta ja hanki fisulles ISO allas.

      • Nikita

        Eipä taida kala kovin rakas olla jos sen hyvinvointia ei ajatella enempää.

        Mikäli kala olisi rakas, niin sillä olisi käytössään 500-600-litrainen allas ja lajitovereita 4-5 kpl...


      • -ruuSu-
        Nikita kirjoitti:

        Eipä taida kala kovin rakas olla jos sen hyvinvointia ei ajatella enempää.

        Mikäli kala olisi rakas, niin sillä olisi käytössään 500-600-litrainen allas ja lajitovereita 4-5 kpl...

        Kirjoittaa sinne Seiskan Postia Julkkiksille palstalle asiasta!! =)


      • postia
        -ruuSu- kirjoitti:

        Kirjoittaa sinne Seiskan Postia Julkkiksille palstalle asiasta!! =)

        meinaan palautetta seiskalle!


      • email-osoite

      • fishuu
        email-osoite kirjoitti:

        Jenni Aholan julkinen sähköpostiosoite:

        [email protected]

        http://www.gogo.fi/jenniahola.html

        Mistä sä sen hankit, ja ootko sitte 100%:sen varma, että onkohan se sitte varmasti sen kyseisen henkilön sähköpostiosoite? Ois meinaan aika noloa lähettää "haukkumakirje" väärään osoitteeseen?


      • -ruuSu-
        fishuu kirjoitti:

        Mistä sä sen hankit, ja ootko sitte 100%:sen varma, että onkohan se sitte varmasti sen kyseisen henkilön sähköpostiosoite? Ois meinaan aika noloa lähettää "haukkumakirje" väärään osoitteeseen?

        Maili osoitteen alapuolella on isot sivut Liikuntakeskus GoGon. Siellä lukee Jennin maili.. Oikea on varmasti!! Itse laitoin pitkät kirjoitukset siitä, millaiset olot Allulla on nyt, ja millaiset Alulla pitäisi olla! Yritin kuitenkin olla ystävällinen..:/


    • Tietämätön1

      Kun noita kultakaloja nyt on pidetty näissä maljoissa iät ja ajat niin kertokaa miksi ei saa pitää? Kiinnostaa siis kun en tiedä, eksyin tähän topiciin ja oon aina luullut että kultakalat viihtyy ihan ok maljassa. Ilmeisesti kala ei kuitenkaan kuole hapenpuutteeseen vaikkei ole mitään suodattimia, vai kuoleeko se sitten kuitenkin pian ja oon vaan aina luullut että ne elää siinä maljassa pitkään?

      • JuuLia

        Kultakalaa ei saa laittaa maljaan sillä se kasvaa sellaiseksi 30 senttiä pitkäksi, se on myös parvikala ja tarvitsee siis useamman kaverin. Kultakalan kokoinen kala paskoo paljon ja vesi pilaantuu hetkessä. Ilman suodatinta vedestä loppuu happi ja kala vain haukkoo henkeään. Kultakala tarvitsee myös kovahkoa vettä jota harvoin hanasta tulee.

        Miksikö ei enää saisi pitää vaikka ennen on pidetty? Ehkä ihmiset vaan ovat taas oppineet ajattelemaa muultakin kuin omalta kantiltaan.

        Mikäs on mielestäsi pitkä aika asua maljassa? Kyllä kultakala saattaa siinä elää muutaman vuoden, mutta normaalisti nämä elävät parisenkymmentä vuotta...


      • JuuLia

        Tuossa alla oli näköjään tosi hyvä teksti kultakaloista, siitä saat varmaan vastauksen kysymykseesi..


      • kultsu
        JuuLia kirjoitti:

        Tuossa alla oli näköjään tosi hyvä teksti kultakaloista, siitä saat varmaan vastauksen kysymykseesi..

        Mielikuvamme kultakalasta ja maljasta perustuu elokuviin ja piirrettyihin. Melkein jokaisessa elokuvassa kala on poikkeuksetta maljassa. Miksi? No se on kaunista! Kuten kaikki sairaanoloiset langanlaihat näyttelijät. Elokuvat ovat viihdettä. Ne eivät tunne maalaisjärkeä!

        Kukapa tietää jospa kala kuolikin kesken kuvauksen ja korvattu uudella? Oranssin väriset kultakalathan ovat kaikki saman näköisiä.


    • miä

      näin tuon ihan saman ja olen nähnyt yhessä elukuvassa kultakalamaljan jossa oli puolet vettä eikä mittäään muuta kuin vetta ja vesi oli hyvin likaista sitä paitsi se kantoi sitä koko ajan kädessä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1083
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    5. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    6. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    7. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      744
    8. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      740
    9. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    10. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      714
    Aihe