Kelkkailu toisen mailla

iceq

Kelkan telaan vulkanoituva lätkä jossa kohokirjaimin rekisteri numero. Tämä jo pelokkeena sellaisille kelkkailioille jotka sortuvat rikkomuksiin. Lätkän puuttumisesta tai peittämisestä heti rikesakko. Kaikilla keleillä ei tosin näy mutta paljon kelejä jolloin näkyy.

16

299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kelkkailijatoistenmaalla

Älä uikuta untamo.

• lyly

Pistetään vaan tunnisteet pakollisiksi,jos ei auta umpikaaleille.Hupikelkkailun voisi lopettaa kokonaan.

• hereilläkö

osuiko kulkusille

• lylykalhu
        lyly kirjoitti:

Pistetään vaan tunnisteet pakollisiksi,jos ei auta umpikaaleille.Hupikelkkailun voisi lopettaa kokonaan.

Pistäppä lyly jalkaan, mene hangelle ja ota happea. Kyllä se alkaa helpottaa. Purotkin kohta auki.

• lyly
        lylykalhu kirjoitti:

Pistäppä lyly jalkaan, mene hangelle ja ota happea. Kyllä se alkaa helpottaa. Purotkin kohta auki.

Ottaisi happea,vaan nuo pösilöt saastuttaa ja meluaa.Lisäksi ego on suurempi mitä enemmän ääntä lähtee.Kelkkailijat ajavat itsensä paitsioon jos puupäitä ei poisteta joukosta.

• sisvityssanakirja

Mikäkö minua ärsyttää tässä kelkkailussa on se, kun aina Koillissanomien palstalla lukee yleisökirjoituksissa näin: LUVATON kelkkailu, taas on LUVATTA ajeltu minun metsäpalstallani taimikoita nurin. Suomenkieli ja varsinkin lakikieli on niin perseestä kun olla ja voi. Miksi pitää käyttää esim. auton varastamisesta vain lievää LUVATON käyttöön otto. Ja lisää: "LUVATON" kelkkailu latu-uralla kielletty!

Voi taivahan käki, mitä sanahirviöitä. Eihän nyt kukaan täysijärkinen ja ei varmaan järjen köyhäkään tule kysymään maanomistajilta lupaa, että saisinko mä ajella luvallisesti sinun taimikoissasi tai tuolla hiihtolatu uralla.
        Eikä autovaras tule soittamaan ovikelloa, että hei kuule, mä haluaisin ottaa sun autosi luvallisesti käyttöön, ajeltasiin kavereitten kanssa vähän rinkiä tuolla kitkantiellä.
        Kaikki te, jotka kirjoitatte koillissanomien yleisöpalstalle: Jättäkää se tyhmä LUVATON sana ilmaus pois valituksestanne ja keksikää joku parempi sana sen tilalle. Tuollahan nauraa harakatkin, että kun ne taas ajoi LUVATTA siellä mun metsäpalstalla ja kukkamaankin yli. Olisko sana KIELLETTY johdonmukaisempi kuvaamaan moottorikelkka rällääjiä, vaikka eihän sekään tietysti auttaisi.

Erään hiihto ladun alkupäässä luki: LUVATON kelkkailu latu-uralla kielletty.

Samaan tauluun olisi pitänyt kirjoittaa myös, keneltä saa luvan luvalliseen kelkkailuun latu-uralla.

• in.leksi

Tämähän loistaa myös taivalkosken palstalla! Lue lakitekstit finlexistä, ennenkuin kirjoittelet viisauksias.

• eikenenkäänmaa-alue

Uli uli uli. Jo on ketjun aloittajalla taas huolet.

Pakkohan sitä on jonkun mailla ajella että pääsee liikkumaan. Ei täällä kukaan koko Kuusamon aluetta omista!

Kielletään samalla myös autoilu, kävely, hiihtäminen ja kaikki muu mahdollinen liikkuminen kaikkialta ja tökötetään vaan omalla tontilla! Suomessa on meinaan KAIKKI maa-alueet aina jonkun omistuksessa.

• iceq

Eihän tässä siitä ole kysymys että jotain pitäisi kieltää, vaan siitä että kuka tekee vahigot niin myöskin korvaa ne. Itsekkin olen kelkkaillut useamman 10Tkm, jopa muutaman 100km ajanut reitillä. Sen huomasin että reitillä ajossa ei ole mitään järkeä. Koillis-sanomissa haastateltu J.M sanoi kerran vitsinä minulle että tulis hanget niin pääsis vuotungintien varteen isoille hakkuille työntää kelkalla kun siellä on sopivan kokoista taimikkoa. Mut tää oli vitsi,,,, niin minä ymmärsin. Ja elettiin pätkäkelkkojen aikaa. Tätä jaarittelua saa jatkaa vaikka kuinka kauan, ei niitä tunnisteita telaan tule kun tämä ei ole kehä 3 ongelma. Pikemminkin heille tulisi siitä ongelma kun tulisivat tänne lomalle. Itsellä kun ei ole maata niin mulle on ihan sama missä kelkkaillaan. Hyviä hankikelejä siis.

• zeuuet

Sivusta seuraaville tiedoksi , moottori ajoneuvolla ei saa ajella ihan missä vaan , ei siis autolla mopolla , moottoripyörällä eikä edes kelkalla !

• Pitkästä aikaa Kuusamossa taas, mutta on täällä vieläkin sama sissäänpäin kääntyny katteus ja viha kaikkea sitä kohtaan mikä tulle kilometriä lähemmäs. Joka kylässä. Isännät kyttää toisiaan, jätkät tappelee kännissä ja akat räkyttää kuin paskarastaat selän takana. Vittu mitä porukkaa, kaikki on päin helevettiä. Niin jakorjatkaa ne yksilimäset, heti ku tullee 100 km: päähän Kuusamosta, helevetin ykssilimäsiä tullee vastaan.

• Napsus

Kerroppas missäs se sun PARATIISI on ja minkälinen!

• viisasihminen
        Napsus kirjoitti:

Se on pieni paikka, mutta siellä on sentään asiat kohdallaan. Se on mun oma omakoti taloni ja 2000 neliömetrin tontti. Pidän sitä siistinä. Haravoin ja lakaisen syksyn ja kevään tullen. En roskita enkä särje pulloja omalle tontilleni. En syleskele, enkä viskele tupakin tumppeja, mutta heti kun menen oman tonttini ulkopuolelle, siellä on roskaa, koiran paskoja, tupakin tumppeja, purukumin mällejä ja ihan kaikkea törkyä. No naapurien kissat käy paskomassa, mutta kun naapuri ei ole kotona, viskelen paskat takaisin sen tontille, samoin tupakin tumpit, mitä se aina talven aikana heittelee mun tonttini puolelle. Poron pirutkin saattaa vierailla tontillani, vaikka se on aidattu, kun yhdessä kohtaa ei autopaikalla ole aitaa tai porttia, jotta ei sitä ole aina Herra omallakaan tontillaan.
        Naapuri ei ole haravoinut tonttiaan, vaan se on täynnä kaikenmaailman rojua ja törkyä, joita se sitten polttelee uunissaan ja kamalan mustat savut vain lähtee piipusta ja kitkerä haju tietysti.Itse poltan vain kuivaa halkoa, en mitään roskaa ja kun katson ulkona piippuun, niin tuskin näen sitä savua, niin puhtaalla liekillä se palaa.

• kiantalainen

No helevetti, sullaha hyvin pyyhkii!

• kiantalainen kirjoitti:

No helevetti, sullaha hyvin pyyhkii!

No mikä ei, fiksut pärjää aina.

• Napsus kirjoitti:

Paljonko sitä kellekään kerron...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2288
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2033
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1485
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1424
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1361
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1055
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      904
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      886
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      863
    Aihe