Vanhat heilat.

KaksiRakkainta

Uskallatko kertoa nykyiselle kumppanille, että olet seurustellut "sen ja sen" kanssa.
Jätätkö jotain kertomatta.

29

558

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 70v.palstalainen

Kovin on teoreettinen kysymys. Kun ei minulla ole kumpaakaan, ei nykyistä eikä entistä heilaa. Tuskinpa kertoisin, vaikka olisi molemmat...

• 010416

Olet todella harvinaisuus ihmissuhteissasi ja on vuosi 2016 hyvän matkaa menossa.
        Pidätkö vetoketjut tiukasti lukossa? Avaajia olisi kunhan vain ilmoitat kumpi olet
        naaras vai uros.

• Ihmettelen, miksi moista kyselet, totta kait, mitä salailemista niissä on. Siinä menee uudet ja vanhat samoilla tunnustuksilla. Mutta koskaan en toki kerro, en moiti en kehu muuta meidän yhteisistä elämän kiemuroista. Tosin ei kukaan niin utelias ole ollutkaan, että olisi pitänyt enemmin kertoilla.

• jotain.ehkä.mielessä

Toissa päivänä tuli vastaan vanha heila, ei edes moikannut katsoi vain pitkään en tiedä miksi,

• henrjii

oliko niin vanha että oikein rolaatorilla oli matkassa

• menny.mikä.menny
        henrjii kirjoitti:

oliko niin vanha että oikein rolaatorilla oli matkassa

Minusta nuorempi enkä minäkään rollaile,

• Tarkennuksena.sanoen

Eihän se ikää katso kun saa rollaattori-ajokortin. Jopa alle 50 ikäisissä löytyy rollari kuskeja.

• Uskaltaisin-toki-toki

Njoo. En. Miksi? Kai.
      Pitäisi ripustaa A-4 arkki jääkaapin oveen pisteytyksineen, "valitse siitä sopivimmat haukuttavat ennen kuin aloitamme tämän uuden rakkauselämän puhtaalta arkilta ponnistaen.."

• ent.siivoojaparka

Aihe ei ole minulle mitenkään ajankohtainen.
      En näe entisissä mitään salattavaa, jos nyt sattuisi niin, että ne jotain yleensäkään kiinnostaisi. Minua ne eivät enää kiinnosta. Mikä on ollutta se on ollutta ja mennyttä. Mitään ei ole jäänyt kaivelemaan. Tervehtiä voin niitä niinkuin ketä vain vanhaa tuttavaa, mutta se siitä.
      En ole koskaan keräillyt mitään timanttikokoelmaa sydämeni sopukoihin. En myöskään välittäisi tutustua kenenkään toisen timanttikokoelmaan, mitä hän säilyttelee aarteenaan mielessään.
      Oudollehan se varmaan kuulostaisin, jos alkaisin sanomaan, että en tähän ikään mennessä ole seurustellut kenenkään kanssa. Kuka uskoisi?

• Kun ihminen sanoo niin onhan se uskottava .

• En.varmana.o.saanu

Kyllä kyllä kyllä
        Kun tässä iässä vielä "saa" niin sehän on kuin menettäisi poikuuden uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja...
        Mikä se oli se virus joka iskee iäkkäisiin...oliko se destetima vai dilenttima vai joku demenis...uudelleen ja uudelleen ja uudelleen? Niin mikä se kysymys oli, saiko joku, eläkkeen vai...?

• ent.siivoojaparka
        En.varmana.o.saanu kirjoitti:

Kyllä kyllä kyllä
        Kun tässä iässä vielä "saa" niin sehän on kuin menettäisi poikuuden uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja...
        Mikä se oli se virus joka iskee iäkkäisiin...oliko se destetima vai dilenttima vai joku demenis...uudelleen ja uudelleen ja uudelleen? Niin mikä se kysymys oli, saiko joku, eläkkeen vai...?

Tarkoitat varmaan sitä dalmatiaa...

• olisikohan
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Tarkoitat varmaan sitä dalmatiaa...

Jospa olis azalea.

• En.lähes.o.saanu

Kyl se on se se vanha ikäloppu kuivunut pelar-koni a mummon ikkunan alla lumihangessa pappa viskannut varmænkin.

• flegmaatti

Eipä ole ajankohtaista. Kyseiset asiat selvisivät aikanaan muun keskustelun ohessa. Nykyinen vaimoni oli 17v tutustuessamme eikä hänellä ollut juurikaan kerrottavaa.
      Joitakin asioita omasta taustastani putkahteli esiin ajoittain muiden asioiden yhteydessä. Sveduvuoteni olisivat tuskin kiinnostaneet enkä katsonut aiheelliseksi ryhtyä niitä tilittämään. Eipä jäänyt juurikaan ylpeydellä muisteltavaa. Olutta mikä menyttä. Puitteiden periaatteet olivat hahmotettavissa.

Pari kotoista seurustelusuhdetta olen todennut ja sillä selvä. Eikä kumppani ole mitään kysellytkään.
      Kaksi torjumaani tyrkkytapausta olen kertonut senkin vuoksi, että toinen niistä tapahtui pitkäaikaisen tuttavaperheen rouvan toimesta. Herralta pidimme tapauksen salassa.
      Elämäni on ollut hyvin tapahtumaköyhää ja väritöntä.

• O-Orvokki

Miksi kummassa pitäisi kertoa? - Ei tule uniinkaan mitään syytä, miksi kertoisin. Ei myöskään mitään syytä miksen voisi kertoa, mutta EN todellakaan ryhtyisi kertomaan, kenen kaikkien kanssa olen joskus seurustellut.

Jos tulee jokin syy, voin tietenkin kertoa - tilanteesta riippuen. Jos ko. henkilö seurustelisi jonkun tutun kanssa, en ottaisi asiaa esille, ellei ko. henkilö itse tekisi sitä.

Yhteiselle tutulle olen joskus sanonut, että hänen kollegansa on joskus kauan sitten kuulunut tuttavapiiriini. Halusin mielelläni kuulla, miten ko. henkilöllä meni ja mitä hänelle kuului. En edes lähettänyt terveisiä - enkä saanut sellaisia. Aikoinaan ko. seurustelukumppani totesi, että ei voi eikä halua olla kaveri minulle, ellen halua sitoutua ja muuttaa yhteen hänen kanssaan. - Tapasimme liian nopeasti eroni jälkeen, enkä ollut vielä valmis, vaikka ko. poikamies oli uskomattomat upea mies kaikin tavoin. - Toivon hänelle kaikkea hyvää, eikä vanha suola janota.

• Olen kertonut ja kaikki on vaimo myös tavannut tietäen tapaavansa entiseni. Kaikkien kanssa on hyvät välit edelleen ja joulukortit vaihdetaan vaimonkin nimikirjoituksella varustettuna... paitsi yksi, jolla on niin äärettömän mustasukkainen mies nykyään. En halua härnätä.
      Juuri hän sanoi suhteen päättyessä, että "huonompaan nyt vaihdan, mutta tunteilleni en mitään mahda" ja vaihtoi tuohon mustasukkaiseen mieheen, johon yritin tutustua, mutta hänen mustasukkaisuutensa johdosta siitä ei tullut mitään.

• siilimuori3

Joka vanhoja muistaa sitä tikulla silimään. Eipä niissä ole juuri kertomista. Kahdesta on todistuskappale olemassa. Yksi on kertoman varassa mutta mun mies on sitä sorttia ettei sitä paljoa menneet kiinnosta. Elää mieluiten tätä päivää.

• PattiMaalosmaa

Ihmettelen sitä, että Enbuske meni Katrilta kysymään Dannystä. Nyt iso D oikein iltapäivälehdessä kertoi, jopa seurusteluajankohdan.

• JaniksenPetke

Lue Jyrki Hämäläisen kirja, sieltä selviää kaikki.

• Siilimuori3
        PattiMaalosmaa kirjoitti:

Ihmettelen sitä, että Enbuske meni Katrilta kysymään Dannystä. Nyt iso D oikein iltapäivälehdessä kertoi, jopa seurusteluajankohdan.

Julkut hakee härdeliä iltapäivälehdille. Tavikset on erikseen.

• Yönäänet

En tietenkään ole kertonut menneistä kumppaneista, heidän määrästään, enkä kysellyt naiseltani hänen suhteistaan. Hienotunteisuutta puolin ja toisin.

• bessie-

Mitä "uskaltamista" tuo nyt vaatisi. Tarvittaessa/kysyttäessä kertoisin senkin, etten kaikkia luultavasti edes muista. Toki voisin myös sen tuosta vain pamauttaa ilmoitusluontoisesti, siis jos asia ihan niin yksinkertainen olisi.

Kummankaan entiset 'heilat' sinänsä eivät ole minusta mieluisa tai yhtään kiinnostava puheen aihe, mutta pakosta he joskus nousevat esille ja se taas on minusta ihan ok.. Ei kai aina ja koko ajan voida puhua vain 'asioista yleensä' tai sitten vain meistä kahdesta ja tulevaisuudesta. Ellei toinen ole ollenkaan kiinnostunut taustastani ja menneisyydestäni (johon mm. kuuluu 2 melko pitkää ja 2 n. 5 vuoden parisuhdetta), niin hän ei mielestäni ole 'riittävän' kiinnostunut minusta ihmisenä.

Oli puheen aihe mikä tahansa, niin kaikkihan lopulta riippuu siitä millaisia me kaksi olemme yksilöinä, millaiseksi arvioimme toisen, ja millainen on meidän keskinäinen suhteemme ja sille asettamamme odotukset.

• kertoo-kyl-paljon

sun kumppani tietää laskea ettei tääkään juttu kestä kun noin heikoilla jäillä oot kävelly vanhojenkin kaa. neljä vaihdokkia, sit irtosuhteet lisäks on aikas paljon. mitään et o o oppinu, oot läheisriippuvainen, et kykene parisuhteisiin.

• Löytäjä-voi-pitää

Hei harjakaupasta heilan minä löysin
      löysin pienen ja moppitukkaisen
      hän kohta minut sitoi hellaan köysin
      olin vanki iän ikuinen.
      Mul on vettä polvessani ja kaihi otsassani
      kuitenkin niin onnellinen oon.
      Hei harjakaupasta heilin minä löysin
      vaivuin moppaamaan elon ikuiseen.

• Aikas kivasti sulle käynyt,
        yhdessä moppaaminen on mukavaa,
        eihän siitä voi tulla kuin onnelliseksi.

• Kaikkee_kans

En kyllä ymmärrä miks pitäis kertoa. Se on kuin haikailis menneitä. Hienotunteisuuttakin pitää olla.

• saa.kertoa

Minäpä kerron, vanha heila oli tullut vastaan useasti ensin ei oltu tuntevinaan sitten kerran tuli tilanne jossa jouduimme lähekkäin, siinä sitten tervehdimme kuinkas ollakkaan alkoi juttu jonka loppua voi vain arvailla.

• Ei noista vanhoista heiloista kovinpal' viitsi rupatella, kuolleita kun ovat enimmäkseen, tärkeimmät, huonolla karmalla syntyneitä. Surulliselta tuntui kun kuolinilmoituksia luin. Eipä näytä valoisalta sensuhteen.
      Missähän se tervaskanto piileskelee, joka minut hautaa :-)

https://m.youtube.com/watch?v=mAYEodZ0Mp4#

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      46
      3108
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      46
      2901
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      51
      2525
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      51
      2514
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      32
      2106
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1860
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1779
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      43
      1636
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      48
      1572
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26