Lentäjistä parhaat

osa_1

Nimeni on Maverick Kowalsk Jr. Synnyin jumalan armosta Kadenan lentotukikohdassa Okinawalla vuonna 1968. Isäni oli amerikkalainen hävittälentäjä Maverick Kowalsk Sr. Astu tarinaan ja kiinnitä turvavyösi, sillä edessä on turbulenssia!

Elokuu Okinawa 1974.

Olin vasta kuuden vanha kun sain tiedon, että isäni kaatunut Vietnamin sodassa. Isäni oli hävittäjälentäjä ja hän kuoli purppuratähden arvoisesti
raivokkaassa ilmataistelussa.

Rakkaan isäni kuoltua jäin aivan yksin. Amerikkalaisena kohtasin jatkuvasti syrjintää Okinawalla. Olin koditon ja asuin vanhassa hylätyssä
veneessä. Henkeni pitimiksi pesin ruuhka-aikoina autojen ikkunoita ja sain joskus ansaittua muutaman killingin ruokaan. Eräänä aurinkoisena päivänä
olin tapani mukaisesti pesemässä autoja ruuhka-aikana, kun eteeni kurvasi täysin tummennettu musta Mercedes Benz. Olin jo aloittamassa tuulilasin pesun,
kun takaoven sähköikkuna hitaasti aukesi. Käskevä ääni komensi minut ikkunalle. Saavuttuani ikkunalle, ovi aukesi. Ääni käski minut sisään autoon.

Minut pelasti paikallinen liikemies nimeltään Fumio Demura. Hän oli myös itse kasvanut kadulla ja sääli minua nähdessään minut pesemässä autojen ikkunoita.
Hänestä tuli minulle kuin isä. Hän koulutti minua, opiskelin Japanin kieltä, kulttuuria, historiaa, taidetta. Harjoittelin ahkerasti karatea ja ninjutsua, kunnes
olin saavuttanut korkeimman tason. Hallitsin kaikki aseet ja tekniikat.

Ollessani 14-vuotias tajusin ettei rakas isäni ollut normaali liikemies. Eräänä iltana hän kutsui minut luokseen teelle, juotuamme teetä hän
paljasti minulle olevansa paikallisen Yakuza-klaanin johtaja. Isäni selitti minulle, että edessäni olisi valinta. Sain valita joko normaalin elämän tai seurata isäni jalanjälkiä tähän salattuun maailmaan, josta vain harvat tietävät.

Isäni kertoi minulle kuinka Shogun Tokugawa Ieyasun yhdistettyä Japanin vuonna 1604 maassa vallinneet sisällissodat päättyivät ja tuhannet soturit jäivät työttömiksi. Nämä työttömät ja isännättömät miehet (roninit) kiersivät maata ryöväten ihmisiä. Kaupunkeihin perustettiin joukkoja suojelemaan ihmisiä ronineilta.
me Yakuzat polveudumme näistä muinaisista ritarillisista aatelittomista (machi-yokko), me olemme niitä jotka suojelevat tavallista kansaa. Me olemme
niitä jotka noudatamme edelleen samuraikoodistoa, bushidoa. En tiedä oliko se nuoruuden naiiviutta tai isäni suunnatonta ihailua. Mutta valitsin tämän elämän.

Alkoi rituaali, jossa Oyabun ja minä istuimme kasvokkain ja takaaja tarjosi meille sakea. Sakeen oli sekoitettu suolaa ja kalansuomuja. Oyabunin kuppi olo ääriään myöten täynnä, toisin kuin minun kuppini, tämä symboloi meidän statuksiamme. Joimme omista kupeistamme, ja sitten vaihdoimme kuppeja. Rituaalin jälkeen paikalle tuli tatuoija, joka alkoi tatuoimaan oikeaa käsivarttani. Piinaavan 20 tunnin tatuoimisen jälkeen, käsivarteni oli koristeltu tatuoinnilla ja minusta oli tullut virallisesti klaanimme jäsen.

Vuodet vierivät ja minä kasvoin aikuiseksi. Rakastin elämääni. Kasvoin komeaksi varakkaaksi liikemieheksi, jatkoin menestyksekkäästi isäni jalanjäljillä. Shamppanja virtasi ja geishoja kaatui useita satoja. Olin 20-vuotias nuorukainen kun klaanimme ajatui sotaan. Sota oli tuhoisa, kilpaileva klaani tuhosi meidät ja otti asemamme rakkaalla Okinawan saarella. Edessäni oli jälleen kerran valinta, kuolema tai pakeneminen. Valitsin pelkurin tien ja pakenin.

Olen Amerikan kansalainen, joten sain idean hakea lentosotakouluun. Niin haikein mielin hyvästelin tuon rakkaan saareen, saaren jota joskus kutsuin kodiksi. Saaren joka oli samalla vienyt minulta kaiken ja myös antanut minulle kaiken. Oli aika kääntää uusi lehti elämässä.

1

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jacuzzi

      ..suosittelen että menet juttulemaan lääkärille!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10255
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1576
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe