Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lähiomaisen menetys ja autismi

assivanhus

Menetin lähiomaiseni ja jouduin valitettavasti unettomaksi useiksi viikoiksi. Unettomuudesta olen kärsinyt 2-vuotiaasta asti. Soitin muutaman kerran yleiseen valtakunnalliseen terveysneuvontanumeroon, ja kas kummaa, poliisit eräänä iltana minut tulivat kotoani hakemaan kertomatta syytä miksi he näin tekevät. Sitten minut vietiin sairaalaan, josta kehoitettiin lähtemään takaisin kotiin lähes saman tien. No, lisää traumaattisia kokemuksia kiitos. Kantapalvelutietokannassa nyt lukee diagnoosina "epäilty käyttäytymishäiriö". Joku narsisti taloyhtiöstä oli soittanut poliisit paikalle, turhaan. Myös poliisit olivat sitä mieltä, että turha keikka olikin. Että näin.

19

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kierrätyspiikit

      Tässä on varmaan tehokkuus ja säästöt kyseessä. Onhan tehokkaampaa ja ympäristöystävällisempää sekä kaikin puolin edullisempaa lähettää heti noutajaksi poliisi kuin lääkäri jolta puuttuu valtuudet ja mahdollisuudet kuskata asiakas tahdonvastaiseen käyttäytymispiikitykseen tulosvastullisilla kierrätysneuloilla. Ja taas maailma pelastui!

      • heh5

        Muuten. Kun mut sinne sairaalaan vietiin edes selittämättä syytän miksi, niin sieltä lähetettiin samantien takaisin kotiin. Sitä ennen kerroin epäpäteville työntekijöille, jotka eivät pystyneet edes ns. "akuuttiosastolla" päivystyksessä (Auroran johdannainen) keskittymään työtehtäviinsä, koska heillä todennäköisimmin oli jonkin näköistä neuropsykiatrista problematiikkaa, työtehtäviinsä. :) Sitten kun pääsin kotiin, se tuli selväksi taloyhtiölle. Siis edelleen liikuskellaan pääosin pääkaupunkiseudun ympäristössä.


      • lisäys

        ps. siis lause jäi kesken koska olen vajaan kuukauden valvonut, siksi, sen, että en lääkkeisiin koske, sillä itse niistä olen päässyt vuosia sitten eroon. aikoinaan niitä määräiltiin turhaan sekä lainvastaisesti tuskallisia määriä, joita en syönyt, vain niitä nukahtamislääkkeitä, joista olen nyt ollut erossa jo vuosia omasta tahdostani enkä niihin enää koskaan koske, kuten en neurolepteihinkaan, jota vievät pienimmällä mahdollisella annoksella jalat alta. näin.kiitos puheenvuorosta, vaikka en tätä Finlandiatalolla vielä esittänytkään. tätä kirjoitustani EI KANNATA kopioida, ilman lähdeviitteitä

        aspergerinfo.foorumi.eu

        Foorumi perustettiin vertaistukea varten. Edelleen voi sinne kirjoitella, foorumin sääntöjen puitteissa, jotka perustuvat Suomen lakiin.


    • orvonlapsenlapsenlapsi
    • Aspergerinfo

      Kiva tietää, mutta miten oikeasti voi olla mahdollista, ettei Suomen pääkaupungissa Helsingissä pystytä parempaan? Olen yksin, ilman mitään järjestöjä tai liittoja, oikeasti rankalla kädellä puuttunut näihin asioihin, sillä aikaa, kun jotkut muut ovat kahvitelleet, eli ne, jotka mm. Rayn tuella ovat yrittäneet näistä palveluista vastata tai edes niitä parantaa jossain määrin, ensisijaisesti. Ymmärrän huumoria tiettyyn pisteeseen asti, mutta kohta alkaa loppua huumorintajuisuuskin. Olen yleisestiottaen tavanomaista rauhallisempi, sekä rauhanomaisempi ihminen. Ollut aivan lapsesta asti.

      En leiki asialla, sillä minulla on kontakteja useisiin julkisen terveydenhuollon toimipisteisiin, ylilääkäreihin vuosien ajalta, yksityislääkäreihin, nyt alkaa riittää pikkuhiljaa sellainen, että viimeisten kymmenen vuoden aikana on jauhettu kaikissa vähänkin autistisia häiriötiloja sivuavilla fooruminkaltaisilla sivustoilla senkaltaista paskaa, kuten ensisijaisesti ASYssa, joka ei johda yhtään mihinkään, vaan saa aikaan ihmisissä, lukijoissa, pelkästään vihaa. Tapa tuoda asioita esiin on tuollakin vääränlainen, kuten monilla muillakin autisminkirjon "häiriöihin" keskittyvillä foorumeilla. Kannatan Aspergerinfo-foorumin arvoja.

    • Aspergerinfo_YP

      Mitenkäs tuotanoin, otettiinko tuolla Finlandia-talolla huomioon kuinka näitä assivanhusten asioita? Itsekin olen menettänyt lähiomaiseni viime aikoina ja olen muutenkin kohtuu heikossa kunnossa mm. ja ESIM. senKIN vuoksi. Koko pääsiäisen pyhät olin yksin tuskissani kotonani. ASYsta ei tullut minkään näköistä tukea. ASY on paikallisyhdistys, SIIS

      Autismi- ja (Aspergerliiton) alainen VERTAISTUKIJÄRJESTÖ, JONKA TEHTÄVÄNKUVA TAITAA OLLA RAYn tukien turvin edelleen pullamössöily? Saa korjata, mikäli olen väärässä.

    • päivitys_0304161050

      Yhteistyötä jos halutaan tehdä tai se nähdään Finlandia-talolla järjestetyn tapahtuman luennoitsijoiden mielestä tarpeelliseksi, tässä osoite, joka on yrittänyt tehdä yhteistyötä noin kymmenen vuoden ajan Autismiliiton kanssa, mutta joka kerta yritys on torpedoitu. Eli;

      aspergerinfo.foorumi.eu

      Katsotaan ja odotellaan, sujuuko yhteistyö. Mikäli ei, niin HS.fi. Omilla oikeilla nimillä. Todisteet ovat yhteistyöyrityksistä siis noin 10 vuoden ajalta olemassa. Olen Asperger. Von.

    • hoitsupäivytys

      Täytyy huomoida että olet todennäköisesti soitellut niin tiuhaan ja ahdistuneena(mikä on ihan ok tilanteessasi) ja heillä on tullut huoli sinun terveydentilasasi ja pärjäämiestäsi.En näe huonona että poliisi vei sinut ja ajatuksena oli luultavasti sinun ns ympärivuorokautinen tarkkailu sairaalassa jotta olisi nähty missä kunnossa oikeasti olet. Yleensä joko tämän jälkeen tapaa psykologin tai psykiatrin ja ohjataan hoitoon joko vapaaehtoisesti (jos siis on tarvetta )tai pakkohoihoitoon jos kriteerit täyttyvät. Ole tyytväinen että sinusta joku huolestui...Nkyään niin monet ovat sitä mieltä että apua ei saa..

      • julkisuudeton

        Siis; minua ei "viedä minnekään" jos olen omassa kotonani tuosta vain. Todellakaan. Aika säälittävää, jos joku yrittää viedä. Eli silloin totean rauhallisesti, että minua on kohdeltu väärin, eli poliisi, hätäkeskuslaitos ja Suomenmaan pääkaupungin Yliopistollinen sairaala on syyllistynyt lainrikkomuksellisuuteen. Huomenna lähtee rikosilmoitus eteenpäin. Ei vain Pasilaan, vain myös Euroopan Ihmisoikeustuomioistuimeen.

        terveisin,

        Aspergerinfo.foorumi.eu

        Asuinalueensa tunnetuin Asperger-henkilö historiaan ikuisesti jäävän Saksanpaimenkoiransa kanssa.


    • armonranta
    • sdfghjklöähdfghjklöä

      Todella mielenkiintoista. Hän siis kopioinut netistä kirjoitukseni vuosien ajalta. Eli kyseessä vaino. Sekä tekijäinoikeuksien loukkauksesta rikosilmoitus eli kaksi syytettä eteenpäin. Muttei siinä mittään. Eteenmenoharjoitukset ovat tuttuja ja onnistuvat luonnostaan. Tosin. Joskus voi eteenmenoa myös säädellä, nopeutta mm. Joskus voi vauhti pysähtyä lyhyeen! Esim. mikäli tekijäinoikeudelliset jutut eivät ole täysin hallussa ja kirjoitellaan ilman lähdeviitteitä mainitsematta. Totuus. Asuinpaikka tiedossa.

    • michaelJackson

      ”If you enter this world knowing you are loved and you leave this world knowing the same, then everything that happens in between can be dealt with.”

    • Lähdeviite
    • Aspergerinfo

      Minä eli Aspergerinfon Ylläpitäjä

      olen ketjun aloittaja.

      Menetin läheisimmän elollisen olennon muutamia viikkoja sitten.

      Tuntuu edelleen todella pahalta. Olen itkenyt joka päivän vähän. Minulla ei koskaan ole todettu tunne-elämän häiriöitä, on todettu, että olen tavallista empatiakykyisempi ihminen erittäin pätevien neuropsykiatrien testein.

      Ihmettelen suuresti, kuinka Autismisäätiö eikä Autismiliittoa ota tosissaan ASPERGERHENKILÖIDEN ASIOITA ELI AS-VANHUKSISTA EI KUMPIKAAN EDELLÄMAINITUISTA VÄLITÄ MITÄÄN. Tämä ON totuus. Asiaa kaunistellaan vaikka mitä kautta, mutta TOTUUS on tämä.

    • ASYstävä

      Otan osaa lähiomaisen menetykseen. Ulkona on vaikea vaikuttaa. Liity joukkoon tummaaan vanhusten :) Olkapääni tarjoan!

      Kiios hienosta työstäsi vanhusten ihmisen ystävien parissa!

      • Aspergerinfo

        Kiitos paljon osanotostasi. Mielestäni kuitenkin minulla on oikeus saada tukea muutenkin kuin liittymällä liittoihin taikka järjestöihin, sillä jäsenmaksut ovat pois ruokarahoistani, Kela hylkäsi erityisruokavaliooni liittyvän lausunnon, joten ruokaan menee tavallista enemmän rahaa jo muutenkin. Tänään en ole voinut syödä mitään.


    • Ystäväsälapsien

      Olen pahoillani. Miten voin tarjota sinulle sopivan aterian?

    • vahvapsyyke

      Ei maistu. Tänään en ole mitään syönyt. Mutta. Hengissäpä ovat jo muinoin ihmiset selvinneet muutaman viikon pelkällä vedelläkin. Joten. Katsellaanpa kuinka käy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2025
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1365
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      73
      1260
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe