Onko noloa jos en pääse taaskaan?

Hipsu66

Onko noloa jos en pääse tänä vuonna opiskelemaan kauppatieteitä? Viime vuonna hain kauppikseen, mutta en lukenut kokeeseen yhtään kun tiesin haluavani pitää välivuoden. Nyt tänä vuonna haen tosissani, mutta minua pelottaa etten pääse ja joudun viettämään toisen välivuoden. Olen yrittänyt lukea tässä, mutta olen tällä hetkellä töissä ja töiden jälkeen ei aina jaksa lukea. Onko teistä noloa pitää toinen välivuosi? Kolmatta en sentään ajatellut, haen sitten vaikka amitsuun.

7

1071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gkh

      Hae ihmeessä opiskelemaan tradenomiksi myös, mikäli et yliopistoon tällä kertaa pääsisikään. Alkaisivat opinnot kuitenkin mennä kohti päämäärää, yrität sit taas ensivuonna uudestaan, varmaan saisit myös jotain hyväksilukuja AMK opinnoistakin...Tai sit suoritat AMK Tradenomin ja sit haet erillishaussa maisteriohjelmaan :)

      • Hipsu66

        Olen miettinyt sitäkin mutta sitten jos olisin vaikka vuoden AMKissa ja haluaisin vaihtaa yliopistoon niin se on hankalempaa, koska menetän "ensikertalaisuuteni" tarkoitan siis nykyistä ensikertalaiskiintiösysteemiä, jolloin minun olisi vaikeampaa päästä sinne koska niitä hakijoita otetaan vähemmän :/


      • aprill
        Hipsu66 kirjoitti:

        Olen miettinyt sitäkin mutta sitten jos olisin vaikka vuoden AMKissa ja haluaisin vaihtaa yliopistoon niin se on hankalempaa, koska menetän "ensikertalaisuuteni" tarkoitan siis nykyistä ensikertalaiskiintiösysteemiä, jolloin minun olisi vaikeampaa päästä sinne koska niitä hakijoita otetaan vähemmän :/

        Totta, ei-ensikertalaisia otetaan vähemmän. Mutta ei-ensikertalaisia on hakijoinakin huomattavasti vähemmän. Oikeasti ensikertalaisuuskiintiöllä ei ole juurikaan vaikutusta kenenkään sisäänpääsyyn.

        Oikeastaan et kylläkään vaikuta innostuneelta alasta ja sen opiskelusta. Siltä pohjalta voisit hyvin miettiä vielä vuoden muitakin vaihtoehtoja.


      • Hipsu66

        Joo, myönnän etten ole enää varma mihin haluan. Koko vuoden ajattelin että kauppis se on mihin haen, mutta nyt kun olisi päätöksen aika niin aloin epäilemään. En tiedä tulisi valinta olemaan ensi vuonna yhtään sen helpompaa. Mutta jos en nyt pääse niin melkeinpä pakosti siitä tulee toinen välivuosi. Jossen sitten syksyn hausta löydä jotain kivaa paikkaa :/


    • eiamkiin

      AMK on ihan hirveä paikka, kun vertaa yliopistoon. Jos et pääse tänä vuonna, niin haet vain uudestaan ensi vuonna. Ei siinä ole mitään noloa. Keskimäärin haetaan se kolmisen kertaa kauppakorkeaan.

      • Hipsu66

        Joo, oon kuullu että useampikin tyyppi on päässyt vasta kolmannella kerralla :)


    • Kevät_Kesä_Syksy_Talvi

      Mitäs noloa siinä on. Elämä on täynnä päätöksiä ja valintoja. Vasemmassa kädessäsi on syntymässä saadut kyvyt ja lahjat. Oikeassa kädessäsi miten syntymälahjojasi hyödynnät. Se miten oikeaa kättäsi käytät on täysin omassa päätäntävallassasi.
      Kukaan ei voi sitä puolestasi tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe