Lentäjistä parhaat

osa_2

Kesäkuu 1986 Fallonin laivaston lentotukikohta Nevada.

Kawasaki GPZ 900r murisi allani kun kaasutin sitä liikennevaloissa. Olin pukeutunut sinisiin farkkuihin, oikealta isältäni saamaan ruskeaan nahkatakkiin (joka oli
oikeastaan ainoa muisto hänestä) ja Raybanin aurinkolaseihin. Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta, tänään oli alkamassa koulutukseni, josta en saisi missään tapauksessa myöhästyä. Kurvasin Kawasakilla kasarmille, jossa huomasin jo muita koulutukseen valittuja saapumassa paikalle. Pysäköin Kawasakin ja heitin putkilaukun olkapäälleni. Lähdin kävelemään
kohti ilmoittautumispistettä, kun havaitsin jotain perin omituista.

Muistan ajatelleeni, tuohan on sangen omituinen heppu. Näin miehen joka oli pukeutunut todella tiukkoihin farkku-shortseihin ja pinkkiin kauluspaitaan. Hiuksensa hän oli värjännyt vaaleaksi ja sekaan mustia raitoja. Ennenkuin ehdin "toeta" järkytyksestä hän lähestyi minua. Dick ”Rhytm” Bradshaw hän sanoi korkealla äänellä ja ojensi kätensä, ojensin käteni ja vastasin miehekkäällä äänellä Maverick Kowalsk hauska tutustua. Marssimme yhdessä ilmoittautumiseen. Kohtalon oikusta meistä tuli Dickin kanssa huonetovereita.

Koulutus eteni piinaavasti, oli pitkästyttäviä luentoja, jotka kestivät tuntikausia. Lisäksi huomasin Dickissä outoja piirteitä, luennoilla hänellä oli tapana piirrellä kirjojen sivuille kulleja. Oikeastaan hän ei muuta tehnytkään kun piirsi kulleja, kaikissa mahdollisissa muodoissa mitä voi kuvitella. Eräällä luennolla
hän kysyi minulta kenellä on kurssimme paras perse vastasin "Dick mitä vittua kaikki kurssillamme ovat miehiä" johon Dick sanoi huokaillen "niin miehiä". Pidin sitä perin outona, mutta en kehdannut koskaan sanoa asiasta mitään.
Odotin vain pääseväni hävittäjän ohjaimiin, haaveilin olevani hävittäjä-ässä.

Erään pitkän lentosimulaation jälkeen olin väsyneenä suihkussa. Saippuoin 188cm lihaksikasta kehoani, joka oli sopivasti ruskettunut. Pesin myös muhkean paksun penikseni, joka roikkui lentosotakouluun kyllästyneenä lähellä polveani. Kun sammutin suihkun ja käännyin kohti ovea, huomasin Dickin seisovan suihkun ovella vihreissä lentohaalareissa, kypärä kädessään.
Hän seisoi hiljaa ja katsoi minua suurilla lasittuneilla silmillään. Kun kysyin "Dick mitä vittua" hän alkoi tärisemään ja tiputti kypärän suihkun lattialle. Hän piti outoa ääntä "dinangnangnangnangpiuhnangnangnangjeahhh" ja tärisi. Noin 30s jälkeen huomasin, että hänen lentohaalareidensa etumukseen ilmeistyi märkä läikkä ja sitten hän tokeni. Epäilin hänen saaneen epilepsia-kohtauksen.

Näitä outoja sattumuksia riitti lentosotakoulussa. Mutta Dickin outouden sijaan, minulle tapahtui jotain ihanampaa. Rakastuin Charlotte Blackwood nimiseen naiseen, joka toimi koulussamme siviilikouluttajana. Ajelimme usein Kawasakillani ja rakastelimme tähtitaivaan alla. Dickillä oli alusta asti jotain Charlottea vastaan. Charlotte epäili Dickin olevan homo, joka oli rakastanut minuun, mutta en koskaan oikein uskonut sitä. Dickikö homo?

Aika kului ja pääsimme jo lentämään oikeita koneita. Minä olin pilotti ja Dick toimi kakkosmiehenäni, tosin hän vaati aina että kutsun häntä perämieheksi.
Elämä oli oikein hyvää, mietimme Charloten kanssa yhteenmuuttamista ja Dick näytti myös löytäneen uutta ajateltavaa. Hän oli tavannut lentosotakoulussa Iceman nimisen pilotin, jonka kanssa hän tuntui viihtyvän hyvin yhdessä.

Eräällä harjoituslennolla, olimme Kiinan valtameren yläpuolella. Yhtääkkiä selustaamme ilmeistyi kolme mig-hävittäjää. Dick sanoi "Maverick saimme seuraa" johon vastasin "katsotaan mihin pojista on, näin miesten kesken". Ohjasin hävittäjän missing man liikkeellä rajusti ylös ja äkkiä asetelmat olivat muuttuneet, migit olivat edessämme jolloin laukaisin lämpöohjautuvat tomahawkit heidän peräänsä. Kaksi migiä saivat osuman ja ne räjähtivät kappaleiksi. Kolmas pelästyi ja lähti karkuun. Laskeuduimme lentotukialuksella ja meitä juhlittiin sankareina. Minua hieman hävetti kun Dick ei suostunut koskaan pukemaan lentohaalareita ylleen, vaan lensi tiukoissa shortseissa. En antanut sen pilata iloamme, me olimme sankareita, molemmat.

Lentosotakoulu päättyi ja me valmistuimme piloteiksi. Minä ja Charlotte muutimme yhteen, mutta erosimme muutaman vuoden kuluttua. Suhteesta meillä on yksi poika joka on nimetty lentäjistä parhaimman mukaan Maverickiksi.

Dick ja Iceman loukkaantuivat siviilielämän onnettomuudessa, eivätkä enää toimi lentäjinä. Epävirallisen tarinan mukaan Dick oli pyöräyttänyt paperiputken Icemanin anukseen ja lähettänyt Charm nimisen lemmikkihamsterin paperiputkesta sisään. Koodinimellä "Armagedon" Charmiksen piti ryömiä putkesta ulos, mutta syystä tai toisesta se ei halunnut tulla pois. Dick oli sammuttanut jopa kattolampun ja koittanut houkutella Charmia ulos putkesta, mutta mitään ei tapahtunut.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

        Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
        Maailman menoa
        203
        4902
      2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

        On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
        Maailman menoa
        288
        3019
      3. 134
        1787
      4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

        Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
        Sinkut
        228
        1607
      5. Luovutetaanko nainen?

        En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
        Ikävä
        67
        1431
      6. J-miehelle toivon

        Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
        Ikävä
        84
        1206
      7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

        Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
        Ikävä
        64
        1164
      8. By the way, olet

        mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
        Ikävä
        75
        1149
      9. Onko kaivattunne suosittu?

        Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
        Ikävä
        78
        1109
      10. Haluatko S

        vielä yrittää?
        Ikävä
        59
        1107
      Aihe