Mitä järkee rikkinäisissä muotifarkuissa?

Carmiina

Voiko älyttömämpää olla, että farkut pitää uutena olla rikkirevitty monesta kohtaa ja polvet auki?
Myös ihan aikuisetkin näyttävät suosivan tätä kahelia muotia. Ihan kaistapäistä ostaa kalliilla hinnalla rikkirevittyjä farkkuja. Ja nuoriso ostaa, ja vähän vanhemmatkin.

65

1061

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sirkka59

Onko muodissa paljoakaan järkeä? Massapukeutumista se on, eikä mitään yksilöllisyyttä. Klassisuus, kestävä kehitys... ja myös yksilöllisyys ovat plussaa. Huomenna nauramme tämän päivän totuuksille.

• sillai-menevä-mies

Njaah. Joskus tilasin farkkuja saksan maalta mikä lie pulju ollut. Tilasin viidet tai kuudet. Halpiksia siis. Kyllä pököt oli värivammaisia ja silleen "kuluneita" sieltä sun täältä. Esimerkiksi vasen tasku niin ohut, että reikääntyi heti. Noo kun ei olleet ehjiä jo uutena, jotenkin muodisti rispaantuneita, niitä olen pitänyt maalla mökillä merellä ilmassa töissä - vain en juhlissa (jotka olleetkin tosi vähäisiä).
      Jos selkäni takana joku/jotkut supatelleet epäsopivuudesta, en mitään voi, heidän ongelma.

• Ensikesäksi olen ajatellut ostaa risat farkut, minusta ne käy vanhalle hyvin, erikoisen hyvin. Kukaan ei huomaa ryppyjä, katsovat vaan reikiä.
      Näyttää kuin olisin ikäni niitä pitänyt, aivan risaksi asti ~:-)

• Ö-öööööö-Ö

Voi! Esimerkiksi huonot käytöstavat, rasismi ja hyväuskoisuus joissain tapauksissa, heikoille jäille meneminen, turhien riskien ottaminen, ja, ja,......

• Vastenmielistä

Pitihän tähänkin tunkee tuo rasismikortti.

• Normi.muotivaate

Farkuthan ovat esimerkiksi somaliassa erittäin yleinen muoti miesten ja naisten keskuudessa. Juurikin rikkirevittyjä farkkuja näkee nuorten naisten asuina. Siis haaroista rikkirevittyjä.
      Myös nuoret MaTu miehet käyttävät farkkuja hyvin auliisti hakiessaan farkkupaikkaa suomessa.

• siilimuori3

Minusta nuorilla ihmisillä oikeassa paikassa oikeaan aikaan ihan rock. Itsellen en enää ostaisi. Aika on ajanut jo ohi.

• 1eero

Käytitkö ennen rikkinäisiä farkkuja, mullapas on' farkujen lahkeet rispaantuneet, ihan hyvät muuten.

• 6666666666666
        1eero kirjoitti:

Käytitkö ennen rikkinäisiä farkkuja, mullapas on' farkujen lahkeet rispaantuneet, ihan hyvät muuten.

Kulutuksessa rispaantuneet EIVÄT ole rock. Vain tehtaan tekemät reiät ovat. Muista se :)

• Siilimuori3
        1eero kirjoitti:

En käyttänyt koska siihen aikaan se se ei ollut in. Farkkujen lahkeita on joskus joutunu korjailemaan

• VoiSentään

Siinä paha missä mainitaan.
      Tämän päivän Hesarin kuukausiliitteessä teinitähti Robin komelee risoissa muotifarkuissa!
      Voi voi ohan niin muodikasta, Robin kylläkin hyvä tyyppi, ja sopinee teini-idoliksi.

• siilimuori3

Minäpäs ostin tänään itselle kesäksi farkkutaki, semmosen stretchin :). Entiset laitettu vuosia sitten kierrätykseen. Ja ehjä oli, ei tehtaantekemiä reikiä.

• ent.siivoojaparka

Kai nyt hihareijät ainakin, jos ei napinreikiä?

• siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Eipäs viisastella :D.

• eppu2

Minä kun en luovu vanhasta farkkutakistani millään.
        Toinen kyynärpään kohta oli revennyt, niimpä neuloin molempiin vinoneliöiset nahkapaikat.
        Ja taas on parempi kuin uusi. (minun mielestäni) Vähän oon hihansuihinkin siksakkia laittanut.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Minä kun en luovu vanhasta farkkutakistani millään.
        Toinen kyynärpään kohta oli revennyt, niimpä neuloin molempiin vinoneliöiset nahkapaikat.
        Ja taas on parempi kuin uusi. (minun mielestäni) Vähän oon hihansuihinkin siksakkia laittanut.

En muista nähneeni farkkutakkeja enää sitten vuosikausiin muilla kuin tuolla keskustan penkeillä kaljapurkkiensa kanssa istuvilla vanhoilla suomalaisilla juopoilla.
        Sopisitte siilimuorin kanssa hyvin meidän kyläkuvaan.

• fiksut.naiset

En muista nähneeni farkkutakkeja enää sitten vuosikausiin muilla kuin tuolla keskustan penkeillä kaljapurkkiensa kanssa istuvilla vanhoilla suomalaisilla juopoilla.

Farkkutakki sopii hyvin vaikkapa mekon kanssa, Suomessa osataan pukeutua.

• siilimuori3

Nyt sie ent.siivoojaparka olet tipahtanu junasta. Farkkutakki on ensi kesän trendivaate, johon tällainen ei-niin-trendikäskin viitsii investoida.

• siilimuori3
        fiksut.naiset kirjoitti:

Farkkutakki sopii hyvin vaikkapa mekon kanssa, Suomessa osataan pukeutua.

Juu, vaikkapa maximekon kanssa, tai tunika ja jegginsit ym ym.

• mä.tykkään
        siilimuori3 kirjoitti:

Juu, vaikkapa maximekon kanssa, tai tunika ja jegginsit ym ym.

Tai nätin polven yläpuolelle ulottuvan kukkamekon kaverina farkkutakki on tosi kiva.

• eppu2
        siilimuori3 kirjoitti:

Nyt sie ent.siivoojaparka olet tipahtanu junasta. Farkkutakki on ensi kesän trendivaate, johon tällainen ei-niin-trendikäskin viitsii investoida.

Se on vissiin tuo siivoojaparka tuijottanut silmänsä sokeiksi vanhoja juoppoja.
        Minun farkkutakissani on erivärisin lasiliuskoin koristellut hopealankakukat olkapäillä ja taskuläpissä. Niissä on myös hopeanvärisiä pieniä metallihelmiä ja myös kauluksessa.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori3 kirjoitti:

Häh?
        Kirjoitin, että en muista nähneeni vuosikausiin muilla kuin ...
        Siis "en muista nähneeni...".
        Miten minä ensi kesän voisin muistaa nähneeni? Nythän on vasta huhtikuun alku.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Se on vissiin tuo siivoojaparka tuijottanut silmänsä sokeiksi vanhoja juoppoja.
        Minun farkkutakissani on erivärisin lasiliuskoin koristellut hopealankakukat olkapäillä ja taskuläpissä. Niissä on myös hopeanvärisiä pieniä metallihelmiä ja myös kauluksessa.

No aina parane. Säästä minut näkemästä sitä.
        Ja ikäsi on?

• eppu2

Ja ikäsi on?

Se on hiivatin kiva farkkutakki ja Sinun kirjaimiensoittosi ei sitä miksikään muuta.
        Farkkuvaatteet eivät ole ikäsidonnaisia ainakaan täällä Suomessa, en tiedä miten lienee siellä.

• helmiäinenkös

Ja ikäsi on?

Milloin mahtoi helmikuviointi olla rock...annas kun mietin...aika kauan siitä on.

• 1eero

Farkkuset lappuhaalarit mielummin ehjät niille olisi käyttöä eikä haittaa jos kaljatölkki on käessä, vuosien saatossa on muutamat ollu ihan jokapaikan asuna, ruutupaita lippalakki eikun menoksi.

• korppis1
        helmiäinenkös kirjoitti:

Milloin mahtoi helmikuviointi olla rock...annas kun mietin...aika kauan siitä on.

Olkapäätoppaus oli muotia kahdeksan/yhdeksänkytluvun taitteessa. Minulla oli sellainen äitiysfarkkupuku. Enpä ole enää vuosiin farkuissa kulkenut, saati farkkutakeissa. Nyt on käytössäni kapealahkeiset pitkikset ja lyhyet käännettävät toppikset.

• eppu2
        helmiäinenkös kirjoitti:

On aikaa on, se on vanha takki. Sen on jo kauan kuolleena ollut sukulainen tuonut jostain ulkomaanmatkaltansa.

• Frida-K
        korppis1 kirjoitti:

Olkapäätoppaus oli muotia kahdeksan/yhdeksänkytluvun taitteessa. Minulla oli sellainen äitiysfarkkupuku. Enpä ole enää vuosiin farkuissa kulkenut, saati farkkutakeissa. Nyt on käytössäni kapealahkeiset pitkikset ja lyhyet käännettävät toppikset.

Kerropas mitä tarkoittaa "lyhyet käännettävät toppikset". Tarkoitatko toppeja (olkaimettomia, joiden yläreuna vain käännetään) vai toppatakkeja? Jos kysymys on viimeksi mainitusta niin tarkoitat ehkä kevyttoppatakkeja?

Oli mitä oli, mutta farkkutakki on mielestäni niin out kuin olla voi. Varsinkin 60/70-vuotias farkkutakkimummo on tylsän näköinen. En muista nähneeni yhtään kantajalleen sopivaa ja hyvin muuhun tyyliin istuvaa farkkutakkia vaikka niitä on ollut iät ja ajat. Tai joo, 13-vuotiaalla tyttärelläni oli joskus 80-luvun alussa pestyn näköiset farkut ja samantyylinen farkkutakki. Takki oli hartioista suht iso 80-luvun muodin mukaan. Ja näytti hyvältä, näyttäisi vieläkin, mutta sen ikäisiä tyttösiä ei ole suvussa ja takki taisi jo mennä ajat sitten kirpparikiertoon.

Mutta pukeutukaa ihan rauhassa farkkutakkeihinne. Minä en. Pillifarkkuja mulla on mutta olen siirtänyt sen(kin) ohimenevän muodin tuotteet arkikäyttöön. Kasvimaalle, tms.

• Siilimuori3
        mä.tykkään kirjoitti:

Tai nätin polven yläpuolelle ulottuvan kukkamekon kaverina farkkutakki on tosi kiva.

Tuo on totta myös.

• Siilimuori3
        1eero kirjoitti:

Farkkuset lappuhaalarit mielummin ehjät niille olisi käyttöä eikä haittaa jos kaljatölkki on käessä, vuosien saatossa on muutamat ollu ihan jokapaikan asuna, ruutupaita lippalakki eikun menoksi.

Farkkushortsit, farkkumekon ja farkkucaprit voisin minäkin ottaa. Tölkillä tai ilman.

• Siilimuori3

Häh?
        Kirjoitin, että en muista nähneeni vuosikausiin muilla kuin ...
        Siis "en muista nähneeni...".
        Miten minä ensi kesän voisin muistaa nähneeni? Nythän on vasta huhtikuun alku.

Minä puhuin tulevasta trendistä. Sen voi tietää etukäteen. Ja siinä sinä näytit tippuneen junasta. Luulit et farkku on vanhanaikainen juska.

• Siilimuori3
        Frida-K kirjoitti:

Kerropas mitä tarkoittaa "lyhyet käännettävät toppikset". Tarkoitatko toppeja (olkaimettomia, joiden yläreuna vain käännetään) vai toppatakkeja? Jos kysymys on viimeksi mainitusta niin tarkoitat ehkä kevyttoppatakkeja?

Oli mitä oli, mutta farkkutakki on mielestäni niin out kuin olla voi. Varsinkin 60/70-vuotias farkkutakkimummo on tylsän näköinen. En muista nähneeni yhtään kantajalleen sopivaa ja hyvin muuhun tyyliin istuvaa farkkutakkia vaikka niitä on ollut iät ja ajat. Tai joo, 13-vuotiaalla tyttärelläni oli joskus 80-luvun alussa pestyn näköiset farkut ja samantyylinen farkkutakki. Takki oli hartioista suht iso 80-luvun muodin mukaan. Ja näytti hyvältä, näyttäisi vieläkin, mutta sen ikäisiä tyttösiä ei ole suvussa ja takki taisi jo mennä ajat sitten kirpparikiertoon.

Mutta pukeutukaa ihan rauhassa farkkutakkeihinne. Minä en. Pillifarkkuja mulla on mutta olen siirtänyt sen(kin) ohimenevän muodin tuotteet arkikäyttöön. Kasvimaalle, tms.

Farkkutakki on uudistanut ilmeensä ajan myötä. Niitä monenlaisia ja joka lähtöön. Minusta ensi kesän rento takki/jakku yhdistettynä muihin sopeviin asusteisiin. Sopii kaikenikäisille riippuen muista asusteista.

• ko-ko-ko
        korppis1 kirjoitti:

Toppahousut?

• ent.siivoojaparka
        Siilimuori3 kirjoitti:

Minä puhuin tulevasta trendistä. Sen voi tietää etukäteen. Ja siinä sinä näytit tippuneen junasta. Luulit et farkku on vanhanaikainen juska.

Ai luulin vai?
        Käytänhän itsekin farkkuja. Minulla juuri muita olekaan kuin sitten urheiluhousuja ja kotona pidettäviä lökäpöksyjä.
        Farkkutakit sopii miehille iästä riippumatta, mutta ei enää tämän ikäisille tädeille vaikka tuntisi itsensä kuinka ikinuoreksi. Väkisin väännettyä nuorekkuutta.
        Ja paljeteilla koristellut? Paljetit sopivat farkkuvaatteisiin justiinsa yhtä hyvin kuin vaaleanpunainen pitsikaulus paksuun ruskeansävyiseen kirjoneulottuun villapaitaan.

• Siilimuori3

Ai luulin vai?
        Käytänhän itsekin farkkuja. Minulla juuri muita olekaan kuin sitten urheiluhousuja ja kotona pidettäviä lökäpöksyjä.
        Farkkutakit sopii miehille iästä riippumatta, mutta ei enää tämän ikäisille tädeille vaikka tuntisi itsensä kuinka ikinuoreksi. Väkisin väännettyä nuorekkuutta.
        Ja paljeteilla koristellut? Paljetit sopivat farkkuvaatteisiin justiinsa yhtä hyvin kuin vaaleanpunainen pitsikaulus paksuun ruskeansävyiseen kirjoneulottuun villapaitaan.

Eri mieltä ikäkysymyksestä. Farkkutakkeja on siistimpiäkin malleja, jotka käyvät myös 60 . Mut makuasioista ei voi kiistellä.

• eppu2

Ai luulin vai?

Ei ne mitään paljetteja ole, se on ihan eri asia.
        Minä en ole ikinä ollut muodin orja, eikä sitä minusta enää tule.
        Lökäpöksyt ja urheiluhousutko sitten on sopivia.
        Vai, että miehille sopii, muttei naisille tässä iässä. Soo-o siivoojaparka, mitäs tuo nyt on.

• Frida-K kirjoitti:

Frida, kuva kertoo enempi kuin sata sanaa ; )

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Ei ne mitään paljetteja ole, se on ihan eri asia.
        Minä en ole ikinä ollut muodin orja, eikä sitä minusta enää tule.
        Lökäpöksyt ja urheiluhousutko sitten on sopivia.
        Vai, että miehille sopii, muttei naisille tässä iässä. Soo-o siivoojaparka, mitäs tuo nyt on.

Njaaa... Aika hyvin sinä ne sellaisiksi kuvailit:
        """Minun farkkutakissani on erivärisin lasiliuskoin koristellut hopealankakukat olkapäillä ja taskuläpissä. Niissä on myös hopeanvärisiä pieniä metallihelmiä ja myös kauluksessa."""
        Tuli mieleen väkisin jotain tällaista törkyä
        https://www.helmiq.fi/verkkokauppa/index.php?category=317
        Minusta on hankala lenkkeillä tai äheltää salilla farkuissa. Siksi pidän urheiluhousuja silloin. Kotona on mukavampi lösöttää lököpöksyissä. Olipa mielestäsi nätit tai ei. Mukavat päällä ainakin. Muutenhan pidän farkkuja melkein aina (niinkuin jo kirjoitinkin) kun lähden liikkeelle paitsi kesähelteillä jotain vähän viileämpää.
        Vieläkin olen sitä mieltä, että vanhalle ämmälle ei sovi farkkutakki, eikä kokonainen farkkupuku. Vähemmän niitä tosin näkeekään ja minkä näkee, niin antavat jotenkin sellaisen alkkiksen tai vajakin leiman kyllä muutenkin.

• eppu2

"""Minun farkkutakissani on erivärisin lasiliuskoin koristellut hopealankakukat olkapäillä ja taskuläpissä. Niissä on myös hopeanvärisiä pieniä metallihelmiä ja myös kauluksessa."""
        Minusta on hankala lenkkeillä tai äheltää salilla farkuissa. Siksi pidän urheiluhousuja silloin. Kotona on mukavampi lösöttää lököpöksyissä. Olipa mielestäsi nätit tai ei. Mukavat päällä ainakin. Muutenhan pidän farkkuja melkein aina (niinkuin jo kirjoitinkin) kun lähden liikkeelle paitsi kesähelteillä jotain vähän viileämpää.
        Vieläkin olen sitä mieltä, että vanhalle ämmälle ei sovi farkkutakki, eikä kokonainen farkkupuku. Vähemmän niitä tosin näkeekään ja minkä näkee, niin antavat jotenkin sellaisen alkkiksen tai vajakin leiman kyllä muutenkin.

Ei ne tommosia ole, kun noi kuvat.
        Hihhii, näkisipä mun ryysyni, mitä mä maalla pidän. Kerran yks kaveri katteli vähän aikaa ja sanoi, täällä kun olisit 5 vuotta, ei sua tuntisi enää kukaan.
        Noh, minä pidän etupäässä sellaisia vaatteita, jossa viihdyn,
        Tissiliivit ovat sellainen kapistus, jotka riisun heti, kun ihmisten ilmoilta tulen pois.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Ei ne tommosia ole, kun noi kuvat.
        Hihhii, näkisipä mun ryysyni, mitä mä maalla pidän. Kerran yks kaveri katteli vähän aikaa ja sanoi, täällä kun olisit 5 vuotta, ei sua tuntisi enää kukaan.
        Noh, minä pidän etupäässä sellaisia vaatteita, jossa viihdyn,
        Tissiliivit ovat sellainen kapistus, jotka riisun heti, kun ihmisten ilmoilta tulen pois.

Sellaisia minäkin pidän, missä viihdyn. Enimmäkseen ne on likan vanhoja rääsyjä. Rintsikoita en ole riisunut kymmeniin vuosiin.

• siilimuori3
        Siilimuori3 kirjoitti:

Eri mieltä ikäkysymyksestä. Farkkutakkeja on siistimpiäkin malleja, jotka käyvät myös 60 . Mut makuasioista ei voi kiistellä.

Esimerkiksi tässä:
        http://www.voglia.fi/tuotteet/farkkutakki

• aika.kallis

Tosa on säästetty liepeissä kangasta.

• siilimuori3
        aika.kallis kirjoitti:

Tosa on säästetty liepeissä kangasta.

Nii mut sitä lievettä voi jatkaa esimerkiksi mekolla, tunikalla tai paidalla kuten tuossa kuvassakin. Tyyris on mutta jos tuollaisen halua, säästää sii kohden jossain muussa. Oma takkini maksoi 35 ekee, siisti sekin vaikka vaaleempi.

• musta.palstalainen

Minkä ikäisenä nainen muuttuu vanhaksi ämmäksi? Kuulostaa ikävältä nimittelyltä.

• siilimuori3
        musta.palstalainen kirjoitti:

Minkä ikäisenä nainen muuttuu vanhaksi ämmäksi? Kuulostaa ikävältä nimittelyltä.

Jotkut naiset muuttuvat iän myötä ronskikielisiksi. Ei ne varmaan pohjimmiltaan mitään pahaa sillä tarkoita ;).

• musta.palstalainen
        siilimuori3 kirjoitti:

Jotkut naiset muuttuvat iän myötä ronskikielisiksi. Ei ne varmaan pohjimmiltaan mitään pahaa sillä tarkoita ;).

Mä luulen joidenkin naisten olleen aina ronskikielisiä. Varsinkin jos ovat työskennelleet miesten porukoissa.

• siilimuori3
        musta.palstalainen kirjoitti:

Mä luulen joidenkin naisten olleen aina ronskikielisiä. Varsinkin jos ovat työskennelleet miesten porukoissa.

Nii, saattaa olla, mene ja tiedä. Mutta on myös näin jotta kun testosteronipitoisuus nousee naisen ikääntyessä, kielikin muuttuu ronskimpaan suuntaan.

• siilimuori3
        siilimuori3 kirjoitti:

Nii, saattaa olla, mene ja tiedä. Mutta on myös näin jotta kun testosteronipitoisuus nousee naisen ikääntyessä, kielikin muuttuu ronskimpaan suuntaan.

Muopkkaako miesvaltaien työyhteisö naisista miehiä?

• ent.siivoojaparka
        siilimuori3 kirjoitti:

Muopkkaako miesvaltaien työyhteisö naisista miehiä?

Ei varmaan muokkaa niin miehiä, että alkaisi vielä pitämään farkkutakkia vanhoilla päivillään.
        Jotain rajaa pitää olla nuorten ja aikuisten trendien seuraamisella. Vähän hirmuisen näköistä sekin, kun joku tämän ikäinen paksupyllyinen mennä pylkyttää pikkuisen läpikuultavissa leggingseissä. Siihen, joo, sitten pikkuinen minihame ja lyhykäinen farkkutakki. Johan näytää nuorekkaalta, lähes lapselliselta.

• eppu2

Ei varmaan muokkaa niin miehiä, että alkaisi vielä pitämään farkkutakkia vanhoilla päivillään.
        Jotain rajaa pitää olla nuorten ja aikuisten trendien seuraamisella. Vähän hirmuisen näköistä sekin, kun joku tämän ikäinen paksupyllyinen mennä pylkyttää pikkuisen läpikuultavissa leggingseissä. Siihen, joo, sitten pikkuinen minihame ja lyhykäinen farkkutakki. Johan näytää nuorekkaalta, lähes lapselliselta.

Ei se nuorekkuus mikään kriteeri vaatteen pitämisen kriteeri ole.
        Mäkin olen muuten ihan vanhahtava, mutta vanhaa farkkutakkiani pidän, koska viihdyn siinä niin hyvin.
        Minä kun tässä yks vuosi menin uimaan, poika katteli vähän aikaa pää kallellaan, kun tulin uimapuvussa rannalle, kysäisi sitten, miltäs vuosisadalta tuo sun uimapukusi on.

• siilimuori3

Joop. Farkkutakki ei edellytä läpikuultavia legginssejä eikä jegginsejä saatikka minihametta. Farkkutakin voiyhdistää ihan kivoihin ala-osiin ihan fiksusti ilman että näyttää naurettavalta teiniyritykseltä. Siinä pitää olla silmää miten takkia käyttää. Toisaalta jokainen päättää itse, se on hyvä missä itse viihtyy. Ei kovin pyylevä teinikään ole häävin näköunen läpinäkyvissä legginseissä ja napapaidassa, mutta ylpeästi olemuksensa kannattavat.Toisaalta taas turha itseä vaatteilla vanhattaa.

• Farkku_tyttö_tai

Todella loistoidea! Rikkirevityt farkut ovat yhden tai kahden muotikauden juttu, eikä niitä voi korjata uuden muotikauden mukaisiksi sen jälkeen.

Markkinamaailmassa tuotto on taattu - myös seuraavalle kaudelle. Revittyjä farkkuja on vaikea hyödyntää yhtään mihinkään. Tuskin niistä saisi edes matonkuteita.

• Tätönen

En laittais risoja pöksyjä jalkaani, olkoon vaikka kuin muodikkaat.
        Johan naurais herrain hevosetkin.

• Ei ole kovin nopeasti häipyvä trendi. Jo vuosia sitten, taitaa olla jo kymmenen vuotta kun niitä katseltiin Viron muotitietoisissa butiikeissa ja taivasteltiin hintoja, hyvännäköisiä oli, vaaleita sävyltään ja kauniisti rispaantuneet reiät. Oli niin uusi juttu etten vielä kehdannut ostaa, vanhan on fiksumpaa kulkea hiukan jäljessä muodista, siinä pätee sanonta "mitä nuoret edellä sitä vanhat perässä". En ole mikään pintamuoti-ihminen, hankin kaikkea mikä minulle käy, persoonaan.

• Kangas-kuluu

Farkkujen vaalentaminen ja läikittäminen alkoi jo 80-luvulla. Ja monet nuoret teinit tekivät sitä kotikonsteinkin, vaalentamista ja värjäämistä ja muita taikatemppuja. Kai se revittäminen ja ohentaminen juontuu jo sieltä.

• ent.siivoojaparka
        Reeta3 kirjoitti:

Ei ole kovin nopeasti häipyvä trendi. Jo vuosia sitten, taitaa olla jo kymmenen vuotta kun niitä katseltiin Viron muotitietoisissa butiikeissa ja taivasteltiin hintoja, hyvännäköisiä oli, vaaleita sävyltään ja kauniisti rispaantuneet reiät. Oli niin uusi juttu etten vielä kehdannut ostaa, vanhan on fiksumpaa kulkea hiukan jäljessä muodista, siinä pätee sanonta "mitä nuoret edellä sitä vanhat perässä". En ole mikään pintamuoti-ihminen, hankin kaikkea mikä minulle käy, persoonaan.

Ne resufarkut olivat meillä viime vuosituhannen lopun villitystä. Sitten ne hävisi katukuvasta joksikin aikaa (sama muotihan tulee ja menee...). Jotain 3-4 vuotta sitten ne tuli vähin takaisin, mutta jäivät jotenkin leggingsmuodin ja pillifarkkujen varjoon tytöillä ja nuorilla naisilla.
        Saas näkee, koska näkyy ensimmäinen suomalainen 60 nainen liikkeellä trendikkäissä resufarkuissaan.

• Apinoilla ei ole vaatteita.

• ent.siivoojaparka

Mistä sais apinaturkin?

• Yhden järjen niihin voisin kyllä kehitellä ja se on sellainen, että olen nähnyt vain hyvin tiukkoja pillifarkkuja joissa ne viillot ja revityt kohdat juuri polvien kohdalla. Jos on kauhean tiukat housut niin kyllähän povet vaatii liikkuakseen jonkinmoisen tilan. Ja jos kangas ei ole stretsiä sieltä venyvämmästä päästä niin repimällä polven kohta tilaa polvelle saadaan. En tiedä itse en saisi niitä voillakaan jalkaan sellaisia pillifarkkuja, suorat ovat paremmat ja lököissä en ole nähnyt pahemmin repimyksiä. No, en ole kyllä mikään muodin asiantuntiaja. Pidän aikalailla perusvaatteista, joissa viihdyn, trendit menköön menojaan.

• Tätönen

Mua ottaa kaaliin, että just kun opin käyttään pillifarkkuja, niin nythän alkaa farkut leveneen. Kapeethan on olleet jo niin kauan muodissa, et nyt pitää alkaa sit leventään. Vaikka en siis mikään muotifriikki olekaan, nii eihän vuosikausiin ole voinut käyttää sellasia alaspäin leveneviä farkkuja. Nythän ne on siis viimestä huutoa.

• Kiva-46-jalkaterä

Pitää olla balettitanssijan lyhyt-siro-jalkaterä että saa pillifarkut nilkkojen läpi, reisistä puhumattakaan.

• Tätönen

Kyl ne menee kun ne on joustavaa materiaalia

• trendit

Nythän voi sitten käyttää vanhojakin farkkuja ja repiä niistä polvien kohdat rikki, jos eivät jo ole käytössä rikkoontuneet. Se etu on. Asiaa voi tarkastella positiivisuudenkin kautta. Ei sitä aina ymmärrä muoti ja trendioikkuja, mutta niitä tulee ja menee...

• Rvaeks

Minullapa on vielä tallella -90-luvulta alaspäin levenevät farkut.
      Niin muotia nyt. Risat on tosin heitetty pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      46
      3108
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      46
      2901
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      51
      2525
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      51
      2514
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      32
      2106
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1860
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1779
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      43
      1636
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      48
      1572
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26