Kelkan telaan vulkanoituva lätkä jossa kohokirjaimin rekisteri numero. Tämä jo pelokkeena sellaisille kelkkailioille jotka sortuvat rikkomuksiin. Lätkän puuttumisesta tai peittämisestä heti rikesakko. Kaikilla keleillä ei tosin näy mutta paljon kelejä jolloin näkyy.
Kelkkailu toisen mailla
iceq
16333
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Oot melko .ufo :) ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
- Ei tuu mitäänNyt jo taivaskin itkee tätä tilannetta 💔😢
- Perjantain lukupaketti nyt kirjastossaMuhkea ja hitsausliekkiäkin kuumempi jallulehti nyt luettavissa kirjastossa! Lämpimästi tervetuloa!
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
Vastaukset 16
Vanhimmat
Älä uikuta untamo.
Pistetään vaan tunnisteet pakollisiksi,jos ei auta umpikaaleille.Hupikelkkailun voisi lopettaa kokonaan.
osuiko kulkusille
Pistäppä lyly jalkaan, mene hangelle ja ota happea. Kyllä se alkaa helpottaa. Purotkin kohta auki.
Ottaisi happea,vaan nuo pösilöt saastuttaa ja meluaa.Lisäksi ego on suurempi mitä enemmän ääntä lähtee.Kelkkailijat ajavat itsensä paitsioon jos puupäitä ei poisteta joukosta.
Mikäkö minua ärsyttää tässä kelkkailussa on se, kun aina Koillissanomien palstalla lukee yleisökirjoituksissa näin: LUVATON kelkkailu, taas on LUVATTA ajeltu minun metsäpalstallani taimikoita nurin. Suomenkieli ja varsinkin lakikieli on niin perseestä kun olla ja voi. Miksi pitää käyttää esim. auton varastamisesta vain lievää LUVATON käyttöön otto. Ja lisää: "LUVATON" kelkkailu latu-uralla kielletty!
Voi taivahan käki, mitä sanahirviöitä. Eihän nyt kukaan täysijärkinen ja ei varmaan järjen köyhäkään tule kysymään maanomistajilta lupaa, että saisinko mä ajella luvallisesti sinun taimikoissasi tai tuolla hiihtolatu uralla.
Eikä autovaras tule soittamaan ovikelloa, että hei kuule, mä haluaisin ottaa sun autosi luvallisesti käyttöön, ajeltasiin kavereitten kanssa vähän rinkiä tuolla kitkantiellä.
Kaikki te, jotka kirjoitatte koillissanomien yleisöpalstalle: Jättäkää se tyhmä LUVATON sana ilmaus pois valituksestanne ja keksikää joku parempi sana sen tilalle. Tuollahan nauraa harakatkin, että kun ne taas ajoi LUVATTA siellä mun metsäpalstalla ja kukkamaankin yli. Olisko sana KIELLETTY johdonmukaisempi kuvaamaan moottorikelkka rällääjiä, vaikka eihän sekään tietysti auttaisi.
Erään hiihto ladun alkupäässä luki: LUVATON kelkkailu latu-uralla kielletty.
Samaan tauluun olisi pitänyt kirjoittaa myös, keneltä saa luvan luvalliseen kelkkailuun latu-uralla.
Tämähän loistaa myös taivalkosken palstalla! Lue lakitekstit finlexistä, ennenkuin kirjoittelet viisauksias.
Uli uli uli. Jo on ketjun aloittajalla taas huolet.
Pakkohan sitä on jonkun mailla ajella että pääsee liikkumaan. Ei täällä kukaan koko Kuusamon aluetta omista!
Kielletään samalla myös autoilu, kävely, hiihtäminen ja kaikki muu mahdollinen liikkuminen kaikkialta ja tökötetään vaan omalla tontilla! Suomessa on meinaan KAIKKI maa-alueet aina jonkun omistuksessa.
Eihän tässä siitä ole kysymys että jotain pitäisi kieltää, vaan siitä että kuka tekee vahigot niin myöskin korvaa ne. Itsekkin olen kelkkaillut useamman 10Tkm, jopa muutaman 100km ajanut reitillä. Sen huomasin että reitillä ajossa ei ole mitään järkeä. Koillis-sanomissa haastateltu J.M sanoi kerran vitsinä minulle että tulis hanget niin pääsis vuotungintien varteen isoille hakkuille työntää kelkalla kun siellä on sopivan kokoista taimikkoa. Mut tää oli vitsi,,,, niin minä ymmärsin. Ja elettiin pätkäkelkkojen aikaa. Tätä jaarittelua saa jatkaa vaikka kuinka kauan, ei niitä tunnisteita telaan tule kun tämä ei ole kehä 3 ongelma. Pikemminkin heille tulisi siitä ongelma kun tulisivat tänne lomalle. Itsellä kun ei ole maata niin mulle on ihan sama missä kelkkaillaan. Hyviä hankikelejä siis.
Sivusta seuraaville tiedoksi , moottori ajoneuvolla ei saa ajella ihan missä vaan , ei siis autolla mopolla , moottoripyörällä eikä edes kelkalla !
Pitkästä aikaa Kuusamossa taas, mutta on täällä vieläkin sama sissäänpäin kääntyny katteus ja viha kaikkea sitä kohtaan mikä tulle kilometriä lähemmäs. Joka kylässä. Isännät kyttää toisiaan, jätkät tappelee kännissä ja akat räkyttää kuin paskarastaat selän takana. Vittu mitä porukkaa, kaikki on päin helevettiä. Niin jakorjatkaa ne yksilimäset, heti ku tullee 100 km: päähän Kuusamosta, helevetin ykssilimäsiä tullee vastaan.
Kerroppas missäs se sun PARATIISI on ja minkälinen!
Se on pieni paikka, mutta siellä on sentään asiat kohdallaan. Se on mun oma omakoti taloni ja 2000 neliömetrin tontti. Pidän sitä siistinä. Haravoin ja lakaisen syksyn ja kevään tullen. En roskita enkä särje pulloja omalle tontilleni. En syleskele, enkä viskele tupakin tumppeja, mutta heti kun menen oman tonttini ulkopuolelle, siellä on roskaa, koiran paskoja, tupakin tumppeja, purukumin mällejä ja ihan kaikkea törkyä. No naapurien kissat käy paskomassa, mutta kun naapuri ei ole kotona, viskelen paskat takaisin sen tontille, samoin tupakin tumpit, mitä se aina talven aikana heittelee mun tonttini puolelle. Poron pirutkin saattaa vierailla tontillani, vaikka se on aidattu, kun yhdessä kohtaa ei autopaikalla ole aitaa tai porttia, jotta ei sitä ole aina Herra omallakaan tontillaan.
Naapuri ei ole haravoinut tonttiaan, vaan se on täynnä kaikenmaailman rojua ja törkyä, joita se sitten polttelee uunissaan ja kamalan mustat savut vain lähtee piipusta ja kitkerä haju tietysti.Itse poltan vain kuivaa halkoa, en mitään roskaa ja kun katson ulkona piippuun, niin tuskin näen sitä savua, niin puhtaalla liekillä se palaa.
No helevetti, sullaha hyvin pyyhkii!
No mikä ei, fiksut pärjää aina.
Paljonko sitä kellekään kerron...