Kinder-moottori

Sapettaasivustakin

Mikä hieno yllätys, kun kulkukoneena ostetusta hehkutetun kuskin palkintopallikoneesta löytyykin hitsaamalla uudelleen muotoiltu palotila - on se erikoista, kun menee jo cadettiluokassa pojan menestys näin reippaasti sääntöjen edelle. Ostajalle jäi nyt kinderi käteen... Tosin kun viime kautta katsoi, jäi kyseisellä tiimillä menestyksen uhriksi sääntöjen lisäksi aika moni kilpaileva kuskikin...

20

965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonoprpvo

      Turhaa selität , jos vellihousut ei kestä nimen laittamista.....

      • kkjjjslldkj

        Niin, oman nimen!


    • jnkpi

      Cadetissa ei koskaan ole tehty eikä yritetty vilppiä. Pakettikoneilla mennään, parhaat kuskit vetää kärjessä, muu on kateelisten panettelua. Renkaiden saunotukset, jättipaineet, kytkinten manipulointi, keksittyä juttua...vai?

    • Höyrypäidenluokkari

      Kadetissa on höyrypäisimmät huoltajat . Aika tasoittaa intoa ja sääntöjen ymmärtämistä . Ajotaidon merkitys ymmärretään myös uran edetessä. Kuskit kehittyy niin erilailla kuten koulussakin . Tämän kun huoltajat 'sisäistäisivät' , niin harrastaminen olisi harrastamista pikkuluokissa .

      • järkikäteen

        Nyt foorumilla joku torvi kauppaa kadetin puolaa. 700e Ei oo ainakaan myyjän poikaa auttanut menestymään. Jos ei osaa ajaa niin puolasta ei ole mitään hyötyä.


    • NorbertH

      Nyt isukit puolat herkiksi! Itse sir Ron Dennis on tulossa scouttaamaan alueleirien cadetit. Tallipaikat on jaossa.

    • penttijorma

      Mikä siinä on niin vaikeaa finaalin jälkeen mitata kierrokset, loppuis se puolien osto ja myynti? Jos kiertää yli 9800 niin automaattinen hylky. Sama kuin männän mittaus, paljon helpompi vaan toteuttaa.
      Kun kerran luokkariin on tuollainen sääntö laitettu, ilmeisesti sen takia että virittäminen olisi turhaa, niin eikö tätä loppukatsastuksessa olisi syytä valvoa?

    • hoonari

      Ainut vaan että edes valmistaja ei takaa että puola kiertää vain 9800rpm, itseasiassa iso osa uusista puolista kiertää yli 9800rpm. 9800 /-50 olisi riittävä toleranssi jotta normaalilla kaupan tavaralla saa ajaa. Mailmalta löytyy ihan oikeitakin rpm / kytkin seurantalaitteita jos todella halutaan tätä asiaa alkaa seuraamaan, maksaa vaan lisää.

      Myyjä varmaan ottaa moottorin takaisin jos siinä on todistettavasti sääntöjenvastaisia osia.

    • näilläkin

      Kytkin seurantalaitteen voi laittaa vaikka arvalla , osalle aika-ajoon , osalle eriin , toiselle finaaliin. Niin tehtiin 95 raketeissa edelliskesänä kun karnevaalin voittajaa epäiltiin vilungista, ei ajanut enää viimeistä kisaa . Ne ketkä osti koneet niin toinen kärhti limpusta kun oli sorvattu ja toinen oli jo "ehtinyt" vaihtaa uudet osat. Mutta yhtäkaikki , jos oma luonne kestää huoltajalla ajaa OK vehkeillä , niin silloin ei ole mitään . Ajakoot nämä kesselit sitten aluesarjoja

      • Jdhfjls

        Kateellisen paskapuhetta taas.


      • hkhkhkhkhkh

        Osuiko kohdalle?


    • taisosuakohdella

      Taisi osua kohdalle ja pahastikin. Ostaja ihmetteli miten juuri voitetulla koneella voi olla uusi kytkin ja kytkinkello?!

    • joopajoo66

      Tai sitten näki tapauksen , kun tiesi kenellä ne vermeet on ja ihmetteli minne vauhti loppui

      • ityityi

        Kertomuksen mukaan sjm-voittaja kärähti epävirallisesti jo oulun sjm kisaviikonlopuna. Kuulemma aika-ajossa ja erissä voittajalla oli ollut samaa vauhtia kuin muillakin kärkikuskeilla, mutta ennen finaalia voittajan huoltajalle vihjaillaan vilungista ja tämän jälkeen moottorissa alkaa olla uudet vermeet finaalia varten ja niinpä vauhti on loppunut siihen.


    • turhaspekulaatio

      Niin siitä voi kuka vaan miettiä kuinka joku voittaa joka kisan , nyt isommassa luokassa ei ihan ole ollut vauhti samaa , voidaan toki syyttää tiimiä , renkaita , ymm , kyllä syytä voidaan hakea ihan mistä vaan. Mutta on epätodennäköistä että yksi kaveri onnistuu aina radasta riippuen koko ajan.

    • turisti14

      No kyllä tuon voittajan vilungitapaus oli niin selkeä kuin olla ja voi, kotkan kisaoissa ei perjantaina eikä lauantainakaan mennyt mihinkään, mut sunnuntaiksi kalikat vaihtui ja oli yhtäkkiä voittotaisteluissa mukana.

    • onse1

      Voi perhana!, taas se voitti luokkansa jo ennen viimeistä kisaa. Ei auta enää kytkinkää, mut täytyy jotain vilppiä olla.

      • lahajattomat

        ja voitti todella pienellä ajomäärällä, ei käynyt kertaakaan missään reenaamassa tai kilpailemassa. Tuli aina kylmiltään kisapaikalle ja silti voitti kaiken. Toiset kävi koko talven ajamassa wsk ja em sarjat muut kilpailut eikä sittenkään pärjänneet tälle erittäin kovalle ja lahjakkaalle kuskille.


    • 46779

      No ens vuonna ei enää kule , jos vielä ajavat . Isossa luokassa ei enää ole kulkukoneita , tasaantuu. Sahan koneet jää romukoppaan ei kiinnosta enää tulijoita

    • SapettaaJumbona

      LOL .. Tiedän tapauksen. Moottori täysin laillinen myös palotilan osalta, Syysmäki jne. tarkistaneet, varmaan tälläkin kaudella koska moottori edelleen kisakäytössä. Uskomatonta amatöörien paskapuhetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1728
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1069
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      900
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      871
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      840
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      754
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe