Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ei-toivottu häämatka

Dane

Pakko nyt saada purkaa ajatuksiani. Sanokaa että oon ääliö ja tyhmä eikä mulla pitäis olla mitään syytä olla hermostunu. Mutta, tilanne on tämä. Parin viikon päästä on edessä viikon häämatka nimeltä mainitsemattomaan paikkaan, etelän lämpöön. Alussa ajatus tästä paikasta tuntui kivalta mutta en uskonut että se koskaan toteutuisi, ja kun kuulin että mieheni oli sitten varannut matkan sinne niin iski paniikki. En ole matkustanut aiemmin Euroopan ulkopuolelle, enkä todellisuudessa olisi halunnut sitä tehdä nytkään. Pelkään lentämistä ihan hirveästi ja olisin halunnut tehdä häämatkan johonkin mihin ei tarvitse lentää paria tuntia kauempaa. Nyt matkaa on reilusti enemmän. Toiseksi, kärsin pahasta iho-ongelmasta näin talviaikaan joten rantaloma ei tunnu yhtään hyvältä ajatukselta, ei ole mukavaa kulkea uimapuvussa kaikkien töllisteltävänä. Kolmanneksi, olen kuullut vain kaikkea ikävää erilaisista turistiripuleista sun muista enkä haluaisi häämatkallani mitään tällaista. Ja pahinta tässä kaikessa on se, että kun yritin ajat sitten miehelleni sanoa että vaihdetaan lomakohdetta, niin hän vain suuttui. Ei suostunut kuuntelemaan, ja nyt kun matkaan on pari viikkoa aikaa, tilanne ei ole yhtään sen parempi. En ole yhtään edes miettinyt koko matkaa enkä ole halunnut tutustua matkaoppaisiin tai hotellin tietoihin koska ajatus koko matkasta ahdistaa ihan hirveästi. Vasta toissapäivänä kysyin hotellimme nimeä, ihan vain sen vuoksi ettei tarvitsisi tapella siitä etten ole ollut yhtään kiinnostunut matkasta...
Ehkä mä oon vaan itsekäs, mutta tuntuu pahalta ajatella, että häämatka, jonka ois tarkoitus olla odotettu ja iloinen asia, aiheuttaakin vaan näin pahaa mieltä. Kertokaa mulle hyvät ihmiset mitä tässä tilanteessa voi tehdä!! Karkaan kohta kotoa enkä lähde koko reissulle...

13

3577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sananvaltaa

      vaimolla sanoa suoraan miehelle mitä haluaa..!?! Uskomatonta ettei miehesi ottanut huomioon lähtökohtaa siitä ettei sinua etelän lämpö kiinnosta tai ainakaan sellaiset joihin on yli 2h lento. Minusta kuulostaa kaikkea muutakuin häämatkalta, jonka paikkaa ei ole valittu yhdessä! Matkan voi vielä perua tosin siitä ette saa kokonaisuudessaan rahoja pois. Toivottavasti lämpenet kuitenkin ajatukselle ja suhteenne menisi avoimempaan suuntaan, jossa molempien mielipiteillä on arvoa.

      • Dane

        En nyt sanoisi niinkään että suhteemme ei olisi avoin. Minä nyt satun olemaan ihminen joka helposti kitisee pienistäkin asioista, tunnustan sen, ja ehkä mieheni ei nyt ota minua vakavasti, vaan ajattelee että kyllä se siitä kunhan vaan koneeseen päästään. Mutta tässä ei nyt ole kyse mistään turhasta marinasta, vaan mua oikeasti, todella pelottaa ja ahdistaa. Toisaalta, olis pitänyt osata heti kieltää, mutta en ajatellut että mies niin nopeasti toimisi ja varaisi matkansa heti kun olen vähänkin ynähtänyt myöntävästi...


      • niinkö se oli
        Dane kirjoitti:

        En nyt sanoisi niinkään että suhteemme ei olisi avoin. Minä nyt satun olemaan ihminen joka helposti kitisee pienistäkin asioista, tunnustan sen, ja ehkä mieheni ei nyt ota minua vakavasti, vaan ajattelee että kyllä se siitä kunhan vaan koneeseen päästään. Mutta tässä ei nyt ole kyse mistään turhasta marinasta, vaan mua oikeasti, todella pelottaa ja ahdistaa. Toisaalta, olis pitänyt osata heti kieltää, mutta en ajatellut että mies niin nopeasti toimisi ja varaisi matkansa heti kun olen vähänkin ynähtänyt myöntävästi...

        taidat olla ihminen, joka ei ole koskaan tyytyväinen mihinkään?! Miksi muutoin kitisisit tyhjästä? Ehkä teidän todella olisi pitänyt keskustella matkakohteesta tai sitten miehesi on vain hätäinen päätöksissä. Onkohan Aasian tapahtumat kenties saanut sinussa levottomuutta ja ahdistusta aikaan, se on erittäin ymmärrettävää. Itsellä meni vähäksi aikaa kaukomaihin matkustushalut pelon vuoksi. Vai oletko ensikertalainen matkaaja? Toivon kaikkea hyvää ja erittäin onnistunutta häämatkaa!! Jätä tyhjät kitinät pois ja mieti mikä sinua todella harmittaa, etsi oikea syy.


      • Dane
        niinkö se oli kirjoitti:

        taidat olla ihminen, joka ei ole koskaan tyytyväinen mihinkään?! Miksi muutoin kitisisit tyhjästä? Ehkä teidän todella olisi pitänyt keskustella matkakohteesta tai sitten miehesi on vain hätäinen päätöksissä. Onkohan Aasian tapahtumat kenties saanut sinussa levottomuutta ja ahdistusta aikaan, se on erittäin ymmärrettävää. Itsellä meni vähäksi aikaa kaukomaihin matkustushalut pelon vuoksi. Vai oletko ensikertalainen matkaaja? Toivon kaikkea hyvää ja erittäin onnistunutta häämatkaa!! Jätä tyhjät kitinät pois ja mieti mikä sinua todella harmittaa, etsi oikea syy.

        Ensinnäkin, ongelma oli jo ennen Aasian tapahtumia. Asiasta puhuttiin jo aikaisin syksyllä.
        Toiseksi, olkaa niin kilttejä älkääkä alkako tehdä luonneanalyysejä ihmisistä yhden tai kahden viestin perusteella. Tarkoitin kitinällä sitä, että ahdistun hyvin helposti ja olen taipuvainen masentumaan, joten mieheni tietää että hyvinkin pienet asiat saattavat ahdistaa ja pelottaa minua suunnattomasti, esimerkiksi yksin pankkiin meneminen. Siksi ymmärrän että hän ajattelee että kunhan vain matkaan päästään niin kaikki on hyvin. Ja osittain siitä on kysymys, että vierastan kaikkea tuntematonta ja ennen kokematonta. Tämän yli kun pääsisin niin matkasta ehkä tulisi antoisa, mutta aika toivottomalta näyttää kun tilanne on pysynyt muuttumattomana jo puoli vuotta.
        Noh, yritän nyt kuitenkin koota itseni ja alkaa vähän katselemaan tietoja matkakohteesta netistä. Ehkä pelko menee sillä ohi, kun huomaan muidenkin ihmisten siellä lomailevan ja että se on ihan tavallinen paikka niinkuin mikä tahansa muu paikka maapallolla.


    • parisuhdeasiantuntia

      Noh, voit ottaa matkan haasteena itsellesi. Voit olla varma, että mitään kauheaa ei tapahdu. Iho-ongelmaan auringolla on yleensä vain tervehdyttävä vaikutus. Voit päästä lentopelostasi, kun kerrankin teet riittävän pitkän matkan. Voitte miehenne kanssa käsitellä parisuhteenne ongelmat helpommin, kun olette riittävän etäällä koto-suomesta.

      Kun asennoidut juuri noin eli riittävän negatiivisesti, mutta kuitenkin lähdet matkalle, et tule pettymään. Lähes aina, jos odotukset ovat korkealla, tulee pettymään. Tässä on negatiivisen ajattelun voima!

      Anna mennä vaan. Jos suhteenne kestää tämän, se kestää mitä vaan. Jos ei kestä, teitä ei ole tarkoitettu toisillenne. Olen varma siitä, että kaikki sujuu hyvin.

      Tsemppiä teille kahdelle!

      • Dane

        Nyt mua harmittaa, nimittäin se että annoin turhan negatiivisen kuvan miehestäni ja meidän suhteesta. Se on kyllä totta että mieheni on varsinainen jääräpää eikä sen päätä niin vain käännetä, jos se jotain on keksinyt. Mutta yleensä se ei ole huono ominaisuus eikä meidän parisuhteessa ole sen vuoksi ongelmia, eikä juuri muutenkaan. Mutta tämä asia nyt vain sattui kääntymään ihan päälaelleen kun tein kärpäsestä härkäsen ja se on paisunut suuremmaksi asiaksi kuin pitäisi.. Mutta älkää nyt hyvät ihmiset alkako meidän parisuhteeseen puuttumaan, tällä asialla ei ole mitään tekemistä sen kanssa. :/

        Noh joka tapauksessa, helpotti kun sain täällä mieltäni purkaa, ja ehkä nyt todellakin uskaltaudun siihen koneeseen ja päätin että puren sisukkaasti hammasta ja yritän voittaa pelkoni, koska todellakin, eihän mieheni minulle mitään pahaa tahdo. Päinvastoin, hyvää hyvyyttään hän haluaa minut viedä ihanalle lomalle että saisimme rentoutua ja viettää aikaa kahden kesken. Nyt huomaan, että ehkä jopa salaa hieman odotan sitä, että pääsen sinne katsomaan, onko se niin paha paikka kuin kuvittelen. No katsotaan miten käy, kerron sitten matkan jälkeen, jos sieltä hengissä palaan. ;)


      • yritä
        Dane kirjoitti:

        Nyt mua harmittaa, nimittäin se että annoin turhan negatiivisen kuvan miehestäni ja meidän suhteesta. Se on kyllä totta että mieheni on varsinainen jääräpää eikä sen päätä niin vain käännetä, jos se jotain on keksinyt. Mutta yleensä se ei ole huono ominaisuus eikä meidän parisuhteessa ole sen vuoksi ongelmia, eikä juuri muutenkaan. Mutta tämä asia nyt vain sattui kääntymään ihan päälaelleen kun tein kärpäsestä härkäsen ja se on paisunut suuremmaksi asiaksi kuin pitäisi.. Mutta älkää nyt hyvät ihmiset alkako meidän parisuhteeseen puuttumaan, tällä asialla ei ole mitään tekemistä sen kanssa. :/

        Noh joka tapauksessa, helpotti kun sain täällä mieltäni purkaa, ja ehkä nyt todellakin uskaltaudun siihen koneeseen ja päätin että puren sisukkaasti hammasta ja yritän voittaa pelkoni, koska todellakin, eihän mieheni minulle mitään pahaa tahdo. Päinvastoin, hyvää hyvyyttään hän haluaa minut viedä ihanalle lomalle että saisimme rentoutua ja viettää aikaa kahden kesken. Nyt huomaan, että ehkä jopa salaa hieman odotan sitä, että pääsen sinne katsomaan, onko se niin paha paikka kuin kuvittelen. No katsotaan miten käy, kerron sitten matkan jälkeen, jos sieltä hengissä palaan. ;)

        Dane, jos kerran et saa miestä ymmärtämään tällä aikataululla, niin tee sitten kuitenkin parhaasi, ettei teille jäisi matkasta paha maku.
        Ymmärrän, että voit olla ahdistunut, mutta tsemppaa itsesi matkalle, hae lekurilta pari rauhoittavaa lennolle (mulla on lentopelkoisia kavereita) ja katso avoimin silmin ympärillesi, vältä salaatteja, soossia yms. mistä turistikosto iskee ja nauttikaa toisistanne.
        Onnea matkaan!


    • Neuvoja

      EROA! Teitä ei tosiaankaan ole toisillenne luotu! Miehesi on maailmanmatkaaja. "Anna hänen mennä yksin, hänen ei tarvitse olla yksin."

      • Dane

        Vai vielä ero. No se tästä nyt puuttuisi, sehän se onkin paras ratkaisu kaikkiin avioliittojen pikku ongelmiin. Miehenikö maailmanmatkaaja, mieheni joka on pienestä maalaiskylästä kotoisin ja on matkustanut vielä vähemmän kuin minä. Ei se nyt sentään eron paikka ole, jos matkakohteesta tulee erimielisyyksiä. Sitäpaitsi mulla alkaa jo olemaan positiivisessa mielessä matkakuumetta ja täällä lumimyrskyn keskellä tuntuu jo ihanalta päästä johonkin lämpimään, missä ei tarvitse kaivaa autoaan lumihangesta joka ikinen aamu.


    • Positiivinen ajattelija

      Asiaa voi ajatella näinkin:
      Olet masennukseen ja ahdistukseen taipuvainen, tuntematonta pelkäävä persoona. Et siis mikään seikkailijatyyppi. Kaikkien ei tarvitse ollakkaan, sinulla on oikeus olla mitä olet. Jokaisen on kuitenkin hyvä kehittää persoonaansa. Sinun ei tarvitse muuttua maailmaa syleileväksi seikkailijaksi (ethän se siinä tapauksessa olisi SINÄ, nainen johon miehesi on rakastunut), mutta voisi tehdä sinulle hyvää jos pystyisit kehittämään itseäsi hieman rohkeammaksi ja avoimemmaksi uusille asioille. Tekisihän se suhteellekkin hyvää.

      Uskaltaudu rohkeasti matkalle, ja ole kiitollinen jääräpäisestä miehestäsi joka omalla jääräpäisellä tavallaan auttaa sinua kasvamaan rohkeammaksi.

      Pidä myös järki mukana (älä syö mitään raaka, juo paljon alkoholia, varo palamista jne.), niin ei tule niitä ikäviä kokemuksia.

      Muutkin ihmiset matkustavat, sekaan vaan.:) Ja hyvää matkaa teille!:)

    • nainen75

      Hieno juttu että olet päättänyt yrittää kumminkin lähteä katselemaan millaista maailmalla on :) Hyvä neuvo on tosiaan alempana annettu, eli kun ei odota liikoja, niin lopulta hyvät uudet kokemukset kuitenkin usein voittavat matkojen pienet vastoinkäymiset.

      Lennolle vinkkiä: mene käytävän puolelle istumaan. Nouse välillä vessaan, vaikka ei olisi niin tarvistakaan, koska verenkiertosi paranee kun kävelet, eikä ala esim. huimata sitten. Älä päästä verensokeria laskemaan, koska voi siis alkaa huimata, kun istuessa puutuu ja kun vielä jännittää. Älä juo alkoholia tai mielellään edes kahvia lentokoneessa. Jotkut tykkävät lukea esim. jotain kevyttä lehteä, mutta toisille taas alaspäin katselu lukiessa tekee vähän huonon olon, jolloin kannattaa vain jutella muiden kanssa tai katsoa leffaa jos näytetään.

      Jos ihosi näyttää ärtyvän auringosta, niin kai voitte keskittyä häämatkalla varjoissa istuskeluun/makailuun ;) Ja kannattaa syödä hyvin, paikallisia erikoisuuksia kokeillen, sitähän varten sinne asti mennään.

      Paljon onnea teille!, ja voin omasta kokemuksesta sanoa, että yhdessä matkustaminen vahvistaa parisuhdetta, kun yhdessä koetaan uusia, jänniä asioita vierailla mailla :)

    • Dane

      Nyt on tämä paljon pelätty häämatka takana, ja täytyy sanoa että oli mahtava reissu! Päivääkään en vaihtaisi pois. Lennot hermostuttivat kyllä aika lailla etukäteen mutta yritin sinnillä pitää mielen positiivisena ja rohkeana. Ja lomakohteessa kaikki oli paremmin kuin olisin voinut toivoa, ja niinä hetkinä kun ahdisti, mieheni oli uskomattoman hyvänä tukena ja turvana.
      Että näin, turhaan pelkäsin, meillä oli positiivisessa mielessä unohtumaton häämatka! Kiitos kaikille jotka jaksoi kannustaa ja rohkaista. :)

      • ja huomaat

        että edes joku tajusi sinun juttelevan itsesi kanssa.. aika idioottimaista muuten..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2077
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1788
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1413
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1338
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe