Näin todella erikoisen oikeusriidan, jossa siis kysymys oli siitä, että asunto-osakeyhtiö vaati vuokranantajaa korvaamaan vahingot, jotka syntyivät siitä, kun vuokralainen sammui ja jäi makaamaan kylpyhuoneen lattiakaivon päälle suihkun ollessa päällä.
.
Riitely on edennyt niin korkealla, että juttuun saadaan korkeimman oikeuden tuomio http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/vl/2015/20150084
.
Kumma, kun lehdet eivät ole vielä repineet juttuja tästä.
Vuokranantajalle vastuu vuokralaisen töppäilystä?
1
255
Vastaukset
Taloyhtiö hävisi odotetusti juttunsa korkeimmassa oikeudessa. Taloyhtiön mielestä asunnon vuokraaja oli laiminlyönyt kunnossapitovelvollisuuden, kun huoneiston lattialle oli päässyt kertymään vettä usean sentin syvyydeltä, lisäksi taloyhtiö väitti omistajan menetelleen huolimattomasti, kun ei ollut vaatinut vuokralaista ottamaan kotivakuutusta.
.
Taloyhtiön toimintaan saattoi vaikuttaa se, että vuokrantantaja/omistaja oli kaupunki. Jokatapauksessa vuokralaisen sammumisesta suihkun lattiakaivon päälle aiheutui asunto-osakeyhtiölle 62.600 euron vahingot.
.
Vuokralainen velvoitettiin maksamaan sovittelun jälkeen puolet vahingosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604796Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362189Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti551843- 1911822
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1681560Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2871452Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2061260- 881179
- 2071172
- 651124