Mulla on koneella kaksi levyä joissa toisessa on Mint 1.2 ja toisessa Win7.
Asensin Mintin uusiksi ja en muistanut ottaa tota win7 levyä irti asennuksen ajaksi.
No sehän lykkäsi tämän Grubin. Ennen valitsin F8 nappulalla kumpaan boottaan.
Kysymys miten ton Grubin saa pois helpoten niin että myös Winkkari toimii ilman grubia.
Nyt jos valitsen sen boottavaksi F8 nappulalla niin tulee command promt ja teksti:
grub rescue>
Siis grubin kautta pääsee kyllä nyt Winkkariin mutta ei suoraan.
Mint ja Win7 sekä Grub
4
194
Vastaukset 4
- dww
Mint ei varmaankaan ole mikään 1.2? Helpoiten saat grubin pois väärältä osiolta LILOn avulla. Jos grub on levyllä /dev/sda ja Mintti levyllä /dev/sdb, niin seuraavat komennot.
sudo grub-install /dev/sdb
sudo update-grub
sudo apt-get install lilo mbr
sudo lilo -M /dev/sda mbr- säheltäjä
Joo sori tuli typo, piti olla 17.2 versio.
Hmmm.. mitens mä näen millä levyllä toi grub on?
Selittäisitkö mitä toi:
"lilo" oikein on ja miksi se installoidaan?
Ja toi lilo -M /dev/sda mbr tarkoittaa?
Kiitos.
- 1ihmettelijä
En alkuunkaan ymmärrä, mikä Grubissa on vastenmielistä...
Sitä olen käyttänyt vuosia Mint-Windows 7 ja nyt Mint-Windows 10-käytössä.
Täysin luotettava, helppoa helpompi, ja Mintille automaattinen.
Windows tarvitsee vain nuolinppäintä ja enteriä.- pystyysäätämään
Eikä Windows tarvitse edes nuolinäppäintä ja enteriä. Grubiin voi määritellä, mihin käyttöjärjestelmään bootataan oletuksena. Itse olen määrittänyt Windowsin ensisijaiseksi, koska päivitysten yhteydessä joutuu käynnistämään uudestaan. Grubiin voi myös panna asetukseksi, että aina joutuu painamaan enteriä, eikä mihinkään käyttikseen bootata automaattisesti tietyn ajan kuluttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 591281
Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S701233Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei7961Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125916- 109909
- 48796
- 38783
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.41737Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.77712- 74711
- 53698
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66681Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev141655Nyt kaatuu Kuisla
Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee29624- 55605
- 58559
- 95541
- 60504
Sastamalassa epäillään tappoa, kaksi otettu kiinni
Kuulemma Aarnontiellä tapahtunut Tietääkö joku enemmän?21502- 35477