Voiko Ammattirkorkeakoulusta olla 2 viikkoa lomalla? Olen ehkä menossa nyt syksyllä ammattikorkeakouluun ja olen ajatellut marraskuun lopulle 2 viikon äkkilähtömatkaa eli varaisin matkan ehkä viikkoa ennen lähtöpäivää? Pitääkö noista matkoista ilmoittaa kouluun kuinka paljon etukäteen jne.?
lomailu AMK:ssa
8
1740
Vastaukset
- 3v:n amkopisk.
se on niin,että meillä ei ainakaan pahemmin ilmoitella kellekään-paitsi opettajille,jos on niiden kokeita/labratöitä/projekteja lomaaikana tarkoitus tehdä,joihin on pakko osallistua.
vähän kärjistettynä sanottuna:periaatteessa olet lomalla just niin kauan kuin haluat,kukaan ei amk:ssa kysele pahemmin perääsi.mutta muista,että amk:ssa niitä kursseja ei välttämättä järjestetä kun kerran vuodessa,et jossain matikassa(jos oot heikko) tippuu aika näpsäkästi pois kärryiltä kahdes viikossa.Mut toisaalta...jos olet tunnollinen ja hyvä koulussa,2vkon jälkeen pystyy kuromaan menetetyt jutut aika hyvin kiinni-ainoastaan luentojen suull.matsku(jos tekee niistä muistiinpanoja)jäävät väliin!...
sen vaan sanon,et sun olis kaikista järkevintä siirtää lomas parempaan ajankohtaan.minkä takia pitäis lähtee lomalle,kun koulu on juuri aloitettu???kantsis ehkä keskittyy enempi siihen kouluun...-->amk:ssa on viikon syys- ja hiihtolomat sekä väh. ruhtinaalliset 3,5 vkon joululomat(meidän koulussa ainkin).eli kun muut lähtee kouluihin(peruskoululaiset yms.)esim. viikolla 1,niin lähde sinä silloin lomalle viikoksi ja tule koulun alkuun mennessä takas(vkolle 2)?HUOM!lisäksi amk:n syysloma ja talviloma ovat aina melkein eriviikolla kuin peruskoululaisten ja muiden lomaa viettävien,eli jos lomalla lähtee, ei esim.etelän turistikohteissakaan ole samalla lailla tunkua!!!- Kurko
Riippuu ihan ammattikorkeasta, mitenkä seurataan poissaoloja. Meillä oli teoriatunneillakin 75% läsnäolopakko, eli opettaja keräsi tunnin alussa nimet listaan läsnäolijoilta. Jos olit enemmän pois, ei toivoakaan kurssin läpäisystä, vaikka kuinka olisi tehnyt labrat ja kokeet.
- kati
Meidän amk:ssa ei ole syys eikä talvilomia...vain joulu- ja kesäloma.
- Henna-Maria
Läsnäolopakkoa ei ole meillä kuin kielissä, joissa suullisella osaamisella on myös suuri painoarvo numerossa. Eli periaatteessa ole pois vaikka joka luennolta, kunhan läpäiset tentin ja teet etätehtävät oikein ja ajallaan. Täysin eri asia sitten on, että onnistuuko se. Usein tenteissä kysytään luennoilla käsiteltyjä aiheita, luennoilla kerrottun näkökohdan mukaisesti. Tällöin tentissä ei pärjää kiitettävästi pelkästään tenttikirjaa lukemalla.
- tyttÖ
olemaan heti pois kahta viikkoa kun oot koulus alottanu. Sillon käydään just läpi tärkeimpiä juttuja jne. Jos vaan mahdollista kannattais siirtää loma esim. kevääseen silloin olisit jo perillä kaikista jutuista ja tietäisit vähän että tekeekö hyvää olla kahta viikkoa pois. Meinaa jää aika nopeesti jälkeen esim. matikassa. Poissaolojen seuranta ihan riippuu koulusta/opettajasta,mutta harvemmin amk perään kysellään!
- lomalle vaan!
Ensimmäisen puolen vuoden aikana, ei tapahdu mitään sellaista tärkeää, josta ei voi itseopiskelulla selvitä. Et silleen....
- AMK:ssa
Meillä ainakin on niin monta kurssia, josta poissaolo onnistuu vain lääkärintodistuksella, että kaikki lomahaaveet on syytä unohtaa...
- hops
Onkohan tuo edes AMK-lain mukaista hommaa tommonen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324561Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152548Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532278- 321767
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321591Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661284
- 821241
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?421161