Mulla on koneella kaksi levyä joissa toisessa on Mint 1.2 ja toisessa Win7.
Asensin Mintin uusiksi ja en muistanut ottaa tota win7 levyä irti asennuksen ajaksi.
No sehän lykkäsi tämän Grubin. Ennen valitsin F8 nappulalla kumpaan boottaan.
Kysymys miten ton Grubin saa pois helpoten niin että myös Winkkari toimii ilman grubia.
Nyt jos valitsen sen boottavaksi F8 nappulalla niin tulee command promt ja teksti:
grub rescue>
Siis grubin kautta pääsee kyllä nyt Winkkariin mutta ei suoraan.
Mint ja Win7 sekä Grub
4
143
Vastaukset
- dww
Mint ei varmaankaan ole mikään 1.2? Helpoiten saat grubin pois väärältä osiolta LILOn avulla. Jos grub on levyllä /dev/sda ja Mintti levyllä /dev/sdb, niin seuraavat komennot.
sudo grub-install /dev/sdb
sudo update-grub
sudo apt-get install lilo mbr
sudo lilo -M /dev/sda mbr- säheltäjä
Joo sori tuli typo, piti olla 17.2 versio.
Hmmm.. mitens mä näen millä levyllä toi grub on?
Selittäisitkö mitä toi:
"lilo" oikein on ja miksi se installoidaan?
Ja toi lilo -M /dev/sda mbr tarkoittaa?
Kiitos.
- 1ihmettelijä
En alkuunkaan ymmärrä, mikä Grubissa on vastenmielistä...
Sitä olen käyttänyt vuosia Mint-Windows 7 ja nyt Mint-Windows 10-käytössä.
Täysin luotettava, helppoa helpompi, ja Mintille automaattinen.
Windows tarvitsee vain nuolinppäintä ja enteriä.- pystyysäätämään
Eikä Windows tarvitse edes nuolinäppäintä ja enteriä. Grubiin voi määritellä, mihin käyttöjärjestelmään bootataan oletuksena. Itse olen määrittänyt Windowsin ensisijaiseksi, koska päivitysten yhteydessä joutuu käynnistämään uudestaan. Grubiin voi myös panna asetukseksi, että aina joutuu painamaan enteriä, eikä mihinkään käyttikseen bootata automaattisesti tietyn ajan kuluttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1897836
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes954095- 682672
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se751702Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3941629- 641508
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201486Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171141Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791070Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841068