"Äitini oli suurenmoinen ihminen: ... Hän rakasti minua ja teki kaikkensa hyväkseni...
Äiti yritti pitää minua kurissa. Kun olin lapsi, meillä oli paljon pieniä erimielisyyksiä, koska halusin pitää oman pääni ja olin tottelematon. Sain aika paljon piiskaa. Se ei tuntunut mukavalta, mutta jälkeenpäin ajattelen siitä vain myönteisesti. Se oli minulle välttämätöntä."
Tuohon tyyliin muisteli (tällä vuosikymmenellä) lapsuuttaan eräs tohtorismies.
PIISKAA - aika paljon
8
537
Vastaukset
Minä olisi halunut saada samanlainen kasvatus kuin sinä minun äidiltäni!
- Tytteli38
Vitsa oli lähes viikottainen vieras pyrstölläni ja olen nyt jälkeenpäin siitä tyytyväinen. Jotkut lapset vaan tarvii enemmän kuin toiset tai sitten ei ollenkaan vitsaa.
- sadismia.mukana
Vitsasta paljaalle pyllylle tuli useimmille vanhemmille perversio. Mitään muuta rangaistusta ei silloin tunnettu ja housuja täytyi riisua pois milloin missäkin ja muiden nähden. Kipua olisi voitu aiheuttaa peloitteena riittävästi ilman mitään paljasteluja, esim koronakepillä vaatteiden päälle takamuksen kohdalle lyömällä.
Mutta kun minä olen masokisti ja nauttii kun saan piiskaa haluan saada paljaana ja joutua paljastaa minua ja hyvää että hän joka piiskaa minua näkevät punaiset raidat!
- Akat.tykkää
Ja puolijäykkä kikkeli on kauan näkösällä, sitä ei yhtään peitellä, vaikka pojalla olisi ikää lähemmäksi 15 vuotta.
- hienoke
En edes viitsi kirjoittaa Raamatun lausetta lapsen kasvatuksesta. Riittää, että omalta kohdaltani ja nähdyn perusteella se pitää täysin paikkansa. Olkoot "tutkijat", sitten mitä mieltä hyvänsä. Järkevissä mittasuhteissa pysyvä "hutkiminen" on sitä työtä, josta ei kiitosta saa kuin vuosien päästä. Usein jo kasvattajan maatessa haudassa. On järjetöntä puhua koiran kouluttamisesta tai "kuiskaamisesta", jos perheessä ei ymmärretä kasvattaa edes omia lapsiaan. Puetaanhan lapsi kouluunkin ja huolehditaan reppu selkään. Miksi sitten ei uhrata aikaa sille, kuinka käyttäytyä tässä maailmassa.
- ettäjoo
Ihan tavallista, lähes päivittäistä. Pikkurikkeistä oli seurauksena komennus nurkahuoneeseen, jossa piti itse valita uunin takana olevasta nipusta sopiva vitsa ja odotella housut laskettuna. Sitten äiti tai isosisko tuli piiskaamaan, ja se oli sitten siinä. Isommasta rikkeestä olikin sitten isän antama remmipahoinpitely seurauksena. Itse en sitä saanut koskaan, mutta vanhemmat sisarukseni kyllä
- ettäjoo
...jatkan tuota vielä sen verran, että vanhemmat sisarukseni ovat monta kertaa kertoneet, miten he inhoavat sitä, mitä isä teki. Antoi remmiä ihan vaan huvikseen, että kunnioitus isää kohtaan säilyisi. Siinä kävi ihan päinvastoin. Äidin antamasta piiskaapyllylle rangaistuksesta ei puhuta mitään. Sitä pidettiin silloin itse aiheutettuna, ja siinä mielessä tarpeellisena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1797463
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes873346- 572355
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se691502Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3701448- 571363
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201336Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171071Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791030Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841028